Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Julínek: Zdravotnictví hrozí krize, když ztratí peníze z poplatků

České zdravotnictví by se mohlo v příštím roce kvůli ekonomické krizi dostat do dluhů, pokud by přišlo o peníze z regulačních poplatků či pokud by do něj nezačal další peníze nalévat stát. Mohly by mu chybět miliardy. V České televizi to řekl odcházející ministr zdravotnictví Tomáš Julínek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mayqo furt mayqo

nj, poplatky fungujou a proto jsou trnem v oku

sockomousum, libi se mi placani jak by se to melo delat podle zapadnich vzoru, fajn, jenomze tam je spoluucast pacientu nekde uplne jinde nez podelanych 30 kacek, diky sockomousum se vratime k staremu dobremu socialistickemu dotovani pojistoven ze statniho rozpoctu, bravo ;-D;-D

0/0
19.1.2009 8:49

obhájkyně zájmů pacientů

Julínek tvrdí nesmysly

Ministr Julínek nám neříká pravdu: ve zdrav. pojišťovnách byly v minulých letech vytvořeny rezervy kolem 30 miliard Kč, ještě před zavedením poplatků, a samotné poplatky nic neřeší, protože jdou ve vysoké míře do kapes lékařů, takže nejde o posílení systému péče. Systémovým řešením by bylo aplikovat západ. modely, kdy zdrav. a nemocen. i důchod. pojištění jsou vzájemně propojeny, takže lze ovlivňovat délku nemoci, správnost péče, předcházení invaliditě apod., aniž by pacient musel něco platit. Hlavními reformními kroky by podle západ. vzoru měla být regulace sítě nemocnic napojených na veřej. peníze a regulace počtu lékařů (vč. optimál. vytížení přístrojů, lékáren aj.).

0/0
19.1.2009 8:41

komentator-1

Re: Julínek tvrdí nesmysly

Vážená dámo, jste pravděpodobně velmi hloupá komunistka a uniká Vám spousta jednoduchých faktů. Před zavedením reforem jsme byli na jednom z prvních míst v nadužívání lékařské péče, v počtu léků vydaných na předpis, s nejdelšími čekacími dobami v čekárnách praktických lékařů.

Realita po zavedení poplatků je zřejmá. V čekárnách méně lidí, léků na předpis (zejména paralenů a podobných korunových záležitostí) rovněž výrazně ubylo a tyto peníze se ušetřily a jsou nyní k disposici pro náročné lékařské zákroky. Například čekací lhůtý na totální endoprotézy se zkrátily na méně než polovinu!

Poplatky samozřejmě končí i v kapsách privátních lékařů, ale v zásadě o to méně tam končí peněz ze zdravotních pojišťoven. Celkem se na poplatcích zatím vybralo cca 3x méně, než kolik činí úspory z odbourání nadužívané péče.

Bláboly o řízení péče prostřednictvím provázání nemocenského a důchodového pojištění jsou pouze bláboly a nikde v Evropě se takto neaplikují, jen komunisté myslí, že to tak lze.

0/0
19.1.2009 9:18

xtomas

Re: Julínek tvrdí nesmysly

Souhlas R^

0/0
19.1.2009 10:57

rambas

Re: Julínek tvrdí nesmysly

Vážený =pane. Jsem bezpartijní a nejsem přívržencem žádné strany, ale ta dáma má naprostou pravdu. V čekárnách jse stále plno lidí, zvlášť u specialistů, čekací lhůty na operace a na totálku se nezkrátili, jenom s funkční obálkou. Ve některých zemích je také zaveden systém, buď zdravotní pojištění, nebo přímá platba, např. V USA a Švédsku. Julínek nedojel na to, že dělal reformy, ale na to, že je dělal špatně, ploše a  asiciálně. Jednal právě komunisiticky, tzn. prosazoval kolektivní vinu. Pro pár simulantů trestá všechny.Rv

0/0
19.1.2009 11:40

slatin

Re: Julínek tvrdí nesmysly

Bez ironie.Když čtu vaše řádku,jako bych slyšel Julínka,který právě podobně obhajoval poplatky.Operujete slovem " fakta" Já mám jen jedinou otázku.Máte pro svá tvrzení argumenty?

A jen bych dodal... neurážejte kohokoliv,kdo má jiný názor,než vy....

0/0
19.1.2009 12:55

denny2006

Re: Julínek tvrdí nesmysly

rezervní fond VZP byl až do příchodu p.Julínka prázdný,Ráth si musel ze státní kasy půjčit ,tuším12,nebo 14 miliard,aby mohla VZP plnit své zákonem dané povinnosti!

0/0
19.1.2009 12:04

barbudo

Zdravotnictví by hrozila krize ...

... kdyby přišlo o peníze z pojištění ...

... což chystal Lulan a jeho skřeti ...

0/0
19.1.2009 7:43

babacek

Zdravotnictví

´´České zdravotnictví by se mohlo v příštím roce kvůli ekonomické krizi dostat do dluhů´´!

Ne mohlo, ono se dostane ne jen do dluhů, ale celkové krize a pak ještě odpůrci poplatků budou rádi vzpomínat když bylo třeba zaplatit pouhých 30 Kč.;-O Protože to budou právě oni kteří na to doplatí nejvíce.Rv

0/0
19.1.2009 7:20

ČeStNý PřEdSeDa

Je třeba odvést pozornost jinam ....

Pan Julínek už se klepal na malou domů z privatizace zdravotních pojišťoven, a najednou taková rána - odvolání

Něco je shnilého v tomto státě

Zdravotní pojišťovny hromadí přebytky na svých účtech, namísto toho ,aby tyto finance plynuly tam kam mají, k zajištění zdravotní péče.

0/0
19.1.2009 7:02

Rendiga

Odejdi

Ten fantomas by se měl zbalit a jít do (Y)

0/0
19.1.2009 5:59

criticafacilis

Moc se mi libi, ze...

uz to u nas pomalu zacina vypadat jako ve statech, kde volici vesmes nestrpi neschopnost u svych volenych zastupcu a nelibi se jim kdyz jim vlada saha do penezenky

0/0
19.1.2009 0:55

hnedka_zdrapana

Re: Moc se mi libi, ze...

O jakych USA to mluvis? Tam to snasi celkem snadno, kdyz se jim stat vrta v penezence. Viz treba dan z prijmu, kterou zavedli za WW1 kvuli valecnym vydajum, ale uz ji pak "zapomneli" zrusit.

0/0
19.1.2009 1:03

babacek

Re: Moc se mi libi, ze...

Terorismus nebyl ještě poražen a tak trvají i opatření.

0/0
19.1.2009 7:24

Winston77

to Majkyho_pupik

Děkuji za věcnou diskusi :-)

0/0
18.1.2009 22:57

Majkyho_pupik

Re: to Majkyho_pupik

tezR^

0/0
18.1.2009 23:00

plikous

Re: to Majkyho_pupik

Majkyho je julinkuv synovec..... cili modra hlava ;-D

0/0
18.1.2009 23:07

Majkyho_pupik

to Winston

ano cekal sem presne tento absurdni "argument": pokud lekar vyhodnoti navstevu pacienta jako zbytecnou uhradi pacient poplatek...Prectete si tento vas prispevek nekolikrat pomalu za sebou a zjistite jaka je to neuveritelna ptakovina...

0/0
18.1.2009 22:21

Winston77

Re: to Winston

Co je na tom ptákovina? Příjde pacient, u kterého lékař vyhodnotí např. angínu. V pořádku -úkon hrazen pojišťovnou. Přiijde pacient (simulant), lékař nevyhodnotí žádnou známku nemoci, pacient musí uhradit úkon sám.

0/0
18.1.2009 22:29

Majkyho_pupik

Re: to Winston

zkuste si predtavit situaci kdy prijde pacient presvedcen o tom ze je nemocny a doktor bude presvedcen ze je pacient zcela zdravy...verim ze na to ze jste napsal naprostou hovadinu prijdete sam...

0/0
18.1.2009 22:31

Winston77

Re: to Winston

Předpokládám že současné lékařství je exaktní věda a že tedy lékař hodnotí zdravotní stav pacienta pouze na základě objektivní skutečnosti.

0/0
18.1.2009 22:35

Majkyho_pupik

Re: to Winston

muzu napsat svuj prispevek jeste jednou jestli jste ho nepochopil...

0/0
18.1.2009 22:36

Winston77

Re: to Winston

pacient, kterého popisujete je pravděpodobně hypochodr, ten si musí uhradit lékařskou péči sám

0/0
18.1.2009 22:39

Majkyho_pupik

Re: to Winston

je fuk jestli je to hypochondr nebo ne, lide maji ruzne nazory pokud jsou v tom penize a nevim jestli vy chcete platit doktorum ochranku nebo soudni vylohy za tisice pripadu ktere by se takto rozbehli ale ja tedy urcite ne...

0/0
18.1.2009 22:41

Winston77

Re: to Winston

Jinými slovy říkate,  raději ať lékaři uznávají za nemocné i pacienty, kterým evidentně nic není. Jen proto, aby si nepřidělali zbytečné problémy, aby se vyhnuli soudním řízením. Tím ale souhlasíte s tím, aby simulanti zneužívali náš sociální systém.

0/0
18.1.2009 22:53

Majkyho_pupik

Re: to Winston

nesouhlasim ale vami navrzena cesta je v praxi neuskutecnitelna...

0/0
18.1.2009 23:00

hnedka_zdrapana

Re: to Winston

Tak nejhorsi co se muze stat je, ze pacient neco zaplati. Co dal?

0/0
19.1.2009 1:04

mtis

Re: to Winston

Problém bude v tom, že při poctivém zkoumání zdravotního stavu každého člověka nad 30 let se tutově nějaký ten neduh najde.

0/0
18.1.2009 22:34

Winston77

Re: to Winston

Pokud u pacienta zjistí příznaky nějaké nemoci, pak tuto návštěvu nelze hodnotit jako zneužití zdravotního systému.

0/0
18.1.2009 22:37

Majkyho_pupik

Re: to Winston

vcetne te nemoci,ktera by sla vylecit bez toho aby pacient vubec doktora navstivil?to je preci zbytecna navsteva nebo ne?:-)

0/0
18.1.2009 22:40

Winston77

Re: to Winston

Někdy se to nedá poznat, jak je nemoc vážná to je pravda. Ale pokud přijde k lékaři simulant, který je zcela zdráv, tak by to snad lékař poznat měl :-)

0/0
18.1.2009 22:48

Majkyho_pupik

Re: to Winston

a pacient bude mit samozrejme zcela jiny nazor..bohuzel to by asi nefungovalo..

0/0
18.1.2009 22:50

Catumbelan

Re: to Winston

Takže jak je to? Budeme se léčit sami? Takže odvádějme sami sobě nemocenské pojištění, otevřme si lékárnu a co ještě?

0/0
19.1.2009 7:59

mira.x

Re: to Winston

No jo,ale to by ti obvoďáci museli být doktoři ne dispečéři,sice ne všichni,ale většinou jsou.Co se týče korunovích léků,stačí nařídit doktorům tyto léky předepisovat,ale s dodatkem:pacient hradí sám a neomýlat stále ,že si je lidié nechávají předepisovat a zneužívají pojičtění.

0/0
19.1.2009 10:38

rambas

Prohrané volby

I Topolánek, který, vyvyšoval Julínka a pořád ho chválil, pochopil, že Julínkovi deformy prohrály ODS krajské a senátní volby a proto ho odvolal. I když je to chlapec, který má rozum v gulích , tak tentokrát se trefil do černého.;-D

0/0
18.1.2009 22:14

hnedka_zdrapana

Re: Prohrané volby

A odvolani Julinka je jeden z duvodu, proc ODS v pristich volbach volit nebudu. A to jsem je volil bez vyjimky vzdy, vcetne poslednich krajskych voleb.

0/0
19.1.2009 1:05

mtis

Proč krize?

Rath sáhne do Středořeského rozpočtu a propad dorovná, tak o co jde?

0/0
18.1.2009 22:09

luko5

Re: Proč krize?

Julínek nikdy neuměl počítat, tak že o co Go. ;-D

0/0
18.1.2009 22:12

luko5

Platí se z těch poplatků DPH? Nikde jsem o tom neslyšel.

8-o

0/0
18.1.2009 22:06

briza

No jo, no

To je tak kdyz se nekdo "nepostradatelny" stane postradatelnym a jeste navic ublizenym. :-/

0/0
18.1.2009 22:00

Majkyho_pupik

Re: No jo, no

s tim musim souhlasit

0/0
18.1.2009 22:02

rambas

Re: No jo, no

R^R^;-D

0/0
18.1.2009 22:05

rambas

Julínek

Julínek byl nejhorším ministrem. Ne proto, že začal reformy dělat, ale proto, že je dělal tak diletansky a podcenil občany. Měly zakrýt další tunel a to zprivatizování zdr. pojišťoven a nemocnic, patřící státu. To už mu naštěstí nevyšlo. Co se týče poplatků, lže  až tomu sám věří. Je napojen na farmaceutické firmy, určitě ne zadarmo a proto prosadil poplatky za nikoliv recept, což by se dalo pochopit, ale za každou položku. Že  je obhajoval Cikrt se nedivím, protože vlastní v Praze 5 lékáren. Každému bych doporučoval, aby si zažádal o výpis ve své zdr.pojišťovně. Budete se divit, kolikrát jste byli u lékaře a ani o tom nevíte. Pojišťovny platí lékařům za ošetřené pacienty. Takže proč chybí peníze ? Proč  musí pacienti platit poplatky?8-o

0/0
18.1.2009 21:35

poberta

Re: Julínek

chci jen doplnit ze julinek chtel privatizovat po soudruzsku i to co statu de facto nepatri ato jsou zamestnanecke pojistovny protoze stat neni jejich vlastnikem ani zrizovatelem ale to je jenom detail

0/0
18.1.2009 21:38

hnedka_zdrapana

Re: Julínek

Ale dostavaji prachy z verejneho. Takze jako kdyby statni byly.

0/0
19.1.2009 1:07

Majkyho_pupik

Re: Julínek

pacienti plati poplatky aby se pouzivani zdravotni pece regulovalo. jinak je skvele ze i volici levice zacinaji chapat ze nektere poplatky jsou spravne a potrebne:-)

0/0
18.1.2009 21:40

rambas

Re: Julínek

Julínek začal to, co si žádný z jeho předchůdců nedovolil. Kupčit se zdravím a prodávat zdrav.péči, jako by to byl rohlík. A za to ho mohou obhajovat jenom nemyslící tvorové, kteří si myslí, že jim se nemoc vyhne a budou zdraví nejméně  100 let.Rv

0/0
18.1.2009 21:46

Majkyho_pupik

Re: Julínek

zdravotni pece je zbozi jako kazde jine. naopak ti lide, kteri vedi ze jednou nebudou zdravi a budou potrebovat nakladnou zdravotni peci, poplatky musi obhajovat. Prinasi do systemu oddeleni pacientu kteri si muzou pomoci sami a ti kteri pomoc potrebuji a tem pak poplatky zajisti i par penez navic. mimochodem nemyslici tvorove jsou tedy obcane mnoha statu zapadni evropy kde poplatky tez uspesne funguji stejne jako u nas?

0/0
18.1.2009 21:50

rambas

Re: Julínek

 Ale  v těch státech si mohou pacienti vybrat. Buď platit zdrav.pojištění, nebo platit poplatky u doktora.  A to je  rozdíl.

0/0
18.1.2009 21:53

Majkyho_pupik

Re: Julínek

coze?:-)

0/0
18.1.2009 21:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.