Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kundera nakonec týdeník Respekt kvůli udání žalovat nebude

Spisovatel Milan Kundera se definitivně rozhodl, že nebude žalovat týdeník Respekt. Televizi Nova to řekl Kunderův zástupce a ředitel agentury Dilia Jiří Srstka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kakulaid

Takový soud by byl pro leckoho veřejně známého nemilý

.......... na STB např. docházel jako "Roko" a Kluk" i současný pan president!

PS ...... dneska eurodisident!Rv;-D

0/0
24.1.2009 17:12

logar

hm,hm

třeba se podíval do zrcadla a udělalo se mu konečně blbě. Poslední co by potřeboval jsou další dokumenty na veřejnosti.

0/0
23.1.2009 12:20

Petur Wernersson

Afera

odsumi a emoce se zklidni.

0/0
23.1.2009 11:56

pepe999 from Salford

stbacka klasika...

Do Francie odjel v roce 1974, v následujícím roce se rozhodl nevrátit.:-©:-©

Tak on se odjel do Francie?? To se mohlo??:-©:-©

0/0
23.1.2009 11:34

_Pixie

Re: stbacka klasika...

Klaus snad také svobodně cestoval

0/0
23.1.2009 13:06

HuLarus

Re: stbacka klasika...

Jo, jenže Klaus byl možná agent KGB. To neni zrovna dobrej příklad.

Ne, nemám na to důkazy, ale když ho člověk sleduje, tak si říká, že by to klidně mohla být pravda.

0/0
23.1.2009 13:20

pepe999 from Salford

Opet dalsi stbak, posledni dobou se s nima

roztrhl pytel, ikdyz jeden je tady kvuli tomu, ze bozi mlyny zacaly konecne mlet..:-©

0/0
23.1.2009 11:32

jekkal

A

proč by se s podřádnými pisálky vůbec zabýval, po nich neštěkne ani pes, zatímco Kunderovo dílo přežije staletí. 

0/0
23.1.2009 11:29

Potápka

Re: A

Co staletí? Ttisíciletí a miliontiletí a v celém kosmíru!

0/0
23.1.2009 12:58

mutantmutant

taky nemá za co

tak jak by je mohl žalovat :-)

0/0
23.1.2009 10:21

dislektik-idnes si na mě zasedla

zjistil že by to nevyhrál práskač estebáckej

0/0
23.1.2009 9:24

jeen

Proč tak zhurta?

Asi mu někdo vysvětlil, že soudruzi soudci už to nemají tak snadný, páč z vnitra už se čím dál víc sem tam nějaký ten důkaz k soudu dostane.

A ono by na světlo boží mohlo vyplout  ledacos.

.

Je-li aspoň trochu charakter, měl by se p. Dvořáčkovi omluvit. :-/

0/0
23.1.2009 10:18

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Proč tak zhurta?

tito lidé nemají ani páru co je to charakter kdyby veděly nikdy ba s STB nemohly spolupracovat.ještě že jsem nic od něj nečetl

0/0
23.1.2009 10:22

jeen

Re: Proč tak zhurta?

Ale FUJ!!!   Lidé věděli, nemohli... ;-(

.

Těžko dnes tvrdit, jak by se kdo zachoval, když by se dostal do jejich zájmu. StB měla dost drsné praktiky, každý je "neustál".

0/0
23.1.2009 10:27

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Proč tak zhurta?

slušný člověk s pevným charakterem to ustálR^

0/0
23.1.2009 10:36

akademik Richard

priznani je polehcuji okolnost

;-D

0/0
23.1.2009 9:22

Petur Wernersson

Jen spisovatel

Proc vubec tolik rozruchu kolem toho? Milan Kundera je jen spisovatel, zadny Masaryk. Musite rozlisovat mezi jeho tvorbou a jeho soukromym zivotem. Copak Milan Kundera nekdy vystupoval otevrene jako bojovnik proti komunismu? Navic Francouzsky obcan od 1981.

0/0
23.1.2009 9:09

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Opravte si to !!!

"……..Kundera, ……….., je považován za nejznámějšího a nejčtenějšího spisovatele českého původu ve světě." Nebudete lhát a srovnávat tohoto práskače s Haškem a Čapkem.

0/0
23.1.2009 8:57

ANTI - PIOLIN

Re: Opravte si to !!!

No tak zrovna JARDU, který to po I. světový  v revolučním Rusku dotáhnul na majora u politruků bych s ním klidně srovnával Rv

0/0
23.1.2009 10:59

dwart

Ach jo

Když už tu iDnes zavedla rubriku seriál a zločinech komunismu tak bych uvítal i rubriku "práskači a další komunistické svi. ně, které jsou dnes opět ve funkcích a u koryt"

0/0
23.1.2009 8:19

Kecaj

Re: Ach jo

R^

0/0
23.1.2009 8:44

HuLarus

to dělá chybu

To možná dělá chybu, místní komunistické soudy by mu jako stalinistovi šly určitě na ruku. Donašečům pro STB české soudy běžně pomáhají (Bohdalová např.). A on přece šel jenom k normálním policajtům...

Kdyby řekl "heleďte, byl jsem mladej a blbej a věřil jsem kravinám" a omluvil se Dvořáčkovi dřív, než se to provalilo, tak by byl za frajera, takhle vypadá jako ubožák.

0/0
23.1.2009 8:18

dwart

Ach jo..

Mě se líbí jak jsou dneska všichni zapřisáhlí antikomunisti a přitom se dnes postupně zjištuje, že polovina disidentů byli práskači a donašeči, a to je již plno svazků zkartovaných. Předpokládám, že si prvotně zkartovali složky naši polistopadoví politici. Pak se tu můžeme dočkat takových bizarností, jako že bývalý lampasák, který přísahal komunistům věrnost a cpal se jako mladý kaádr do strany(a na vojenské škole musel souhlasit i s 68) dělá premiéra. 

0/0
23.1.2009 8:17

Si0

Re: Ach jo..

*skartovaných, *skartovali

0/0
23.1.2009 8:20

hodňák Ackerman

To je legrace.

Tupý, modrobolševický proletariát zase kope do člověka, jehož velikost nemohou dohlédnout.

0/0
23.1.2009 8:10

Si0

Re: To je legrace.

Myslíš Dvořáčka? Za to, co pro vlast a demokracii vytrpěl, je jeho velikost skutečně mimořádná.

0/0
23.1.2009 8:12

akademik Richard

Re: To je legrace.

do me nikdo nekope, a kopat do udavace, to se zadouci nebo ne ;-D

0/0
23.1.2009 9:25

Pacholik

Duvody proc se soudit nebude

jsou zrejme... clovek s cistym svedomim, s tak vehlasnym jmenem,nepochybne zcela zaslozene tucnym kontem, by nevahal ani minutu a sel k soudu a kdyz by neuspel u naseho tak k eropskemu. Ale zrejme je cosi shnileho ve state Danskem. Kricet a zastrasovat soudy a tvrdit svou nevinu je jedna vec, ciste svedomi je vec druha. Preju panu Kunderovi aby ho nejmene na 14 let tizilo svedomi za to co zrejme udelal. At je ten pan vehlasny nebo obycejny prodavac novin udavat lidi komunistickemu rezimu bylo A STALE JE hnusne a zavrzenihodne !OSOBNOST - NEOSOBNOST PRASKAC BUDE VZDY JEN PRASKACEM;-€

0/0
23.1.2009 7:51

Mak1

Re: Duvody proc se soudit nebude

Vám by se na jeho místě chtělo v našem "právním státě" žalovat redaktora ? Táhlo by se to 10 let a nakonec by týdeník na poslední stránce uveřejnil malou noticku, že článek ten a ten nebyl objektivní ....

A to by Vám za ty nervy stálo ?

0/0
23.1.2009 8:14

Si0

Re: Duvody proc se soudit nebude

Proč 10 let? Po 1-2 letech by zažaloval stát ve Štrasburku pro nečinnost.

0/0
23.1.2009 8:16

Jen Aby

no jo

asi ví proč ...

0/0
23.1.2009 7:49

vymrzovac

zase překrucujete skutečnost......

...v médiích byl zveřejněn skutečný dokument STB,ve kterém bylo napsáno,že......Kundera udal,že se u té baby zdržuje ten manik......a aféra je na světě,slovo udal bylo použito ve smyslu "uvedl",takže na tom není nic žalovatelného

0/0
23.1.2009 7:37

Pacholik

Re: zase překrucujete skutečnost......

udal nebo uvedl .... chapu ze pravni rec je komplikovana. Nicmene lidove by se to mohlo slovo "uvedl" v souvislosti s STB jako "napraskal" "naprasil" "udal" apod. Nechtel bych byt tim dotycnym udavacem nebo jinym udavacem... svedomi je hrozna zalezitost...

0/0
23.1.2009 7:56

maud

Nikdo nechce přiznat,

že v té době věřili v lepší zítřky pod vedením KS

0/0
23.1.2009 7:16

Todd Bertuzzi - verze 4a

Tak co Milááááne

už z hrušky dole ? ;-D;-D;-D

0/0
23.1.2009 5:58

ET_demokrat

KUNDerA

Když aféra vznikla, tvářil se těžce uraženě. Odmítl komunikovat s novináři, byl nepřesvědčivý. Mne a mnohé jiné to, co bylo zveřejněno, přesvědčilo.  Dobře dělá, že se nesoudí. Soud by byl ještě horší.

Dojemné je to, kolik "osobností" se jej zastalo a tvrdilo, že to není pravda, protože jde o literátní modlu a je vyloučené, aby Kundera někoho udal. Věděli to s jistotou dopředu. Připomíná to ty podpisové akce z dob komunismu.

Sám mám v knihovně všechny věcy, které vyšly česky. I ten záznam policajta jsem si vložil do Žertu. 

Jinak - podobnou postavou je Pavel Kohout. Také psal oslavné básničky na Stalina a komunistickou stranu a posléze emigroval.

0/0
23.1.2009 5:25

ET_demokrat

Re: KUNDerA

Jo a to "věcy" píšu podle vzoru  "Wanastowy wěcy"

0/0
23.1.2009 5:27

babacek

Re: KUNDerA

Psal básničky na Stalina. Ty zapomínáš, že mnozí museli živit rodiny a nic jiného než psát neuměli tak se prostě částečně podřizovali a čtenář mezi řádky mohl číst zcela něco jiného co cenzura nebyla schopna zachytit.:-)

Jinak hodit na někoho špínu je velice snadné a tak jsem přesvědčen, že validní důkazy by nebyl schopen dodat nikdo!

Domnívám se, že tohle však ještě není konec kdy se taková nepravdivá a nepodložená obvinění v médiích budou objevovat.;-(

0/0
23.1.2009 6:02

vvvv

Re: KUNDerA

Tak to, že Kohout byl přesvědčený komunista je známá věc a on sám se tím nijak netají - básničky na Stalina psal z přesvědčení a mezi řádky nic nebylo.Za to, že v 60. letech prozřel a zapojil se po 68. do odboje, je možné ji ho vážit - spousta lidí jeho generace byla po 2. sv. válce komunisty, ale pro mne jenom ti, kteří zůstali komunisty (nebo se jimi dokonce stali) po r.68, jsou ti praví, kteří drží hubu a krok.

Co se týče Kundery, tak mě mrzí, že se soudit nejde - to udání se dle mého hodně zveličilo a byl jsem ochoten věřit té Kunderovo verzi. Takhle nevím... Ale popravdě, i kdyby opravdu oznámil, že tam někdo je, odčinil si to dost - nakonec stejně pro ČR udělal víc než drtivá většina z nás, zde diskutujících. Víc mě na něj mrzí, že není schopen přeložit svoje dílo do češtiny.

0/0
23.1.2009 8:56

zagy

Re: KUNDerA

On to dělal pro ČR? A já naivní blbec jsem si myslel, že to dělal hlavně pro sebe

0/0
23.1.2009 9:32

vvvv

Re: KUNDerA

Ano, hlavně pro sebe. Nicméně tím i pro ČR resp. pro (Č(S form;F|S])?R). Ono to tak prostě je, že pokud někdo dělá svoje zaměstnání poctivě, nic nešulí, nepodvádí, tak tím pomáhá i celé společnosti, nebo řekněme státu (stát tvoří lidé, tj. společnost). Kdyby všichni dělali svojí práci poctivě a jak nejlíp dovedou, tak se tady máme mnohem líp než teď.

PS: To, co jsem napsal zní (i mně) trochu jako komunistické kecy. To je ale způsobeno tím, že komanči šikovně využívali pravdivá hesla o práci ke svojí propagaci. To, že se tak nechovali sami a že jim v té teorii právě chyběli ty lajdáci, kterí to šulili, šulí a šulit budou, je jedna z příčin krachu marxismu (potažmo i leninismu).

0/0
23.1.2009 10:33

babacek

Re: KUNDerA

Kohout je svým způsoben rozpolcená osobnost našich dějin a zde je předmětem Kundera. Kundera by měl žalovat když už tak toho kdo údajný neověřený dokument nechal zveřejnit.;-(

Respekt byl jen nástrojem ničím jiným a tak naopak vítám, že žalobu na Respekt nehodlá podat.R^

0/0
23.1.2009 10:02

vvvv

Re: KUNDerA

Kohouta jsem komentoval jenom kvůli tomu, že reaguješ na komentář, kde se píše Kohout...........psal básničky na Stalina tím, že píšeš něco o uživení se rodiny a meziřádkovém čtení. Není důležité.

S tím koho žalovat máš asi pravdu, já do toho tolik nevidím. Důležité je, že i kdyby byl Kundera v tomto případě "vinen", tak mi to příliš nevadí. Není tím pro mne morálně zdiskreditován, nebudu ho za to nijak soudit a jeho dílo budu číst i nadále.

0/0
23.1.2009 10:18

babacek

Re: KUNDerA

No Kohout,alespoň po roce 1968 procitl z opojní bolševické ideologie a zač proti brojit a rozhodně si po roce nesypal ´´ popel na hlavu´´ jako ti co pak říkali jak byli pomýlení. A to je důvod proč ho nepovažuji za nějakého zrádce.

0/0
23.1.2009 10:34

vvvv

Re: KUNDerA

Ano, vždyť o něm píšu - Za to, že v 60. letech prozřel a zapojil se po 68. do odboje, je možné si ho vážit (původně to bylo s překlepem) :-)

0/0
23.1.2009 10:44

pes Muki

Basen

Tam za Stalinem lette, snivaci ptaci mi / tam za Stalinem lette , mi praci ohnivi / Je v jeho rukach vsechno , co chudak vysnil si / ta Stalinova zeme , je studne nasich sil/ Ej pijte, ptaci pijte s hluboke studne te / a ohnivym svym perim , pak nebe podpalte.

Je to hezka Kunderova basen, nikdo nemuze uprit talent

0/0
23.1.2009 0:01

stafl

Re: Basen

A co jste v té době psal pane pes Vy?

0/0
23.1.2009 0:49

pius99

Re: Basen

no ať psal cokoliv tak to asi udání nebylo. To Kundera práskač říct nemůže :-))) (může, ale nikdo mu nevěří) :-)))))))))))))))))))))))))

0/0
23.1.2009 1:46

Pacholik

Re: Basen

ja byl jeste na houbach ;-D ale jak se rika komunista zustane komunistou a praskac praskacem NAVZDY :-© 

0/0
23.1.2009 7:59

vvvv

Re: Basen

To je prave omyl. Taky jsem to nezazil (a jsem rad), ale komunistu z 50. let, kteri pote prozreli v letech 60. (tedy hlavne v letech 68 a 69) je mnoho a ja si jich za to vazim. Rozhodne tech, kteri nepodepsali souhlas se vstupem vojsk.

0/0
23.1.2009 10:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.