Diskuze

ČT hrozí soud za použití rozhovoru s popáleným Palachem

České televizi hrozí žaloba kvůli dokumentu "Poselství Jana Palacha", který odvysílá zítra. Soud zvažuje psychiatrička Zdenka Kmuníčková, jež 17. ledna 1969 nahrála rozhovor s umírajícím studentem. Jeho podstatnou část použila v dokumentu režisérka Kristina Vlachová a Kmuníčková s tímto krokem nesouhlasí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
H

hrouzek

18. 1. 2009 13:48
Když jsem slyšel soudružku Kmuníčkovou,

jak vyslýchá umírajícího Jana Palacha,ani na chvíli jsem nezapochyboval,že tak koná ve službách StB.Je to sviňárna první třídy,ale nemělo by nás překvapit,že psychiatrie byla ve službách  zrůdného bolševického režimu nejen  v CCCP,ale i u nás. Živila se tím nejen tehdy,ale nakonec i v dnešní době,kdy se soudí o finanční náhrady.Zajímalo by mně,jestli měla od Jana Palacha povolení nahrávat jeho výslech a kšeftovat s ním?

0 0
možnosti
JU

sageorg

15. 1. 2009 15:29
Jan Palach...........

se upálil na protest proti nástupu Husákovské kliky k moci a svou oběť věnoval všem lidem dobré vůle.O žádné Kmuníčkové nikdy nebyla řeč,naopak si přál,aby se o jeho činu co nejvíc mluvilo,diskutovalo.Vždy při hrozbě návratu komunistů k moci si na jeho činu připomínat kam až může jejich vláda lidi zahnat.A možná ten čas opět nadchází!

0 0
možnosti
JV

PepekVyskoc007

14. 1. 2009 19:47
konecne vim, proc to udelal

mel propadle prukazky na MHD a bal se odhaleni

(vim ze to je nevhodny prispevek, ale proste mi to nedalo)

0 0
možnosti
1

12345hanka

14. 1. 2009 19:22
Česká televize

se neštítí žádné formy hyenismu.

0 0
možnosti
IV

leebitch

16. 1. 2009 9:10
Re: Česká televize

dej si facku

0 0
možnosti
L

LosCatmanos

14. 1. 2009 16:45
Jan Zajíc

Maminko, tatínku, bratře, sestřičko!

Až budete číst tento dopis, budu už mrtev nebo velmi blízko smrti. Vím, jak velmi vážnou ránu vám svým činem způsobím, ale nezlobte se na mne. Želbohu, nejsme na světě jenom sami. nedělám to proto, že by mne omrzel život, ale právě proto, že si ho až příliš vážím. Svým činem ho snad zajistím lepší. Znám cenu života a vím, že je to to nejdražší. Ale já hodně chci pro vás, pro všechny, a proto musím hodně platit. Po mém činu nepodléhejte malomyslnosti, ať se Jacek učí víc a Martička taky. Nesmíte se nikdy smířit s nespravedlností, ať je jakákoliv. Moje smrt vás k tomu zavazuje. Je mi líto, že už nikdy neuvidím vás ani to, co jsem měl tak rád. Odpusťte, že jsem se s vámi tolik hádal. Nenechejte ze mě udělat blázna.

Pozdravujte kluky, řeku a les.

0 0
možnosti
YY

Yeback

14. 1. 2009 16:57
Re: Jan Zajíc

A co jako? Cui bono?

0 0
možnosti
ČP

Opinion

14. 1. 2009 14:41
každý vítěz si musí vytvářet modly a nepřátel

Každý vítěz potřebuje své mučedníky . Dříve to byli Meresjevové, Fučíci dojičky krav a horníci, teď to je Palach , Mašínové a další . Dříve nás učili nenávidět imperialisty a Němce, dnes se nás vítězové snaží naučit nenávidět Rusko . Jeden za osmnáct druhý bez dvou za dvacet .

0 0
možnosti
L

LosCatmanos

14. 1. 2009 14:45
Re: každý vítěz si musí vytvářet modly a nepřátel

Srovnáváš totalitu, kde všichni museli poslouchat stranu, a více méně demokratické zřízení, kde máš do určité míry svobodu v rozhodování a někdo ji pro tebe musel draze zaplatit??:-©

0 0
možnosti
PM

Mitchell

14. 1. 2009 14:11
Komu to vadí?

Někdo nechce, aby se Palach a jemu podobní lidé připomínali? Už zase bolševik vystrkuje r*pák? :-©

0 0
možnosti
SS

StAnger

14. 1. 2009 14:15
Re: Komu to vadí?

Bolśevik ho nikdy nezastrčil ty naivko:-) a bude hůř. S Palachem to spojitost nemá.Oni ho taky kluka tenkrát využili, že prej ho nevedl Hlas Ameriky, nebo  Svobodná Evropa..

0 0
možnosti
G

golemič

14. 1. 2009 13:57
Mnoho z dnešní mládeže v životě nepřečetlo knihu,

o komunismu slyšeli doma "nebylo to tak špatný, my si žili dobře", tak co od nich čekat? Jan Palach, Zajíc, ten polskej táta co se upálil na protest okupaci - měl by se jim všem postavit v Praze pomník. Pomník solidarity s jejich utrpením, obětí a mnohdy - jak je vidět na stránkách této diskuse - i nepochopení.

0 0
možnosti
L

LosCatmanos

14. 1. 2009 14:07
Re: Mnoho z dnešní mládeže v životě nepřečetlo knihu,

Nesouhlasím. Jsem z generace dvacetiletých, tedy těch, kteří se narodili na skolnku komunismu. Možná je to tím, že pocházím ze školy, kde studoval i Zajíc (a některý komunistický svině z jeho doby zde ještě učí), takže je toto téma na naší škole hodně vidět a slyšet. Ale troufám si říct, že minimálně o Palachovi hodně mých vrstevníků ví.

Hodně mladých, tedy alespoň těch, mezi kterýma se pohybuju, komunismus nenávidí a věřím, že by byli mezi prvníma, kteří by šli demonstrovat, pokud by se KSČM vrátila do vlády.

Btw, na Václaváku je pomník Palacha a Zajíce :-)

0 0
možnosti
MV

mysh.82

14. 1. 2009 13:57
Sebevražda pro vlast?

Řada lidí říká, že Palach spáchal sebevraždu na protest, že ho k tomu dohnala tehdejší společenská a politická situace. Ale byl to především mladý kluk a řada mladých lidí pomýšlí na sebevraždu v jakékoli době, za jakéhokoli režimu, zvlášť vystresovaný vysokoškolák k tomu má vždy blízko. Netvrdím, že vím, co za jeho rozhodnutím stálo, to bych si nikdy netroufl, ale udělat ze smrti zmateného mladého kluka takový kult, je podle mě trochu přehnané.

Když se upalovali budhističtí mniši v Asii, to se asi dá považovat za promyšlený protest, byli to duševně dospělí lidé s čistou hlavou.

Jen jsem chtěl říct, že bychom se možná na Palacha neměli dívat jen jako na ikonu hrdiny bez bázně a hany, ale víc realisticky.

0 0
možnosti
G

golemič

14. 1. 2009 13:59
Re: Sebevražda pro vlast?

Přečtěte si odkaz tohoto studenta filosofie, a potom melte o budhistických mniších...

0 0
možnosti
UNVK

u nás v kocourkově

14. 1. 2009 13:43
Zabít se není žádné hrdinsví, ale útěk

co víc k tomu dodat ............

0 0
možnosti
L

LosCatmanos

14. 1. 2009 13:56
Re: Zabít se není žádné hrdinsví, ale útěk

Ano, mohl zvolit cestu útěku za hranice, do USA, nebo jinam. On rozhodl obětovat svůj život a protestovat tak proti sovětské invazi a normalizaci. Doufal, že lidé ho podpoří a jeho oběť nebude marná. Přesto lidé radši dalších 20 let žili v socialismu.

Zabít se pro ideály a snažit se ukázat lidem světlo na konci tunelu, čehož mohli využít, je hrdinství. Hrdinství ale není žít v totalitě a režimu vše odkývat, jen aby se mi nic nestalo.:-©

0 0
možnosti