Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Uherák“ na bruselské plastice zůstane, Slovákům stačí omluva

Slovensko nebude po Česku požadovat odstranění slovenské části plastiky Entropa z dílny českého umělce Davida Černého. Bratislavě postačí omluva od českého vicepremiéra Alexandra Vondry. Dílo vystavené v Bruselu zobrazuje zemi jako salám ovázaný maďarskou trikolorou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Trabant Combi

Pôvodne som sa......

Pôvodne som sa chcel pridať do diskusie ale po prečítaní príspevkov som zistil,že to z českej strany stratilo úroveň tak som si pomyslel,že tí Čechúni by sa mali aspoň raz do roka pozrieť do zrkadla:-©

0/0
18.1.2009 16:10

iPilat

ja myslim ze za pul roku

s odchodem ceska od valu odejde i ten nesmysl co tam veseli po zdech ;-D

0/0
16.1.2009 21:07

tse tse

Proc na nas nestekaj

treba holandani ? Slovakum to tak vadilo a najednou jim staci omluva. Takze to tak hrozny vlastne nebylo ...   ;-D   Bulhari sou naramne dotceny ! No boze, kazdej preci ten hajzl potrebuje a kdyz nemaj splachovaci tak tam je ten tureckej ! Nechapu, ze lidi z vychodu vcetne nas Cechu jsou tak strasne haklivy na tyhle blbosti. Prave plastice se mame zasmat. Je to jedinecna sance. Zasmejte se plastice ! Zasmejte se plastice ! Zasmejte se plastice !

0/0
16.1.2009 19:11

rooman

A kdy Slováci poděkují za plyn co jim posílá ČR?

Bez plynu by už mrzli? A oni jako poděkování ještě chtějí omluvu... Za co????

0/0
16.1.2009 15:33

Kleki Petra

Re: A kdy Slováci poděkují za plyn co jim posílá ČR?

Slováci ani tak ne, jako jejich politici. Prostě tam mají občas stejné blby, jako my.

0/0
16.1.2009 15:40

stonoha

Re: A kdy Slováci poděkují za plyn co jim posílá ČR?

bla bla bla bla bla....

0/0
16.1.2009 15:42

Kleki Petra

Re: A kdy Slováci poděkují za plyn co jim posílá ČR?

To není obsahově moc náročný   příspěvek. Budeš muset přitlačit.

0/0
16.1.2009 15:58

stonoha

Re: A kdy Slováci poděkují za plyn co jim posílá ČR?

...blava je dne vecer moja...

0/0
16.1.2009 16:21

mayqo furt mayqo

Re: A kdy Slováci poděkují za plyn co jim posílá ČR?

jo tak, proc s tim koktanim neco nedelas?? ;-D

0/0
16.1.2009 19:12

juku

Re: A kdy Slováci poděkují za plyn co jim posílá ČR?

Pepo toho plynu su musi vzdat Francuzsko a Nemecko vy ho len dopravite tak ako sme Vam ho doteraz dopravovali my.Takze klidek.

0/0
16.1.2009 15:56

Chytracisko

Re: A kdy Slováci poděkují za plyn co jim posílá ČR?

Posíláme jim kulový, to bychom zrovnatak by mohli poděkovat za ty desítky let, co nám plyn z Ruska dopravují Slováci. Seš mimo.

0/0
16.1.2009 16:07

Mehmedko

Re: A kdy Slováci poděkují za plyn co jim posílá ČR?

Iste, politici by sa za túto priateľskú pomoc (nemyslím "priateľskú" v ruskom zmysle) mali poďakovať. Ale oni majú viac starostí s blbosťami.Súvisí to s tým, čo som napísal nižšie. My, radoví občania, sme samozrejme vďační, pretože zase raz ste ukázali, že je na vás spoľah.

0/0
16.1.2009 17:23

sittingsnake

Re: A kdy Slováci poděkují za plyn co jim posílá ČR?

Pokial viem ,tak ten plyn nedostávame ako humanitárnu zásielku, v podstate si zaň platíme,ale napriek tomu Vám ďakujeme za toto gesto priatelskej pomoci. U nás na dedine to ešte funguje tak, že pokial sa mi minie cukor, alebo vajíčka, tak sa snažím nájsť spásu u suseda a nebudem behať na opačný koniec obce. Takže aj Tebe osobne ďakujem , že nemrzneme a k poďakovaniu sa pridáva celá moja rodina.

0/0
16.1.2009 21:00

Mehmedko

Absurdné.

Myslím si, že jedna z vecí, ktorá je Európe/Únii vyčítaná je, že je málo "akčná", nerozhodná, etc. Podľa mňa je to aj preto, že o problémoch, ktoré sú, sa mlčí, namiesto toho, aby sa riešili. Preto sa mi ako idea zdá veľmi správne vynášať na svetlo problémy, hoci aj provokatívnou formou. Vidím v tom aj takú symboliku...ČR je mladý členský štát, a jeho predsedníctvo by mohlo priniesť nové myslenie. Modernému umeniu veľmi nerozumiem, po estetickej stránke ma tie plastiky neoslovili, ale tá idea sa mi zdá skvelá. Nerozumiem, prečo napr. Slovensko protestuje. Máme problémy s Maďarskom? Máme. Ak nie sú, dokážme činmi, že žiadne problémy nie sú. Aký má zmysel protestovať? Á propos, ja stále verím, že nemáme problémy s Maďarmi, len politici medzi sebou, a ešte pár blbcov, ktorí sa nimi nechajú vyprovokovať.

Namiesto toho, aby sa hovorilo o problémoch, ktoré sú, robí sa cirkus okolo plastiky, ktorá ich pomenúva. Absurdné.

0/0
16.1.2009 15:12

Chytracisko

Re: Absurdné.

Trefně napsané.

0/0
16.1.2009 16:08

juku

Re: Absurdné.

Vies Mehmedko aj ty Cesi s tym svojim oslavnym songom k americkemu radaru sa strapnili. Fer by bolo, keby Cesi urobili zo svojej plastiky americku(Y) a do nej by Parkanova tlacila americky radar. Poliaci vztycuju duhovu vlajku a Cesi by tlacili do americkej (Y) radar.

0/0
16.1.2009 16:19

rastafarianec

Re: Absurdné.

bratře otče blbče, tebe ta plastika taky urazila? Myslím, že mnohem větší trapas než radar (proč je to vlastně trapas? kdyby to amíci nabídli vám tak hýkáte blahem..) byl Parkanové zpěv.

0/0
16.1.2009 19:48

juku

Re: Absurdné.

No vidis ty zakomplexovany idiotko. Ten moj prispevok si totalne nepochopil. Mne je ta vasa plastika na haku a tiez si myslim, ze to zobrazenie Slovenska nie je uherak ale nieco pre muza podstatnejsie. To co urobila Parkanova s tym songom bol totalny trapas bez toho ci by ten radar bol alebo nebol. Vy cesi zacinate byt strasne zakomplexovani. Myslite si ze ste pupkom sveta a ked si mate urobit prdel zo seba tak si radsej robite prdel z inych a zakryvate to aki ste vyspeli. S tou vasou ministerkou ste sa totalne strapnili a ako Cesko ste sa totalne vopchali do americkej(Y).

0/0
16.1.2009 20:30

bartozrout

Mimo mísu

Mrkněte k čemu používá Hamas sanitky!!!!! Už se nedivím že tam chcípá tolik civilů. Můžou si za to sami a vůbec je nelituju. http://www.liveleak.com/view?i=116_1231063776

0/0
16.1.2009 14:19

yan007

Re: Mimo mísu

no, to teda neviem, či toto jedno video ospravedlňuje 1000 mŕtvych za 2 týždne!!! Toľko sa totiž palestíncom nepodarilo zabiť židov za 5 rokov!!!!

0/0
16.1.2009 14:21

wildge

Re: Mimo mísu

To maji cekat, az se jim to podari?

0/0
16.1.2009 14:22

yan007

Re: Mimo mísu

ach jo, pozri to trestného zákona ako je definovaná NUTNÁ obrana

0/0
16.1.2009 14:23

Kleki Petra

Re: Mimo mísu

Co to meleš, trumpeto?

0/0
16.1.2009 14:24

bartozrout

Re: Mimo mísu

Hamas porušuje Ženevský konvence, Izrael tím pádem může používat třeba fosfor nebo jakékoli jiné zbraně. To jsou pravidla války.

0/0
16.1.2009 14:25

bartozrout

Re: Mimo mísu

Takových videí jsou na netu stovky, uvěřejňujou se ale jen ty, kde řvou palestický fakani. Nebuď línej a najdeš je taky. Jenže takový jako ty to vidět nechtěj.

0/0
16.1.2009 14:28

Kleki Petra

Re: Mimo mísu

V pořádku.

0/0
16.1.2009 14:24

elbouda

Ubohé...

Ubohá úroveň vládnch prezentací (včetně slazení Evropě), pro mě  mizerná hodnota plastiky (nejsem umělec ,proto mluvím jen za sebe - možná , že p. Knížák to po ukončení prezentace odkoupí pro NG) . Velmi ubohá reakce Slováků -myslím, že nikdo ani nepochopil , co to zabalené SK vlastně prezentuje. Ale jestli stačil barevný provázek k diplomatické reakci, musím uznat, že Černý trefil do černého a pokud zadáním(mizerným z mého pohledu)  bylo poukázat na EU klišé, pak u Slováku se trefil a svou práci odvedl naprosto kvalitně  Rv:-PR^

0/0
16.1.2009 14:18

yan007

Re: Ubohé...

úplne súhlasím, že sa Černý trafil do černého a ukázal, že klišé o vychcanosti čechov asi možno ani nebude klišé, veď zobrať 13 mil. korún daňových poplatníkov s tým, že to bude pre 27 umelcov a nechať si to pre seba, to už koho napadne....;-D

0/0
16.1.2009 14:22

elbouda

Re: Ubohé...

Ale tady neřešíme poctivost Černých, Slotú, Mečiarů, Rezešů. Tady řešíme ubohost malosti víš? A o tom jsem psal... Rv8-oR^

0/0
16.1.2009 14:32

lolek77

Re: Ubohé...

Tu věc je třeba brát jako celek. Jedná se o nadsázku, která je bohužel na hraně vkusu nejen pro Bulharsko a Slovensko a jediný správný postoj naštěstí zaujali Slováci. Byť je maďarské téma problém jediná správná reakce je povznést se nad to a brát to s humorem. Dnes je prostě módní, že umění musí být agresivní jako reklama.

0/0
16.1.2009 14:35

elbouda

Re: Ubohé...

Promiň, ale požadovat diplomatickou cestou omluvu za toto ?! To jsme jim asi za výroky Mečiara , za házení vajec na Havla atd. měli vyhlásit válku nééé ?     8-o

0/0
16.1.2009 14:46

ZAHORAN

Re: Ubohé...ELBO..

..Pak u Slovaku se trefil a svou praci odvedl naprosto kvalitne..podrz Frantisku.. s tou

trefou se Cerny TREFIL jedine tak do cesky bejci desitky. Mnohi z Vas Cechu Ste,       s PROMINUTIM tak pr..y, ze Ste se opet stali sasci Evropy ..27 kanalu zhrablo miliony za 'ODVEDENOU KVALITNI PRACI', aby se behem 30-ti minut (plastelina byla jeste  tepla) vyklubilo, ze slo o monstrosni podvod. Kde se na Vas hrabe Gogol z jeho          "Miortvyje Dusi." Bida dosahla rozmeru, ze si to valna cast Cechu ani neuvedomuje.  Zrejme Ste zvykli plyvat vrani peri, ktereho mate plne huby.

0/0
17.1.2009 6:29

ZAHORAN

Re: Ubohé...ELBO../1

NATIONAL POST, THURSDAY, JANUARY 15, 2009..

The Czech Republic,which COMMISSIONED the work for its EU presidency, which     began last week, has also been EMBARRASSED after it emerged that the INTERNA-

TIONAL TEAM of artists to whom the exhibits were attributed DO NOT ACTUALLY

EXIST!!

0/0
17.1.2009 6:53

L1e1

Černý?

Na všechny státy nakydal co mohl nejhoršího a jen u nás se pouští Klausovy výroky,které nakonec některé špatné nejsou.To si to u našich papalášů už dopředu žehlil.:-©:-©:-©

0/0
16.1.2009 14:16

yan007

Re: Černý?

tak chápeš... nechce aby mu tie peniaze zobrali, čo mu dali z našich daní....

0/0
16.1.2009 14:24

Chytracisko

Re: Černý?

Stejnětak si řada Bulharů myslí, že mnohé turecké záchody tak špatné nejsou. Ale o to co je a co není špatné přece nejde :-) Zcela mylně se domníváte, že cílem bylo na někoho kydat hnůj nebo ho zesměšnit.

0/0
16.1.2009 16:11

dešťový mrak

o plastice a jiných souvislostech

Od včerejška se diskutuje o tom, jestli je to hanebné či nikoliv. Podle mě ta plastika má ještě jiný aspekt: mocenský. Podle pravidla lepší hrstka moci, než pytel práva, je s požehnáním politických špiček umístěn artefakt, který zdaleka nepředstavuje jak si ostatní spoluobčané ČR představují Evropu a její občany a co si o nich myslí.  Z tohto pohledu si myslím že jde o zneužití moci a manifestaci arogance vládnoucí věrchušky. Ta plastika by měla zmizet, ne z důvodů cenzury, ale naopak jako důkaz schopnosti vidět věci pozitivně!

0/0
16.1.2009 14:10

Chytracisko

Re: o plastice a jiných souvislostech

Nejlepší je, když se k tomu začnou vyjadřovat lidi bezesmyslu pro humor. To je pak teprve srana číst.

0/0
16.1.2009 16:12

rui

bez kontroly

To vypadá že mistr černý dostal zakázku a od tý doby se o to nikdo nezajímal. Snad to musel někdo odpovědnej vidět aby poznal co je to za cipovinu, ne? Teď se vondra a spol omlouvaj, ale ať nikdo netvrdí, že nevěděli co se chystá 8-o

0/0
16.1.2009 13:59

Shob34

Re: bez kontroly

To samozrejme neni pravda. Ministri to videli s tim, ze je to prace 27 autoru.

0/0
16.1.2009 14:03

Linde CZ

Jak se pozna ze je v tom baliku salam? :-)

0/0
16.1.2009 13:48

yan007

Re: Jak se pozna ze je v tom baliku salam? :-)

no keď si niekedy uherák videla, tak by si to poznala

0/0
16.1.2009 13:54

sittingsnake

Re: Jak se pozna ze je v tom baliku salam? :-)

No podla tohoto si ty videl uherák tak z ponorky a aj to bola kalná voda.

0/0
16.1.2009 21:09

Jannynov

Re: Jak se pozna ze je v tom baliku salam? :-)

Přesné.;-D

Taky nevím proč si lidi hned dosazují salám.

Myslím že to spíše nechali jen tak zabalené -- a lidi si tam sami dosazujou co je napadné, asi "salám" nebyl záměr.

0/0
16.1.2009 13:55

Kleki Petra

Re: Jak se pozna ze je v tom baliku salam? :-)

...možná balík.

0/0
16.1.2009 13:56

yan007

Re: Jak se pozna ze je v tom baliku salam? :-)

previazaný maďarskou trikolórou býva uherák

0/0
16.1.2009 14:27

fel_low

Re: Jak se pozna ze je v tom baliku salam? :-)

No, je to bílý, plesnivý, a omotaný provázkem s maďarskou trikolórou...:-)

0/0
16.1.2009 13:56

EWCZ+

Re: Jak se pozna ze je v tom baliku salam? :-)

Praveze provazkem omotany nebyva, ne? Ma pres prostredek takovy papirovy stitek s madarskou trikolorou a emblemem vyrobce.  Provazkem je omotana mortadela, ale pouze obycejnym.

0/0
16.1.2009 15:38

Chytracisko

Re: Jak se pozna ze je v tom baliku salam? :-)

FYI: http://www.uherak.cz/_files/uhersk%C3%BD%20sal%C3%A1m%20herz.jpg

Je fakt že podoba nic moc, ale typově to docela sedí.

0/0
16.1.2009 16:14

Shob34

Skutecnou ostudou jsou neskutecne hloupe, urazene reakce

Pro me osobne dalsi duvod proc utect z tohodle pitomeho kontinentu.

0/0
16.1.2009 13:47