Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko provokuje v Bruselu plastikou karikující celou Evropu

Ze zatopeného Nizozemska vykukují minarety, území Bulharska zabírá turecký záchod, Řecko je v plamenech, Litevci močí na ruskou stranu hranice. Tak vypadá kontroverzní plastika, kterou Česko přichystalo do Bruselu v rámci předsednictví Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ET_demokrat

drzý Černý + diletant Vondra = česká ostuda

Knížák to napsal přesně:

Jde o předimenzovanou nástěnku s ambicí být za každou cenu vtipný a gigantický....

0/0
21.1.2009 14:23

nemam prezdivku

plastika EU

Mam z plastiky velkou radost a taky z pana Cerneho.Je videt ze se Cesi stavaji svobodnymi, nezavislymi na na nazoru jine zeme.Bravo

0/0
14.1.2009 19:23

novoluni

Francie - Stavka!

Ta Francie je fakt trefna, lepe to vyjadrit ani nejde, z toho se jim ale musi jezit chlupy!  Klidne mohl spojit Francii s Italii, protoze ty stavky jsou asi tak na stejne urovni v obou zemich - na dennim poradku! :-) Akorat jsem nepochopila Polsko,co tim chtel rict, ty rozevlate devciny s praporem, vysvetli nekdo?

0/0
14.1.2009 14:57

fext

plastika

Není to někde na webu k vidění v detailech?

0/0
14.1.2009 12:19

magdik

černý

Hlavně diskutéři jsou z tak bych řekla až 6. cenové skupiny. Nadhled přátelé, nadhled vám všem chybí a kde není nadhled, tam je umrněnost a závist. A vo tom to je. Černý je skvělý umělec, když už se to někomu nelíbí, tak dovede správně nas..rat a tudíž vásdonutí se zamyslet. Je to naprosto skvělý. R^

0/0
14.1.2009 7:31

super_jerk

nápad

já bych jen frantikům dal do huby žábu, italům tam nandal mafiána s kulometem a slovensko bych připojil k maďarum, ale já mám rád takovejhle styl, moc se mi to líbí a opět sme nezklamali, zase šokujem!! krásná práce

0/0
13.1.2009 22:05

belkolam

nechutné

Pokud by to skutečně udělala skupina umělnců a každý na tu svoji zemi jaksi něco práskl pak by to bylo opravdu zajímavé. Ale když si takovejhle nějjaký bambula všechno sám vycucá z prstu tak je to neskutečně urážející a bulharům se vůbec nedivím. Za tu ostudu co nám udělal by toho šmejda měli zavřít když né za vlastizradu tak za podvod protože vědomě uvedl druhou smluvní stranu v omyl při dodávce díla.  Kvůli takovým zmetkům aby se člověk styděl v zahraničí přiznat, že je čech.

0/0
13.1.2009 20:34

Waugust

Ubohý Černý

Tento pravdoláskový  "umělěc"  vlastně nic neumí a své tzv.umění nahrazuje pouze provokativními blbostmi bez valné hodnoty.Neberu nikomu jeho názor nebo snahu zviditelnit se  za každou cenu ,ale co je moc ,to je moc.Nemám Vondrovi za zlé,že jako člověk s elementární úrovní slušnosti prostě věřil ,že je to dílo umělců jednotlivých zemí. Nula Černý se projevil jako velký vlastenec,když z nás (myslím ČR) udělal ještě vetší blbce,než bychom si (někdy po právu) zasloužili.

0/0
13.1.2009 19:26

rooman

Re: Ubohý Černý

škoda že jsi to nepochopil, je to svěží vánek do zaprděné EU..

0/0
14.1.2009 7:53

IgorAlelujev

Re: Ubohý Černý

;-D;-DR^R^R^[>-]

0/0
15.1.2009 15:28

ctenar1970

Omezenost malych

Kolik dni v predsednictvi a kolik blbosti?Maly musi byt omezeny?

0/0
13.1.2009 18:48

medved007

kdo je osel

Po "my vam to osladime" coz se tezko da prelozit jako pratelsky vyraz ( v tomto smyslu doporucuji clanek TEMA DNES Ladislav Verecky Mluvime vulgarne... str.13 JOB TVOJU MAT preklad do francouzstiny ZA VLAST)pokracujeme tureckym hajzlem coz pro Bulharsko je zvlastne pikantni. Takze nase vlada,ktera nas zastupuje z nas vsech dela hovada. Pan Vondra to nevidel, pan Vondra neumi cist. Ja se stydim, co jsme si to vybrali za ...........:-(

0/0
13.1.2009 17:54

wcbaba

Re: kdo je osel

Hoši ze VI. cenové co vedou náš stát se nezmění... bohužel zvolili jsme si je a zvolíme i příště

0/0
13.1.2009 18:35

horduch

pokud je to satiristickej pohled

jenotlivých umělců na svoji zemi v pořádku ,ale pokud je to pohled jednoho čehůna ,tak je to ostuda nás všech

0/0
13.1.2009 17:31

steve007

Nás pobaví, ostatní ne

Nad fotkami jsem se opravdu pobavil, třeba to Rakousko je výstižné. Problém prostě bude, že tento ironický až sarkastický český humor ne každý jiný národ pochopí.

0/0
13.1.2009 17:20

medved007

Re: Nás pobaví, ostatní ne

Moment, p. Cerny jako vetsina zbabelcu predstira, ze to je dilo umelcu jednotlivych zemi. Fuj!;-(

0/0
13.1.2009 18:04

_m-

Re: Nás pobaví, ostatní ne

ironickému až sarkastickému humoru na cizí účet se říká výsměch. To opravdu málokdo pochopí.

0/0
13.1.2009 18:49

steve007

Re: Nás pobaví, ostatní ne

To právěže záleží, jestli máte smysl pro humor nebo ne. Při Vaší poznámce se mi vybavil legendární vtípek Miloše Zemana, když s Klausem v době záplav na Moravě letěli vrtulníkem a Zeman prohlásil něco ve smyslu: "Václave, kdyby se s námi teď vrtulník zřítil, budou mít obě voličské strany radost." Klause to nepobavilo, Zemana jo. To je ten rozdíl.

0/0
16.1.2009 18:08

hejjar

přiznám se dobrovolně

mně taky ne, to jsme se zas předvedli, :-/:-/;-(;-(:-/EU[>-];-O

0/0
13.1.2009 17:17

Maxx_Th

Re: přiznám se dobrovolně

to je umění, chápeš? Každý ať si z něj vezme co chce. Umění dokáže urazit jen hlupáka nebo stoupence stupidního náboženství.

0/0
13.1.2009 17:30

medved007

Re: přiznám se dobrovolně

Kdyz umeni, tak jo, ale kazdy sam za sebe. Nemyslim ze Picasso potreboval subvence od Statu pro Guernicu a nikdy nikde nikoho neurazel.:-/

0/0
13.1.2009 18:00

Maxx_Th

Re: přiznám se dobrovolně

a taky netvořil v 21. stoleti, nehodnotím kvalitu umění, ale spíše to jak se lidé pozastavují nad hovadinama. 

Bojový ryk a na zahradě nám vyrostlo houno.

0/0
13.1.2009 23:39

wcbaba

Předvádíme se a sklízíme jednu ostudu a blamáž za druhou

a teprve budeme i když snad UE brzy Topolánka od důležitých věcí odstaví

0/0
13.1.2009 17:08

HONZA49

Dílko bude mít asi úspěch

 ;-D Autor (nebo autoři) jen veřejně ukázali,co se v Evropě o té které zemi říká jen šeptem!Není to lepší ukázat narovinu a zřetelně?Urážej se většinou je ti,kteří to v soukromí tiše říkali a autoři to na ně takhle práskli!!;-D

0/0
13.1.2009 16:53

B-Rumla

Snad je to jenom špatný sen

Stále doufám, že 26 fiktivních umělců je jen špatný sen, ale obávám se nejhoršího. pan rádobyumělec si nahoní triko a ČR bude mít z ostudy kabát.

Kdyby si aspoň odpustil ten bulharský záchod, mohlo to být celé dobrý vtip. Ale takhle aby to 15-tého místo slavnostního odhalení radši odřízli...

0/0
13.1.2009 16:32

Kleki Petra

Nejsem příliš nadšen z toho, co Černý dělá,

ale tohle je snad první věc, která má hlavu a patu.

0/0
13.1.2009 16:09

jejkap

Re: Nejsem příliš nadšen z toho, co Černý dělá,

Ze zfalsoval autorstvi a vsechno udelal sam, takze si hloupou srandu z ostatnich zemi delame de fakto my, to ti predpokladam nevadi.

0/0
13.1.2009 16:14

Kleki Petra

Re: Nejsem příliš nadšen z toho, co Černý dělá,

Ne. Proč?

0/0
13.1.2009 17:19

Fidel Castro s promočenou plínou

Re: Nejsem příliš nadšen z toho, co Černý dělá,

docela dobrej byl i ten sv. Václav na obráceném koni

0/0
13.1.2009 16:46

argonix

ubohost umění

vše již tu bylo a umělci náhle neví co nového vymyslet, již byla překonána anvantgarda novou a zase novou a umělec, aby se prosadil upozornil na sebe musí provokovat, ale nikoli svým umem, ale samoúčelnou provokací neobvyklostí. Musi urážet, vulgarizovat, zesměšňovat. Jeho strach z fádnosti ho nutí vymýšlet věci, které nemusí lahodit oku a duši, nýbrž je musí znepokojovat, rozrušovat, vyvolávat nelibé pocity. Umění již není krásou, ale zoufalou snahou zaujmout, ovšem jen na krátký okamžik, než příjde někdo další, který bude ještě odvážnější, vulgárnější a více urážlivý. Místo estetického zážítku nám zbyde jen hořká pachuť s polechtané žluče, jak jsme to té Evropě osladili.

0/0
13.1.2009 16:09

brlayz

Re: ubohost umění

ale houby. To je jakobys říkal, že barevné filmy jsou na tebe moc, že radši zůstaneš u těch černobílých, protože ty barevné ukazují svět moc zostra. Umění se vyvíjí stejně jako ostatní věci. No a pokud se ti to nelíbí, tak na to nečum - jednoduchá rada. Zajdi si do Národní Galerie a prohlížej si pořád dokola Rembrandty a Mánese. Nebo si něco namaluj sám, ty kritiku.

0/0
13.1.2009 16:20

argonix

Re: ubohost umění

bohužel tohle není avantgarda jako byl svého času impresionismus apod. tohle je úpadek, žádný vývoj už není, točíme se v kruhu negace již negovaného, za umění byla svého času prohlášena hromada odpadků nebo rozkládající se zvíře nebo autorovo lejno - tohle není posun ani vývoj to je dekadence v nejhorším významu slova. Ale máš pravdu čumět na nebudu, ale na druhou stranu mám právo napsat co si myslím a pak se jít v klidu dívat třeba na toho Rembranta. :-)

0/0
13.1.2009 16:26

HONZA49

Re: ubohost umění

 ;-D No tak už jdi a nezapomeň si tam pokecat s Knížákem o pokleslosti současnýho umění a prohlídni si i jeho výtvory a řadu trpaslíků!;-D

0/0
13.1.2009 16:43

brlayz

Mně se to líbí

Je to vtipné a má to něco do sebe. Někteří zaprděnci se tomu jistě budou bránit, ale lidi s otevřenou myslí to pobaví a hlavně to Českou Republiku zviditelní.

0/0
13.1.2009 16:06

Zorrrrrro

Sokujici, ale super!!!

David Cerny opet vsechny zaskocil!R^R^R^

0/0
13.1.2009 16:05

rabín Šiml z Krakova

Super!

;-D;-D;-DR^

0/0
13.1.2009 15:58

IgorAlelujev

Brusel netusil, jak si zavari

kdyz CR prijímal do velkoevropské ríse. to plati zrovna tak pro klause jako cerneho. zapadni evropa ma problémy s anglickým humorem, o ceském ani nemluve ;-D;-D

0/0
13.1.2009 15:58

cinclant

Přiznám se dobrovolně

Mě se to nelíbí... jsem jediný? :-/

0/0
13.1.2009 15:54

IgorAlelujev

Re: Přiznám se dobrovolně

neee to urcite ne, ale nemas holt smysl pro secesi :-P asi mas nemecky predky ;-D

0/0
13.1.2009 15:59

9 99

za kolektiv kombajnérů

Já bych tam umístnil nějaké skutečně umělecké dílo pokrokově vyjadřující touhu pracujícího lidu po radostném mládí v míru. EU:-)[>-]R^

0/0
13.1.2009 13:33

medved007

Re: za kolektiv kombajnérů

A co takle sochu Stalina z Letne. Skoda ze ji dynamitovali. To by byl hit!EU

0/0
13.1.2009 18:24

medved007

Re: za kolektiv kombajnérů

Treba:(Y)

0/0
13.1.2009 18:30

mr.kluzo

myslím, že je to neotřelé

a vtipné R^[>-]EU

0/0
13.1.2009 13:26

argonix

Re: myslím, že je to neotřelé

mně to vtipný nepřipadá pokud teda neklesneme na úroveň humoru primitivních asociací a hloupé vulgarizace, kromě toho i když se to nelíbí ať je to klidně vystavený jako "umělecký dílo", ale ne jako něco co nás reprezentuje. Urážet umí kdejakej hlupák, Jak by se nám líbilo,kdyby nás ostatní země zobrazovaly jako zloděje nebo opilce.

0/0
13.1.2009 15:52

IgorAlelujev

Re: myslím, že je to neotřelé

hehehe .... humor sprostého lidu jest holt nevybíravý, na to si musi estétové a mocipáni zvyknout.

0/0
13.1.2009 16:02

HONZA49

Re: myslím, že je to neotřelé

 ;-D Mimo to autor (nebo autoři) jen veřejně ukázali,co se v Evropě o té které zemi říká jen šeptem!Není to lepší ukázat narovinu a zřetelně?Urážej se většinou je ti,kteří to v soukromí tiše říkali a autoři to na ně takhle práskli!!;-D

0/0
13.1.2009 16:51

Hrustic

Vynikaici

R^

Nekoho to postouchne, nekoho rozcili, nekoho rozesmeje R^

Konec koncu tahle diskuze je toho dukazem :-P

0/0
13.1.2009 11:34

MC MC

hm

platika se mi líbí, ale nechápu jediný důvod proč u většiny zemí presentuje kulturní zvyklost nebo náladu obyvatelstva ... a u nás představuje výroky jednotlivce ... Kde to jsme ? To neexistuje lepší karikatura Čechů ? Existuje jich desítky trefnějších, takže nechápu jakým způsobem nás může karikaturovat Klaus, který si tam něco hlásá ... to jestli s ním souhlasím není podstatné

0/0
13.1.2009 11:06

nicotin

Nemecko dalnice, nebo 18?

Kdyz se tak divam na nemecko, pripomnel mi tvar toho spletence cislo 18, znamy to popularni kryci symbol Adolfa Hitlera dle (A=1, H=8).... tak ted teda nevim :-/

0/0
13.1.2009 10:56

apokalypsa

Re: Nemecko dalnice, nebo 18?

Je to normalni hakovy kriz, trochu deformovany. Ale je to tam.

0/0
13.1.2009 15:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.