Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když v Gaze bude platit oko za oko, zub za zub, budou tam všichni slepí a bez zubů

Ještě nikdy jsem ve vztahu k Palestině a Izraeli necítil takovou beznaděj. Rozum se utopil v krvi. Jako by politika naděje ustoupila politice hřbitova. Píše v komentáři Chris Patten, bývalý evropský komisař pro vnější vztahy, předseda britské Konzervativní strany a poslední britský guvernér Hongkongu, v současnosti rektor Oxfordské univerzity a člen britské Sněmovny lordů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jack_rupnick

důležitá bleskovka

prezident Bush po poradě s nastupujícím prezidentem Obamou nebývalým způsobem svolili, aby se Írán přidal k Turecku v útoku na vojenské základny Kurdů, které jsou podporované Izraelem a které se nachází ve středovýchodní oblasti Iráku, která je kontrolována americkými vojenskými jednotkami. Hlavním důvodem je prý izraelský plán svrhnout stávající umírněnou islámskou vládu Turecka zavražděním některých tureckých politických lídrů. O této skutečnosti se můžeme podrobněji dozvědět v článku, který vyšel v tureckých novinách „Hurriyet“: R^

0/0
25.1.2009 18:14

jack_rupnick

Re: důležitá bleskovka

„Turecké a Íránské dělostřelectvo v průběhu dvou dnů střelovalo teroristické cíle v oblasti severního Iráku. Turecké dělostřelectvo ostřelovalo oblast Sidikánu. Právě zde se mají Íránské a Turecké ozbrojené síly setkat. Před několika dny Iránské letectvo opakovaně bombardovalo vesnice Rizka, Maradu a Kanira, které leží v pohraničním pásmu s Íránem. Tisková agentura „PUKmédia“, která je napojená na iráckého prezidenta Jalal Talabaniho citovala iráckého kurdského úředníka, který sdělil, že íránské dělostřelectvo začalo ostřelovat Doli Rash v okrese Sangster a Pishder.“ R^V

0/0
25.1.2009 18:14

markyz.Gero

Re: důležitá bleskovka

Nějak se vám tam nevlezly první slova oné "bleskovky" z Matrixu

"Ruští vojenští analytici před několika dny oznámili, že"

0/0
25.1.2009 18:30

činčo

Re: důležitá bleskovka

nesmíš naletět každé zpravodajské hře;-D;-D

0/0
25.1.2009 18:31

jack_rupnick

project syndicate

bílá vrána mezi články na židnes.cz. děkuji za jeho zveřejnění :)

0/0
25.1.2009 15:35

rohatey

Opravdu neštěstí

když se tací zaujatí polobolševičtí idioti pletou do politiky, pokud se někdy dalo na tyhle tak to vždycky skončilo totální katastrofou, tihle idioti nás např. dovedli do 2. světové války, dneska se k tomu soudruzi jaksi nehlásí.

Nějaké srovnání s bombardováním katolíků v Irsku to může opravdu srovnávat jenom blázen, Pokud vím tak v Irsku to nebyl žádný mezinárodní konflikt kde jedna země ostřeluje raketami druhou a to pod dohledem řádně místně zvolených politiků, kteří nikoho za toto nestíhají ale naopak to sami organizují.

V tom Irsku to byla úplně jiná situace, tam ty teroristy normálně hledali a když nějakého chytli tak dostal doživostí, to v té Gaze jaksi nefunguje.

Takovéto soudruhy bych posílal i s rodinami bydlet na ta ostřelovaná území, copak by asi říkal tento soudruh kdyby mu pravidelně zahoukala siréna a on musel úprkem hledat nejbližší úkryt, co by říkal tomu že když posílá svoje děti do školy že je tam popsílá s tím že se nemusí vrátit živé. 

0/0
25.1.2009 15:27

rohatey

Re: Opravdu neštěstí

Tady nešlo o nějaké oko za oko ale o prostou snahu chránit své občany před tím ostřelováním. Zodpovědnost za ty mrtvé nenese Izrael ale Hamas, oni tu válku vyprovokovali, oni to byli kdo ty mrtvé zcela úmyslně vyráběli aby je potom mohli využít při té své nechutné propagandě. ;-€

0/0
25.1.2009 15:27

barbudo

Re: Opravdu neštěstí

... ovšem Hamas vytvořil Izrael ...

0/0
25.1.2009 18:34

jack_rupnick

Re: Opravdu neštěstí

ty jsi ale rozumrada ;-D

0/0
25.1.2009 15:36

Ajetak

Re: Opravdu neštěstí

a ty ještě větší :d

0/0
25.1.2009 17:12

kakulaid

Zcestné povšechné fňukání adorující Hamás!

PS ...... 1) Izrael se bránil agresem a přiměřeně 2) S bandity /Hamás/ se nevyjednává /G.W.Bush/!:-/

0/0
25.1.2009 9:56

rezjir

Podepisuji

Podepisuji.

0/0
23.1.2009 20:11

Dave Duke

Mtis:"údajně z jakéhosi kmene Chazarů"

;-D;-D;-D

http://www.jewishencyclopedia.com/view.jsp?artid=402&letter=C

http://en.wikipedia.org/wiki/Khazars

Ze te to furt bavi ze sebe delat blba :-)

0/0
23.1.2009 14:25

júLinek šíšaL

Re: Mtis:"údajně z jakéhosi kmene Chazarů"

...hele Růžo a kam jsi založila ten tvůj druhý nick iPilat? ... ;-D

 

0/0
25.1.2009 9:58

Bouše

Když to bude jen v Gaze, proč ne?

:-P

0/0
23.1.2009 12:39

José Antonio

Zbytečné řeči

Tak jako tak to stejně skončí likvidací Izraele. Radost z toho nemám, ale s ohledem na historické zkušenosti s podobně malými, kulturně odlišnými enklávami v moři nepřátel, to nemůže jinak dopadnout.

0/0
23.1.2009 11:52

Kleki Petra

Re: Zbytečné řeči

Výjimky existují. Bývala kdysi, za Václava I. a Přemysla Otakara II., v Evropě jedna bezváznamná pidizemička, které vládla bezvýznamná hrabátka. Ve světle lesku silných vládců (francouzský, český, uherský král at.) byla zcela v ústraní a bylo jen otázkou, kdy bude spolknuta jedním  významných a stane se součástí nějaké velké říše. Stala se, ale úplně jinak. Ten bezvýznamný šlechtický rod se jmenoval Habsburkové.

0/0
23.1.2009 11:58

José Antonio

Re: Zbytečné řeči

Samozřejmě, takových případů je víc a proto jsem se také pokusil zvýraznit ty kulturní rozdíly, které jistě na Habsburky nelze vztáhnout. Ale stačí se podívat, jak dopadli např. starověcí maloasijští řekové nebo středověké křesťanské státy ve Svaté zemi.

0/0
23.1.2009 12:13

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Zbytečné řeči

inu ... to i v případě této pidizemičky bylo spíše odvislé od europy než od nějakého číhokoli státního úsilí ... ;-D

0/0
23.1.2009 14:20

Toicem

Re: Zbytečné řeči

Vsadil bych své nové boty o Bati, že se mýlíte. Toho se ani jeden z nás nedožije.

0/0
23.1.2009 12:02

José Antonio

Re: Zbytečné řeči

Myslím, že mám pravdu a myslím, že máte pravdu také Vy. :-) Ne, nemyslím si, že se toho dožijeme, ale stane se to (tím se ovšem naše debata dostává do ryze akademické roviny). Lidský život je z hlediska dějin dost krátká měrná jednotka, bohužel.

0/0
23.1.2009 12:16

Toicem

Re: Zbytečné řeči

Souhlasím, takhle to je opravdu jen akademický spor.

Přesto si myslím, že se mýlíte. Uznávám ovšem, že své přesvědčení čerpám spíše z víry než z logiky.

Nicméně i historie mi ovšem dává za pravdu, že Židé jsou výjimečný národ, který se vymyká logice - který jiný národ by se během dvou tisíc let v rozptýlení po celém světě "nerozpustil" ve svém okolí? A který jiný národ se po dvou tisících letech vrátil zpět na své místo a se svým původním jazykem? Já jiný takový neznám.

0/0
23.1.2009 12:28

barbudo

Re: Zbytečné řeči

... který národ míníte?

0/0
23.1.2009 12:33

Toicem

Re: Zbytečné řeči

Židovský. Vyjádřil jsem se snad nedostatečně jasně?

Pokud se hloupým pouze děláte, zdá se mi vaše reakce mimořádně hloupá.

0/0
23.1.2009 13:57

mtis

Re: Zbytečné řeči

Barbucha je zastáncem teorií soudruha Niodala Saleha ohledne původu Evropských židů údajně z jakéhosi kmene Chazarů. Je to teorie sice nová, ale už si našla téměř 100%ní podporu mezi neonacisty, islamisty a konspiratisty celého světa. Barbucha ji v poslední době vylepšil tím, že ztotožnil Chazary s Huny a napjatě očekávám, že dojde nějakou mentální zkratkou k jejich propojení se španělskou inkvizicí, kvakery, křižáky a cyklisty.

0/0
23.1.2009 14:12

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Zbytečné řeči

a, matýsku, kterýpak chazar či hun jsi ty? ....:-P

0/0
23.1.2009 14:25

Toicem

Re: Zbytečné řeči

8-o

;-D

Tím je vše vysvětleno, děkuji za připovzdělání.

0/0
23.1.2009 15:20

barbudo

Re: Zbytečné řeči

... Chazaři jsou potomky Hunů ...

... s územím Palestiny nemají zhola ničeho společného ...

0/0
25.1.2009 18:11

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Zbytečné řeči

ano ... umělý stát izrael nepřežije, i když tamní izraelité jistěže ano ...:-)

0/0
23.1.2009 14:23

Cwb

bludy slepeho starce

to sou bludy chorehocloveka kteremu na domov nepadaji rakety... slepy stary clovek, budiz mu prominuto... taky tak jednou skoncim...

0/0
23.1.2009 11:44

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky izraelci z povolání,

....ale jak by potom s.izraeliti do gazy trefili? ...8-o

0/0
23.1.2009 11:11

Dr No

Je to ještě jinak

Hamás a vlastně všichni Palestinci jsou jenom nástrojem některých režimů muslimských zemí a jejich jediným úkolem je neustále živit a udržovat nenávist muslimů vůči židům. Proč to dělají se přesně říct nedá, ale odhaduju, že hlavním důvodem je, že bez vnějšího "nepřítele" by se ti mírumilovní vyznavači Alláha neustále řezali navzájem mezi sebou.

0/0
23.1.2009 11:02

mtis

Re: Je to ještě jinak

Proč to dělají je celkem jasné - na někoho musí svést všechny ty důvody, proč se jich většina má tak mizerně, jako ani ti nejchudší a nejubožejší v Izraeli nebo na Západě ne, zatímco malá hrstka z nich si žije jako kalífové z Šeherezády.

No a než by se přiznalo, že důvodem je z vysokou pravděpodobností aplikace ranně středověké společensko náboženské doktríny a neschopnost vládnoucích elit, tak je jednodušší to na někoho hodit a židé jsou vždycky první na ráně.

0/0
23.1.2009 11:07

Toicem

Častý problém západních komentátorů

Autor předpokládá, že Hamas je politická síla jako každá jiná, s níž je možno vyjednávat. Problém je v tom, že zástupci Hamasu přemýšlejí v úplně jiných dimenzích, mají jiné normy. Jejich motivace není politická nebo národnostní (Palestinci jsou uměle vytvořený termín, jde o Araby sídlící v Izraeli a jeho okolí), ale náboženský. To se projevuje v dost zásadních věcech:

1. Nejde jim o blaho lidí, které zastupují.

2. Neváží si života svého ani svých lidí (natož životů "nepřátel").

3. Nikdy se nesmíří s menším řešením, než je naprostá likvidace Izraele.

Dokud tohle Evropané nepochopí, budou nadále dobří tak akorát na to focení. A Izrael bude muset holt vydržet, že mu nikdo nerozumí, když se snaží přežít. Nehledě na to, že postoj izraelských politiků je ve všech třech uvedených bodech opačný než u těch palestinských. :-(

0/0
23.1.2009 8:12

roddie

Re: Častý problém západních komentátorů

R^

0/0
23.1.2009 10:54

hacpat

Re: Častý problém západních komentátorů

ja bych teda dal spis ten palec dolu a naopak palec nahoru za ten clanek...pac on ten hamas proste existuje a podarilo se mu u nich vyhrat volby, takze ho dost dobre nelze prehlizet-ta paralela na historickou udalost zUKofGBandNI navic perfektne sedi...

0/0
23.1.2009 11:10

Dr No

Re: Častý problém západních komentátorů

Hamás existuje hlavně proto, že většina Palestinců, kteří ho volí, jsou vypatlaní dementi, kteří nikdy nepochopí, že Hamás jim nic nedává, ale jenom přerozděluje peníze, které přicházejí zvenčí a jsou původně určeny pro ně (všechny, i ty které si vůdci Hamásu nechávají pro sebe).

0/0
23.1.2009 11:50

Toicem

Re: Častý problém západních komentátorů

Hamas vyhrál spíš proto, že Palestinci už byli naštvaní na totálně zkorumpovanou vládu Fatahu. A možná taky proto, že Hamas kromě teroristických útoků a modliteb organizuje taky sociální a humanitární projekty. Je to podobný způsob uplácení voličů, jaký u nás zvolila ČSSD (u nás stačilo zaplatit lidem poplatky u doktora). Inu, takové lidé prostě jsou, nemusíme jim hned říkat dementi...

0/0
23.1.2009 12:01

Dr No

Re: Častý problém západních komentátorů

Jenže Hamás rozdává něco, co by ti lidé dostali i bez něj. A mimo to jim soustavným napadaním a provokováním Izraele způsobuje spoustu potíží. Nemohu si pomoct, ale rozumní lidé by to mohli pochopit ....

0/0
23.1.2009 12:38

Toicem

Re: Častý problém západních komentátorů

Jenže oni na rozdíl od nás nemají svobodný přístup k informacím, takže to pochopit nemohou. Jsou do určité míry obětí okolností.

A navíc se do toho plete propaganda náboženská...

0/0
23.1.2009 13:58

kars

Re: Častý problém západních komentátorů

R^

0/0
23.1.2009 17:23

Martin Kostera

Pattene,

a jaká obrana přiměřená? Náhodné ostřelování Gazy s větším počtem mrtvých civilistů? :-©Rv

0/0
23.1.2009 7:52

barbudo

Mimochodem, ono Chamurappiho "oko za oko, zub za zub" ...

... znamená nejvýše jedno oko za oko, nejvýše jeden zub za zub ...

... tedy nejvýše jeden domorodec za jednoho Huna ...

0/0
23.1.2009 7:52

mtis

Re: Mimochodem, ono Chamurappiho "oko za oko, zub za zub" ...

Chamurapi byl žid? :-):-):-)

0/0
23.1.2009 9:14

Toicem

Re: Mimochodem, ono Chamurappiho "oko za oko, zub za zub" ..

No jasně! Tos ještě nečetl nic o židovském spiknutí? :-)

0/0
23.1.2009 12:04

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Mimochodem, ono Chamurappiho "oko za oko, zub za zub" ..

kterým? ... tím posledním za vespasiana ? ... či makabejským? ...8-o

0/0
23.1.2009 14:28

Toicem

Re: Mimochodem, ono Chamurappiho "oko za oko, zub za zub" ..

To je jedno, prostě za vším hledej Žida!

(Ehm, to je ironie, šíšo.)

0/0
23.1.2009 15:22

good_luck!

Vážený lorde

srovnávat Gazu a Severní Irsko je blbost. Bohužel, aby šlo srovnávat, musel by v Gaze vládnout Izrael. Potom je možné, aby trestal buřiče a atentátníky zatýkáním a vězením. Bohužel v přeshraničním styku v okamžiku platí jiná pravidla.

Proč tedy nesrovnáváš situaci se situací na Falklandech - také Británie mohla vyjednávat s Argentinou a ne válčit... Třeba by to někam vedlo;-D

0/0
23.1.2009 7:50

Mirco1

Lord Patten...

.. nám tady krásně mluví o problému, za který podle něj může kde kdo, především Izrael a USA (ale samozřejmě, protože je Brit, tak si trošku kopne do Blaira), ale jen jedním slůvkem se letmo zmínil o vině Palestinců, o tom, že Hamas má v chartě zničení Izraele, že "nevinní Palestinci" jej v tomto naprosto podporují a ukáží to vždy, když se to hodí (kdyuž zrovna netočí Pallywoodské záběry, jak jsou všichni nevinní vražděni), a hlavně že Hamas je podporován jinými muslimskými zeměmi buď oficiálně (Irán), nebo neoficiálně prostřednictvím Muslimských bratrstev atd. (Egypt, Saúdská arábie, Jemen, Syrie).

Patrně bral lekce politických arbitráží od svého předchůdce lorda Runcimana.

0/0
23.1.2009 7:42

barbudo

Re: Lord Patten...

... hmm ... a proto Izrael vytvořil Hamas ...

0/0
23.1.2009 7:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.