Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič vláčel dítě za tramvají, soud mu dal podmínku

Osmnáct měsíců podmíněně a dvouletý zákaz řízení tramvaje. Takový verdikt si v úterý u Okresního soudu v Olomouci vyslechl sedmatřicetiletý řidič tramvaje Pavel Jurok, který si loni v červnu na zastávce Wolkerova nevšiml, že ještě nastupují cestující, zavřel dveře a vyjel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

12345hanka

Se při řízení bavil s jednou cestující

Jak typické. Řidiči autobusů to dělají pořád.

0/0
14.1.2009 19:11

Lapan

Re: Se při řízení bavil s jednou cestující

To je pravda - vykecávající se  řidiče autobusů sem zažila mnohokrát a bylo to skutečně šílený,protože mnohý z nich se vůbec nedávali na cestu !!!! A u řidičů tramavjí je to samé - jednou se jeden z těch idiotů bavil snad s milekou a dost intimně a ještě to pustil přez vysílačku nebo jak na plný pecky do tramvaje !!! Prostě tenhle blbečekby měl dostat aspoň 5 let a doživotní zákaz řízení !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
15.1.2009 11:13

-=koloděj=-

tlačítko s výstrahou k řidiči

radši bych v takovým případě zmačknul rovnou záchrannou brzdu, tu má snad každá tramvaj? A docela pěkně to dává, už jsem jednou zažil, že to krátce po rozjezdu tramvaje zmačkla asi ňáká parta výrostků ve druhým vagonku, slabší kusové celkem pěkně letěli a i já se tak tak udržel na tyči. Každopádně mám pocit že řidič nemá možnost, aby při zamačknutí záchranný brzdy nezastavil (nevím přesně jestli řidič může záchrannou brzdu vypnou nebo to nelze).

0/0
14.1.2009 14:41

xblack13

Re: tlačítko s výstrahou k řidiči

jj, záchranná brzda by to vyřešila, ale z vlastní zkušenosti vím, že když se stane podobná věc, tak jde takhle chladnokrevný uvažování dost stranou.

zažil jsem babu nad hrobem, jak na poslední chvíli strčila ruku do už se zavírajících dveří v naději, že zabrání tramvaji v odjezdu. dveře se dovřely (guma uprostřed krásně zpevnila zápěstí) a tramvaj se rozjela. naštěstí řidič reagoval již po 5 metrech, což ta babizna ještě dokázala ustát.

0/0
14.1.2009 14:58

u.boat

Re: tlačítko s výstrahou k řidiči

No ono je to často pod sklem, takže v případě maléru to není dost pohotově po ruce. A Někde jsem četl že v tomto případě cestující zvonili špatně - dlouhým stiskem = ctějí vystoupit v zastávce na znamení (v Olomouci maj zastávky na znamení i tramvaje? nevím asi jo). Tahleta morseovka na jednom tlačítku je nanic, já to vím, ale každý si to pamatovat nemusí.

0/0
14.1.2009 15:18

Todd Bertuzzi - verze 3

Typický řidič MHD ( linkového autobusu , kamionu )

= dementní hovado g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="Rv">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="Rv">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
14.1.2009 13:43

vver440 re-powering

Re: Typický řidič MHD ( linkového autobusu , kamionu )

chybí ti tam volič ODSg.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
14.1.2009 13:45

Todd Bertuzzi - verze 3

Re: Typický řidič MHD ( linkového autobusu , kamionu )

Je možné, že někde řidiči autobusu vydělávají nad 30 tisíc a volí ODS. Je to skutečně možné....g.idnes.cz" alt="8-o">

0/0
14.1.2009 13:51

Patriot999

Z ulice Wolkerova na Fakultni nemocnice je to samej

sterk. Je to mezi prijezdovkou a vypadovkou na Brno. Vubec tomu chudakovi nezavidim. Musel byt dobitej jako zvire. Vzhledem k tomu, ze soferi tramvaji nejsou zrovna zodpovedni a revizori primo agresivni bych mu naparil tak 12 mesicu natvrdo..g.idnes.cz" alt="!">

0/0
14.1.2009 13:39

vver440 re-powering

nojo, klasika

moraváci neuměj ovládat jednoduchej stroj, jakým je auto, tak aspoň ze vzteku přivíraj děti do dveří tramvajeg.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
14.1.2009 13:33

grrrr....

Re: nojo, klasika

jj. a Pepíci vyjíždějí do hor a na brusle. g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
14.1.2009 15:06

Naked and petrified

Re: nojo, klasika

Jo, kazdy den dojizdime do Prahy ridit tramvaje, abysme vam to ukazali.

0/0
14.1.2009 15:08

12345hanka

Re: nojo, klasika

Moravák (?) v Kladně tedy podle vás před pár lety vlekl ve dveřích autobusu studentku a zlámal jí nohu?

0/0
14.1.2009 19:13

roddie

Je to vlastně jednoduché

stalo se to proto, že selhaly obě strany. Obvykle (a o tom se samozřejmě nedočteme, protže není zajímavé, když se nic nestane) selže jedna - buď řidič nebo rodič a ten druhý opomenutí napraví, takže se nic nestane. Tady to babka prostě nezvládla zmenežovat a řidič svoji práci odrbal a neštěstí bylo na světě.

0/0
14.1.2009 13:31

u.boat

Re: Je to vlastně jednoduché

Těžko říct kdo všechno selhal - někde bylo psáno že cestující použili signál pro zastávku na znamení a ne pro tíseň, jestli je to pravda nelze vinit řidiče z toho že nezastavil. A nevím jak je v T3 vidět z kabiny na poslední dveře - to je spíš na posouzení odborníka ale s ohlesem na fakt že zadek tramvaje je i s fveřmi zkosený, předpokládám že je tam vidět hodně blbě.

0/0
14.1.2009 15:52

Z-S

Hmmm, taky ho budeme

litovat jako chudinku Hrocha?

Vzdyt hlavni vina lezi na dopravnim podniku, protoze blokovani dveri mohlo fungovat lepe nez fungovalo!

0/0
14.1.2009 12:58

roddie

Re: Hmmm, taky ho budeme

To je otázka, při narvané šalině by se tak donekonečna otevíraly dveře a šalina by vůbec nevyjela. Tyhle věci se prostě stávají, babka měla dát bacha na to, co děcko dělá, dát na vědomí řidiči, že nastupuje s kočárem a naložit nejdřív toho malýho kluka, ne kočár. Nikdy ne děcko až za sebou. Řidič měl zase okamžitě zastavit.

Popravdě - to děcko mělo z pekla šěstí, mezi těmahle zastávkama je to vysypaný hrubým štěrkem a kamením a šaliny tam jzdí i padesátkou, ten kluk moh být dodřenej nesrovnatelně víc.

0/0
14.1.2009 13:08

daadyy

Re: Hmmm, taky ho budeme

g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
14.1.2009 13:09

Naked and petrified

Re: Hmmm, taky ho budeme

A co by bylo dostatecne ujisteni se, ze o ni ridic vi? Mela se ho jit zeptat? Opravdu si myslis, ze toto je praktikovatelne? Nebo je snazsi, aby se ridic podival do jednoho z  tech 45000 zpetnych zrcatek, co mu visi na kabine?

0/0
14.1.2009 13:10

roddie

Re: Hmmm, taky ho budeme

Stačí na něj mávnout ještě předtím než dojede k zastávce.

0/0
14.1.2009 13:16

Naked and petrified

Re: Hmmm, taky ho budeme

Jak vis, ze nemavala? A at uz jakkoliv - kde pak vezmes jistotu, ze te videl? Pockas jestli zapiska zpatky? Ty jsi ale vesela kopa. Dalsi podobne chytre navrhy?

0/0
14.1.2009 15:07

helehele

Re: Hmmm, taky ho budeme

Počítám, že jste asi nikdy s kočárkem a s dítětem tramvají nejel, že ? Kdybyste měl tříletý dítě, věděl byste, že se drží dospělého a nebude chtít sám do tramvaje, nástup je zcela logický, "babku" bych rozhodně nevinil a chápu i toleranci dveří. Jak je ale možné, že řidič nezkontroloval, že u tramvaje nikdo není, jistě by "babku" zahlédl. A proč nezastavil na upozornění cestujících, to prostě nechápu. Myslím, že zbytečně tam nikdo nezvoní a jestli někdy, raději se přesvědčím. Sám jsem jednou zvonil na řidiče, když v zadním voze dostal nějaký pán epileptický záchvat. Ale bylo to k ničemu, řidič dojel až do stanice a ani se nepřišel podívat, proč asi na něho zvoní, muselo se za ním dojít, ať počká na sanitku, kterou mezitím ostatní cestující zavolali.

0/0
14.1.2009 13:20

roddie

Re: Hmmm, taky ho budeme

No, představte si, že jsem jel a mám pětiletý dítě, ha! a VŽDY jsem ho prostě do šaliny strčil jako první, protože si nedokážu představit, kdyby zůstalo na ostrůvku, to by bylo o kejhák.

Tím netvrdím, že řidič je bez viny. Nejen, že nezastavil okamžitě (od čeho tam pak jsou ty tlačítka?), ale navíc - po téhle trati jedou pouze 1, 4 a 6 a všechny končí na stejné točně, to znamená, že pokud tam někdo stojí kočárem, pak nejspíš pojede hned první šalinou.

Jen nějak nechápu, proč babka lezla do zadních dveří, to by znamenalo, že nastupovala do klasický šaliny. Osobně jsem si vždy počkal na jedničku, která má nízkopodlažní nájezd v prostředku, zvlášť když jsem měl ještě třeba nákup. Interval je nějakých 7 minut, to počkat mohla, ušetřila by nervy.

0/0
14.1.2009 13:26

Naked and petrified

Re: Hmmm, taky ho budeme

Bitteschön? Jak jsi prisel na to, ze protoze je ridic hovado a nediva se co ma podel vlaku nez zavre dvere, pak nereaguje na zvoneni a s nikym plka a takto dojede az na pristi stanici (!!!), je dopravni podnik necim vinen? Snad jen tim, ze to hovado zamestnal...

Zkontrolovat si vlak musi byt jednou z nejdulezitejsich povinnosti ridice...asi tak jako podivat se jestli mu neco nestoji pred vozem. I kdyz, pravda, najizdeni do prekazek, ktere zdali vidi, je oblibenou kratochvili napr. brnenskych tramvajaku. Aby taky ne, kdyz se jim nic nestane - firma je podrzi a jeste jim da dovcu na zotavenou.

0/0
14.1.2009 13:09

Z-S

Re: Hmmm, taky ho budeme

Tak, spravne. Stejne tak je nejdulezitejsi povinnost ridice na jednokolejce cekat v urcenem miste na protijedouci tramvaj...

0/0
14.1.2009 13:13

Rebby

Re: Hmmm, taky ho budeme

Srovnavate nesrovnatelne. V pripade techto dveri bylo prominimalizaci dusledku opomenuti udelano maximum. Lide zvonili sec mohli, otevirali dvere... Ridic se misto toho vykecaval, ignoroval zvoneni a nevenoval pozornost rizeni. To je diletanstvi. Ostrava je jiny pripad. Zde je trat nebyla zadnym zpusobem zabezpecena proti lidskemu opomenuti a tramvaje proti sobe jezdily nesnizenou rychlosti. To vse i pres to, ze se takove situace, ktere mohly zkoncit tragicky, opakovaly v minuosti nekolikrat. V Ostrave selhal system, v Brne clovek.

0/0
14.1.2009 15:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.