Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Abeceda komunistických zločinů: Dusivá léta disidentky Jüptnerové

Disidentka Hana Jüptnerová žila i v komunistických 70. letech podle svého přesvědčení. Tajní ji za to vyslýchali i v šestinedělí. Disidentům je zasvěcen čtvrtý díl seriálu MF DNES, iDNES.cz a občanského sdružení PANT. Abeceda komunistických zločinů na lidských příbězích připomíná praktiky režimu, od jehož pádu letos uplyne dvacet let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H.u.e

Kdyby viděl Wonka co se tady děje nyní

tak by se upálil.Chtěl bych vidět jak by dopadla dnes učitelka,která by dětem vštěpovala marxistické názory.

0/0
17.2.2009 23:51

rundlik

Re: Kdyby viděl Wonka co se tady děje nyní

Proč by měla dopadnout špatně?Jde o výklad dějin z pohledu historického.Víte,kdo to byl Marx?V životě nepracoval,nechal se vydržovat od svého otce továrníka a od své manželky /hraběnky/.Jen přemýšlel a filosofoval,jak je o ten majetek připravit.Byl to flákač a povaleč,který se válel po nevěstincích.[>-]

0/0
20.3.2009 22:10

halohalo

A z dnešní doby

největší zločin komunistů. Způsobili globální ekonomickou krizi, která začala v USA. Komunističtí agenti infiltrovali do USA ekonomiky a způsobili její pád. Komunistům leží úspěšné americké tržní hospodářství v žaludku a nestydí se použít těch nejpodlejších prostředků aby americkou ekonomiku rozvrátili. A o tom by měli naši občané a hlavně mládež vědět.;-O

0/0
1.2.2009 3:40

janov

V každé , byť nejcivilizovanější

 zemi se najdou přehmaty.Ale snaou dnešní české pravice je vylít s koupajícím se dítětem i to díté.Jaksi je tu snaha za každou cenu kamuflovat i to pozitivní, co v bývalém, režimu bylo. Nezaměstnanost byla skutečně minimální,vzdělanost vysoká. Měli jsme špičkové,naše sportovce-dnes se nám o tom může jenom zdát,herce,technické pracovníky- měli jsme Aero Vodochody, vyrábějící na svou dobu špičková letadla,byli jsme neoficiálním vítězem EXPO v Montrealu.získali jsme prostřednictvím Jaroslava Heyrovského Nobelovu cenu- ale hlavně miliony lidí byli spokojenější jako dnes. Staré filmové záznamy,týdeníky, které byly vysílány desetiletí jsou toho dostatečným důkazem!

0/0
31.1.2009 21:27

captain cook

Re: V každé , byť nejcivilizovanější

Vetsina normalnich lidi chape, ze prohlaseni "...to pozitivní, co v bývalém, režimu bylo....Staré filmové záznamy,týdeníky, které byly vysílány desetiletí jsou toho dostatečným důkazem!" je kardinalni blbost. ;-D

K tomu jeden ani nemusi mit astronomicke IQ aby vedel, ze stare filmove zaznamy, tydeniky v kinech a pod. byly vyrobene komousskou propagandou. Jejich jedinym ucelem bylo presvedcit ty z obcanu vynikajici prostou mysli a jednoduchym chapanim, ze vsechno v ce-ese -ser klape jak ma a ze lide ziji v socijaaaalistickem raji. A ze sveho ucelu dosahly, to dokazuje tvuj post.

 Proc napr. ty tydeniky nikdy neuverejnily pravdu kolik tisic lidi z totace zdrhlo za hranice, kolik z nich byli prave ti vzdelani? Protoze by musely vysvetlit proc si tolik lidi nemyslelo, ze socijaaalisticky raj = raj na zemi a ze uz meli dost zivota s komousskou bu*eraci, narizovanim, omezenim a hrozbami.

0/0
1.2.2009 3:16

schaetzli

Re: V každé , byť nejcivilizovanější

Toho pozitivniho za minuleho rezimu moc nebylo. Ze jsme v ledascem vynikali, to je pravda. Tak proc se v tom dnes nepokracuje? Proc se lide dale nevzdelavaji? Ta spokojenost byla trochu iluzorni a bohuzel umele diktovana. Nevidim produktivitu zadneho naroda v tom, ze lide budou zamestnani zneuzivat ke svemu prospechu: ze si budou behem pracovni doby vyrizovat svoje privatni zalezitosti,

ze se nebudou ve svem oboru dale vzdelavat a ze se nepodvoli pozadavkum zamestnavatele. A ze bez jakehokoliv!! osobniho pricineneni dostane kazdy garantovany plat a stat se o neho postara ve vsech smerech. To byla a je utopie na ktere nelze vybudovat zadne funkcni hospodarstvi. Proto, pokud plynula spokojenost z techto podminek, bylo to velmi kratkozrake.

0/0
1.2.2009 13:39

asiclovek

Máničky

Máničky na hrad !!!

0/0
30.1.2009 15:08

notebook.r51

Re: Máničky

Neblbni, kolego, co jsem byl mánička, to už je 35-40 let, a krom toho na hrad bych ani nechtěl, nějak ta společnost by mi tam nesedla. Jakož ani v parlamentě a v politice vůbec. Ani za ty peníze, co berou plus co mají šanci si přihrábnout. Když si uvědomím, s kým bych se musel denně stýkat, to si raději budu vydělávat míň a bavit se s normálníma lidma.

0/0
30.1.2009 15:33

herodes I.

Nic jiného než manipulace..........

A kolo dějin se opakuje....... dnes by mohli být za disidenty považováni všichni okradení a vysátí řadoví daňoví poplatníci v této zemi, kteří musí draze platit za to,aby se tzv. bývalým disidentům - pijavicím, opáleným menšinám ,koženým,poskokům usa, konfidentům,krejčířům a jiné havěti bezpracně a krásné žilo.....:-©:-©

Těším se na další témata inkvizičního ouřadu a dojemné livestory...FŇUK;-(

0/0
29.1.2009 23:22

tomtop

Re: Nic jiného než manipulace..........

zdá se, že jste buď moc mladý a nic o tom, co se tu dělo nevíte, nebo jste korýtkář, nebo ... blbec

0/0
5.2.2009 8:16

587

Dříve neměli práci disidenti,

dnes v některých okresech i 12% práceschopných obyvatel . Takže jsem dost pokročili, co ... ? (Y)

0/0
29.1.2009 10:07

Leporelo z lepenky

Re: Dříve neměli práci disidenti,

na základě jejich politického přesvědčení?

0/0
29.1.2009 10:09

hlupák

Re: Dříve neměli práci disidenti,

ano, na základě jejich, disidentů, politického přesvědčení, papírová skládanko.

0/0
31.1.2009 12:24

Petr1234

Re: Dříve neměli práci disidenti,

¨to je fakt, lepší když třeba popravili někoho koho neznáš, hlavně že se to tebe netýká co? Ty komunistická špíno!!!!

0/0
29.1.2009 13:36

587

Re: Dříve neměli práci disidenti,

Komunisty nevolím a tím, že mi budeš nadávat do "komunistické špíny" nic nezměníš na faktu, na který bylo mnou poukazováno.

0/0
29.1.2009 14:40

notebook.r51

Re: Dříve neměli práci disidenti,

Pravda, pokud nejsem schopen se vyjádřit k věci, vždy ještě zbývá možnost vyjádřit se k osobě.

0/0
30.1.2009 8:11

JAPKIN

Některý

disidenty bych z chutí nakopal....

0/0
29.1.2009 9:06

schaetzli

Re: Některý

Ti nam pomohli k ceste "demokracie". Dale to mohl prevzit schopny cesky narod - ale nemohl.

0/0
29.1.2009 21:10

janov

Re: Některý disidenty

Dodnes si trhám vlasy, že jsem se nepřihlásil jako disident. Kradl jsem socialistický majetek nás všech,spíval jsem v 68 Běž domů Ivane,nadával na Husáka,poslal stranického funkcionáře do p....e.byl jsem na prvním svatém přijímání a nesměl jsem chodit do kostela.Dnes bych žil v poklidu s vysokým příjmem a majlandem v důchodu.Škoda, Havel a disidentka jsou chytřejší! Ale nezávidím jim, jen snad tahle trochu debilní abeceda mi trochu vadí!:-P

0/0
31.1.2009 21:34

captain cook

Re: Některý disidenty

prave to, co jsi popsal jako svou cinnost dokazuje, ze jsi nikdy nebyl disident...jenom mirne nespokojeny obcan. Navic jsi (podle sveho priznani nahore) natolik prostomyslny, ze si dodnes myslis, ze stare tydeniky v kinech apod. zobrazovaly zivot jaky za totace skutecne byl.;-D Jinymi slovy, nechal ses komousskou propagandou ukolebat do vedomi, ze ten totacsky hnuj kolem je aspon teploucky, pohodlny, tak proc to virit a nejak se tomu branit.

Rozdil je v tom, ze  skutecni disidenti si na ten hnuj nezvykli, virili ho, poukazovali verejne ze hnuj je hnuj a ze smrdi a snazili se ho vykydat ven.

0/0
1.2.2009 3:25

schaetzli

Disidenti

Disidenti si zaslouzi respekt od nas vsech, nikoliv vsak urazliva ci nevhodne volena slova. Bohudiky, ze tito lide mezi nami existovali a nasli odvahu bit se za pravdu.

A to na ukor vlastniho stesti a prospechu. Miliony lidi se nikdy do niceho podobneho

neangazovali a volili pohodlny zivot. Ze komunismus pokazil charakter lidi a obraz naroda, je znamo. Proc v tom pokracovat dale? Proc nevolit slova k diskuzi, ktera

vyjadruji respekt k druhemu cloveku a ne stale negativni postoj a nenavist!

Zijeme v civilizovane Evrope a proto se od nas take ocekava urcita uroven vyjadrovani.EUV

0/0
28.1.2009 20:25

JAPKIN

Re: Disidenti

Za to jsou dnes u koryta a mlčej....hajzlové!!!!

0/0
29.1.2009 9:07

schaetzli

Re: Disidenti

Tak proc jste tzv. koryta neobsadili jinymi schopnymi lidmi. Bylo kdy z ceho vybirat?

0/0
29.1.2009 21:08

notebook.r51

Re: Disidenti

To je sice víceméně pravda, ale pokud tomu předsedá vztyčený ukazováček... příklady táhnou.. Ale z jiného soudku: Idealisté byli za každého režimu. Jsou to lidé vesměs nepraktičtí. Proto je poměrně nebezpečné je nechat vládnout. Dnes máme 20 let po převratu, srovnáno s minulým režimem, blíží se rok 1968. Produkty našeho průmyslu i kultury patří ke světové špičce, země se rozvíjí... Něco je jinak...?

0/0
29.1.2009 9:26

schaetzli

Re: Disidenti

Co je jine, ze v nasi zemi je od roku 1989 demokracie - zadna diktatura.

I kdyz, bohuzel, nasi lide nedovedou s demokracii spravne zachazet a spatne si ji vysvetluji. Demokracie ma chranit lidi! Ale jako za vsim stoji opet clovek, lide - mozna i neschopnost Slovanu, aby si vytvorili spravne zakony, nejednali stale pod emocemi a vypestovali si novou evropskou kulturu.!

0/0
29.1.2009 20:58

notebook.r51

Re: Disidenti

A hele, tady je někdo tak trochu rasista.

A demokracie je tu asi tak stejná, jako byla předtím diktatura - nic moc, socialistická demokracie nebo diktatura kapitálu. Pokud má demokracie chránit lidi s vykřičníkem, pěkně děkuju.

Btw to o "nové evropské kultuře" taky trochu smrdí novými pořádky, tudy asi cesta nepovede, to už jeden takovej chtěl zavádět a hnali ho - ti neschopní Slované - svinským krokem Bis zum Bitteren Ende.

0/0
30.1.2009 8:09

schaetzli

Re: Disidenti

Diktatura kapitalu je ve vsech zapadnich vyspelych zemich. Tento system pretrval dele nez komunismus. Tim, ze nase zeme je soucasti Evropy se od nas ocekava jakasi flexibilita a spravne chapani zivota v tomto celku. Neni tim receno, ze by Slovanska kultura mela byt  potlacena - naopak! Nejedna se o rasismus. Zkusme se v nasi zemi koncentrovat na to co muzeme - kde je nas velky potencial a ne stale na to, co nemuzeme. :-)

0/0
30.1.2009 10:45

notebook.r51

Re: Disidenti

Tak ti nevím, Tondo, co tu lidi píšou. Jeden tu psal, že od roku 1989 u nás není žádná diktatura, jen demokracie. Jiný tu psal, že diktatura kapitálu je ve všech západních vyspělých zemích. Takže (dedukuji) lze očekávat, že - až budem opět vyspělá západní země - tu opět zavládne diktatura.

A teď zjišťuju, že to psal jeden a ten samej. To jsou mi věci...

Malá poznámka: Komunismus je abstraktní systém, psal už TGM. Reálně nikde nebyl (a nebude), používat to jako nadávku je konstrukce hodná Josefa Goebbelse (ale daří se docela úspěšně). To co tu reálně bylo, byl socialismus, v mnohém daleko mírnější, než to, o co se teď snaží EU.

Nevím jak ostatní Slované, ale potenciál Čechů vidím především v bravurním zvládání nestandardních situací, tak jako Němec zvládá úkony dle Vorschriftu (na což by se našinec rychle vyignoroval a našel by si nějakou skrčku). Jaké že je u nás nejčastěji aplikované legislativní ustanovení? Mezera v zákoně :-)

0/0
30.1.2009 15:28

schaetzli

Re: Disidenti

A prave za tou "skrckou" a osobni nedisciplinovasti hledejme odpoved na situaci, ktera v nasi zemi je...

0/0
30.1.2009 16:19

notebook.r51

Re: Disidenti

Já jen reagoval na náš potenciál. V nestandardních situacích jdou všechny Vorschrifty stranou, jde o to vyřešit problém, na který Vorschrift chybí. To není nedisciplinovanost, to je pozitivum, pokud se výsledek dostaví. Viz Jerome Klapka Jerome: Three Men on the Bummel, před 110 lety a oběma světovými válkami:

Carlyle říká o Prusech - a platí to o celém německém národě - že jejich hlavní předností je učenlivost, s jakou se nechají vydrilovat. O Němcích se dá říci, že je to národ, který půjde kamkoli a udělá cokoli, když se mu to nařídí. Vycepujte si Němce a pošlete ho pod dozorem někoho v uniformě do Afriky nebo do Asie, a určitě z něho bude znamenitý kolonizátor, který dokáže čelit všem nesnázím zrovna tak, jako by dokázal čelit i samému ďáblovi, kdyby se mu to poručilo. Ale těžko si ho lze představit jako průkopníka. Kdyby měl něco zařizovat samostatně, to by moc brzy ztratil glanc a umřel, nikoli proto, že by mu chyběla inteligence, ale proto, že by si sám prostě na nic netroufl.

0/0
30.1.2009 22:28

schaetzli

Re: Disidenti

Potencial naseho naroda vidim v tom, ze jsou to lide vesmes premyslivi, majici dobre napady a mnohdy i velice inteligentni hlavy. Proc tento potencial neinvestovat tam, kde to muze nasi zemi nejvice prospet? Vami zminovane Nemecko nam nemusi byt prikladem. Ale s ohledem na dejiny bychom se prece jenom mohli neco od nich priucit - smyslu pro poradek a disciplinovanosti. Po valce znicena zem byla brzy vystavena. To, ze vidite vsude upravene domy, zahrady, atd. znaci take urcitou uroven naroda. A jedna vec je  dulezita - co rekne treba Svycar, Sved, Francouz ,... - na to se normalne muzete bez pochybnosti spolehnout. Chybi nam vybudovat duveru mezi lidmi a na tom se musi podilet kazdy z nas. Doufejme, ze se to podari nasi dalsi generaci. Potom snad odpadne ta vecna nespokojenost a kritika na vse kolem. A snad se take podari, aby se do popredi nasi zeme dostali lide, kterym opravdu jde predevsim o ceskou zemi a kteri nas vyvedou z anarchie.

0/0
1.2.2009 12:14

janov

Re: Disidenti

Nemohu zato, že k nim necítím respekt. Vždyť slovo disident se dnes převážně jejch zásluhou,stalo nadávkou.Berme si Václava Havla v ČR,anebo Jana Čarnogurského v SR.Tolik trpěli, jenom zato, aby si narvali bachory?Vždyť jsou to miliardáři a o tom jim hlavně šlo.A výsledek jejich disentu?Rozbitý stát Čechů a Slováků, tisícky nových Juptnerových,bezdomovci, bída některých regionů,a znova- strach.Z novodobých papalášů, celebrit,policajtů,úředníků!Necítím se být člověkem pokaženým charakterem, naopak, ostře úproti tomu protestuji.Necítím nenávist, ale ani respekt vůči těmto novodobým manipulátorům lirdkých myslí.Od civilizace v Evropě máme určitě dále, jako jsme měli před rokem 89.Právé dnes jsem možnost vidět pohřeb nevinných belgických dětí. Vzpomenul jsem si na děti v Kuřimi a vidět rozsudek nad nenažranými čínskými rádobypodnikateli, kteří zapříčinili smrt desítek dětí.Děkuji, už nechci a chce se mi z téch disidentů zvracet!

0/0
31.1.2009 22:17

schaetzli

Re: Disidenti

Nemohu tak zcela s Vasim nazorem souhlasit. V kazde zemi jsou miliardari. Zabyvat se tim, jak milionari k majetku prisli, neni tak relevantni. Ale jde o efekt. Pan Vaclav Havel pochazi s podnikatelske rodiny a neopravnene zabaveny majetek tehdejsim rezimem mu byl po prevratu vracen. Jakym pravem tehdy zabavovali majetek lidem, kteri sami radne pracovali a zamestnavali lidi?? Po sametove revoluci jsme prece jenom dosahli v ledascem evropske urovne. To zacina u naprosoto banalnich veci, jako je zasobovani obcanu potravinami, hygienickymi prostredky (tehdy nedostatkove zbozi na ktere se staly fronty), atd.

Delal si tehdejsi rezim vubec nejake vaznejsi uvahy o zivotnim prostredi? Jak dlouho bychom jeste bez prevratu zamorovali nasi zem a podileli se na spatnem zdravi nasich obyvatel?  Prumerna zivotnost nasich obcanu se od te doby o 8% zvysila a to uz je uspech. 

[>-]

0/0
1.2.2009 12:56

tsktsk

Komunistické kraje nikomu nevadí?

Komunistické kraje z let 1949-60 máme dodnes a nikomu to nevadí. Více na www.moravia.ic.cz

0/0
28.1.2009 17:17

Petr1234

Re: Komunistické kraje nikomu nevadí?

a co jako? To máme změnit vše co bylo za komunistů? Třeba tužce nebudeme říkat tužka, ale jinak, protože to tužka byla za komunistů

0/0
29.1.2009 13:39

mstuch

Disidenti = zakomplexované nemakačenka

a zhrzení rejpalové. 

0/0
27.1.2009 11:16

captain cook

Re: Disidenti = zakomplexované nemakačenka

zato ty a takovi jako ty patrili v kazdem rezimu ke zbabelcum a prizdis*acum , kteri podle potreby rezimu demonstrovali na Vaclavaku, hajlovali nebo volali "se sovetskym svazem na vecne casy a nikdy jinak" a tocili se v kazde situaci jako korouhvicka ve vetru.Rv

0/0
27.1.2009 12:16

AceBird

Re: Disidenti = zakomplexované nemakačenka

Ano, pani disidentka byla nemakcenko, a proto sla misto ucitelky nemciny delat pomocnou pracovni silu do cukrarske vyrobny a skladnici na stavbu. Opravdu inteligentni prispevek :-/

0/0
27.1.2009 15:12

orinka3

Nechci být zlá,

ale proč ti disidenti vypadají všichni tak jaksi...divně?

0/0
27.1.2009 10:18

Petr1234

Re: Nechci být zlá,

třeba taky vypadáš divně

0/0
29.1.2009 13:40

janov

Re: Nechci být zlá,

Začala nenávistná antikomunistická kampaň.Proč asi?Lidé si začínají uvédomovat, že podlehli iluzím.Prosperita nikde,z disidentů a tím nechci Juptnerové křivdit, se stali zazobaní snobové, kteří jsou na okraji zájmu společnosti.KSČM naopak získává ve volbách a má zdatné lídry nejen v českém parlamentu, ali i v Evropském.Považuji za krajně nešťastné ono dnešní,antikomunistiocké bésnéní, které každým dnem KSČM jen nahrává.V zájmu demokracie a skutečného rozložení politických sil jsem proti těmto nepŕíliš chytrým a zejména ze strany politických TV komentátorů a moderátorů typu Jílkové, či Železného absolutně kontraproduktivním metodám..

0/0
31.1.2009 22:28

Vaclav III.

nenavistna diskuze

Nechapu ty nenavistne vylevy, ktere mnozi na pani Jüptnerovou hazi. Co je to za rezim, ve kterem je nekdo sikanovan za to, ze ma odlisny nazor nez vlada? jedno je jasne, za stav ceske republiky mohou nejvice komuniste, kteri zde 40 let vladli a tuto zemi znicili.

Trochu nasi rodinne historie: dedecek zamestnaval 3 lidi ve svem obchode s textilem, v roce 1948 prisel o vse, co z nuly vybudoval, muj otec byl vyhozen z vysoke skoly a poslan na 30 mesicu do dolu, stryc se radeji do vlasti po roce 48 nevratil. Moje sestra, premiantka tridy, nesmela kvuli katolicke vire nikdy na gymnazium atd. Podobnych osudu a horsich znam desitky! Komuniste vrazdili, tyrali a ponizovali jinka smyslejici od zacatku a na jejich vrub jdou stovky milionu mrtvych. Uz jen uroven te diskuse je jasnym dukazem toho, ze vlada jedne strany znicila i schopnost na urcite urovni a bez urazek diskutovat. ;-(

0/0
26.1.2009 17:59

Belangrijke

Re: nenavistna diskuze

Tak tak. Je to tak:-/

0/0
27.1.2009 2:35

schaetzli

Re: nenavistna diskuze

Ano, naprosto s Vami souhlasim. Nase zeme mela velmi pohnutou historii a lide bohuzel zapominaji na bezcitnost a opravdovou krutost komunisticke diktatury.

Takovych smutnych pripadu jako ve vasi rodine, bylo jiste hodne. Tech krivd bylo napachano prilis moc. Zeme po tolika letech komunismu nemuze bohuzel vzkvetat. Nejhorsi je ta moralni devastace lidi, kteri doufali, ze hned po sametove revoluci zavladne v nasi zemi bez jakehokoliv fundamentu blahobyt zapadu.

0/0
29.1.2009 21:54

DrZap

zdalipak články o zločinech komunismu

čtou i voliči KSČSSD, že se tak vehementně chtějí vracet o těch 20 a více let nazpět?

0/0
26.1.2009 17:32

radepur2

Re: zdalipak články o zločinech komunismu

Stačí si pročíst diskusi příteli....:-( Ten komunistickej hnus je v lidech víc než si normální člověk umí připustit... Ta odporná bolševická žumpa je tady schopná plivat i na tuhle paní. Chce se mi zvracet z toho, co za kreatury žije mezi námi a bohužel má i volební právo.

0/0
26.1.2009 17:36

janov

Re: zdalipak články o zločinech komunismu

Pŕíspěvek hodný Hitlera a Goebelse.To už tu,příteli všecho bylo. Ale ani za komunistů nebylo odepřeno volební právo!

0/0
31.1.2009 22:30

Polička

Re: zdalipak články o zločinech komunismu

Ano! Volby  komunistická NF vyhrávala na 99,9%! Lidé měli strach nejít, jeden známý za neúčast byl ještě ten večer odvlečen STB  a krutě byt. Škoda, že jsi v té době nežil...

Komunistický systém se zhroutil všude, a kde zůstal,  tam doporučuji všem exkurzi....

0/0
17.3.2009 5:52

pacers

Re: zdalipak články o zločinech komunismu

Jak je možné,že dnešní vládní garnitura soudruzi svazáci dnes užasní komunistobijci v té totalitě měli možnost vystudovat?:-)

0/0
17.3.2009 6:01

mstuch

Re: zdalipak články o zločinech komunismu

a co takhle ekonomické zločiny na poctivých lidech,kterých se dopouští modrá zlodějská totalita

0/0
27.1.2009 11:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.