Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Abeceda komunistických zločinů: Cenzura rozhlasačky Čipákové

"Toto tam nemůže být." Věta komunistických cenzorů, kterou Jana Čipáková za své práce pro městský rozhlas slyšela mnohokrát. Cenzuře je zasvěcen třetí díl seriálu MF DNES, iDNES.cz a občanského sdružení PANT. Abeceda komunistických zločinů na lidských příbězích připomíná praktiky režimu, od jehož pádu letos uplyne dvacet let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kastelán

Bacha, tady jde o svobodu projevu

v internetových diskusích. Navíc to ta krásná holka popsala jako jediná naprosto přesně. Takže čtěte, karmu zvyšujte...

http://mahdalova.blog.respekt.cz/c/66792/Jak-se-vyhnout-sprostarnam.html

0/0
25.1.2009 15:58

Karelur

YouTube bude cenzurován čidy

http://nezavisle.info/2008/12/17/youtube-bude-cenzurovan-zidy/

0/0
24.1.2009 8:35

wildge

Staci

na iDNESu napsat "Znojmo" a uvidite, jak funguje bolsanska cenzura.

0/0
23.1.2009 19:48

Absolovent prestižního gymnazia

Cenzura tehdy a dnes znovu

na idnes jako když vyšije. To jsou para para paradoxy, že ano redakce :-/

0/0
23.1.2009 13:20

peetrsak

CENZURA NA EVROPĚ2 - Petr Vladyka!

Se podívejte na problém s cenzurou v T-music, kterou vysílá Óčko s Evropou 2. Óčko je z toho na větvi, protože programovej ředitel zakazuje české interprety (Langerovou, Vondráčkovou, Landu,..) a tím pádem zakazuje Óčku, aby taky tyhle interprety hráli v tý hitparádě. Podívejte se na diskusi Óčka!!! http://ocko.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=ocko_tv

0/0
23.1.2009 1:29

pepe999 from Salford

Cenzura nejake rozhlasacky...

iBlesk cenzuruje diskuse o veskrnovi hur, nez komanci clanky o K. G...:-©:-©:-©

0/0
22.1.2009 12:59

B.Walsh

Dnes

cenzúra jako taková neexistuje. Dnes se pouze některé informace v mainstreamu nezveřejňují :-P;-([>-]EURv

0/0
22.1.2009 11:56

celoush

Re: Dnes

Nikdo vám ale nebrání si udělat vlastní noviny, či jen stránku a tam si psát vše v mezích zákona.

0/0
22.1.2009 13:04

HonyaDj

Re: Dnes

To se ovšem velice mýlíte. Ten nikdo vám nebrání do chvíle, než odhalíte nějakou pěknou, např. politickou, "špínu". To se pak může stát, že se prostě najednou ztratíte a už vás nenajdou. Takových případů už od revoluce bylo nepočítaně. Jen se o tom nesmí mluvit...

0/0
23.1.2009 1:31

Vanguard

Re: Dnes

A ty o nějakém takovém případě víš? Sem s ním...

0/0
23.1.2009 9:38

p266

Samostatně myslet se nesmí

to přece ví každý komunista.

0/0
22.1.2009 1:48

pf07

Děcka

víte prd co byl bolševik zač, tak raděj nepiště kraviny a něco se přiučte. Pro vás je Žid hajzl, řernoch Cikánem a komunista správným strejdou, kterej za vás všechno udělá. Tak si to myslete až do smrti. Zůstanete jenom chudý - a nejen na bankovním účtě ale i duchem. Dobrou. Rv

0/0
21.1.2009 21:26

qwerty1234561

haha idnes píše o cenzuře

čím hůř se nám za komunismu vede, tím víc se mluví o komunistických zločinech.....

haha a že idnes píše o cenzuře, já nemůžu přátelé ;-D

jsem zvědav jak dlouho zde muj přispěvek vydržíRv

0/0
21.1.2009 17:09

franta_straka_unban

jaká cenzura???

vždyt od pravicových trotlů slýcháme že majitel má právo na cenzuru tak vocogou???:-):-):-)

0/0
21.1.2009 0:52

rapid87

dnes

Vojtěch Adam, jako jediný  kandidát z parlamentních stran o post jihomoravského hejtmana nebyl představen v MF Dnes, příloha Brno. -Dnešní drobílková cenzura

0/0
19.1.2009 14:28

indra wostrá

Re: dnes

mimochodem zapomněl jste uvést, že je to komouš (že by autocenzura?:-))

0/0
19.1.2009 15:29

rapid87

Re: dnes

to máte špatné informace

0/0
19.1.2009 15:35

indra wostrá

Re: dnes

http://www.google.cz/search?hl=cs&q=vojt%C4%9Bch+adam+kandid%C3%A1t+na+hejtmana+jihomoravsk%C3%BD+kraj&btnG=Vyhledat+Googlem&lr=&aq=f&oq=

to je zvláštní, ptala jsem se strýčka gůgla a našel samé bolševiky. Jestli opravdu k té rudé sebrance nepatří, tak se omlouvám.

0/0
19.1.2009 16:07

wilderer

Re: dnes

Asi patříte k jiné sebrance EU

0/0
23.1.2009 22:09

nicjmeno

Cenzura stále existuje!!!

!Dnes se cenzura schovává třeba za roušku "vyváženosti" zejména ve veřejnoprávních médiích, která, stejně jako ta soukromá média, podléhají přísné kontrole Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.  Tato média se musí řídit mediálním zákonem, jehož hlavním autorem je bývalý komunistický cenzor Kučera! Podrobnosti a důkazy zde: http://www.webvize.cz/play.php?vid=432

0/0
19.1.2009 13:41

R@VI

Re: Cenzura stále existuje!!!

Nj, ale RRTV pracuje az  ex post, ne?

0/0
20.1.2009 8:55

indra wostrá

cenzura a idnes

jsou mimochodem velcí kamarádi dodnes.

Zatímco Luděk Navara (autor článku) píše o cenzuře jako o jednom z pilířů totalitních režimů (s čímž nelze nesouhlasit), v místních diskusích cenzor vesele maže.

Styďte se, pokrytci!Rv

0/0
19.1.2009 12:15

zagy

(@) =

nic než pseudointelektuál, který si nevidí dál jak na špičku nosu

0/0
19.1.2009 9:47

Xladi

Cenzura je

A setkáváme se s ní všichni zde na diskuzích. pokud cenzor nestíhá příspěvky mazat, je diskuze zablokována, to není správné, člověk by měl mít právo říct svůj názor a také si za něj nést následky, ale nemazat. Vždyť i dnes nás manipulují, hlavně ve zprávách, tu je krize, nebo se stala nehoda, bude se zdražovat, někdo někoho přejel nebo zabil. mám za to že média nás udržují ve stavu pernamentní deprese zveřejňováním a zveličováním špatných zpráv, kdy jste naposled slyšeli nebo četli nějaký pozitivní článek. To že ukážou nějaký štěňata na konci zpráv, neberu jako pozitivní zprávu

0/0
19.1.2009 6:53

Bývalý volič ČSSD

Stýská se vám po cenzuře? Bude, až se Paroubek opět

zmocní vlády. Již se ji pokoušel zavést, ale nestihnul to. Říkal tomu něco jako dohled na novináře. Zeman je sice nazývyl žumpou, ale cenzuru nezaváděl.

0/0
18.1.2009 23:41

(@)

Re: Stýská se vám po cenzuře? Bude, až se Paroubek opět

R^ máš recht a socánkům už se nesmí dát příležitost!

0/0
19.1.2009 1:51

nicjmeno

Re: Stýská se vám po cenzuře? Bude, až se Paroubek opět

Socani, nesocani, všichni si v cenzuře libují. Jasně to vyplývá z třídílného seriálu svobodné internetové TV jehož 1. díl začína tímto odkazem a zde naleznete také další díly: http://www.webvize.cz/play.php?vid=419 

0/0
19.1.2009 13:47

pm22

Jeste

neco. Za komancu jejich sefove tak nekradli :):):)Nechodil ci nejezdili si, jejich ministri, za statni penize do Madarska se bavit na vozech F 1. To by jim Pepe Stalin dal :):):) Museli poslouchat jako na vojne :):):) Prezident Novotny privezl synovi fotak asi za 10 000 Kc a uz byl precedent ho dovolat :):):) Dnes takova suma se ani nevycisluje :):):) Kocka sam dava na politiku okolo 3,5 milionu rocne. Dobry ne ?

0/0
18.1.2009 22:41

pm22

Re: Jeste

Cil. Bordel je ve vsech rezimech, viz vyroky Churchila. Akorat jedna vec, ze do politiky lezou ti sami lide. Za kazdeho rezimu. Jedni s cilem se vysplhat az nehoru, jini umi lezt do zadku a tak tam maji take sve opravnene misto. Ale porad ti stejni. But nadavaji na komace a nebo na poddane a nebo na kapitalisty. Proste vytycit a jasne oznacit nejakeho nepritele a masy, blbe masy, sjednotit pod jednou tou vlajkuo. K tomu jim nedopomaha Buh, ale. But nejake nabozenstvi a nebo jina ideologie. :):):) A masa si tady ci v hospode cinta rozumy, na ktere, bohuzel nikdo, nikdo z vyssich, neni vubec zvedavy. Jde o money. Only. :):):)

0/0
18.1.2009 22:41

harcer

Re: Jeste

Není co dodat snád jen že pokud by se našlo pár lidí kterým se to nelíbí jsou označeni za za fašisty, komunysty,nacionalisty na názvu nezáleží důležité je nasadit jim psí hlavu a žádat jejích zákaz.Pokud je to moc okaté tak se jim snaží alespoň znepříjemnit život.Jejich názory se samozřejmě pernamentně mažou,vždyť to jsou "protidemokratické živly" (zas ta podobnost, co mi to připomíná?)

0/0
20.1.2009 17:20

pm22

Cenzura

za kom byla. Za Hitlera nebyla. Dneska neni. V USA neni. Nikde jinde nebyla a neni :)

0/0
18.1.2009 22:26

zekinth

současnost

A vy si myslíte lidičky, že v současnosti cenzura neexistuje? Ale to byste možná byli překvapení. Ona existuje. Jenom je uplatňována jinými metodami. Kdo vás dnes uslyší když budete proti něčemu protestovat? Nikdo. No není to ta nejpromyšlenější cenzura ne světě?

0/0
18.1.2009 22:16

wiki5.5

Re: současnost

neni, vubec totiz nechapete co cenzura znamena

0/0
19.1.2009 5:00

ephemeroptera

Byla, je, bude a má být

Cenzura byla za císaře pána, za první republiky, za protektorátu, za komunismu a měla by být i dnes. Dnešní novináři se ženou jenom za senzacemi a vším, co jim zvýší prodejnost nebo sledovanost, bez toho, aniž by uvažovali nad tím, co tím mohou způsobit. A to vše skrývají za "právo občana být informován". Vždyť jsou to dnes právě média, kdo je největším spojencem teroristů, protože jim dávají takovou publicitu, a tím šíří strach. Média jsou taky zpoloviny zodpovědné za dnešní finanční krizi, protože šíří paniku a předhánějí se v tom, kdo nude mít nejdrsnější titulek. A jelikož jsou dneska všechny média vlastněna soukromými subjekty, jsou také velmi často využívána k propagandě a cenzura v nich stejně existuje ... na redakčních radách se rozhoduje vždy ve prospěch a v souladu s přáním majitele a o tom, v jakém duchu bude zpráva podána a kdo bude ten špatný... Takže si nedělejme iluze o svobodě slova.... bez cenzury mají novináři nebezpečně velkou moc manipulace s lidmi...

0/0
18.1.2009 10:51

(@)

Re: Byla, je, bude a má být

8-o ? Ty ses asi doslova zbláznil! ;-D

Poslyš, ty budeš asi dost labilní povaha, máš pocit, že se na tebe všechno valí, hodně informací, palcové titulky a ty to nezvládáš a dokonce v tom spatřuješ vinu za špatný stav čehokoli...Víš co, zajdi si k psychologovi, raději dřív, ať pak neskončíš na psychiatrii.

.

A k věci: Iluze o svobodě slova, jako o svobodě vůbec, si nikdo nedělá. Ano, dovoluje dávat volný průchod všemu, tedy nejen dobrým věcem. Proto je nutný ve svobodné společnosti zároveň demokratický řád, zákony, pravidla a funkční právní prostředí, pracující na základě premisy: Svoboda každého končí tam, kde začíná svoboda druhého.

CENTRÁLNÍ CENZURU UŽ NIKDY!!!!  

0/0
18.1.2009 11:03

ephemeroptera

Re: Byla, je, bude a má být

"Svoboda každého končí tam, kde začíná svoboda druhého"  ... správně, hezké klišé, ale není to VÝZNAM svobody. Svoboda je hlavně o tom, nést zodpovědnost za své činy, což dnes u novinářů neplatí. Uvedu příklad... jak může být novinář, ženoucí se za senzací, schopen nebo ochoten vyhodnotit bezpečnostni riziko, nebo následek toho, že zveřejní svoji zprávu... např. Abu Ghraib ... po zveřejnění těchto snímků, bylo v odvetě zabito nemálo američanů (uneseno, popraveno...), nehledě na další posílení nenávisti vůči US v celém regionu. Mohl (a chtěl vůbec) novinář vyhodnotit strategické následky a dopady zveřejnění této kauzy? Těžko. Ať už přímo, nebo nepřímo, způsobil smrt několika svých krajanů. (Tím neobhajuji to, co se tam dělo). Novináři dnes neuznávají nic jako loajalitu ke své zemi (ani nemohou, když média vlastní zahraniční subjekty) a je jim jedno co způsobí. Říká se, že novináři jsou hlídací psi demokracie, to se ale nesmí utrhnou z řetězu.

0/0
18.1.2009 11:28

(@)

Re: Byla, je, bude a má být

S tou zodpovědností 100% souhlas. Každý musí nést za své činy 100% zodpovědnost a nesmíme zároveň nikoho té zodpovědnosti zbavovat! Myslíš si, mimochodem, že pokud nějaký novinář zpacká natolik své dílo, že tím způsobí něco podobného, co píšeš, že takový novinář si pak příště někde škrtne? Stane se z něj tak leda dopisovatel okresních novin.

Tomu, co píšeš, moc nevěřím, že by byl obecný problém, neb vojenské a bezpečnostní zpravodajské služby mají své zdroje informací  a rozhodně se pro svá rozhodování nespoléhají na informace od senzacechtivých pisálků.

Takže souhlas, zodpovědnost ANO = cenzura NE. R^

0/0
18.1.2009 11:40

akme

Cenzura

 Takové plky mám cenzory, pane včera jsem tu napsal ať kdo ví nebo zná cenzora, zveřejní jejo jméno, příjmení a bydliště ať každý ví jakého má souseda. Vše bylo ihned smazáno. Vím i o reakci cenzora ve věci Václav Havel kde lidé psali své pohledy na léčení a i osobě dotyčného, kterého vlezdoprdélkové nazívají pán prezident . Jenom exprezident nic víc. Tak tyto názory okamžitě vymazali, místo aby je vytiskli, a dotyčnému předali k přečtení. Ono nahoře se už neví jak se žije dole mezi pracujícím lidem a co si myslí o horních desetitisících, jenž si myslí že jsou Češi. Omyl většina myslí na svá koryta a někteří jsou i vlastizrádci. Hezký den přeje dobrým lidem Vasil z Nedělišť.

0/0
18.1.2009 10:46

akme

Re: Cenzura

omlouvám se za chyby-překlepy Vasil.

0/0
18.1.2009 10:47

(@)

Re: Cenzura

A co nebo kdo ti brání (a určitě to není žádná státní cenzura) řešit tyhle otázky na nějakém jiném webu, kde to nesmáznou, popř. na svém webu (tam si to taky asi nesmázneš a těžko někdo jiný, ne???) ?  :-) R^ 

Tady diskutujeme na serveru někoho jiného a je jeho právo, určovat si, co na svém serveru bude mít a co nebude, tuto cenzuru si přece každý může dělat, to je nezadatelné a svobodné právo každého.

0/0
18.1.2009 11:07

akme

Re: Cenzura

R^

0/0
18.1.2009 11:43

indra wostrá

Re: Cenzura

právo na to jistě mají, ale je to ostuda.

Pokud nesouhlasím s nějakým názorem, měl/a bych ho vyvrátit argumenty, ne zbaběle smazat. A pokud si na webu otevřu diskusi, musím počítat s tím, že se tam objeví i sem tam i nějaké sprosté slovo (někdy je na místě), nějaký ten rasista, homofob, náboženský fanatik nebo (nezařazený) hlupák. A najmout někoho na to, aby určoval, co se smí říkat a co ne, je projev zbabělosti a pokrytectví.

0/0
19.1.2009 12:31

starej_vul

Re: Cenzura

Právo na to jistě NEMAJÍ. Je přece uzákoněna svoboda slova. A když názory diskutujících redakce neustojí, pak ať diskusi vůbec neotvírají nebo píší jiné články. To že se někomu názor kohokoliv nelíbí a smaže ho, to je cenzura.

0/0
20.1.2009 5:26

qwerty1234561

Re: Cenzura

dobrý den pane vasil, velmi souhlasím! dneska neni práce, neni bydleníí, neni jídlo, není svoboda slova, nejsou rovná práva, ale furt donás budou hustit jak byl komunismus zlý!

0/0
21.1.2009 17:11

Kakarel

Omlouvám se cenzorům,

nesmazali mě asi bych potřeboval ještě jedny brýle! Mám je rád.:-)R^

0/0
18.1.2009 2:10

Kakarel

Chci aby Cenzoři

věděli, že dnes je zase nemám rád.;-D

0/0
18.1.2009 0:42

kenitsok

pravda dohání

v současné době všechny, kteří se s ní oháněli.Politickým hybatelem současnosti je hlavně skutečnost.

0/0
17.1.2009 23:56

(@)

Re: pravda dohání

a tím jsi chtěl prosím sdělit co?

0/0
18.1.2009 0:00

mstuch

Modrá totalita je pro slušné,poctivé a pracovité lidi horší,

než ta rudá.!!!!

0/0
17.1.2009 23:35

(@)

Re: Modrá totalita je pro slušné,poctivé a pracovité lidi horší,

Pod pojmem rudá totalita si dokážu mnohé představit, pokud tím myslíš bolševické časy v Čechách. Strčně shrnuto: Zákaz říkat či psát, co si myslíš, jinak jdeš do vězení, zákaz cestovat kam chceš, zákaz vydělat si více peněz, než kolik stát dovolí, nemožnost koupit si co chceš (slovo "koupit" se za bolševika spontánně změnilo na "shánět"), nutnost akceptovat jekýkoli diktát absolutně vládnoucí strany, nuová demokracie...

.

A, prosím, v čem že spočívá a co znamená ta "modrá totalita"? ?

0/0
18.1.2009 0:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.