Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Může za smrt Kaplického česká malost? Ale kdepak

Je mi líto. Je mi líto, že architekt Jan Kaplický zemřel. On nebyl uměle vyrobená celebrita, ten člověk opravdu něco znamenal. Kdyby žil třeba dalších deset let, mohl postavit ještě pár velice pozoruhodných staveb – takových, jako byla jím projektovaná chobotnice na pražské Letné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pork ass

Jak řekl klasik (Svatopluk Čech):

"Sláb jenom ten, kdo v sebe ztratil víru a malý ten, kdo zná jen malý cíl." [>-]

0/0
26.1.2009 12:22

pork ass

Re: Jak řekl klasik (Svatopluk Čech):

Ještě to samozřejmě taky říkal poručík Trojník a vojín Jasánek :D

0/0
26.1.2009 12:24

Cajhi

malost?

mno, to o té české malosti... jasně že každý může mít svůj názr.. ale přijde Vám fér a normální že ta stavba vyhraje soutěž mezi zakázkami a pak se poruší smlouva a nepostaví se to? mě ne.....

0/0
22.1.2009 18:45

dudlyk

kazdy se prijde podivat

Když Gustav Eiffel nechal zkonstruovat vež po něm pojmenovanou , div ho neukamenovali s názory "čehosi kovové tyčícího se ze země". V dnešní době na tom v Paříži vydělávají težký prachy. Přivedlo to do Paříže tisíce turistů ročně.

Když Kaplický nechal postavět ruzně po světe různé stavby přivedlo to také mnoho turistů a věřím v to že Kaplického stavby by turisté obdivovali i u nás.

To že se o jeho smrti ve smyslu "mohlo by mu být pomoci" "mohl ho někdo zachránit" ... Co to kurna blázníte??? je to prostě člověk. Má své slabiny jako všichni ostatní. Nikdo nemůže žít věčně a umřel běžnou smrtí, tak co blázníte? Kvůli mě by taky nikdo nehl brvou ,kdybych na ulici dostal zástavu srdce...

0/0
18.1.2009 20:40

jajaja00

Bém chobotnici odvrhl, je projev bezpáteřnosti

1) A není o třeba tím, že si konečně prostudoval platný zákon?

2) Ploďte v 72 letech děťátka a jsem zvědav, jak dlouho vydržíte.

0/0
17.1.2009 11:31

MarkusM

Kaplický byl zcela neodpovědný člověk.

Kaplický byl hysterik, měl jen hysterické reakce.

S takovým člověkem se vůbec těžko jedná.

Vůči svým dětem byl naprosto neodpovědný. První dítě si pořídil v 59, už jen to se na klukovi podepsalo, čemu nyní musí čelit.

A pořídit si dítě kterému by mělo být 18 když otcovi 90, je naprostá slepota vůči tomu dítěti.   

0/0
17.1.2009 11:20

drstej

Za ing.arch.Janem Kaplickým

Bídný článek, neumělý pokus nepochopení smrti vzácného člověka a jeho práce. Ne každý pisálek může myšlenku najít. Čtěte rozloučení s Janem ....

http://niniveskal.blogspot.com

0/0
17.1.2009 10:05

Chytracisko

Hezky napsáno

Zdá se tedy, že jde vskutku o hlubší pnutí mysli, rozšířenější než hláška jednoho či dvou lidí.

Souhlas, jde o... osobní malost.

0/0
17.1.2009 9:59

Kvalich

Nesmysl

V životě jsem již četl hodně nesmyslů, ale tento pisálkův výtvor všechny překonal.

0/0
17.1.2009 9:42

Chytracisko

Re: Nesmysl

Rv Naopak, konečně po dlouhé době nějaký inteligentní, nepopulistický, rozumný názor.

0/0
17.1.2009 10:00

petulik2

souhlas

Dobry clanek. Naprosto s váma souhlasímR^ To že někoho stavba neoslovila a postavil se proti ní  přece nemůže být duvodem k tomu, aby byl nařčen z toho, že  zabil Kaplického. Nelíbí se mi, že při každé možné příležitosti se háže český národ do jednoho ne příliš lichotivého pytle

0/0
17.1.2009 8:55

idol

Zabil Kaplického Klaus?

.... je potřeba prověřit, zda Kaplický neobdržel pověstnou smsku o vymazání z mobilu!

PS ..... rozesílanou z Hradu šíleným Klimatologem cíleně se záměrem zraňovat adresáty, nejlépe až k smrti!

0/0
17.1.2009 8:50

argo888

Autor článku nechce mít paměť

Autor článku je slušně řečeno úplně mimo. Když mluví o Rakousku - tak by se měl podívat co stojí ve Štýrském Hradci uprostřed historického centra. A samozřejmě by se měl zamyslet nad tím - jestli například takový Karel Čapek musel zemřít...

0/0
17.1.2009 4:49

peteba

a co sanitka?

trapi niekoho to, ze mu ludia nezavolai sanitku ale taxik a policajtov a potom sa ani sanitka moc neponahlala, lebo im povedali ze je to opilec ?

... co by sa stalo, keby tam bola sanitka o pol hodinu skor ? 

http://zpravy.idnes.cz/video-kaplicky-pred-smrti-zadal-o-pomoc-rika-svedkyne-tragedie-pbo-/krimi.asp?c=A090115_131425_krimi_js

0/0
16.1.2009 22:26

Chytracisko

Re: a co sanitka?

To jsou jen drby, nesmíte věřit všemu. Sanitka tam byla asi za 7 minut.

0/0
17.1.2009 10:01

do.cz

ne malost, ale politická arogance

Mám dojem,že p.Musil nám tu předvádí poněkud ubohou obranu,těm kteří to nepotřebují.Právo projevit názor máme všichni.Ale ne všichni k tomu máme stranický aparát, úřad prezidenta republiky,vládu a magistrát města.Pravda pane Musile je někde úplně jinde.To pan Kaplický narazil na  fenomén moci,který vyvolal štvanici na jeho osobu a který  není nepodobný tomu,co pamatujeme před r.1989.Bolševické myšlení přežívá v mnohých z nás včetně těch, kteří jsou prý vpravo a od tohoto jevu se hlasitě distancují

0/0
16.1.2009 14:03

(@)

Re: ne malost, ale politická arogance

To vypadá, že z doby před rokem 1989 nepoamatuješ asi vůbec nic, když tohle můžeš napsat. Můžeš alespoň nějak upřesnit, jak se podle tebe projevovala ta tvoje údajná "štvanice na jeho osobu"??? :-)

0/0
16.1.2009 16:25

do.cz

Re: ne malost, ale politická arogance

Hravě:na počátku bylo rozhodnutí gen taj.UV ODS s.Klause.(Nechci tu žádný sliz)Po té následovalo plnění příkazu:s.primátor uznal,že se pomýlil a rada města (ODS) dostala za úkol všechno zpochybnit (vlastnictví pozemku ,předběžné smlouvy atd.).Přidala se i vláda(ODS).Na takové sviňárny prý nedáme peníze,Nezaspala ani kulturní fronta (s.Knižák,s.Kratochvíl) žádný cizák (emigrant)nám tu prý nebude kazit vkus. A co takhle vyvolat podpisovou akci (neznámí architekti),aby bylo vidět,že lid se bouří.

Nestačí ti to?

0/0
19.1.2009 16:24

Kleki Petra

Re: ne malost, ale politická arogance

8-o8-o?

0/0
16.1.2009 16:29

gogol_jl

Termin Ceska malost neznamena, ze plati pro vsechny Cechy

To jste to jen nepochopil. -----------------------

Podle mne mel pan Jezek na mysli tu cast politiku, kteri nedokazali rict  - "Chobotnice se mi nelibi, ale necham vecem prirozeny vyvoj". Ti z politiku, kteri potom proti Chobotnici aktivne bojovali prave ceskou malost prokazali. Takze Jezek mluvil mj o Klausovi a Bemovi, po tech tady totiz opravdu nic nezustane.

[>-] EU

0/0
16.1.2009 11:48

Chytracisko

Re: Termin Ceska malost neznamena, ze plati pro vsechny Cechy

Vy jste toho pochopil ještě méně. Nikdo neříká že česká malost by měla platit pro všechny, autor jen zdůraznil, že malost je celosvětově rozšířený jev, není tedy typickým jevem jen v Čechách. Think twice.

Jinak to že řekne někdo "chobotnice se mi nelíbí, ale necham ostatní, kterým se líbí, ať ji postaví", to není výraz absence české malosti :-) To by znamenalo že "český velikán" je jen člověk, který sice má názor, jednou ho řekne, ale pak už jen sklapne kufry a salutuje oponentovi ;-DRvRv

0/0
17.1.2009 10:05

kartan

Zejména malost primátorů a premierů

Tvrdících jeden ono a druhý den něco úplně jiného!Rv

0/0
16.1.2009 11:47

Jania

Nemám co dodat

R^

0/0
16.1.2009 9:55

kozlozlordik

Egoista!

Nezlobte se na mě, ale Kaplický byl kus vola! Jeho práce je skvělá. Ale takhle zkazit život dítěti?

Je blbost pořizovat si dítě v takovém věku... Co mu můžete dát? Peníze? :-P Je to jen o sobecké touze mít malé... Protože to mezi ostatními bude in. ;-O

0/0
16.1.2009 8:49

2727

Re: Egoista!

Kozlobrde,

dítě si pořídila jeho stará. Snad s tím nepočítala, ale v 35 může být nový začátek ještě normální. Nezapomeň, že není bez prostředků.

0/0
16.1.2009 9:04

Bouše

Re: Egoista!

Nehledě k tomu, že pro dítě je určitě lepší, nemusí-li zažít ztrátu otce ve věku, kdy už rozum bere.

0/0
16.1.2009 9:18

kozlozlordik

Re: Egoista!

Opravdu? Nevím, jak vy - já bych raději strávil jediný týden se svým otcem... Než ho neznat vůbec - nebo z Blesku!

0/0
16.1.2009 9:34

kozlozlordik

Re: Egoista!

Nemusíte mi komolit přezdívku. Tím v diskuzi nic nezískáte.

Přesně o tom mluvím... Je to ošklivé a nizké.

0/0
16.1.2009 9:33

kartan

Re: Egoista!

Ty jsi ale hlupák!Určitě to udělal schválně!Rv

0/0
16.1.2009 11:48

Chytracisko

Re: Egoista!

Ty jsi ale hlupák! Určitě to byla nehodoa!Rv

0/0
17.1.2009 10:07

Bouše

Rozumný názor

R^ R^

0/0
16.1.2009 8:16

babacek

Architekt

Úspěch panu Kaplickému nikdo nebere, ale spíše jak za celebritu bych ho označil za kontroverzní osobnost.:-/

Chobotnice je toho důkazem, nemám nic proti moderním stavbám, ale chobotnice mezi ně nepatří, naopak se velice těším až bude postavena podle architekta Kaplického koncertní síň.R^

0/0
16.1.2009 6:54

Todd Bertuzzi - verze 3

Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

a to ani když oslavuje narození dítěte. :-P

0/0
16.1.2009 6:31

Todd Bertuzzi - verze 3

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

O čemž svědčí rychlost sehnání svědkyně, která měla potřebu světu ohlásit : "Když jsem se nad něj naklonila , tak jsem necítila alkohol" :-)

0/0
16.1.2009 6:33

Todd Bertuzzi - verze 3

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

Cože je zajímavé, neboť obvykle se neoznamuje normální stav ale nenormální stav. Např. nikdo neoznámí "U řidiče, který neměl zaplaceno povinné ručení nebyly zjištěny stopy po užití marihuany" ;-D

0/0
16.1.2009 6:35

babacek

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

No já si myslím, že v jeho věku událost jako je narození dítěte může vyvolat takové emoční reakce které srdce nemuselo již ustát.;-(

No a kdo z nás si nedal skleničku když se mu narodilo dítě?8-o

0/0
16.1.2009 6:57

Todd Bertuzzi - verze 3

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

Kdo z nás když po oslavě narození svého dítěte dával vinu Klausovi, za to že blije jak šakal ? :-P

0/0
16.1.2009 7:04

babacek

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

Trochu umírněnosti by ti neuškodilo.;-(

0/0
16.1.2009 7:22

Todd Bertuzzi - verze 3

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

Nějakej falešnej soucit myslíš ? :-)

0/0
16.1.2009 7:45

babacek

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

I když pan Kaplický není můj favorit tak mám jistou úctu.;-(

0/0
16.1.2009 7:56

Todd Bertuzzi - verze 3

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

Úctu mám taky, ale tahle hysterie  kolem celkem bezvýznamného člověka , který se upil a ukořil, mi příjde legrační skoro jako galerie jeho nejvýznamnějších staveb obsahující 2 unimobuňky :-)

0/0
16.1.2009 8:25

babacek

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

No když je tak bezvýznamný proč jeho stavby stojí v mnohých metropolích?

Jan Kaplický je držitelem mnoha ocenění, mj. i britské ceny za architekturu Stirling Prize za stavbu novinářského centra na londýnském kriketovém stadionu. Tato Kaplického stavba spolu s obchodním domem Selfridges v Birminghamu byla zastoupena v přehledu nejvýznamnějších moderních staveb na světě, který uveřejnil list listem The Independent. Stavby Future Systems byly realizovány v Evropě, Asii i Americe.:-)

0/0
16.1.2009 8:31

denny2006

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

pan Kaplický nebyl jako architekt bezvýznamný,tuctový,ale ne světový,jak nás zcela mylně informují média.

0/0
16.1.2009 8:41

babacek

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

No stavby tuctových architektů stojí někde na periferiích a nedostává se jim ocenění.:-)

Jistě, že jsou i lepší a, že by se mě jako knihovna líbila více některá stavba architektů které vznikly v Dubai, nebo něco jako je opera v Sydney. ;-(

0/0
16.1.2009 8:55

Chytracisko

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

Tak proti opeře v Sydney asi taky bylo dost odpůrců, kterým "se to nezdálo", ale tam to alespoň má logiku, "plachetnice v přístavu". Ale proboha chobotnice stovky kilometrů ve vnitrozemí, na kopci, v historickém městě, to mi hlava nebere :-)

0/0
17.1.2009 10:10

babacek

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

Tomu tak bude vždy, že budou zastánci a odpůrci.

Já bych klidně viděl chobotnici začleněnou někde v  sídlištní lokalitě a sloužící jinému účelu než jako národní knihovna.:-/

0/0
18.1.2009 6:26

dykl

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

naprostý souhlas.....

0/0
16.1.2009 7:51

babacek

Re: Když je někdo starej a slabej na srdce neměl by chlastat

Díky.:-)

0/0
16.1.2009 7:57

singlemalt

Jak řekl Jirka: Může za to ODS

Uštvali ho stejně, jako v osmatřicátém Karla Čapka..... Tak ODS má na triku i Čapka.:-)

0/0
16.1.2009 6:19

babacek

Re: Jak řekl Jirka: Může za to ODS

http://www.jaromirstetina.cz/aktuality/leden-2009/vystoupeni-senatora-stetiny-behem-projednavani-trestniho-zakoniku-dne-8-ledna.html

Čti pozorně!

0/0
16.1.2009 7:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.