Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejmladší řidiči se loni ukáznili, třicátníci umírají víc

Kdyby se měl v Česku zavést "řidičák na zkoušku pro mladé" opravdu účelně, musel by platit až do 35 let. Aktuální statistika obětí dopravních nehod označuje za nejrizikovější rozmezí od 30 do 35 let. Vůbec nejčastěji umírali na silnicích muži v Kristových letech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ahasver

Hmm

Nebyl by lepší profil typického viníka nehod? Mrtvý třiatřicetiletý spolujezdec toho o stylu ježdění opravdu moc nevypoví. Rv

0/0
13.1.2009 16:58

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Hmm

Holohlavý, bejsbolová čepice, panděro, značková teplákovka, čvaňho v hubě, mobil permanentně na uchu - takovej veksláček čehokoli místního formátu, ale se sebevědomím řiditele ČEZu.

0/0
14.1.2009 5:40

petyo

Hmm...

...co to je za kraje?

0/0
13.1.2009 16:39

-=koloděj=-

Jestli to nebude taky trochu tím...

že jde o nejsilnější ročníky, kromě toho v nejproduktivnějším věku, takže lze předpokládat, že jich asi jezdí procentuálně nejvíc - zajímavější by možná byla statistika, kolik procent to dělá v každé jednotlivé věkové skupině, než celkově. Ale to by asi nebyla senzace, lze očekávat, že by počty byly relativně vyrovnané. Stejně tak, jako byl a je v poslední době veliký zájem o byty, protože tyto nejsilnější ročníky zakládají rodiny a chtějí bydlet.

"To by pak každý člověk zhruba v půlce života musel znovu do autoškoly" - osobně by mě zajímalo, jak policie pozná, že je dotyčný zrovna cca v půlce života. Že by věděli, kdy kdo umře? ;-D;-D

0/0
13.1.2009 16:17

Larrax

Jestli to nebude něčím jiným, než auty a nevybouřeností

na třicátníky jsou kladeny velké nároky, mají už většinou děti, manželky na mateřské, hypotéky, životní pojistky, spoří si na důchod, protože s ním už nemůžou počítat .... musí se sakra otáčet a jsou unaveni, kromě toho muž 30-35 let je na služebku posílám určitě častěji, než 50 letá žena a všeobecně se od něj očekává, že to bude právě on, kdo sedne za volant, když je to potřeba

0/0
13.1.2009 15:52

h@luzak

Re: Jestli to nebude něčím jiným, než auty a nevybouřeností

Jsem také v uvedeném rozpětí (vlastně přesně v polovině). Musím naprosto souhlasit s tím, co píšete. Vlastně se otáčím naprosto neustále, spím 5-7 hodin (pokud děti dají) a celý zbytek dne jsem v jednom kole. Jediný odpočinek je zhruba 10 zpráv na diskusích během dne.. Ale jsem optimista, unavený jezdím jen zhruba 1x týdně (pokud mám nějaké jednání pozdě večer - při vstávání v 5:30 to je i na mě moc). Uff, zpět do práce.. :-)

0/0
13.1.2009 15:58

wildge

Hmmm,

husakovy deti rostou a cim dal vic jezdi...

0/0
13.1.2009 14:31

mpes

Langer na odstřel...

Tak to máme jeho velkohubé prohlášení, že telefonování za jízdy nebude ani za body, ani za pokutu - a už budeme přitvrzovat a všímat si těchto řidičů víc.

A ta opětovná návštěva autoškoly - no, honem si musím něco takového zařídit, to bude asi docela slušná lobby se slušným zajištěným příjmem, co? :-©

0/0
13.1.2009 14:21

Jára1

Re: Langer na odstřel...

Nejvíce nehod za jeho fungování.

0/0
13.1.2009 15:26

Winebibber

koukám na ten nadpis...

no co... 70-níci umírají na stáří... 50-níci na rakovinu... a 30-níci na blbost při řízení auta... :-)

0/0
13.1.2009 13:32

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: koukám na ten nadpis...

tak to jsem v klidu ted mě čeká infarktR^;-D

0/0
13.1.2009 14:24

raresteak

Hmmmm ...

 ... typické oběti podle statistiky se blížil třeba třiatřicetiletý muž, který zemřel v září po nehodě Škody Octavia blízko Úlibice na Jičínsku. Auto narazilo ve

vysoké rychlosti do stromu. Oběť seděla na místě spolujezdce - tam odtud se auto řídí špatně

0/0
13.1.2009 13:31

Finrod Felagund

Re: Hmmmm ...

Tak třeba v redakci iDNES nikdy neviděli auto s britskou či irskou RZ.... R^EU

0/0
13.1.2009 13:39

pppqqq

Nadpis příspěvku

Jste si jisti, že jste skutečně stanovili správnou hypotézu ze sledovaných dat? (Nejmladší řidiči se ukáznili apod.) Neobjevili jste spíše vrchol populační křivky (tzv. Husákovy děti), který se s postupujícími léty "překvapivě" posouvá?

0/0
13.1.2009 13:28

albert10

Re: Nadpis příspěvku

Myslím, že to tak bude, plus k tomu přistupuje druhý vliv a to, že ve firmám jsou to spíš ti mladší, kteří tráví hodně času na služebních cestách.

0/0
13.1.2009 14:11

Zazie

Re: Nadpis příspěvku

V sobotu?

0/0
13.1.2009 14:58

Larrax

Re: Nadpis příspěvku

ano i v sobotu, to neznáte? to je vidět, že nejste muž 30-35 let ... kromě toho i v soukromých autech se čeká spíše od 30letého chlapa, že si sedne za volant, než od 20 nebo 50 leté ženy

0/0
13.1.2009 15:55

Performer

Re: Nadpis příspěvku

R^

0/0
13.1.2009 14:11

h@luzak

Re: Nadpis příspěvku

hřebík na hlavičku... Pokud už chtějí počítat s věkem, musejí brát počet viníků na počet jedinců v populaci. A samozřejmě přihlédnout i k tomu, kolik toho ten člověk najezdí. Pokud bychom to nevzali v úvahu, mohli bychom dojít k překvapivému závěru, že nejbezpečněji řídí děti do 15 let, protože (snad) nula zavinění a velký počet jedinců v populaci ;-D.

0/0
13.1.2009 16:01

WIFI

mladí řidiči

Jestli důvod poklesu v nehodách/úmrtní mladých řidičů není jednodušší: přirozený výběr - tzn. ti neschopni respektovat předpisy si prostě vymlátili a je to. A další ročníky jsou třeba náhdou chytřejší

0/0
13.1.2009 13:26

bkr

Re: mladí řidiči

Lidé jsou blbí pořád stejně. Jenom jich je v některé generaci méně - myslím celkově, ne jenom těch blbých. Ostatně jakási statistika ukazuje, že úroveň vzdělanosti u nás klekla na velmi slabou úroveň. I když to samozřejmě nic neukazuje o přirozené inteligenci generace.

0/0
13.1.2009 14:13

Jára1

Re: mladí řidiči

Statistika nuda je.

0/0
13.1.2009 15:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.