Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Palachův čin nebyl aktem zoufalství, říká farář, který ho pohřbíval

Janu Palachovi imponoval Jan Hus a pochopil ho v tom, že pravda něco stojí, že je třeba v jejím jménu vést zápas a být připraven k oběti. Proto jsem později interpretoval jeho čin nikoli jako akt zoufalství, nýbrž jako čin promyšleného protestu. To říká v rozhovoru pro Kavárnu MF DNES evangelický farář Jakub S. Trojan, který Jana Palacha pohřbíval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik-idnes si na mě zasedla

rozumný člověk z České povahy musí být zoufalý

hold na mohých se 40 let vlády vrahů podepsalo až příliš!!

0/0
17.1.2009 10:47

idol

Představitel firmy, která upálila Jana Husa, jeho

....... odkazem adoruje sebevraha Jana Palacha!

PS ........ slova, slova, .......... jenom flanďácká prázdná slovaRv:-/

0/0
17.1.2009 10:43

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Představitel firmy, která upálila Jana Husa, jeho

Paroubek ti to jistě vysvětlí jasně a správně

0/0
17.1.2009 10:47

Poborskiii

Re: Představitel firmy, která upálila Jana Husa, jeho

Ale Husa upálili katolíci, ne evangelíci. Tohle je evangelický farář.

0/0
18.1.2009 16:11

norton

Ahoj

Vnuci PSVB. To je něco pro vás. Co?R^

0/0
16.1.2009 22:33

iuos

hmm

i když to bylo obrovský gesto, dá se mluvit o hrdinství a nechci to nijak zlehčovat nebo shazovat, tak si myslím, že to neměl v hlavě úplně v pořádku - inteligentní kluk, citlivý, zajímací se o historii a filozofii, nijak se moc neprojevoval...   možná by se časem zasebevraždil z nešťastný lásky...

0/0
16.1.2009 19:42

iuos

hmm

ale co, každý si může se svým životem dělat co uzná za vhodný... není žádnýho důvodu odsuzovat sebvrahy.. pokud po sobě nenechají nezaopatřený děti nebo kvůli nim bude mít vlak zpoždění :-P

0/0
16.1.2009 19:47

činčo

Re: hmm

Seš fakt hnusnej smrad:-©

0/0
16.1.2009 21:18

iuos

hmm

a to jako proč čxráku?

0/0
17.1.2009 7:46

pinguone

Re: hmm

..a jeste k tomu vulgarni...Rv

0/0
18.1.2009 14:44

mattoni_uz_neni

Re: hmm

jenže má v podstatě pravdu :-P

0/0
18.1.2009 14:48

traktoristaoperator

Re: hmm

taky se mi zda. Myslim, ze krasnou prilezitost by mel po poslednich krajskych volbach:-/

0/0
18.1.2009 14:53

pistalin

Nestydíte se, Václave Klausi?

aspoň trochu se nestydíte? Palach, Havel, Kaplický, ...

0/0
16.1.2009 19:14

Radiozurnal

Propaganda kapitalistickeho režimu

To sou kecy v tom článku. Proboha takhle dnešní režim vymývá mladým lidem mozek. Ale to, že se v roce 2003 rovněž upálil student na protest proti kapitalistickému vykořistování, proti absolutní nadvládě, tak o tom se už nepíše, že. Vodej by jo, to se dnešním moci pánům a zlodějům ve vládě a v parlamentu velmi nelibí, že si někdo dovolí kritizovat dnešní poměry. Problém je v tom, že si lid vlastně sametově nic nevybojoval, a že emigranti a závadové osoby si tento režim budují jak chtěji, bez ohledu na blaho lidí. Je to tragedie tohoto národa i Evropy. Však tyto zloděje podpoří i EU. Však se budete všichni divit v Česku, ale i celé Evropě.  Za chvíli se zruší i tyhle diskuze, už ted je docela velká cenrůra.  

0/0
16.1.2009 18:41

pařez3

Re: Propaganda kapitalistickeho režimu

 Jó a panu faráři se asi svěřil jak se choval o prázdninách v Sovětském svazu .

zkrátka to byl zázrak kterej se vzhlédl v Janu Husovi a proto si zvoli obdobnu smrt

ale z rozdílem že Husa zavraždili a on spáchal ubohou sebevraždu .

0/0
16.1.2009 18:52

Todd Bertuzzi - verze 3

Re: Propaganda kapitalistickeho režimu

ty už máš taky vymyto koukám ... spíš vymydleno

0/0
16.1.2009 18:59

clickman

Re: Propaganda kapitalistickeho režimu

Silenost horecka ?

0/0
16.1.2009 19:15

Greybeard+

Re: Propaganda kapitalistickeho režimu

Ne Clickmane ani šílenost ani horečka......Komunistická svině to je, z každého jeho slova to čiší.

0/0
16.1.2009 22:04

Radiozurnal

Re: Propaganda kapitalistickeho režimu

No diskutovat moc neumíš, to co píšeš, to jsou kapitalistické žvásty. Ty budeš asi někdo od Mašínů, vid. Takové to lidi, no oni s lidmi nemají nic společného, ale Topolas je odměnuje.  Vrahy.  Pěkná svoboda.

0/0
16.1.2009 23:00

Irish Stout

Re: Propaganda kapitalistickeho režimu

... stýská se Vám po Rusácích, hmm. Tak se k nim odstěhujte a vlezte nám s těmito bláboly na záda. A pozdravujte vycpaného Vladimíra Iljiče.

0/0
17.1.2009 4:30

zeleny.ropak

Re: Propaganda kapitalistickeho režimu

Nemusíš daleko. Stačí zajet do Varů.EUEUEUEUEU

0/0
17.1.2009 6:05

nepistemi

Byl to hrdina, čest jeho památce!

Byl to hrdina, čest jeho památce!

0/0
16.1.2009 17:50

xsmudla

jeho cin

musime videt optikou te doby - kdo ji nezazil, tezko dnes pochopi ... nebylo to nejlepsi reseni, ale v jeho ocich to byla posledni moznost ...

0/0
16.1.2009 17:22

zeleny.ropak

Re: jeho cin

Tu dobu jsem zažil a dodnes nepochopil. Pochopil jen to, že klíčovou roli hraje náboženský fanatizmus. I podle autora článku, byl tento člověk ovlivněn právě tímto elementem. Tam, kde se společnost řídí jakýmkoliv náboženstvím , umírají lidé. Měl to udělat jako ministr Kocáb. Vydržet do převratu, narvat se do politiky, vydobýt si zásluhy o odsun Sovětských vojsk a nakonec se stát ministrem. To je alespoň kariéra. Jenže, bohužel, jaksi se mu nepovedlo, zbavit se i velitelů okupačních vojsk, protože ti se mu vrátili a koupili Karlovy Vary. Takže je otázka, jestli ty jeho zásluhy opravdu stojí za ministerské křeslo.?

0/0
16.1.2009 17:57

činčo

Re: jeho cin

hledej pravdu dál  moc času  asi nezbývá........

0/0
16.1.2009 21:23

xxxl Jirka

Sebevražda je projev zbabělosti a sobeckosti

Je omluvitelná pouze u lidí těžce nemocných.RvRvRv

0/0
16.1.2009 17:15

činčo

Re: Sebevražda je projev zbabělosti a sobeckosti

Asi nic nepochopils;-(

0/0
16.1.2009 21:20

Irish Stout

Re: Sebevražda je projev zbabělosti a sobeckosti

... takže například Sócrates byl zbabělý sobec. Ach tak.

0/0
17.1.2009 4:34

perpartes

Nesouhlas,nesouhlas.

Nesouhlasím,aby se děti učily,že sebevrah je hrdina.

0/0
16.1.2009 17:13

killy

Vidíš, a muslimové to učí v každý škole....

....a nikdo tam není proti  !

0/0
16.1.2009 17:43

Irish Stout

Re: Nesouhlas,nesouhlas.

... takže třeba o kamikadze by v japonských školách bylo lépe pomlčet. Zbývá doufat, že nepíšete učebnice.

0/0
17.1.2009 4:42

nepistemi

Sebevražda byla politickým aktem

Palachova manifestační sebevražda před čtyřiceti lety byla aktem

politickým a také byla v tomto smyslu vnímána. Byla ale současně činem,

který se zařadil do tradice českého mučednictví.

http://www.ukacko.cz/jan-palach-jako-nas-hrdina

0/0
16.1.2009 17:09

pepa.mccarthy

Je dobře,

že si tento čin připomínáme, zejména v kontextu s tím, že se k moci dere Paroubek, který pro své koryto nepokrytě hodlá spolu s kolegou Falmerem přivést tuto zem zpět pod Ruskou nadvládu.;-€

0/0
16.1.2009 17:08

xsmudla

Re: Je dobře,

Souhlas - CSSD a KSC jedno jest -- rude potvory co nevidi dal nez do svyho talire RvRvRv;-€;-€;-€

0/0
16.1.2009 17:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.