Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražský Dopravní podnik se bojí, že případnou stávku nezvládne

Hlavnímu městu zřejmě skutečně hrozí velký kolaps v dopravě spojený se stávkou odborářů. Odbory pražského Dopravního podniku a Českých drah totiž plánují, že vůbec nevyjedou. Zastavily by se tramvaje, příměstské vlaky a zřejmě i autobusy a metro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

inosh

Socka

Nabídka všem řidičů SOCKY!

Pokud se připojíte ke dlouhodbé stávce, udělám já, i mí kolegové, vše proto, abyste bez práce nebyli dlouho. Každému zajistíme práci taxikáře na území Hl. m. P.

Přátelé, zrušme scoku úplně a vězte, že každý řidič DPHMP najde své uplatnění mezi námi. Buďte vítáni bývalí nepřátelé, budoucí kolegové!

0/0
14.1.2009 22:13

TigerM

Pilad

Mas naprostou pravdu, ale to ze ti poslanci maji takove nehorazne vyhody jaksi odborarum nevadi, za to nestavkuji.

0/0
14.1.2009 21:14

Pilad

Re: Pilad

Každý si chrání jen to svoje! Já osobně žádné výhody od zaměstnavatele nedostávám, ale těm co je dostávají je nezávidím.

0/0
14.1.2009 21:54

TigerM

Re: Pilad

S tim ja souhlasim, nekteri zamestnavatele benefity poskytuji a pravdepodobne i nadale poskytovat budou, nepotrebuji k tomu specialni vyjimku ze zakona.

0/0
14.1.2009 22:08

Bery

Re: Pilad

Je to tak... poslanci by za odborare take stavkovat nesli.

Otazkou je, jestli by casove neomezenou stavku poslancu vubec nekdo zaznamenal ?

0/0
14.1.2009 22:42

TigerM

Re: Pilad

;-D

0/0
14.1.2009 22:44

TigerM

Idioti

Ja proste uz nemuzu a musim rici, ze tihle odborari jsou fakt totalni idioti. A ti co tu stavku podporuji me uz taky lezou na nervy - aby se nezblaznili, at si prispevky na stravu, kdyz si na ni nevydelaji, dohodnou s vedenim, ale at uz ty vyjimky vyjimek z vyjimek zmizej. A s vyhodama na dopravu i pro svoje babicky - to je snad vtip ne? Nechteji taky odborari a jejich podpurci taky stavkovat za to aby reznici meli maso , ridici auta, pekari pecivo, zamestnanci bank penize, atd. zdarma i pro svoje rodinne prislusniky? A co jim brani si to vyhadat jako benefit u zamestnavatele, na co to potrebuji mit jako vyjimky v zakonech a vyhlaskach?

0/0
14.1.2009 21:09

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Idioti

naivko ...copak jsi neslyšel nikdy například o parlamentním porcování medvěda? ... to jednou odbory ustoupí a hnedle tu bude napříkad deputát za bohatost či jiné výjimky, a ty s vyvalenýma očima utřeš hubu

0/0
14.1.2009 21:24

TigerM

Re: Idioti

Ja to psal, kdyz jsem byl nasr. a jeste teda jsem uz jen kdyz to slysim. Porcovani medveda - to vim, to ani nebudu komentovat. Ani nechci komentovat takove ty dodatky k zakonum apod. Ale nazor nezmenim, ono stavkovat za neco at je to cokoliv muze kazdy, ale tohle co predvadeji uz je vydirani a sproste si berou i rukojmi. Zajimalo by me, a rad bych to od nich slysel, je to za koho mluvi a za ci zajmy stavkuji? Koho zastupuji?

0/0
14.1.2009 22:02

demon3

Re: Idioti

Tak asi za 99% zaměstnanců, ty rukojmí... ;-D

0/0
14.1.2009 22:04

TigerM

Re: Idioti

to tezko :-)

99% zamestnancu neni v odborech...

jinak by se mi samozrejme take nelibilo, kdyby mi nekdo mel brat nejakou vyhody (benefit), ale tohle je moc... obedovne vam zamestnavatel nesebere a vyhody typu rezijek pro rodinne prislusniky asi pravdepodobne take ne a i kdyby, tak mi to neprijde zrovna jako silena tragedie aby nemohli ani sdelit jak bude stavka probihat, aby se na to zamestnavatel mohl pripravit (alespon castecne).

0/0
14.1.2009 22:14

demon3

Re: Idioti

To se ti ještě nedoneslo, že odbory nezastupují jen organizované zaměstnance ?

Každopádně i kdyby si někdo nepřál zastupování od odborů, nedovedu si představit, že by si dobrovolně snižoval příjem...

A jen tak mimochodem, nemusíš se bát, stávka nebude.

0/0
14.1.2009 22:18

TigerM

Re: Idioti

To se mi doneslo, ale jsou ti co stavkovat nechteji... ono si hodne lidi nepreje zastupovani odboru, ... nepotrebuji aby za me nekdo mluvil aniz by se me ptal na muj nazor, ktery je stejne jiny a jeste mi tim zpusobil problemy v doprave - ono to ani neni mozne se ptat kazdeho. Stavkovat si muzou, ale timhle zpusobem to docela prehanej, ... navic kvuli pitomostem.

Nemusim se bat, tyto vyhody nemam a ani je nepotrebuji :-), jen se chci dostat do prace vcas a relativne pohode.

Cim vyjimek mene tim lepe, nebo myslite, ze zamestnanci nebudou chtit pridat? Ted je tedy tezka doba, takze by to ztrata na prijmu byla, ale obecne odbory za zvyseni platu vyjednavaji kazdy rok a muzou o tyto vyhody zadat vyssi plat.

Ono to vzdy lepe vypada, kdyz maji vsichni nejakou tu vyhodu a vyjimku, ale co to stoji a co to obnasi se uz nikdo nepta.

K zaplaceni nepotrebuji stravenku, ale to abych na to mel...

0/0
14.1.2009 23:02

demon3

Re: Idioti

Nemyslim že by to odbory tímhle způsobem nějak přeháněly, oni v podstatě jinou možnost postupu nemají.

Obávam se, že o pitomosti nejde - právě naopak jde o poměrně zásadní věci, ani zdaleka ne jen o zaměstnanecké jízdné nebo stravenky, jak maj média ve zvyku vyzdvihovat. Šlo o nějakých mizerných 42 položek ze seznamu víc než 200 vyjímek, takže nějakým zpřehledněnim daňovýho systému se taky tak úplně argumentovat nedá...

Nedělam si iluze o tom, že by Kalousek ustoupil zrovna z důvodu nátlaku odborů, daleko víc v tom vidim jeho uvědomění si, že za současný situace takovej návrh nemá šance ani projít vládou, natož parlamentem.

0/0
14.1.2009 23:21

Cenda22

Re: Idioti

Nejde o rušení příspěvků, ale o jejich zdanění. Takže buď bude mít zaměstnanec benefity a nižší čistý příjem příjem (vyšší superhrubá mzda), nebo je mít nebude, případně mu vyšší odvody vynahradí zaměstnavatel zvýšením mzdy. V každém případě stát vybere víc a zaměstnavateli se prodraží motivační programy. Dál jde o to, které vyjímky mají být zrušeny a tím pádem koho se to nejvíc dotkne. Vrcholových managerů asi dost těžko ;-D

Kdyby se ten kreten radši soustředil na snížení administrativní zátěže jak z hlediska státního aparátu, tak z hlediska zaměstnavatelů, udělal by 100x lepší službu. Tohle žádný zjednodušení není. Místo toho vymyslí komplikované mzdy a řadu dalších nových pravidel, že z toho účetní serou bobky.

0/0
16.1.2009 4:24

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci,

se vám divím  ... když se teda do práce nesvezete a budete muset se zdržovat poblíž svého bydliště či zaměřovat své kroky na a z pracoviště, tak proč nevyhlásíte, že stávkujete taky? ....:-P

0/0
14.1.2009 17:41

dislektik-idnes si na mě zasedla

lidé by si měly zvyknout že za práci je plat

odměna je ten zbytek a odměnovat podnik může pokud se mu daří a nebo má zlaté zaměstnance

0/0
14.1.2009 17:32

Pilad

Re: lidé by si měly zvyknout že za práci je plat

Možná kdyby šli poslanci příklade a zrušili by si všechny nezdanitelné náhrady, tak by lidi pochopili. Aby to nebylo jako s nemocenskou pro poslance a pro zbytek národa.!Rv

0/0
14.1.2009 17:36

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: lidé by si měly zvyknout že za práci je plat

a to jako by měl mít zaměstnanec např.své služební auto?kančelář tramvajáka z linky 28 či jak jako?stačí snad že dostane dotované žrádlo což nechápu,grátis pití což chápu u lidí co jsou u pecí a podobných.

0/0
14.1.2009 17:39

Pilad

Re: lidé by si měly zvyknout že za práci je plat

??? To snad není reakce na to co jsem napsal!!!

0/0
14.1.2009 17:41

Pilad

Re: lidé by si měly zvyknout že za práci je plat

Ještě jednou, poslanci by měli jít příkladem a zrušit si všechny nezdanitelné výhody.

0/0
14.1.2009 17:42

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: lidé by si měly zvyknout že za práci je plat

tak to abys zavedl zpátky ČSSR at jsme si všichni rovni;-D;-D;-D

0/0
14.1.2009 17:44

Pilad

Re: lidé by si měly zvyknout že za práci je plat

Před zákony by sme si měli být všichni rovni, nebo je dobře že budou platit pro někoho speciální zákony? Jak říká rád bratr Kalousek: To není systémové!!

0/0
14.1.2009 18:45

TigerM

Re: lidé by si měly zvyknout že za práci je plat

V CSSR jsem si byrli rovni tak naoko, hodne lidi si bylo rovnejsich nez jini.

0/0
14.1.2009 21:15

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: lidé by si měly zvyknout že za práci je plat

ale mě jsou poslanci u zadnice nějakých 200 lidí řešit nemá významu!!když v DP Praha je zaměstnáno Xtisíc lidí a nejen tam že.

0/0
14.1.2009 17:44

Pilad

Re: lidé by si měly zvyknout že za práci je plat

Od jakého počtu by se mělo začít aby pro ně platili naše zákony bez vyjímek?

0/0
14.1.2009 18:47

Bery

Re: lidé by si měly zvyknout že za práci je plat

200 lidi ? To je trestuhodne podcenujes. Bezplatne jizdne maji napr. vsichni ustavni cinitele, takze treba i soudci. A pokud to chces zacit pocitat, tak nezapomen treba na magistrat :-)

A jak pise Pilad... od jakeho poctu lidi ma zacit platit zakon spravedlive bez vyjimek ?

0/0
14.1.2009 22:39

ferdapytlik

Je zajímavé, že nejaktivnější jsou odbory

ve společnostech, které si na sebe v žádném případě nevydělají  .... a jsou dotovány e eráru 

0/0
14.1.2009 16:30

libienski

Re: Je zajímavé, že nejaktivnější jsou odbory

no to je snadné a zajímavým to moc neshledávám, spíše je to symptomatické...tam, kde na sebe nevydělávají jinými slovy spotřebovávají veřejné (naše) peníze. A podle toho se k těmto penězům chovají jak jejich správci (politici), tak zaměstnanci takových konglomerátů. Výsledkem pak je, že tyto veřejné peníze považují obě skupiny za "své", což ve finiši způsobuje neustálý tlak na zvyšování přísunu těchto peněz. BTW takový pražský DP má rozpočet vyšší než ministerstvo kultury a životního prostředí dohromady... Tam je už o co hrát a odboráři se dávno proslavili tím, že "berou" ze všech stran....

0/0
14.1.2009 17:29

ferdapytlik

Re: Je zajímavé, že nejaktivnější jsou odbory

:-)  na takovou reakci jsem čekal                             R^

0/0
14.1.2009 17:44

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci,

já vás chápu, jak vás síří, že jste odbory odkázali jen do mezí zájmu o odměňování zaměstnanců  a sobě jste stávky zakázali ... ale holt - co dělat, když jste tak velmi omezení ...;-D

0/0
14.1.2009 15:52

RodoDendron

Tramvajáci mají příspěvek na kulturu?

Přitom se chovají jako Jandák... Zbytečný výdaj, sebrat, nedávat !!! :)

0/0
14.1.2009 15:36

conoco1

:-)

jo a neslozitejsi pro tramvajaka je: udrzet se v kolejich, to neni zadna sranda a mackat zvonek na okolni auta nebo pekne to do nejakeho napalit a mit po sichte. ;-D

0/0
14.1.2009 15:10

vver440 re-powering

nejvíc se mi líbí

jak tady řvou modrý socky. ale ruku na srdce-chodíte do práce, ve který máte benefity a někdo, jako konkrétně bratr Kalousek vám je chce vzít. vejplata není až tak vysoká a benefity sou příjemný ušetření peněz. ty výhody vám chce vzít prvotřídní gauner, viz padáky. nebudete se bránit? a to sem obyčejnej živnostník, ale se stávkou souhlasím. vím vo kolik ty k....y vokrádaj mně, jenže já stávkovat jaxi nemůžu. tak se na to zkuste podívat z tohodle úhlu pohledu

0/0
14.1.2009 15:10

honza2007

Re: nejvíc se mi líbí

... mě taky nikdo navíc nic nedává...8-o

0/0
14.1.2009 15:11

vver440 re-powering

Re: nejvíc se mi líbí

mě taky ne, ale sem s tím smířenej:-)

0/0
14.1.2009 15:14

libienski

Re: nejvíc se mi líbí

odbory mají tlačit navýši platů...ne na nesmyslné zvýhodňování jedněch na úkor druhých! Ať řeknou...milí zaměstnavatelé, jistě chápete, že dolů s celkovým reálným příjmem (včetně výhod) jít nemůžeme. Odstraněním našeho daňového zvýhodnění přicházíme v čistém o Kč .....,- a o tyto peníze chceme navýšit mzdu nebo plat. Férová a čistá práce a z toho co si vyjednají navíc (nebo-li kompenzaci) pak už budou platit daně jako všichni ostatní. Proti tomu bych nemohl říct ani B.

0/0
14.1.2009 17:32

conoco1

Re: nejvíc se mi líbí

kecas z hladu, treba na stravenky chce zavest pausal, protoze jedna firma prispiva nula a druha 50 koru a jak k tomu prijdou ostatni? tyhlety statni socky prave dostavaj od zamestnavatele stravenky v nejvetsi hodnote a proto tolik prskaj.

0/0
14.1.2009 15:12

vver440 re-powering

Re: nejvíc se mi líbí

už nežijem v socializmu, kámo, aby museli mít všichni stejně:-)

0/0
14.1.2009 15:17

conoco1

Re: nejvíc se mi líbí

no prave, o to jde, protoze ty stravenky nedanis kamo. DP jako statni podnik placenej i z tvych dani rozdava svejm zamestnancum tvoje penize a nikdo je nedani. proc si ja mam platit obed ze zdanenych penez a nekdo si ho plati stravenkama z mych dani?

0/0
14.1.2009 15:42

Pan Navratil

Re: nejvíc se mi líbí

No, a to si ještě vezmi živnostníky, jak si dávaj hajzlpapír do nákladů, co? To tě musí srát!

0/0
14.1.2009 15:59

Villeneuve

Re: nejvíc se mi líbí

Nechce je vzít, chce je danit, jako se daní velké množství dalších benefitů...

0/0
14.1.2009 15:18

vver440 re-powering

Re: nejvíc se mi líbí

ano, danit znamená ukrást-nebudem zbytečně slovíčkařit. a ukrást těm nejchudším, který se nemůžou bránit. jenže těm došla trpělivost, když viděj, jak je politici vokrádaj, aby bylo na arbitráže, soudní spory, předražený zakázky.......

0/0
14.1.2009 15:24

Villeneuve

Re: nejvíc se mi líbí

S tím, že danit znamená ukrást souhlasím. Ale nedanit jenom někomu znamená okrást ostatní.

0/0
14.1.2009 15:45

vver440 re-powering

Re: nejvíc se mi líbí

to je ale blbost:-)

0/0
14.1.2009 16:15

Michelle.O.

Zajímalo by mne

Mne by třeba pak zajímalo, jestli mi dopravní podnik uhradí ušlý zisk, pokud se kvůli nim nedostanu včas do práce. Řidičák a vlastní auto nemám, taxík je drahý. Načerno v prostředcích MHD  nejezdím, poctivě si platím OpenCard. Tak, a myslím, že takových je nás víc.

0/0
14.1.2009 14:50

vver440 re-powering

Re: Zajímalo by mne

sou dvě rady k nezaplacení-jít do práce pěšky, nebo se tam vyspat. mně se třeba stávka nedotkne-do práce chodím dvě patra v baráku:-):-):-)

0/0
14.1.2009 14:54

vver440 re-powering

Re: Zajímalo by mne

dokonce i dneska sem si dovolil jít do zaměstnání v pantoflích:-)

0/0
14.1.2009 15:01

leather-man

Re: Zajímalo by mne

A z pyžama jste se převlékl do pracovního taky v práci. ;-D

0/0
14.1.2009 15:07

vver440 re-powering

Re: Zajímalo by mne

R^R^;-Dto ne, kraťasy a tričko sem si vzal doma:-)

0/0
14.1.2009 15:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.