Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Umí čeští politici cizí jazyky? Podívejte se

Ministr zahraničí Schwarzenberg řeší konflikt na Blízkém východě, prezident Václav Klaus promlouvá na konferencích o klimatu, eurokomisař Vladimír Špidla vymýšlí nařízení v Bruselu. Všichni se musí potýkat s cizími jazyky, nejčastěji s angličtinou. Jak jim to jde? Podívejte se na videa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ctenar1970

Umi Cesti politici delat politiku?

ja pochybuju.Podivejte na jejich predsednictvi !

0/0
16.1.2009 4:38

goober

Re: Umi Cesti politici delat politiku?

No, koukám. Docela jim to jde... Alespoň nedělají takové podlé věci jako Francouzi, kteří mají stupidní návrhy a snaží se je prosadit různými způsoby...

0/0
16.1.2009 13:15

kulisek

Cizí jazyky

Co pořád máte s cizími jazyky. Ano pro cestování a vlastní pohodlí, je znalost cizích jazyků velmi dobrá. Ve státnických postech , je to projev hlouposti, jako by se styděli za svou řeč. Žádná z cizích delegací, ani presidentů , na návštěvě ČR nemluví česky a všichni to považují za normální.

0/0
15.1.2009 19:25

goober

Re: Cizí jazyky

Ach jo.. Milý pane, to že delegace, prezidenti, atd. mluví svým jazykem a je to překládáno, je třeba kvůli tomu, že se ve své řeči dokáže člověk lépe vyjádřit a během překladu má více času na formulování reakce, atd.

Jenže ony jsou třeba pracovní obědy, schůzky, dotazy novinářů, atd. a nemůže Vám za zadkem stát pořád překladatel...

0/0
16.1.2009 13:06

tinwe666

koukám

haha, koukám, že anglická výslovnost je pro většinu Čechů opravdu nepřijatelná a nepoužitelná...a přitom vůbec není těžká...:-)

0/0
15.1.2009 18:29

bluespirit

Zajímavé,

na každého jiný metr. Všichni uvedení byli odborně posouzeni po stránce výslovnosti, slovní zásoby atd. Jen u Havla nic... to je ta jeho anglina tak strašná, že raděj nic nenapsali? :-P

0/0
15.1.2009 15:16

Hrochomut

Re: Zajímavé,

to se těžko posuzuje, když má Havel problémy i s českou výslovností, to by nebylo spravedlivé porovnání.. :-)

0/0
15.1.2009 22:42

Marianna

paní asi mluví stejně blbě jako špidla

Nevím, kde bere slečna či paní posuzovatelka francouzského projevu europoslance Špidly etalon, podle kterého posuzuje. Obávám se, že v případě francouzštiny většina Čechů "kteří neměli možnost si procvičit jazyk v zahraničí" mluví ještě hůř.

Co se týká jejího přesvědčení, že verbální projev Monsieur Špidly je pro Francouze "nepříjemný" kvůli přízvuku, paní posuzovatelka předvedla neznalost francouzského jazykového prostředí par excellence, neboť jaksi zapomněla na  arabské a africké či antilleské spoluobčany, neřkuli na Kanaďany, jejichž přízvuj je více jak specifický. Když mluví francouzsky například  Kanaďan z Quebecu, tak i ve francouzské televizi dávají titulky.

0/0
14.1.2009 21:26

randomofamber

Re: paní asi mluví stejně blbě jako špidla

Takže jediná kloudná otázka z vašeho "napadení" posuzovatelky je kde bere etalon. No já si myslím, že etalonem je rodilý mluvčí(v tomto případě Francouz)... Hodnotit by se mělo hlavně jak dobře zvládá jazyk, kterým se v dané zemi hovoří a pokud bychom měli jít do důsledku pak včetně přízvuku. Jenže ne každý má talent na jazyky a tak je důležité, že daná osoba mluví alespoň tak, že neudělá ostudu...

0/0
15.1.2009 14:22

drsna

efwef

Každej politik by měl umět ovladat aspon jeden světový jazyk, kdy už nicR^

0/0
14.1.2009 18:03

Bubeneč

Klause hodnotit nebudu, ta dáma ho zřejmě miluje.

Ale ten televizní obejda, který s ním mluvil, by se mohl alespoň naučit správně vyslovovat jméno svého hosta.

0/0
14.1.2009 17:36

kometa

máme právo????

Připadá mi poněkud podivné, že někdo, kdo se neorientuje v rodném jazyce a plete skloňování  přídavných jmen podle vzoru mladý - a píše "zvyklí", s takovým přehledem posuzuje schopnost mluvit cizí řečí. Troška soudnosti by možná neškodila.....

0/0
14.1.2009 17:21

dave-o-

Klas and native??

Klaus sice hovoří plynule a má velkou slovní zásobu, ale jestli vám tohle připadá jako mluva rodilého mluvčího, tak nevim ze které země :) Jeho výslovnost, je strojová a naučená a chybí jí ta lehkost člověka který je zvyklí v tomto jazyku komunikovat častěji. O rodilém mluvčí nemůže být ani řeč.

No a Špidla má výslovnost jako novice, sice se snaží správně natahovat, ale to ''R'' je děs...

0/0
14.1.2009 12:56

ROSES LIVE

Re: Klas and native??

Indove (alespon horni kasta) jsou taky brani jako native a mluvi jak drkotajici buzldozer

0/0
14.1.2009 13:02

milvot

Re: Klas and native??

Pokud bych chtěl někoho hodnotit, chtělo by to češtinu bez chyb :-) [>-]:-)

0/0
14.1.2009 17:18

Bodie8

Re: Klas and native??

Je naprosto běžné, že lidé, kteří umí výborně anglicky mluví lépe než rodilý mluvčí.

Zdaleka totiž nejde jen o výslovnost. Podle té poznáte jen, jestli je, nebo není rodilý mluvčí. Gramatika rodilých mluvčích bývá příšerná.

0/0
15.1.2009 10:31

Hrochomut

Re: Klas and native??

to je pravda, v ČR taky moc na ulici češtinu nepotkáš.. :-) Někde je to helééé, koukej.. jinde zase spisovnější tvary, ale třeba "pokratku" a jinde např. "sů a budů"... Opravdu česky mluví v běžném životě málokdo.. :-)

0/0
15.1.2009 22:47

xs123

Cizí jazyky jsou brzdou rozvoje

Když si člověk vezme, kolik času a energie ztrácí tím, že furt musí louskat jakési cizí jazyky, jak špatně se v cizí řeči chápou různé manuály a odborné články, nepřeje si nic jiného než aby svět mluvil jedinou řečí. Nelze než závidět američanům jejich rodnou řeč, protože se mohou zaměřit na svůj obor a nemusí se zdržovat šprtáním slovíček. Možná i proto navzdory všemu jsou pořád technologická jednička. Chudáci naši žáci - místo aby se učili poznávat přírodu a svět, šprtají slovíčka a gramatická pravidla dvou a více řečí. To potom ten blbej amík je mozkově úplně jinde, když se nemusí zabývat biflováním. Na diskuzích to je znát - je to tu furt samej hnidopich, který řeší hovadiny, a celej národ se dá utáhnout na třicetikorunovém poplatku. Hlavně že každej řekne, že je zdraví to nejcennější.

0/0
14.1.2009 10:09

Chavier2

Re: Cizí jazyky jsou brzdou rozvoje

Absolutně s tebou nesouhlasím, a myslím, že jsem ještě nikdy s nikým takhle nesouhlasil. Řikáš jeden světovej jazyk, dobrá a co takhle jedna světová měna, jedno světový náboženství....každý stát, národ se různě vyvýjel a z důvodu historických a kultuních není možný aby byl jeden společný jazyk. Anglicky mluvící země mají výhodu oproti jiným zemím, ale to neznamená, že se neučí jiné cizí jazyky - němčina, španělština,... Ale samozřejmě tě nikdo nenutí se učit cizí jazyky ale pak se nediv, když tě nechtějí přijmout do zahraniční firmy, neboť by ti houbelec rozuměli a nediv, se když na dovolený v chorvacku se dorozumíváš rukama nohama. Umět mluvit cizím jazykem (obzvlášť angličtinou) patří v dnešní době mezi největší výhody člověka oproti ostatním. Takže jestli nechcete skončit v kravíně nebo u lisu za 50kč/hod... tak nebuďte liní a UČTE SE JAZYKY  ?

0/0
14.1.2009 11:58

chicocheco

Re: Cizí jazyky jsou brzdou rozvoje

Řeknu ti na to tolik: Kolik jazyků znáš, tolikrát jsi člověkem. A Sapir-Whorfova hypotéza: Co jazyk, to jiný pohled na svět.

Já studuju jazyky, překládám, a za 2 hodiny volného času po škole si vydělám jako prodavačka či dělník u pásu za osmihodinovku. To ale není můj jediný argument. Ty bys asi rád svět hodně zjednodušil, ale v takovém unitárním světě by mě nebavilo žít. V rozdílnostech je krása.

0/0
14.1.2009 12:40

buran1

Re: Cizí jazyky jsou brzdou rozvoje

Tak si běž hodit opáčko slovíček a neotravuj tady

0/0
14.1.2009 16:38

chicocheco

Re: Cizí jazyky jsou brzdou rozvoje

Ty jsi fakt buran.:-/

0/0
14.1.2009 16:53

xs123

Jako nic ve zlém,

ale není snad důkležitější, CO kdo říká než JAK to říká? Každý se furt chvástá řečmi, a to, že neumí nic jiného než překládat cizí myšlenky , jaksi uniká. Česko je dneska babylon - angická Praka, ruské Karlovy Vary ( a Praha), německá Plzeň a polská Ostrava. Slováci mluví slovensky všude. Český psát neumí nikdo a nejlepší jsou paskvily typu mějte hezký den  a v čem je problém.

0/0
14.1.2009 8:30

petr_02

Re: Jako nic ve zlém,

Nevim zda by se slovaci dorozumeli slovensky treba v rakousku, nemecku ... to ze mluvi slovensky tady, je proto ze predpokladji ze jim kazdy rozumi. Stejne jako cech kdyz mluvi cesky tam. Oni cechum totiz rozumi v 99,9 % naopak to bohuzel zdaleka neplati. A co se tyce ostatnich jazyku hold cestina neni zrovna svetovy jazyk a tak jim nevladne moc lidi proto nemecka plzen ... angl praha atd...

0/0
15.1.2009 13:55

von.Tossis-

Re: Jako nic ve zlém,

No, já jsem na VŠ na čestině, a když někde slyším paskvil jako "mějte hezký den", tak bych vraždil. Naprosto souhlasím.

0/0
16.1.2009 13:07

jamming

HODNOTITELKY

no me spis pobavila ta pani, co napsala "tezkopadna artikulace u toho amika". co to je za blabol? takhle se v US mluvi a artikuloval jeste v pohode. slysel jsem horsi vyslovnost. problem tehle "ucitelu" je v tom, ze maji vymakanou gramatiku, ale kdyz pak mluvi s rodilim mluvicm, tak cumej jak puk. vyjadruji se strasne spisovne a poradne anglicky neumi. nekolikrat se nam stalo, ze prekladatel na konferenci prekladal spatne a nerozumel.

jednou v texasu ani nrozumel ze ho v KFC volaj at si prijde pro jidlo. uznavam, krome rodileho mluvciho by to nechytnul asi nikdo

0/0
13.1.2009 13:29

aussie

Smutne...

nevidel jsem knizete, ale to ostatni... uff... klaus to je typicka czenglish, hybaskova se aspon snazi a ma z nich zjevne nejlepsi ucho na reci, ale spidla, to je skoro ostuda... takhle mluvit ve tretaku na gymplu tak by me nas profesor asi prerazil... :-) ... vypada to, ze se nam do evropy nechce "for reason" ... :-)

0/0
13.1.2009 3:41

1.tuska

Re: Smutne...

...jo jo, sice jsem už "nějakej ten pátek"  ze školy, ale takhle jsme francouzsky mluvili snad v druháku, protože v dalším ročníku už by nás s touhle výslovností poslali do (Y)....:-)

0/0
14.1.2009 8:10

Forrrest

Ten rozhovor s prezidentem byl zrejme pripraveny dopredu

viz jina jeho rec v anglictine - http://www.youtube.com/watch?v=Y2zHS7TPoxA - tomu rikam "prizvuk";-D

0/0
13.1.2009 1:48

tom206

Re: Ten rozhovor s prezidentem byl zrejme pripraveny dopredu

R^  ;-D;-D;-D

0/0
13.1.2009 7:36

halagajda

Re: Ten rozhovor s prezidentem byl zrejme pripraveny dopredu

R^;-D

0/0
13.1.2009 8:14

raduz11

Re: Ten rozhovor s prezidentem byl zrejme pripraveny dopredu

Shodou okolnosti, jsem ten rozhovor s V. Klasuem loni na CNN sledoval, byl na dva dily a i kdyz se uplne neztotoznuji s jeho nazory, tak musim priznat, ze jeho bohata slovni zasoba, spravna gramatika a pohotove reagovani v cizim jazice na me opravdu udelaly dojem. Skoda jen te vyslovnosti, ale to se da dopilovat.

0/0
13.1.2009 16:55

xs123

Re: Ten rozhovor s prezidentem byl zrejme pripraveny dopredu

V českém jazyce je slovo jazyk vyjmenované. Pokud nejste cizinec, tak je to velká ostuda - vyjadřovat se ke znalostem jazYka a seknout tam hrubku jak Brno. A i cizinec by mohl vyjmenovaná slova znát.

0/0
14.1.2009 9:00

bluespirit

Re: Ten rozhovor s prezidentem byl zrejme pripraveny dopredu

Ze zkušenosti vím že cizinci se sice učí hodně věcí z češtiny nazpaměť, ale ne tak jak si myslíte - aby znali vyjmenovaná slova. Prostě se to naučí nazpamě´t, mají česká slova vyfocená v hlavě a neřeší proč tam je to či ono i-y.

0/0
15.1.2009 16:05

ou_Jo

Není třeba zastírat,...

...že jazyková výbava našich čelných politiků je až na publikované příklady vesměs mizerná...20 let po "velvet revolution" poněkud smutné konstatování !Rv

0/0
12.1.2009 18:26

j@ck

-

Klausova anglictina ze je obdivuhodna? Ha ha ha ha ha. Ma totalne prisernou vyslovnost a dela gramaticke chyby. Co to ta komentatorka mele, ze pry mluvi lepe nez originalni mluvci? To ma byt vtip? Mne to vtipne neprijde 8-o

0/0
12.1.2009 18:23

ou_Jo

Není třeba zastírat,...Není třeba si namlouvat,...

0/0
12.1.2009 18:23

Lízal

Co je to zase za bláboly?

Našemu milému knížeti nerozumím jeho dikci ani v češtině, tak co teprve v angličtině. Chvála Klause je přehnaná, ale hodnotím ho, že dovede i zdatně německy. Špidlu jsme naštěstí neslyšeli, ale po těch letech ve frankofonním Bruselu se už snad taky něco naučil...?!

0/0
12.1.2009 12:34

MHHH

Re: Co je to zase za bláboly?

Přesně! Trautenberk možná mluví dobře anglicky, ale česky jsem ho ještě mluvit neslyšel;-D

0/0
12.1.2009 16:37

Wendolene

Re: Co je to zase za bláboly?

Umi anglicky ( byt s nemeckym prizvukem), ale ponekud huhla. Pokud se zaposlouchate, jde mu rozumet a domluvi se. Nevim, jak mluvi cesky, predpokladam, ze to neni jeho matersky jazyk.

0/0
12.1.2009 18:19

Danielek

A co Topolanek?

spis mam ted velky problem z Topolankem, ktery jak to tak vypada z unijnich jednani podle me neumi ani zblebtnout nicim, coz je v roli premiera predsedajici zeme EU katastrofa

0/0
12.1.2009 11:40

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: A co Topolanek?

inu ...s.talmánek snad neumí ani mateřsky čížsky ... alespoň napsanému porozumět ...zajímavá choroba ...

0/0
12.1.2009 12:54

ZapBranigan

Vyslovnost

Uz nekolikrat tu bylo v diskuzi receno, ze vyslovnost th* je banalita. Na oficialni urovni je urcite dobra vyslovnost dulezitou vizitkou recnika, ale jaka vlastne? Britska, americka, australska nebo panjabi? ;-D Kdo dnes vlastne na svete anglicky vyslovuje spravne? Kdyz prijedete do Londyna, muze vam i cely den trvat nez uslysite nekoho, kdo je opravdu rodily mluvci.

0/0
12.1.2009 8:55

Danielek

Re: Vyslovnost

no existuje neco takoveho, vyslovnost je spise americka, ale opravdu jen lehce, zadne jizanske ci new jersey...

0/0
12.1.2009 11:41

halagajda

Re: Vyslovnost

No Londyn je metropole, ale kdyz opustite slavne Thames Valley , problemy z nachazenim rodilych mluvch mit nebudete;-D Ja jsem se taky posledne v Praze neprestavala divit kdy ze se stala ta Ruska invaze:-) P.S. To "ts" je hlavne problem francouzu kteri opravdu maji problem vyslovovat anglictinu, neznam zadneho rodileho mluvciho(z UK, US, NZ nebo Australie) kdo by "th" tak vyslovoval

0/0
13.1.2009 8:13

Wendolene

Zajimave , kolik odborniku tady zase je.

Jeste jednou, nebot opakovani je matka moudrosti. Nejde jenom o akcent, ale i schopnost se vyjadrovat a o slovni zasobu. Jednoznacne vede Vaclav Klaus, protoze v live studiu, necte nic z papirku, rychle a jasne odpovida. I kdyz nezni jako rodily mluvci ( nezni tak ani jeden z nich), komunikuje jasne a dobre. Vaclav Havel ma s jazyky problemy, je videt, ze to neni jeho salek caje, ale domluvi se. TO same Schwarzenberg,  Spidlu nemohu tolik posuzovat, ale nezni tak desne. Hybaskova je z nich nejhorsi, nejen ze ma otresny cesky akcent, dela trapne chyby ( childrens, atd.), ale navic ( coz je nejhorsi v cizim jazyce) formuje tezkopadne vety. Je videt , ze mysli v cestine a nabaluje nekonecna souveti za sebou, v anglictine se rodily mluvci unavi z neceho takoveho. Hodnotici damy se dost myli, kdyz tvrdi, ze je nekdo skoro na urovni rodileho mluvciho a umi dobre anglicky, predpokladam, ze nikdy neslyseli Anglicana ci Americana nebo jineho anglickeho rodileho mluvciho.

0/0
11.1.2009 18:31

chataricek

Re: Zajimave , kolik odborniku tady zase je.

No, neznám Vaši angličtinu - ač odborně hodnotíte. Nemohu posoudit. Ale co vidím - je Vaše čeština. Tragédie - gramatika. MYli - myslíte asi mílí ... pozor na i ... neslyšeli - chtěl jste asi neslyšely - podmětem jsou dámy ... Takže každý má co pilovat, že ? 

0/0
13.1.2009 0:04

Wendolene

Re: Zajimave , kolik odborniku tady zase je.

Po nekolika desetileti v cizine se chybicka vloudi, priznavam... a cervenam se. Damy neslysely, samozrejme!!!

0/0
13.1.2009 2:40

monduha

Re: Zajimave , kolik odborniku tady zase je.

Tak to pardon, ale MÝLIT SE je vyjmenované slovo :-P

0/0
13.1.2009 15:31

Wendolene

Re: Zajimave , kolik odborniku tady zase je.

Uznavam chybu, damy neslysely a hodnotily, ale verim take, ze se pise Ja se mylim, ne milim.:-P

0/0
13.1.2009 17:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.