Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékařská komora odmítá poplatky i jejich odpouštění, jde tak proti krajům

Prezident České lékařské komory Milan Kubek se postavil proti odpouštění poplatků v krajských nemocnicích. Chce, aby praxi prošetřil antimonopolní úřad. Kubek přitom poplatky dlouhodobě kritizuje. Teď jde ale proti Davidu Rathovi, který odpouštění poplatků prosadil ve Středočeském kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

imax

slušnej oddíl...

je někde na netu přihláška?

0/0
21.1.2009 15:04

singlemalt

To je vyvážené stanovisko..

0/0
21.1.2009 14:23

nespavec

30 stribrnych

Podle mne to opravdu neni nezakonna podpora ale jde tu o korupci (kdyz si za ty penize kupuji volice) a ta je prece trestna.

0/0
21.1.2009 14:02

pikusak

30stříbrných

No tak ať si kraje udělají vlastní benzinky,mlékárny,masokombináty atd,provozují je tak,že je budou dotovat no a soukromý sektor končí.Tomu se ale říká socialismus.

Takže ať ten tlusťoch neholený z ČSSD neříká že to není nezákonná podpora.

0/0
7.1.2009 9:35

parecekcek

Kubek byl vždy Rathův poskok!! Co se stalo???

Asi mu Rath přestal platit. Nebo ho někdo přeplatil??? Ať se každý podívá, jaká to byla dosud Rathova podrtaška.

0/0
6.1.2009 19:46

madqwert- kovaný komunista

Jejda, tu zmatenou depeši jim poslal Rathův pobočník,

teprve se učí mailovat.;-D

0/0
6.1.2009 18:18

nebydlící

ROHLÍKY ZADARMO!

Alespoň dětem a důchodcům.

0/0
6.1.2009 18:02

mlady volic kscm

Re: ROHLÍKY ZADARMO!

v tech lepsich rodinach dite rodicum za rohliky plati, to je pravda

0/0
6.1.2009 18:07

nebydlící

Re: ROHLÍKY ZADARMO!

Já chci ale ať si může dopřát rohlík každý. Je asociální aby chudák kojenec platil za rohlík. A ještě horší je, že chudák pes platí za granule Pedigree - dyť v životě nevydělal ani korunu, kde na to má brát!

0/0
6.1.2009 18:12

mlady volic kscm

Re: ROHLÍKY ZADARMO!

to zni logicky

0/0
6.1.2009 18:13

ban-ánovník

Re: ROHLÍKY ZADARMO!

dítě živí rodič, pokud ne, dítě zemře, stejně jako mládě v přírodě, to samý pes, stačí ho pustit ven a on si něco venku zakousne, a různý pseudopsi, takový ty gaučový krysy, ty by holt potupně vymřeli, slepá vývojová větev no

0/0
6.1.2009 18:16

weboo

trefa do cerneho

http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=626030

prectete si, staci stat o poplatcich, ma pravdu

0/0
6.1.2009 17:56

Vilém Hynek Jarmila

jako plátce pojištění požaduji

1. zavést individuální zdravotní účty u ZP (alespoň virtuální) včetně povinného zasílání kvartálních nebo pololetních výpisů s výkony a úhradami (co, kde a za kolik)

2. umožnit nadstandardní péči přes připojištění u ZP

3. u pacientů, kteří čerpají víc, než přispívají, provádět důslednou kontrolu a revizi  péče (pokud jsou na tom špatně, ZP to zaplatí, od toho je pojišťovna) 

4. zavést trojpilířový zdravotní systém: základní běžnou péči si platí pacient sám (nebo z nadstandardu), běžnou odbornou péči platí ZP v rozsahu daném zákonem a nákladnou výjimečnou péči platí stát s příspěvkem ZP

5. ZP se začnou konečně zajímat o kvalitu péče poskytovanou jejich pojištěncům a to nejen v medicinské rovině, ale také v rovině sociální péče a komfortu a budou tuto hodnotit finančně

0/0
6.1.2009 17:53

Pán všech moří

Re: jako plátce pojištění požaduji

do parlamentu s tim...

0/0
6.1.2009 17:56

mlady volic kscm

Re: jako plátce pojištění požaduji

3. bod

jak si top redstavujete? ze bude nekdo (kdo?) kontrolovat vydaje na vsechny deti a duchodce? k cemu by to bylo? to uz by bylo rozumnejsi plosne kvalitnejsi kontroly veskerych cinnosti

0/0
6.1.2009 17:56

Vilém Hynek Jarmila

Re: jako plátce pojištění požaduji

Není přeci problém, aby systém (tedy počítač) srovnával výši vybraných peněz na pojistném s tím, kolik daný pojištěnec reálně čerpá. A pokud čerpá okolo nuly nebo už jde do mínusu (tedy léčí se už za peníze někoho jiného), tak se na něj ZP podrobněji podívá, jestli to má opodstatnění. To ale neznamená, že toho člověka začne nějak peskovat atd. Jen to, že ZP musí začít taky dělat kontrolu, nejen být průtokovým ohřívačem peněz.

0/0
6.1.2009 18:03

mlady volic kscm

Re: jako plátce pojištění požaduji

zjednodusene funguje system tak, ze pracujici plati vice nez dostavaji a ostatni zakonite naopak. takze toto delat u kazdeho zvlast, tedy u tech milionu deti, duchodcu nezamestnanych etc by bylo neprakticke. to uz mi pridou lepsi plosne kontroly treba pomoci nahodnych vzorku ci jineho systemu

0/0
6.1.2009 18:06

Vilém Hynek Jarmila

Re: jako plátce pojištění požaduji

Ručně to je težké, ale máme už 30 let počítače.

0/0
6.1.2009 18:09

mlady volic kscm

Re: jako plátce pojištění požaduji

stale nechapu, jak pocitac vyhodnoti opravnenost tech procedur, navic u rekneme 5ti milionu lidi.

 film ci serial terminator nam dava urcitou nadeji, ale este takovepocitace nemame, aby zanas konaly v praxi ;-D

opravdu si myslim a sem o tom presvedcen, ze toto by stalo vice penez, nez jaky by z toho byl uzitek :-/

0/0
6.1.2009 18:12

weboo

Re: jako plátce pojištění požaduji

tleskam!!! v podstate mi mluvite z duse... jinak na dotaz bod 3 - vzdyt i dnes se kontroluji nemocni, tak proste kdo bude casto nemocny (znam i lidi co maji 10 tydnu po tydnu ne najednou) tak na nej ta kontrola proste vlitne dvakrat za neschopenku... samozrejme kdyz ma nekdo dlouhodobou nemoc pul roku tak je asi nesporne ze je to OK, ale lide co marodi 10x rocne hlavne kdyz je treba zasadit ci sklidit, tak Ti nas vsechny vlastne okradaji!!! jinak jeste jednou tleskamR^R^R^

0/0
6.1.2009 18:00

Vilém Hynek Jarmila

Re: jako plátce pojištění požaduji

Bacha - nemocenská se platí z sociálky, s tím zdravotní pojistka nemá co dělat. Jde mi o to, že dneska nikdo nekontroluje, kolik kdo čerpá, protože peníze padají do jedný velký žumpy a z tý zase tečou pryč.

0/0
6.1.2009 18:05

weboo

Re: jako plátce pojištění požaduji

no ja nemel na mysli nemocenskou i kdyz jsem to napsal blbe, ja mel na mysli to ze si kazdej simulant dojde k doktorovi (to stoji koruny), necha si napsat leky ktery stejne nebere a vyhodi a jeste kdyz je nemocnej vickrat rocne ho radeji poslou na odbery a dalsi vysetreni to stoji spoustu penez ze zdrav. pojisteni a je to k h.o.v.n.u.... no a nemocenska taky to mas pravdu

0/0
6.1.2009 18:09

Vilém Hynek Jarmila

Re: jako plátce pojištění požaduji

6. ZP zrevidují úhrady/ceníky výkonů a náklady výkonů tak, aby nebyly "lukrativní" a "ztrátové" výkony

7. stát zprivatizuje veškerá zdrav. zařízení nebo je alespoň převede na a.s., zruší mizerné tabulkové platy zdravotníků a zavede systém, který bude diferencovat odměny

8. pacient po návštěvě zařízení povinně oznámkuje svou spokojenost s léčbou a péčí personálu (cca 5 základních parametrů), tyto údaje budou k dispozici na Internetu a budou jej používat jak vedení zařízení, tak ZP

9. ZP bude moci odměňovat pojištěnce za jeho péči o zdraví, resp. za jeho špatný zdravotní styl bonusy nebo malusy (kouření, nadváha, jídelní návyky z krevních testů, pravidelný pohyb atd.) - výše pojistného přestane být dané zákonem jako % ze mzdy

0/0
6.1.2009 18:00

mlady volic kscm

Re: jako plátce pojištění požaduji

9.

jak presne zjistiti koureni (jak dokazat servirce ze to ma z vlastniho koureni nebo z pracovniho prostredi), nadvaha (muze jit  o svalovou hmotu u sportovcu :-/), a pravidelny pohyb - no to uz snad kontrolovat vubec nejde

docea bych rekl, ze by tim pojistovna a system spise tratily :-/

0/0
6.1.2009 18:04

Vilém Hynek Jarmila

Re: jako plátce pojištění požaduji

Jde vše: kouření - docela přesně z dechu a krve, i několik týdnů po.., nadváha - měření tuku v těle a krevní rozbor, celkový fyzický stav - vitální kapacita plic, pohybové EKG, vyšetření svalů, atd. - divili byste se, co medicína dokáže. Vše v rámci pravidelné, řekněme 5ti leté prohlídky.  

0/0
6.1.2009 18:08

mlady volic kscm

Re: jako plátce pojištění požaduji

a delat tohle u 10 milionu lidi by stalo kolik?

ja napriklad nemel, alespon si myslim, nic z tech jmenovanych procedur, takze stat ci pojistavna by se celkem protahly

;-D;-D

navic kolik lidi by se odvolavalo, ze nic dopalcet nebudou, soudy, nova vysetreni etc etc etc. tedy to by byla sranda - se divim ze to este nekdo nezaved, to by byl dzob jak tur ;-D

0/0
6.1.2009 18:11

Vilém Hynek Jarmila

Re: jako plátce pojištění požaduji

Já to mám za sebou a je to: 1 odběr krve a moči, vyšetření tlaku, BMI + měření tuku ,zátěžové EKG + vitální kapacita. Celkem se to dá zvládnout do hodiny a nemyslím, že by to stálo majlant. Čas od času myslím by pojišťovna měla vědět, koho pojišťuje. Auto taky musíte ukázat a pak s ním chodit aspoň na technickou.

0/0
6.1.2009 18:20

mlady volic kscm

Re: jako plátce pojištění požaduji

mozne to je, jak rikam, nepodstoupil sem to a tak nevim.

ale co vim urcite, ze nikdo by nechtel platit nic navic kvuli svemu spatnemu stavu, tudiz naprosto nerealny.

0/0
6.1.2009 18:22

ban-ánovník

Re: jako plátce pojištění požaduji

7 blbost, ničemu to neprospěje, platy budou stejný a nikdo už nebude nemocnice hlídat, 8 povinně?;-D;-DR^ 9. totální blbost a diskriminace, pán je určitě i sympatiznat se zákazem kouření v hospodách apod, tak mu říkám, že u válu může být jakejkoliv klaun, kterej nehorázně omezí i jeho spokojený život

0/0
6.1.2009 18:05

Vilém Hynek Jarmila

Re: jako plátce pojištění požaduji

S tím kouřením. Naopak jsem striktně proti zákazu kouření v hospodách, jsem spíš pro daňové výhody hospodám, které budou mít buď nekuřácké prostory, výkonnou ventilaci, nebo budou nekuřácké celé. Stát může říct, co chce podporovat, ale nemůže nakazovat, jak má kdo podnikat.

Naopak je mi proti srsti, že stát vybírá v podobě daně z cigaret a alkholu neskutečný peníze (jako regulaci?), který ale do léčby nedává a platí s nimi bůhví co. Tedy cenu tabáku a alkoholu sundat na prodejní cenu + běžnou DPH a kdo kouří a pije nadmíru, tak ať si to zaplatí v rámci zdravotní pojistky jako zvýšené riziko.

0/0
6.1.2009 18:15

ban-ánovník

Re: jako plátce pojištění požaduji

ne ne ne a ne, nikdo nikomu nebude říkat jak má žít, za prvý každý tělo je jiný, za druhý kdo bude určovat tu míru co už je moc a proč? ne, tohle je ujetý, zvrácený a díky bohu dalších 50 let zatim nereálný udělatR^

0/0
6.1.2009 18:18

nebydlící

Re: jako plátce pojištění požaduji

Takovejch mudrců na vyléčení zdravotnictví už tu za těch 19 let bylo...

Přitom by stačilo jediné - zrušit ten socialitický systém ve kterém se od bolševika prakticky nic nezměnilo, přestat považovat slovo "zisk" za sprosté slovo a zavést normální komerční pojištění se spoluúčastí.

0/0
6.1.2009 18:06

Vilém Hynek Jarmila

Re: jako plátce pojištění požaduji

Souhlas - vždyť to píšu.

0/0
6.1.2009 18:21

ban-ánovník

tady j

"Podali jsme podnět, aby úřad prošetřil, jestli kraje tím, že hradí za

pacienty ve svých zařízeních regulační poplatky, neporušují pravidla

hospodářské soutěže,"

0/0
6.1.2009 17:50

ban-ánovník

Re: tady je problém

zdravotnictví se bere jako byznys, jde jenom o prachy, bordel a zvrácenost, ať žije kapitalismusR^

0/0
6.1.2009 17:50

mlady volic kscm

Re: tady je problém

vzdyt de o prachy, vzdyt farmaceuticke firmy se normalne obchoduji na burze jako jine firmy.

0/0
6.1.2009 17:53

Pán všech moří

Re: tady je problém

a doktori a sestri a osetrovatele a uklizecky v nemocnicich a ostatni personal zerou vzduch? nebo taky musi vydelat nejake penize, aby si v tom odpornem kapitalistickem svete mohli koupit chleba a mliko...?...co ty zvracenosti...

0/0
6.1.2009 17:53

ban-ánovník

Re: tady je problém

od toho je tu občan a jeho daně, ty maj zaplatit platy a všechno okolo, mimochodem i v soukromých nemocnicích je to defacto stejný s platama

0/0
6.1.2009 17:57

weboo

reakce na vilema hynka jarmilu (viz prispevek nize)

je to asocialni ale... nekolik mrtvych pacientu s rakovinou + jejich rodiny je malo volicu, kteri uz ratha nikdy nezvoli, zatimco 30 kc plati kazdej a lidi se na to nechali utahnout, pan rath by jim mel sdelit, ze kdyz bude "jeho reforma" tak nebudou platit poplatky ani paralen, ale nikdo jim nevymeni srdce a nebude lecit smrtelne nemocne choroby anebo jo ale az za par let... dnes narocne operace s cekackou okolo 3 mesicu, za ratha cekacka i tri roky! vazeni spoluobcane prave o tom jsou poplatky, ze necerpate zbytecne penize za kazde psiknuti a tim padem se usetri na narocne operace a drahou lecbu... az za ratha kazdemu z nas umre v rodine nekdo koho nebudou lecit kvuli penezum tak bude mit socdem 5-10% a bude klid(ja mam vybrano, me pan rath zabil babicku - leceni stalo 200tis. rocne, 10 let to slo, rath zavedl limitysvym stylem a najednou to neslo, do tri mesicu byla mrtva... navic jsme ty leky ani NESMELi KOUPIT ZA SVOJE!!- to pan rath vymyslel, aby nikdo nebyl zvyhodnen!!!!!!!)

0/0
6.1.2009 17:47

Vilém Hynek Jarmila

Re: reakce na vilema hynka jarmilu (viz prispevek nize)

To je mi líto. Já v tom dělám a Rath byl fakt peklo.

0/0
6.1.2009 18:46

avlyslakecod

Re: reakce na vilema hynka jarmilu (viz prispevek nize)

Pacienti s rakovinou umírali loni i s poplatkama :-(

0/0
6.1.2009 18:55

Vilém Hynek Jarmila

Re: reakce na vilema hynka jarmilu (viz prispevek nize)

Ale asi ne proto, že jim někdo náhle zakázal brát léky, protože jsou drahé. To přesně udělal Rath a několik lidí má ta jeho vyhláška na svědomí.  

0/0
6.1.2009 19:09

avlyslakecod

Re: reakce na vilema hynka jarmilu (viz prispevek nize)

A za to, že pozůstalí musí platit poplatky může kdo?

0/0
6.1.2009 19:13

Olaf Elvis

Re: reakce na vilema hynka jarmilu (viz prispevek nize)

Ty jsi cocot? 8-o

0/0
6.1.2009 22:07

mlady volic kscm

.

se platej takovy palky v obchodech za drahy jidlo, obleceni ci elektroniku (relativne k zapadu) a kdyz je neco mnohem levnejsi nez na zapade, tedy navsteva lekare za cirka 1 euro (v nemecku povetsinou 10 euro) tak je takovej povyk :-/

nechapu a nepochopim ;-D

0/0
6.1.2009 17:44

vver440 re-powering

mno soudruzi

vůbec nechápu, proč kolem dokola vomíláte 30 kaček, a přitom de ve finále vo docela zajímavý částky. malej příklad-rodina se dvěma dětma-obě onemocní. tak to máme 60 kaček u felčara, a min dalších 60 u mastičkáře. sou rodiny, který tahle nová daň dost zatěžuje. a je to daň, at si tomu kdo chce jak chce říká. vod čeho máme zdravotní pojištovny?každej zaměstnanec vidí, kolik si platí.

0/0
6.1.2009 17:31

Pán všech moří

Re: mno soudruzi

vis kolik stoji operace a nasledna lecba jenom blbeho slepeho streva?

0/0
6.1.2009 17:32

vver440 re-powering

Re: mno soudruzi

no vod toho sou přece ty pojištovny, je to stejný jako s povinným ručením, víš kolik stojí nabouraný auto?

0/0
6.1.2009 17:34

mlady volic kscm

Re: mno soudruzi

vice nez ten slepak ;-D

0/0
6.1.2009 17:37

Pán všech moří

Re: mno soudruzi

ale ne o moc...a taky jak ktery auto...zatimco u slepaku je to dane...

0/0
6.1.2009 17:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.