Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus se zlobí na vládu kvůli Černého plastice, žádá omluvu Bulharsku

Václava Klause šokovala bruselská plastika Davida Černého. V dopise adresovaném vládě vybízí premiéra Topolánka, aby se za zveřejnění unijní skládačky omluvil. Sám prezident již tak učinil, když napsal svému bulharskému protějšku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fualmu

Netolerance je bohužel pořád velká

Možná je to tím, že se živím jako grafik a fotograf, ale nechápu jak může někdo odsuzovat volnou tvorbu. V nedávné době spousta lidí kritizovala, že arabské země protestují proti karikatuře Mohameda v dánských novinách... dnes náš prezident je tak krátkozraký, že si dovolí vyzvat premiéra aby se omluvil za jiný typ karikatury... kde to žiju???

0/0
20.1.2009 23:02

sir Humprey

Jsou čtyři hodiny. Václav čte noviny

0/0
20.1.2009 11:32

Kleki Petra

Vašíku, už se nezlob.

0/0
20.1.2009 11:24

gagaryn

***

Kultura národa se pozná podle hajzlu.

0/0
20.1.2009 11:20

Fualmu

Re: ***

Co se pozná podle prezidenta, ty gagaryne?

0/0
20.1.2009 23:20

gagaryn

Re: ***

asi to, že máme republiku, kdybysme měli krále tak by to bylo zase jiné.:-P

0/0
21.1.2009 6:38

septenn

Tak jsme to všem zase osladili

Po dětinské kampani o slazení a kostkách cukru zase tohle. Nikdo přece nechce cenzůru ani omezovat umělecký projev, ale vydávat tohle dílo za  reprezentativní názor všech našich občanů se mi zdá docela přehnané.  Pro pana barviče tanků je asi bezva reklama. Na nějakém jiném místě by to nevyvolalo takovou pozornost. Doufám, že naše předsednictví nebude pokračovat podobným amaterstvím.

0/0
20.1.2009 11:14

ODSakEda

Politika je vážná věc

na to, aby se v ní ftipkovalo a dělala sranda z vážných svrchovaných partnerů!

Neb příměří národů a je křehké! a dřímající nacionalismus se stále více probouzí!!! (např. Dělnická Strana čR, Kateřina žak a její neskrytě nacionalistická strana a pod.!...).

 Jak by se Vám zastánci díla i v politice na oficiálních místech!, líbilo, kdyby jiný zahraniční "umělec" zobrazil českao jako lupiče s páskou přes oči a pytlem na zádech?! Přitom je to výstižnější, neb je to pro čR typičtější než pro Bulharsko hajzl!

 Pro Bulharsko jsou typičtější, když už, tak pasoucí se kozy a žebřinák táhnoucí vůl v lepším případě kůn po silnici a kontrast mezi supr stavem státních silnic 1.tř. s hrůzou vedlejších cest a porno a kuplířství a korupce i u vysokých policejních šéfů!!!

0/0
20.1.2009 9:30

drevorubec

Tak jsme se s Vaclavem zase jednou shodli

Krome nutne omluvy Bulharum, je nekolik veci, ktere pseudo-dilo "barvice tanku" posila bud do lapidaria nebo nejake pseudo-galerie:

Zadavatel (Ceska republika) toto dilo neodsouhlasila a ani neni v souladu se zadanim.

Ta radoby brozura s CV, tech vymyslenych umelcu je formalne spatna.

Jmena vymyslenych umelcu jsou u nekolika zemi vysoce nepravdepodobna, protoze jsou polozena na jazykovem zaklade jine zeme (napr. Protugalsko a Italie).

Cele je to traparna. Radeji bych to nechal vymyslet Knizaka nebo Saudka....Rv

0/0
20.1.2009 9:14

bezvamlíko

Re: Tak jsme se s Vaclavem zase jednou shodli

Já bych to nechal vymyslet V.Klause, ten megabilboard z letné bude jistě ještě v Lánech ve stodole!  A nebo se tam třeba připoutá, jako že protestuje, no ne?;-D[>-] a kdyby náhodou nutně potřeboval....to Bulharsko tam ještě je a nakonec bude rád!

0/0
20.1.2009 11:16

Bouše

Argument, že 90% diskutérů na BBC se plastika líbí,

je poněkud naivní. Diskutérů na BBC se pochopitelně osobně nijak nedotýká, že jediná zajímavost, která Černého napadla v souvislosti s Bulharskem, je hazl. Ten nápad mi na té jinak docela vtipné plastice vadí, protože z něj až příliš čiší přezíravost a despekt vůči novému a chudému členu EU. Navíc od čelan národa, který má sám v (Y) vši. :-P

0/0
20.1.2009 9:09

Bouše

Re: Argument, že 90% diskutérů na BBC se plastika líbí,

...eee  čelan=člena

0/0
20.1.2009 9:10

drevorubec

Re: Argument, že 90% diskutérů na BBC se plastika líbí,

Souhlas....

0/0
20.1.2009 9:15

ODSakEda

Re: Argument, že 90% diskutérů na BBC se plastika líbí,

Přesně tak! To že 90% lidí se líbí veřejně vystavený pomluvný obrázek, neznamená, že nedochází dokonce k porušení zákona! Jak by se někomu líbilo, kdyby jej někdo zesměšněně zobrazil a veřejně(!) vystavil?! Argument, že se to 90% lidí líbí, voco mu jde, je liché!

A ktomu co je typické pro Bulharsko, také souhlas. Já bych viděl spoustu typičtějšího, ale né hajzl! Pro čR je typická zlodějina a to nejen barevnejch, ale spíše mě děsí kriminalita některých(!) policajtů(!!) a dokonce i šéfů elitníchjednotek pro boj proti org. zličnu či drogám!!! To však neznamená, že si to někdo může oficiálně veřejně vystavit!

 Hledejme spíše to dobré v každé zemi a nepaušalizijme! Všichni v čR nekradou a všichni v Bulharsku přece nejsou v hajzlu!

0/0
20.1.2009 10:21

gagaryn

***

Ta omluva by se mohla promítat v těch textech co jsou na plastice české republiky.

0/0
20.1.2009 8:10

inzinierbula

Ale soudruhu Klausi,

nač to zbytečné vzrušení.? Vždyť je to mnoho zbytečného povyku pro nic.

0/0
20.1.2009 8:03

Philosopher

Re: Ale soudruhu Klausi,

Opravdu o nic ?

0/0
20.1.2009 9:11

drevorubec

Re: Ale soudruhu Klausi,

Hele, kdyz nekdo dela ostudu jmenu Ceske republiky, dela ostudu i me. A nezalezi na tom, jestli je to nekdo, kdo kradl v samosce v Chamu nebo naterac tanku, co si hraje na umelce, protoze se mu nechce makat.(Y)

0/0
20.1.2009 9:21

Fualmu

Re: Ale soudruhu Klausi,

Ty jsi teda chytráček, ty ani nevíš co to je makat. Jak víš, že to není pořádná dřina to co dělá pan Černý...

0/0
20.1.2009 23:05

Mira111

Výzva

Politici, přestaňte se s prominutím "srát" do výtvarného umění. Stačí když řeknete, že se vám to líbí nebo ne a třeba i proč. Hodnocení co je v umění dobré a špatné pro lid je výsadou totalitních režimů a jejich neomezených omezených vládců.

0/0
20.1.2009 7:49

Philosopher

Re: Výzva

Že by výsledek nevyzráslosti jeho autora ? Nejde v tom sporu náhodou o něco jiného, než o umění ?

0/0
20.1.2009 9:11

ODSakEda

Re: Výzva

Jak by se Vám, zastánci díla, i v politice na oficiálních místech!,

líbilo, kdyby jiný zahraniční "umělec" zobrazil českao jako lupiče s

páskou přes oči a pytlem na zádech?! Přitom je to výstižnější, neb je

to pro čR typičtější než pro Bulharsko hajzl!

politika je vážná věc a takový urážlivý humer sem nepatří, neb příměří svrchovanýc stran je křehké a urážka je pak na místě i jen v náznaku opovfržení , byt jen v uměleckém díle! To není výraz intolerance totality!!!!! To je základní slušnost a respekt partnera se vší vážností!!! At si tedy dílo umístí někdo do hospody nebo na galerku a pak bych to jako totalitní zásah chápal!!!Takto ne a uráží mě urážení prtnerů na oficiálních diplomatických místech! Navíc toto měla alespon schvílit EU parlament nebo komise, kde se jednotliví dotčení mohli vyjádřit a předešlo by se fopao! Leda tak!

0/0
20.1.2009 9:37

milan79

Re: Výzva

Promiň, ale sem vůbec umění nepatří... pokud chce vystavovat, tak ať vystavuje v galerii, ale ať si nedělá reklamu na náš účet...

0/0
20.1.2009 11:24

Fualmu

Re: Výzva

Tleskám... výstižně napsáno, ale to je o tom, my jsme totiž ještě stále postiženi totalitou a nedokážeme pochopit, že někdo v sobě nemá autocenzuru a vypustí takovou věc ze svého ateliéru... David Černý je volnomyšlenkář a nenechá se spoutat konvencemi, ale to politik jako je pan Klaus vůbec není schopen pochopit. Je to technokrat odkojený socialismem a není schopen uznat něco co je mimo jeho vnímání... Ach jo pane prezidente... ale s tím globálním oteplováním zas máte pravdu.

0/0
20.1.2009 23:10

zahorak1

Husiti, nemám ....

... Vášho bisexuála rád, rozbil náš spoločný štát, ale má pravdu!!!

0/0
20.1.2009 7:29

inzinierbula

Re: Husiti, nemám ....

A v čem, v čem? Šak, kto sa stažúval? Vojáčeková? :-P

0/0
20.1.2009 8:01

Fualmu

Re: Husiti, nemám ....

Choď sa bodnúť, postaraj sa radšej o toho vášho Slotu a Mečiara... Užij si euro a nové ceny...

0/0
20.1.2009 23:15

xtusp01

Plastika

Četl jsem komentáře od čtenářů na BBC a  překvapilo  mně, že tak 90% účastníků diskuze se dílko opravdu líbí. U nás teď vzniká zbytečná hysterie.

0/0
20.1.2009 7:26

inzinierbula

Re: Plastika

Tak, tak. A takto sa všetci pripojili aj na schodzi..

0/0
20.1.2009 8:01

kasikv

Re: Plastika

možná zkusit diskusi v Bulharsku? Nebo v Německu? Nevím o tom, že by Anglie měla nějaký problém s tímto dílkem.....:-/ ( i u nás je to horší poměr než u BBC)

0/0
20.1.2009 8:02

wildge

Re: Plastika

Nikde s tim zadny extra problem nemaji, ani v Bulharsku, ani na Slovensku, ani jinde. To jen par zamindrakovanych (a) politiku, co zrovna potrebuji ukazat na chyby druhych, aby se nemluvilo o jejich, musi ukazat sve krupanstvi celemu svetu.

0/0
20.1.2009 8:44

kasikv

Re: Plastika

klaním se před vašimi jazykovými schopnostmi...... prostým přečtením několika diskusí i pouze v naší malé zemičce mi příjde, že to není jen pár politiků, i když lidem především vadí ona "mystifikace 27". Domnívám se, že mezi jednotlivými vyobrazeními zemí je značný nepoměr v kladném/záporném obrazu země a v některých případech je diskutabilní, zda na díle prezentovaný obraz je skutečně tím největším znakem. A když už jsme tedy takoví kabrňáci (mluvím především k p. Černému), tak proč se omlouváme. Buď si za tím stojíme nebo jsme jenom šašci a celá kauza kolem toho nás charakterizuje víc, než padesát podobných projektů.:-/

0/0
20.1.2009 9:38

ODSakEda

Re: Plastika

Oficiální zástupci Bulharska se právě že ozvali!!! Urážet ftípky na oficiálních diplomatických místech je nepřípustné! Někde na galerce nebo v soukromé hospodě at si má kdo co schce z apohled na Svět!... Třeba Klause na šibenici... Ale takto, na ofic místě?! Co kdyby tam Bulharský "umělec" zobrazil čR jako lupiče s pytlem přes rameno , což je pro čR typičtější, než pro Bulharsko hajzl?!

0/0
20.1.2009 9:57

ODSakEda

Re: Plastika

DODATEK - o tom ostatně článěk právěže pojednává!!! Vy tupče...

0/0
20.1.2009 9:59

ODSakEda

Re: Plastika

Nevzniká zbatečně!

Jak by se Vám, zastánci díla, i v politice na oficiálních místech!, líbilo, kdyby jiný zahraniční "umělec" zobrazil česko jako lupiče s páskou přes oči a pytlem na zádech?! Přitom je to výstižnější, neb jeto pro čR typičtější než pro Bulharsko hajzl!

 Politika je ale vážná věc a takový urážlivý humor sem nepatří, neb příměří svrchovaných stran je křehké a urážka je pak na místě i jen v náznaku opovfržení , byt jen v uměleckém díle! To je základní slušnost a respekt partnera se vší vážností!!!

At si tedy dílo umístí někdo do hospody nebo na galerku a pak bych to jakozbyečné haštěření chápal a ne a urážet takto partnery na oficiálních diplomatických místech! Navíc toto měl schvílit EU parlament nebo alespon komise se zástupců dotčených zemí  a předešlo by se fopao! Leda tak!

0/0
20.1.2009 9:42

merrygold

Bože,

to je odporný ksicht

0/0
20.1.2009 7:14

brlayz

Hmmm

A kdo se bude omlouvat za Klause a jeho výroky o klimatu, EU, modré-nikoli-zelené-planetě, za to, že řekl, že NGOs jsou horší než komunisti atd. atd. Na to by nestačilo ani tisíc dopisů, ty senilo potrhlej! ;-D

0/0
20.1.2009 3:01

Bůh Nejvyšší (13)

A proč by se za to omlouval?

Vždyť má, s jistou nadsázkou, pravdu!

0/0
20.1.2009 3:22

nahradniinteligenceprocenzora

Re: A proč by se za to omlouval?

On ma pravdu i bez nadsazky. Patri mezi ty jedince, kteri si nemusi/nepotrebuji delat  z  Climate Change busyness, jako treba Al Gore, Bono a dalsi paka.Rv:-P;-D

0/0
20.1.2009 4:03

Fualmu

Re: A proč by se za to omlouval?

;-DR^R^

0/0
20.1.2009 23:17

chorimehbooba

David Černý se bojí dospět.

Každopádně zajímavé dílo o kterém se ve světě mluví , ale rozhodně bych se tomu víc smál tak před 15 lety.Do očí bijící je rozdíl mezi zobrazením západních a východnich zemí , paradoxně na západě nás vnímají asi stejně jako to Bulharsko vyobrazené jako turecký záchod.(Y)

0/0
20.1.2009 2:57

zapalik

Takže pánko má názor!

Vida, takže Klaus má názor! Včera se mě před plastikou ptala nějaká švédská rozhlasová reportérka, co na tu plastiku říká náš prezident a já přiznal, že vím houby a že mě to ostatně ani nezajímá. Ale to jsem vlastně kecal, jinak bych tenhle článek neotevíral. :-))):-P

0/0
20.1.2009 1:45

Erciyes

Re: Takže pánko má názor!

Vidíš, kdybys znal Klausův vztah k Černému a obecně ke komukoli, kdo si z něj - byť jen v náznaku dělá srandu - mohs jí to říct už včera, co bude pan president na plastiku říkat. :-)

0/0
20.1.2009 2:32

Fualmu

Re: Takže pánko má názor!

;-DR^!

0/0
20.1.2009 23:18

gogol_jl

Narcissistic Personality Disorder

http://www.youtube.com/watch?v=03prwMF59BI

0/0
20.1.2009 1:40

jacek097

Ja myslim, ze by uplne stacilo zverejnit

adresu toho spratka Cerneho a oni by se Bulhari postarali o napravu.... To co proved je do nebe volajici a vlada na tom ma podil, to je nezvratne!!!!

0/0
20.1.2009 1:27

aussie

Re: Ja myslim, ze by uplne stacilo zverejnit

no vidis, presne ses trefil... je to cileny dalikovo spiknuti, ktery ma poskodit bulharsky vyvozce tureckejch hajzlu... no kdo by nebyl na*ranej, ze jo??? ;-D

0/0
20.1.2009 1:35

kverulant

tak tomu nerozumím

jako euroseptik by měl bejt naopak rád, ne? asi panu prezentovi nerozumím

0/0
20.1.2009 1:17

aussie

Re: tak tomu nerozumím

on je hlavne nasranej, ze v tom okynku CR budou svitit vsechny jeho nesmyslny vyroky... :-)

0/0
20.1.2009 1:30

Erciyes

Re: tak tomu nerozumím

Vůbec nechápu, co je na Davidu Černém euroskeptického a jak je ta plastika výrazem euroskepticismu? Nemoh bys prozradit? A Klaus má rád přesvědčeného Evropana a obdivovatele Havla a svého věčného kritika Černého jako osinu v (Y)...

0/0
20.1.2009 2:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.