Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Financial Times: Černý udělal pro EU to, co Borat pro Kazachstán

Autor plastiky Entropa David Černý udělal pro Evropskou unii totéž, co Borat pro Kazachstán. Dílo sjednocuje Evropu v kolektivním selhání smyslu pro humor, píše britský deník Financial Times. Česká vláda navíc podle listu projevuje ostražitost asi jako Laurel a Hardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Terzi

Sebekritka...

...reknu Vam jak ceskou republiku vidi ostatni zeme...vyobrazeni by obsahovalo dve postavicky vedle sebe, muze a zenu...zatimco muz by byl proplesly pupkac se sklenici piva, tak zena by byla prava nefalsovana ceska devka, emancipovana barbina. Tak asi tak nejak a bylo byt to objektivni;)

0/0
18.1.2009 16:52

(@)

Re: Sebekritka...

Co asi tak může být motivem samozvavných mluvčí za celé lidstvo v záležitosti "jak zbytek světa vidí Českou republiku"?  Ty ses ovšem zde pasoval do této role mimořádně roztomile. Je to jeden z následujích dvou, případně obou motivů dohromady:

1) Kamkoli tento člověk přijede, všichni mu naznačují a říkají, že takový je.

2) Jedná se o individuální sebereflexi toho člověka.                                                   Závěr: Jsi proplešlý pupkáč, který má rád pivo a místo partnerky nebo ženy se zmůže jen na děvky, z nichž preferuje typ barbíny.

.

Díky za info, že ses nám svěřil! ;-D  R^

0/0
18.1.2009 18:39

(@)

Re: Sebekritka...

Co asi tak může být motivem samozvavných mluvčí za celé lidstvo v záležitosti "jak zbytek světa vidí Českou republiku"?  Ty ses ovšem zde pasoval do této role mimořádně roztomile. Je to jeden z následujích dvou, případně obou motivů dohromady:

1) Kamkoli tento člověk přijede, všichni mu naznačují a říkají, že takový je.

2) Jedná se o individuální sebereflexi toho člověka.                                                   Závěr: Jsi proplešlý pupkáč, který má rád pivo a místo partnerky nebo ženy se zmůže jen na děvky, z nichž preferuje typ barbíny.

.

Díky za info, že ses nám svěřil! ;-D  R^

0/0
19.1.2009 1:05

(@)

Re: Sebekritka...

? to nekopíruji já, jen jsem se opětovně připojil a šup, je to tady znova! ;-D

0/0
19.1.2009 1:08

Si0

Černého idea nené nijak zvlášť originální.

Asi četl v dětství Neználka, tam takový motiv zesměšnění je: všichni se té jeho bildergalerii karikatur smáli, dokud tam nenašli sebe.

0/0
18.1.2009 15:57

Jano_S

srp a kladivo

ak by bol ten podvodnik autor trochu ferovy, dal by Cesko ako cervenu hviezdu, kosak a kladivo, pretoze Cesko je rarita v EU tym, ze ma original povodnu zlocinecku Komunisticku stranu v parlamente vdaka Cechom ktori ju volia 20 rokov po prevrate.

Ale na to uz zrejme ten cesky pseudo umelec nemal kuraz lebo to by sa uz ani ukecanym pepikom, ktori to zacvakali nelubilo.;-D[>-];-D

0/0
18.1.2009 14:10

pan bloumal

A co čekali?

Čeho se asi tak naše drahá vláda mohla dočkat od autora děťátek na žižkovském vysílači, sv. Václava na mrtvém koni nebo Ježíše na kruzích, který byl vystaven v Lucerně? Pokud chtěli něco naprosto fádního, popřípadě stupidního, měli si objednat mistra Knížáka, to je přeci veleautor nudy a dle svých vlastních slov špička světové avantgardy. Já mám výtvory Davida Černého rád. I kdyby nic jiného, pokud nepobaví, tak alespoň pobouří. To je stále lepší než nic.

Odvěkým pravidlem je, že hodnotu díla mohou určit pouze diváci a jejich zájem, a ti jsou prozatím zvědaví až až a nezdá se, že by byli nějak pobouření. Jak se zdá tak reakce prozatím ukazují pouze malost a hloupost politiků, která vládne napříč celou EU.

Takže Davidu Černému R^:-)

0/0
18.1.2009 13:46

IgorAlelujev

Re: A co čekali?

naprostý souhlas R^

0/0
18.1.2009 14:05

Chytracisko

Tak ono srovnávat se s tím pošukem

Boratem byl taky pad hodný Černého génia:-©

0/0
18.1.2009 11:43

tojsouveci

Klaus

Co to pořád plácají o Klausovi. On přeci netvrdí, že se neotepluje. On jen tvrdí, že se na tom oteplování podílí člověk daleko menší měrou, než nám zelené mozky chtějí vnutit. Je to jasné zmanipulování toho co řekl.

Asi jako kdyby měl autonehodu a tvrdil že ji nezavinil. Novináři by napsali: "Klaus tvrdí, že neexistují nehody!"

0/0
18.1.2009 10:56

j@ck

Re: Klaus

A ty si zase uvedom, ze nezalezi jen na tom, co clovek rika, ale taky jak to rika. A Klaus to rika tak extremne arogantne a urazlive, ze normalni lidi proste sere. Mluvi tak urazlivym tonem o lidech s jinym nazorem, prirovnava je ke komunistum, Evropu k SSSR, ze uz jej nikdo nebere moc vazne. Je v Evrope proste za chronickeho kverulanta a potizistu.

0/0
18.1.2009 11:22

Heralik2

Re: Klaus

Normální lidi sere? Kdo je normalni clovek? Komunista jako ty? Socan? Zelenej? Kdo určuje normálnost? Paroubek?

0/0
18.1.2009 12:06

j@ck

Re: Klaus

Uz se ti nekdy podarilo presvedcit hlupaka o tom, ze je hloupy?

0/0
18.1.2009 12:19

StanleyP

Re: Klaus

Mne taky sere a nejsem ani komunista ani socan ani zelenej. Jsem pravicový volič a nejsem euroskeptik.

0/0
18.1.2009 13:37

Harry Hammer

Vite, že jedním ze spoluautorů byl i syn

Járy Cimrmana?;-D

0/0
18.1.2009 10:31

jendoslaw

Za vše může česká vláda

NEmůžu uvěřit co dokážou novináři (v tomto případě zahraniční) svést na českou vládu.Každy trochu jen myslící člověk ví , že plynová krize by přišla za každého předsednictví a dle meho názoru by to nedokázal vyjednat nikdo,jelikož si to musejí vyřešit Rusové s Ukrajincema, což se dnes snad potvrdilo.Těžko bychom poslouchali předsedu EU kdybychom byli ve sporu s Indií.Další kritika kvůli plastice pana Černeho mi připadá trochu schizofrenní,my nechceme být záchod ,my nechceme být salámem a další si vybájeli hákový kříž z dálnic.MYslím že té nepovedené plastice dávají zbytečně velký význam.

0/0
18.1.2009 10:16

Brainwashington

Bl.bej jako Kazach? Už né.

Bl.bej jako Čech! ;-D[>-]EURv

0/0
18.1.2009 10:12

Harry Hammer

Re: Bl.bej jako Kazach? Už né.

Češi nejsou blbí. Hlupáci jsou ti, kteří to nepochopili a měli se přitom chytit za nos!;-D

0/0
18.1.2009 10:27

tojsouveci

Re: Bl.bej jako Kazach? Už né.

Nemyslím si. Dělejme si srandu sami ze sebe (a to děláne), ale buďme opatrnější, když si ji děláme z jiných národů. Hranice mezi "srandou" a urážkou je mnohdy velmi úzká.

0/0
18.1.2009 10:48

Chytracisko

Re: Bl.bej jako Kazach? Už né.

Urážka by bylo říkat třeba že jsou Bulhaří hloupí. Když řekneme že je v Bulharsku spousta tureckých záchodů, tak to snad tam moc inteligence nevyžaduje, aby člověk pochopil, že to není urážka, ale pouze narážka na zažitý stereotyp.

0/0
18.1.2009 11:48

mafan

Vzpomente si na karikatury Mohameda

plastika s mi velmi libi-je to tak jak vidime evropu my-sice ne

kazdy se s tim muze zrotoznit, ale za kazdym vyjevem vidim neco co je

obecne zname,navic je to vtipne pojato-proste ja jsem

spokojen-prijde mi to stejna boure jako karikatura Mohameda-vsude se psalo ze se muslimove nemohou nad to povznest a jak je videt jsme

v evrope uplne stejni:(trosku nadhledu..

0/0
18.1.2009 9:53

Harry Hammer

Re: Vzpomente si na karikatury Mohameda

:-)R^

0/0
18.1.2009 10:28

Kocek.

Re: Vzpomente si na karikatury Mohameda

R^

0/0
18.1.2009 10:47

tojsouveci

Re: Vzpomente si na karikatury Mohameda

Mně osobně se tedy nijak zvlášť nelíbí. Zdá se mně i neadekvátní vůči vynaloženým prostředkům na ni. Prostvě zbytečné plýtvání penězi...

0/0
18.1.2009 10:57

Chytracisko

Re: Vzpomente si na karikatury Mohameda

Tak můžeš zkusit zponzory přesvědčit, aby to dali třeba na něco jiného :-)

0/0
18.1.2009 11:49

Kokutek Robin

černej za jedna..

Každá doposavad předsedající země EU měla na tom místě vytvořenou nějákou plastiku...slyšeli jste někdy o nějáký z nich???...ja ne, dokonce jsem po nich i malinko patral a víceméně nic...Takže si myslím, že to chlapík zvládl na výbornou.

A ještě - každej stát je nějak vyobrazen. To jak kdo ho vidí a jak si to vysvětluje je jeho vysvědčení nikoli vysvědčení tvůrce (viz. "svastika"...je to svastika! kdo chce si ji z toho muze sestavit, taky se z osmi kusu da postavit domecek, nebo napsat vševysvětlující číslo 42, nebo - proste cokoliv...)

0/0
18.1.2009 9:25

jirkanovaksuperchlapik

Podle mě se to moc přeceňuje

Co kdyby se na to lidi podívali s nadhledem? Nedělal bych z toho žádnou katastrofu, jen nechápu, že lidi berou všechno tak strašně vážně.

0/0
18.1.2009 9:05

tojsouveci

Re: Podle mě se to moc přeceňuje

Vážně to většinou berou ti, jichž se "sranda" dotýká. A nevážně to berou ti ostatní, na něž ta "sranda" nebyla zaměřena. Jinak řečeno, když např. někdo prohlásí, že tvoje matka byla čarodejnice, tak ty to budeš brát zřejmě jinak vážně, než ti ostatní o jejichž matkách se nemluvilo. Možná ti budou i vysvětlovat, že to máš brát s nadhledem ...:-)

0/0
18.1.2009 10:53

Chytracisko

Re: Podle mě se to moc přeceňuje

Tak pokud by moje matka měla doma sbírku košťat (jako mají bulhaři turecké záchody), tak nevidím důvod proč by se můj pohled na věc měl lišit od pohledu libovolného jiného člověka. Tomu se právě říká schopnost mít nadhled a schopnost sereflexe. A to se právě někteří snaží naučit i jiné národy...

0/0
18.1.2009 11:51

IgorAlelujev

Re: Podle mě se to moc přeceňuje

R^R^R^

0/0
18.1.2009 12:23

mamenec

A mě se to prostě líbí

a na názoru ostatních mi prd záleží:-) Stálo by za zamyšlení kdyby to Financial Times pochválily

0/0
18.1.2009 8:48

BATTERY

jen můj názor

Jak jsem pochopil já, zadání bylo "pranýřovat národní stereotypy". Jaký stereotyp představují močící chlapečci, uherský salám na Slovensku, požáry v Řecku, turecký záchod v Bulharsku, maso v Portugalsku, Lego v Dánsku, dálnice v Německu, atd., atd.? Hloubka myšlenkového a uměleckého potenciálu Entropy (podle mého názoru, který nikomu nevnucuji) je stejná jako Velmi křehkých vztahů nebo Ulice v TV a dílko by se hodilo spíš na nástěnku gymnázia jako výtvor žáků z hodiny výtvarné výchovy. Myslím, že prezentovat Evropě bychom se měli něčím, z čeho neodkapává povrchnost a nedostatek znalostí.

0/0
18.1.2009 8:25

charlie1

Re: jen můj názor

souhlas R^

0/0
18.1.2009 9:43

Chytracisko

Re: jen můj názor

Ty asi nevíš, co je to stereotyp, že? Když myslíš že by to mělo být něco co má hloubku, nepovrchní, určené a pochopitelné spíše  velmi znalým a vzdělaným lidem;-D;-DRv.

0/0
18.1.2009 11:45

IgorAlelujev

Re: jen můj názor

hahaha .... skoda, ze nam nechces prozradit, co si predstavujes pod pojmem stereotyp. mozna, ze by to bylo jeste zabavnejsi nez cela entropa ;-D

0/0
18.1.2009 12:27

zhulená mánička

hmm

:-);-D

0/0
18.1.2009 1:48

enpassant

Kde je chyba?

Pokud se někdo nesměje vtipu na jeho účet, je automaticky považován za úzkoprsého. Jestli byl vtip dobrý nebo blbý se neřeší.

0/0
18.1.2009 1:35

Cofola

Re: Kde je chyba?

To je vždy věc názoru. Mně se to například líbilo.

0/0
18.1.2009 7:49

Chytracisko

Re: Kde je chyba?

Pozor, je rozdíl se "nesmát" a "dožadovat se vysvětlení a pak zakrytí nebo lépe odstranění hanlivé plastiky". ;-D

0/0
18.1.2009 11:53

samhowkins

uzkoprsi Cesi

po precteni nekterych prispevku se mi chce :-©..nekteri z vas tu davaji Cernemu za vinu ze se chtel zviditelnit...ja mu za to naopak davam pochvalu, ponevadz je jedinej z teto zeme, kteremu se to povedlo...A moznosti, panove a damy, mame vsichni stejni...mozna kdyby jste nesedeli doma na parezu a zacli neco delat, mimo te zavisti a zaslepenosti, tak by jste dosahli te svetove slavy, kterou si Cerny po pravu vydobil a  zaslouzi si tak pomnik na VaclavakuR^R^Cerny udelal to za co byl zaplacen, dilo o kterem se bude mluvit, splnil svuj ukol na 100%[>-]

0/0
18.1.2009 0:59

iPilat

Re: uzkoprsi Cesi

Cerny neudelal to za co byl zaplacen, Cerny podvedl ty kteri mu zaplatili. Melo to byt dilo evropskych umelcu, ale Cerny nejak na zbytek evropskych umelcu zapomel. Nejspise ve sve malosti mu slo o penize. Samotna plastika jak ji vidim ma uroven neonacisty okresniho formatu. Cesi samotni nejsou schopni se bez posmivani domluvit ani s moravou, ne tez boze se zbytkem Evropy. Ono v Evrope totiz neni chytrejsiho brouka Pytlika nez je Cech. V kazde hospode jich sedi prinejmensim desitka. Rovnez tak Ceska vlada to je ukazka neschopnosti v kazdem smeru kam se zvrtnou. Nebyt zahrancnich investoru hledajicich levnou pracovni silu byli by cesi porad ve stejne prdeli jako Bulhari. Jedina vyhoda ceskych Pepiku je, ze ta kotlina lezi v centru Evropy a je do ni blize nez do Bulharska ci Rumunska. Az odejdou do duchodu posledni ceske zlate rucicky, ktere odkojili komunisti, nebude tam uz co hledat. :-)

0/0
18.1.2009 1:29

Letni_noc

Re: uzkoprsi Cesi

Brouka Pytlika si prave predvedl

0/0
18.1.2009 1:55

bufalobil

Re: uzkoprsi Cesi

Presne neco podobneho jsem chtel napsatR^

0/0
18.1.2009 8:19

plantaznik1

Re: uzkoprsi Cesi

"Az odejdou do duchodu posledni ceske zlate rucicky, ktere odkojili komunisti, nebude tam uz co hledat." takovy smysl pro legraci bych od tebe necekal;-D

0/0
18.1.2009 10:09

IgorAlelujev

Re: uzkoprsi Cesi

;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
18.1.2009 12:56

samhowkins

Re: uzkoprsi Cesi

zlaty cesky rucicky;-D?to mi rekni o cem mluvis!!komunisti z nas udelali akorat stat neschopnejch lemplu,kteri nejdou do prace pracovat,ale akorat si pichnout, pockat na zaviracku, shrabnout plat a mit svy pekne v teploucku....o zadny posmivani nejde, nevim jak se vyznate v umeni, ale asi moc ne...ze mu jde o prachy?tak to je samozrejme, sem za to rad, nechtel bych aby cesti umelci byli armadou spasy;-Dale jeste nikdo nikde nerekl, ze Cerny dostal plat vsech 27 fiktivnich umelcu, takze s obvinovanim si dejte pozor!Entropa je prelomove dilo uz jen v tom, ze bodla do vosiho hnizda cele unie,

0/0
18.1.2009 11:19

Chytracisko

Re: uzkoprsi Cesi

Tak tvůj příspěvek je asi nejvíc nabitý stereotypy co jsem zatím viděl:

.....černého malost a lakota způsobila že podváděl (a jistě i krade a vraždí)....

....v Evrope totiz neni chytrejsiho brouka Pytlika nez je Cech (wtf?)...

...Ceska vlada to je ukazka neschopnosti v kazdem smeru kam se zvrtnou (jako kdyby jiné vlády byly nějak výrazně lepší...)

Bulhari jsou v prdeli (oh, really?...) ...ceskych Pepiku....české zlaté ručičky....

0/0
18.1.2009 11:57

tydýt

Ach jo,

a to nám ještě nezkritizovali Švejka !?!:-P

0/0
18.1.2009 0:26

Jano_S

karikatura ? iba ak karikatura samotneho autora

mne sa tato tzv karikatura nezda ani vtipna ani dobra ani vystizna, teda to co obsahovali stovky karikatur, ktore som v zivote videl a kazdy den vidim.Nezda sa mi dokonca ani ze to vobec je karikatura.Zda sa mi to vyplod magora a kvazi umelca, dokonca podvodnika, trapny a hlupy, rovnako ako sa zda vacsine ludi (snad mimo Ceska).:-©

0/0
18.1.2009 0:26

racik123

Re: karikatura ? iba ak karikatura samotneho autora

Čau uheráku, koukam, že jsi znalec:-P

0/0
18.1.2009 0:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.