Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražská policie má na Jižní spojce trik na rychlé řidiče

Pražská policie se předhání s řidiči v tricích při měření rychlosti. Šoféři různě znemožňují identifikaci svého obličeje na záběrech kamer. Policie naopak nenápadně spojila dva krátké měřené úseky na Jižní spojce v jeden dlouhý. Měří teď průměrnou rychlost při průjezdu takřka čtyřkilometrového úseku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

von Kleist

.

Jestlipak je cely usek radne vyznacen?? Mam pocit, ze nedavno jeste nebyl.... to by se totiz musely dat cedule ke sjezdum a tam nebyly urcite....

Ten usek u Sporilova meril rychlost ve smeru od Barrandaku? Ja myslel, ze opacne...

0/0
19.2.2009 9:43

slow

DOTAZ???

MÁ OSOBÁK VŮBEC NĚJAKOU MOŽNOST PŘEDJET NA JIŽNÍ "STOJCE" NÁKLADNÍ VOZIDLO JEDOUCÍ STEJNOU OSMDESÁTIKILOMETROVOU RYCHLOSTÍ??? (kromě geniální noční vyjímky 23-05h)

Je snad cílem plynulosti sil. provozu posouvání se vpřed v jednolitých třípruhových blocích?

Doufám, že po uvedení do provozu jižního obchvatu kolem Prahy, se upraví rychlost pro os.voz. na spojce na 100km/h. Do té doby budu minimalizoval riziko srážky s kamioňáky, tím, že je raději předjedu kilem už nyní!!!

0/0
14.1.2009 15:05

pip

Re: DOTAZ???

Až bude povoleno 100km/hod. tak se bude jezdit 130km/hod. a diskuse může pokračovat dál, proč ne 130km/hod? 

0/0
19.2.2009 9:52

denny2006

Re: DOTAZ???

v levým 120km/h; středním 100km/h a v pravým 80km/h:-)!

0/0
19.2.2009 10:08

Pan Navratil

Re: DOTAZ???

"Je snad cílem plynulosti sil. provozu posouvání se vpřed v jednolitých třípruhových blocích?"

-

Ano. Tedy přesněji řečeno, v jednolitém třípruhovém proudu (až na výjimky při přejíždění v pruzích).

0/0
19.2.2009 11:03

shr3k

Jen to vytváří nebezpečné situace

Většina řidičů jezdících po Praze o tomto spojení dvou měřených úseků dávno ví a tak pokud nechce být vyfocena (a nebo nejezdí tak aby na ně nebylo vidět), zpomalí na předepsanou rychlost a zařadí se poslušně do pomalých pruhů napravo.

Levý rychlý pruh pak zbývá pro ty, kteří celý spojený úsek neprojíždí, zato v poslední chvíli a z mnohem větší rychlosti odbočují na nájezd na D1 a křižují cestu těm "pomalým" mířícím dál na Štěrboholskou radiálu, kteří včas nepřejedou nalevo.

Zajímalo by mě, kolik pomuchlaných blatníků a splácnutých nárazníků pak kvůli tomu na inkriminovaném místě zbytečně ucpává jinak plynulou dopravu. :-/

0/0
14.1.2009 14:37

honajz

Důvtipní motoristé?

"Důvtipní motoristé"? Co je důvtipného na tom, když někdo porušuje pravidla silničního provozu a ohrožuje tak život svůj i ostatních?

0/0
14.1.2009 11:18

keni

Nojo, zase buzer od Mestaku

Uznavam, ze v 80% provozu pres den je tam ta osmdesatka mozna opravnena. Ale o vikendech ci mimo provoz je to naprosto zbytecne. Ale dobrej duvod zaplnit mestkou pokladnu a zaplatiti ty budiznicemi a jejich vedeni.

Je divne, ze u nas neni stat nebo policie nebo pojistovny schopne kontrolovat zaplaceni povinneho ruceni apod. Z toho duvodu musite platiti celorocni pojistku i kdyz auto/motorku/trakrot pouzivate jen par mesicu.

Ale na kamery a az prehanou kontrolu rychlosti na bezpecnych usecich, to jim jde.

A Hlavne, ten merici usek neni (nebo jeste vcera nebyl) oznacen. Za tim prvnim usekekm je znacka konec mereni !!!

0/0
13.1.2009 12:36

keni

Re: Nojo, zase buzer od Mestaku

Takze jenomze z 90% (nekteri to opravu prehananeji) jen sikanuji ridice, ale i porusuji zakon. Ale to se jim jako vzdy pri prepadavai, sexualnim obtezovani a loupeznych prepadeni provadene strazniky MP promine. :-©:-©:-©:-©

Mam kolegu, ktery aby se vyhnul pokute, pokud by to trosku uteklo jezdi se stinitkem. Kdyz jsem se ho ptal jak vidi, tak prej blbe. A vim, ze neni sam. Dekujeme MestskePolicii za ten prinos k bezpecnosti. Sami ani neumi zapnut blinkr pri odbocovani. :-©

0/0
13.1.2009 12:38

Atomas

Systém na prd

Vzhledem ke skutečnosti, že je na měřeném úseku spousta možností sjezdů a nájezdů se mi toto řešení zdá naprosto neúčinné. Ten, kdo z jižní spojky pojeden dále na Brno, stejně nepojede do cílového kontrolního bodu nad Spořilovem a nebude nijak změřen. Dle mého názoru je takto změřeno minimum aut.

0/0
13.1.2009 8:32

Blbec z Xenemunde

xxx

není lepší si ten obličej rovnou pořezat ? Když budu krvácet z řezných ran na obličeji, nikdo mě na kameře nepozná :-)

0/0
12.1.2009 22:07

Mitchell

Co my jsme to za národ?

Vždycky místo respektování pravidel vymýšlíme způsob, jak paragraf obejít.

Nejsem svatoušek, taky občas přišlápnu plyn. Ale nelítám na osdesátce 120 (ani na padesátce osmdesát). Trochu hřeším na přeměřování tachometru (cca 8 - 10 %), na technickou toleranci radaru a na to, že mě snad policajt nezastaví za překročení rychlosti o 2 - 3 km/h. Takže běžně mám na tachometru 100 - 105, na dálnici 140 - 150 a v obci 55 - 58.  Občas jedu i rychleji (potřebuju předjet, tak se nechci zdržovat v protisměru nebo nechci blokovat auto v pravém pruhu za kamionem). Ale rozhodně nehledám výmluvy na kdejakou ptákovinu a pokud by mě zastavil policajt, tak se hádat nebudu.

BTW, za rychlost jsem platil jednou v životě a už je to přes 20 let.

0/0
12.1.2009 19:31

Z-S

Re: Co my jsme to za národ?

jinde to resi i takto:

http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm

a nemyslim ze by se kvuli tomu anglani stydeli za sebe jako za narod R^

0/0
12.1.2009 20:14

Profi.Profi

Re: Co my jsme to za národ?

Mitchell: NIkdo není svatoušek. Zejména né pánové v parlamentu, kteří se nás ostatní snaží postavit do latě.

Až to budou respektování hodní pánové a dámy s respektování hodnými nápady, tak je budu respektovat.

S měřením rychlosti ať jdou do (Y)

0/0
12.1.2009 22:53

honza158

Re: Co my jsme to za národ?

Opravdu nechapu proc bych na polopradne silnici kde jsou 3 proudy jednim smerem, kde je trasa v nemale delce krasne prehledna se mel plouzit 80... To ze tam pres tyden v nekterou denni dobu je plno a 80 je tak akorat neni dle meho duvod tam buzerovat i kdyz pro to neni zadny realny duvod...

0/0
13.1.2009 8:04

pinguone

Re: Co my jsme to za národ?

..treba proto,ze tam bydli lidi a Tvych 120 je proste moc hlucne...:-P 

0/0
13.1.2009 8:16

Z-S

Re: Co my jsme to za národ?

Ty ses taky hlucnej. Vetsina z JS ma protihlukove steny a nevede primo zastavbou. Narozdil od severojizni magistraly.

A proc je teda 80 (navic i bez zvyseni na stovku v noci!) mezi Sterboholama a Bechovicema kde vede vyslovene v polich?

0/0
13.1.2009 10:59

Kqubi

jak je technologicky možné..

měřit 6 kamerama 4 km a sledovat všechna ta auta?a to pomíjím fakt, že ty první 3 kamery slouží i prvnímu úseku..kýho výra..neni to bullshit?

0/0
12.1.2009 18:00

stareksoft

Re: jak je technologicky možné..

Proboha samozřejmě že to je technologicky možné, když to dělá automat. Nebo si myslíš že za každou kamerou sedí maník a ručně to fotí? ChaCha, to je najivní. IT je mocné.

0/0
12.1.2009 18:04

Kqubi

Re: jak je technologicky možné..

úsek 4000m - mraky aut za vteřinu...neustále mění pruhy..IT je mocné,ale tohle se mi moc nezdá..má asi své důvodu, že veškeré měřené úseky nejsou moc dlouhé..ain´t right? nepředpokládám,že za každým strojem sedí švestka..ale ani nepředpokládám, že to funguje precizně..btw koukám, že jsi asi rozenej Gates:-P

0/0
12.1.2009 18:14

Revi

Re: jak je technologicky možné..

Slyšel jsi někdy o systému LOOK?

0/0
12.1.2009 18:50

doktor_bota

Re: jak je technologicky možné..

Funguje tam něco jako OCR, prostě to dokáže spárovat značky. Zdaleka ne ve všech případech, ale v mnoha ano.

0/0
12.1.2009 22:07

:-(

Re: jak je technologicky možné..

zijes v pralese?

0/0
12.1.2009 18:14

Kqubi

Re: jak je technologicky možné..

možná..Praha?né, počkej žiju v republice, kde kraje darují občanům 30 Kč za návštěvu doktora..to neni prales..to je průser..

0/0
12.1.2009 18:15

(@)

Re: jak je technologicky možné..

PROČ MI TADY Z TOHO MÍSTA ZMIZEL PŘÍSPĚVEK, VE KTERÉM JSEM VYSVĚTLOVAL PRINCIP TOHO MĚŘENÍ????? ŽE BY KRÁDEŽ KONW-HOW, ABY SI TO IDENS MOHLA NĚKDE JINDE OTISKNOUT A NEDALO SE PROKÁZAT, ŽE TO UKRADLA Z DISKUSE? ? 8-o  Já se na to vykašlu, iDNES, jste ubožáci. Rv :-©  :-© :-© :-© 

0/0
13.1.2009 16:45

belkolam

Re: jak je technologicky možné..

Jo jo, přesně tak, mě taky smazali příspěvek a přitom je to veřejně dostupné na webu CMI (českého metrologického institutu).

0/0
14.1.2009 0:10

(@)

Re: jak je technologicky možné..

jo, to jsem tady také zaznamenal a je to fuč.  No, asi nemá smysl se kvůi tomu rozčilovat, ten jejich cenzor si zřejmě občas lokne něčeho hodně dobrého ;-D

0/0
14.1.2009 1:30

anesteziolog1

a tak

sakra tady nikdo snad nebere, že je to kvůli plynulosti dopravy, k čemu pojedete jedním nebo druhým směrem 120 km/h, když u lanového mostu nebo na baranďáku budete muset zastavit a pak pojíždět...

minulý týden v pondělí 9:00, u bulovky je tradičně fronta někdy až na prosek..... padal sníh do města každej najížděl posraně šedesátkou a Praha šla projet komplet pod 20 minut.... jinak to každej hulí k bulovce 110 a dole to zaflokuje,

nechápu, proč není omezená rychlost již na dálnicích před vjezdem do města, každýc 10 km/h mínus by celkově zklidnilo průjezd, to samé opačně na výjezdech tam zase přidat ať ty auta vypadnou ce nejrychleji....

0/0
12.1.2009 17:21

mmkk

Re: a tak

minulý týden padal sníh, takže ti, co normálně dopravu blokují a zdržují (rozjíždí se pozdě na zelenou, zbytečně brzo a razantné bzdí, ...), nechali auto v garáži a jeli MHD :-) Jsem rozhodně pro, aby sněžilo každý den a celý rok !

0/0
12.1.2009 17:56

pinguone

Re: a tak

..Ty jsi taky jeden z chudaku co na Evropske jezdi kilo...;-(

0/0
13.1.2009 8:18

icmek

vážení

je tam osmdesát. kdo jede osmdesát, vypadá jako zkušenej řidič. kdo jede 110, vypadá jako idiot, co za a) nekouká na značky, neumí zacházet s autem, jede rychlejc než smí i přes to, že neušetří žádnej čas... tak si rozmyslete, jak chcete vypadat.

0/0
12.1.2009 16:57

Z-S

Re: vážení

Hehe... a pred kym?

0/0
12.1.2009 17:00

Pavelpod22

Re: vážení

Tak jsou tam všude značky 100km/hod, pod nimi je malá dodatková tabulka "od 23.00 do 6.00 hod" (cca). Tohle považuju za mnohem větší problém, značky pro noční rychlost by měly mít úplně jinou barvu, hlavně by tam měly být obě dvě (a ne jedna s malinkou tabulkou. Tohle je prasárna RvRv

0/0
12.1.2009 17:02

Z-S

Re: vážení

jo jeste lepsi vec je, ze smerem z centra ven, ta radarem rozblikavana osmdesatka jeste pred prvni usekovkou blika i po ty jedenacty vecer. jako znacka ovsem neplati, protoze je umistena jen uprostred.

0/0
12.1.2009 17:04

kbra

peníze nebo bezpečnost

než rychlost je daleko nebezpečnější vzdálenost mezi auty to nikdo nekontroluje:-(

0/0
12.1.2009 16:57

icmek

Re: peníze nebo bezpečnost

protože se to kontroluje dost těžko. a když se to zkontroluje, nebude důkaz.

0/0
12.1.2009 16:59

Fiend

Dotaz

Mam takovy dotaz. Dovoluje zakon, aby byl predni a zadni naraznik popsan? jednoduse ho polepit podobnymi pismeny a cislicemi, jako je SPZ. Potom predpokladam, ze pocitac, co vyhodnocuje SPZ bude mit problem. Nebo ne?

0/0
12.1.2009 16:40

Revi

Re: Dotaz

Přečti si vyhlášku a příště se tak blbě nezeptáš :D samozřejmě že je to zakázané

0/0
12.1.2009 16:51

prokyda

Konec měřeného úseku

No nevím, jak dlouhá doba uplynula od napsání tohoto článku k jeho zveřejnění, ale jelikož od nového roku mohou městští strážníci měřit rychlost pouze na označených úsecích a na konci úseku "A" je dopravní značka "Konec měření rychlosti", je úsek "B" nejspíš měřen jen tak pro srandu... Dopravní značky "Začátek měření rychlosti je opět umístěna na začátku úseku "C".

0/0
12.1.2009 16:35

u.boat

Re: Konec měřeného úseku

Nevidím problém sšechny vjezdy na jižní spojku obastlit značkama "Bacha měření" a sjezdy značkama "konec srandy" a měřit si tam kde a jak chtějí.

Vím že se uvažovalo i o vtípku typu "dáme ty cedule na všechna vjezdy do Prahy a je to (!)"

0/0
12.1.2009 21:54

morver

Re: Konec měřeného úseku

Jako vtípek je to povedené, ale prakticky k ničemu. Jako u většiny značek platnost končí za první křižovatkou. Tim by si MP moc nepomohla. Jakmile by měřili za první křižovatkou bez cedule tak by se jim každý mohl vysmát.:-P

0/0
12.1.2009 22:34

Kladýnko

Re: Konec měřeného úseku

No ono je to trochu jinak, ten úmysl byl umístit na vjezdy do Prahy značky typu "zóna", takže platnost by na první křižovatce nekončila. Ale každej průměrnej právník by to rozsekal na nudličky, tak to vzdali...

0/0
12.1.2009 23:55

Kladýnko

A jen tak mimochodem,

kdo se schová za stínítko v měřeném úseku A a následně totéž učiní v úseku B, je neidentifikovatelný i v hypotetickém úseku C mezi úseky A a B, protože úsek C je monitorován stejnými kamerami jako A a B.8-o 

0/0
12.1.2009 16:21

vver440 re-powering

kid, všecko spraví nečitelná přední značka

:-):-):-):-)

0/0
12.1.2009 16:01

Revi

Re: kid, všecko spraví nečitelná přední značka

Jasnée, a až tě náhodou chytí policie, nezapomeň tvrdit že před jízdou to bylo v pořádku :D neboj, oni ti to ve správním řízení už vysvětlí :D

0/0
12.1.2009 16:53

Chargy

semafory

hlavně nechápu, kdo vymyslel ty semafory na jižní spojce u toho barrandova - to je největší komplikace celé dopravy - když jednou nefungovaly, tak byla doprava krásně plynulá, když fachaj, tak jsou tam kolony, že to neni možný

0/0
12.1.2009 15:58

daq

Re: semafory

vůbec na mnoha místech by se mohly vypínat častěji... minulý týden jsem jel z centra po evropské a až k veleslavínu byly vyhozený semafory... tak krásně plynule rychle a při tom předpisově jsem ve špičce snad nikdy neprojel...

0/0
12.1.2009 16:02

Kqubi

Re: semafory

blbý je, že z vedlejší  bez světel na Evropskou nenajedeš..

0/0
12.1.2009 18:04

BMBMBM

Re: semafory

pamatuju dobu, kdy tam nebyly a zas tak plynulý to nebylo, dostat se z bráníka na smíchov byl trest.

jinak poradim ti, sjed jakoby na bráník a vyjed hned dalšim nájezdem na na JS u barandáku, vyhneš se dlouhymu čekání na tom otravnym semaforu.

0/0
12.1.2009 16:57

mmkk

Re: semafory

doteď to jakž takž fungovalo, teď bude zablokovaná i tahle "zkratka" :-/

0/0
12.1.2009 17:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.