Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deník Češky v Gaze: Další noc hrůzy. Výbuchy už nepočítám

Pavlína Reš je zřejmě jedinou Češkou v ostřelovaném pásmu Gazy. Ve svých třiatřiceti letech pracuje jako ozbrojený doprovod komisařky OSN Karen Koning AbuZayd. Od začátku bombardování žije v krytu a o svých zážitcích píše deník pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mayerberg

Problémy Izraela 1

Tvrdit, že za postřílené děti mohou jejich rodiče, protože volili Hamas, je nebetyčná demagogie. Ptám se, koho jste volili za minulého režimu když komunisti dostávali přes 99 % hlasů? Jako vojak jsem byl ochoten se vzepřít okupantům. Za to mně normalizátory z armády vyhodili a já jako inženýr jsem musel začít pouze jako nekvalifikovaný dělník. A to jsem dopad ještě moc dobře. Moji kolegové mohli být jenom dřevorubci. Ty lidé v těch uprchlických táborech tam šli za vidinou, že zbohatnou ? Ne oni tam utíkali, aby si zachránili holé životy. A my jako občané ČR na tom, že tam museli utíkat máme velikou zásluhu. Benešova vláda totiž vyzbrojila nejenom militantní skupiny kolem Ben Guriona, ale především letectvo nově vznikajícího státu - Haganu a ty se z původním obyvatelstvem, podobně jako je tomu dnes v Gaze, nijak nemazlili

0/0
15.1.2009 0:13

Mayerberg

Problémy Izraela 2

A že Palestínce nikdo nechce? Samozřejmě, však jsou to dnes bezdomovci a žebráci, kteří potřebují pomoc. No a kdo jím pomáhá ? Jejich situaci zneužívají militantní skupiny Hamasu, Hisboly, které jím jsou schopni zabezpečit alespoň jaké-také živoření. A že je nikdo nechce? Ptám se kolik lidí u nás chce Romy? Za tento stav je plně odpověden právě Izrael. Hamas se nevyzbrojoval proti Izraelu (to by ve své výzbroji musel preferovat protiletadlové a protitankové zbraně). On se vyzbrojoval samopaly, s cílem zlikvidovat konkurenční Fatah a na zastrašování obyvatelstva Gazy. Vystřelování nijak neřízených raket proti Izraeli byla jeho největší chyba – pokud ovšem v tom neměla prsty pověstná tajná služba Izraela-Mosad aby zdůvodnila zásah Izraela. Co s tým Hamas dosáhl ? Dal Izraeli záminku k zásahu k beztrestnému zabíjení Palestínců v Gaze. Do dnešního dne je toto skóre: 3 zabití lide plus 1 kocour v Izraeli, proti stovkám Palestínčanů v Gaze.

0/0
15.1.2009 0:12

Mayerberg

Problémy Izraela 3

To ovšem nijak vládu a armádu Izraela neomlouvá. Krev těchto lidí ulpívá na jejich rukách. Od civilizované krajiny svět vyžaduje chování , které je v souladu s platnými mezinárodními úmluvami. A ty především vyžadují ochranu civilného obyvatelstva. Civilizovaná krajina musí být schopna sousedské problémy řešit dohodou a ne silou. Sila nemůže trvale nic vyřešit. Své štěstí nelze trvale budovat na neštěstí jiných. Podívejte: V první vojně proti Egyptu byla armáda Izraela schopna obsadit celý Sinajský poloostrov za šest dnů . V další vojně o Sinaj už tak úspěšní nebyli a raději dobyté území Egyptu vrátili. Proti Hisbole v Libanonu to už bylo fiasko a ptám se kolikátý deň už dobíjejí Gazu, kde proti jejích letadlům a tankům stojí amatérští obránci se samopaly ? Běda Ti Izraely, když budeš dále spoléhat jenom na silu zbraní. Jejich síla i přes dosavadní porážky roste a svět již dále nebude chtít řešit stále stejné problémy v této oblasti.

0/0
15.1.2009 0:10

gambleralkac

Sbirka

iDnes by nela vyhlasit sbirku a poslat tam tyhle svy oblibenkyni rohypnol a plenky...

0/0
31.12.2008 16:05

nahradniinteligenceprocenzora

Deník Češky v Gaze: Další noc hrůzy. Výbuchy už nepočítám

On ji tam nekdo chdinku malou donutil byt nebo ji tam nasilim drzi? Rejzuje tam jako ozbrojeny doprovod evidentne nejake palstinske kravy z UN "Karen Koning AbuZayd". Tudiz je tam jako zoldak, tak co si stezuje zalezla nekde v krytu a neochranuje ji k ochrane sverenou "dulezitou UN osobu? Ja kdyz nekam vlezu kde nejsem zrovna dvakrat vitan a dostnu tak pres drzku, si tez nestezuju na yDesu, aby mne vsichni litovali.Rv:-©:-P

0/0
31.12.2008 12:30

CZtek2006

Re: Deník Češky v Gaze: Další noc hrůzy. Výbuchy už nepočítám

V Kosovu to byla brnkacka. Tam maximalne nekdo vystrelil do vzduchu nebo hodil kamenem. Tady uz se jedna o ochranu pred nebezpecim v tom pravem smyslu. Pani dostala strach a zacina blouznit, ze cely svet protestuje a odsuzuje Izrael. Pani zacala blouznit ze strachu. Cely svet tleska. V

0/0
31.12.2008 12:40

parat

Jaký je poměr mrtvých?

Samotní židé tvrdí, že kolektivní vina je špatná. Bohužel to tvrdí, když se to týká jich samých. Jinde to neplatí. A nic nevím o tom, že by tam měla Palestina své hraniční vojáky. 

Izrael kontroluje přístup k pobřeží pásma Gazy a jeho vzdušný prostor, hranice s Egyptem je rovněž uzavřená. Od června 2006

Izrael zapověděl přístup do pásma místním i mezinárodním novinářům –

jako důvod uvedl nebezpečí, pramenící z častých případů únosů ale i

úmrtí novinářů, kteří do této oblasti přijeli natáčet.

0/0
31.12.2008 12:06

tučňák v exilu

Re: Jaký je poměr mrtvých?

Jak bys postupoval "nekolektivně"?

0/0
31.12.2008 12:10

parat

Re: Jaký je poměr mrtvých?

Nijak. Tam židi nemají co dělat. Mají vypadnout a napětí se sníží!

0/0
31.12.2008 12:48

tučňák v exilu

Re: Jaký je poměr mrtvých?

Už vypadli. Napětí se naopak snížilo. Na Západním Břehu, kde jsou, je napětí podstatně nižší. Tvá teorie je chybná. A na otázku jsi neodpověděl. Takže jak bys nekolektivně odpovídal na pokračující raketové ostřelování? :-P

0/0
31.12.2008 12:52

tučňák v exilu

Re: Jaký je poměr mrtvých?

err "naopak zvýšilo"

0/0
31.12.2008 12:56

CZtek2006

Re: Jaký je poměr mrtvých?

Vudyt oni nebombarduji kolektivne, ale selektivne. Bomby padaji pouze na uradovny Hamasu. hamas muze byt spokojeny, protoze valku Izraeli vyhlasil on sam. Co se tyce bombardovani, tak jsem byl prijemne prekvapen, ze z celkoveho poctu obeti je pouze zlomek civilu. Drtiva vetsina jsou Hamasnici.   

0/0
31.12.2008 12:25

demon5

Re: Jaký je poměr mrtvých?

1. Nikdo z Izraele nemluvi o kolektivni vine.

2. Palestina jako samostatny stat vinou palestinskych predstavitelu neexistuje, tudiz ani nemuze mit pohranicni vojaky. Vzdy se mluvi o Palestinian Authority, samosprave.

3. Pristup k pobrezi a vzdusny prostor je kontrolovan, aby teroristicka organizace Hamas nedostala zasilku zbrani ze zahranici.

4. Hranici do Egypta kontroluje Egypt.

5. Pallywood nas informuje dostatecne. Uvedomujete si, ze se zastavate a obhajujete teroristu, ktere utoci UMYSLNE na male deti a civilisty, na teroristy, kteri schvalne umistuju sva zarizeni v obytnych ctvrtich?

0/0
31.12.2008 13:43

dislektik-idnes si na mě zasedla

ten deník pro idnes mám chápat jako chudáci Hamasáci

či jako já chudák z ozbrojeného doprovodu jsem ve válce kde nechci být?

0/0
31.12.2008 11:52

ruzovy.svetr

Re: ten deník pro idnes mám chápat jako chudáci Hamasáci

Ne, ten "deník" ti jenom má osvětlit , že je to "jen" reakce na tu zvýrazněnou raketu grad.

0/0
31.12.2008 12:01

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: ten deník pro idnes mám chápat jako chudáci Hamasáci

jo aha takže ona slečna pracuje na choulostivém místě a tes jako prodá své dojmy z likvidace Hamasu v Gaze myslím že ji platí Hamas a ne OSN i když ono to je možná stejný!hlavně ukázat jak trpí ona a obyvatelé kterí si zvolili Hamas !

0/0
31.12.2008 12:07

parat

Násilí rodí násilí

a každá eskalace je jak cyklón. V pásmu nemají židé co dělat. Bohužel židovský stát je založený na víře a fanatickém náboženství. Palestinec hodí kamenem a žid mu prostřelí  hlavu. Je to nekonečný příběh zoufalství. A bojím se, že když se židy nepodaří zastavit, islám se bude mstít stále víc po celém světě. Dnes hledat začátek je nesmysl. Je nutné Gazu předat Palestincům a dosadit tam mírové sbory. Ale židé nikdy na tato jednání nepřistoupí.

0/0
31.12.2008 11:46

tučňák v exilu

Re: Násilí rodí násilí

Gaza už Palestincům předána byla. Před třemi roky. :-P Mimochodem Palestinci neházejí kameny (tedy pokud zrovna nejedou pro zahraniční novináře) ale střílejí rakety. :-P

0/0
31.12.2008 11:54

demon5

Re: Násilí rodí násilí

Otazka je, co by Hamas udelal, kdyby mel treba atomovou raketu. To maji vybavit izraelskou armadu pazourky, aby se to vyrovnalo?

0/0
31.12.2008 13:47

parat

Re: Násilí rodí násilí

Kdyby měl atomovku, zpustošil by vše živé.  Co se dá dělat? Donutit židy, aby neprovokovali. Ortodoxní dát do basy a náboženství jim vymlátit z palic. Ale i silou donutit o totéž palestince. Na druhou stranu jestliže Ostravák přijede do Prahy či naopak, nevystřílím Ostravu, či Prahu. A toto dělají židé. Zda je v tom původně náboženský, či jiný konflikt, násobený vraždami rodin a dětí, dnes již nikdo nerozhodne. Faktem je, že náboženství narozdíl od barvy kůže se nepozná. Takže šílenství může propuknout kdekoliv!

0/0
31.12.2008 20:20

Smile

Re: Násilí rodí násilí

Co je to za kraviny? Izrael začal s bombardováním? On vypálil jako první na civilní cíle? Vždyť i Fatan varoval Hamás, že nemá po vypršení příměří začít s útoky na Izrael, ale marně. A to, že během příměří Izrael zlikvidoval tunely, kterými se do Gazy dostávají zbraně a výbušniny, to je zákrok proti zločincům a žádné porušení příměří. Nechápu, jak Izrael provokoval, snad jedině svou existencí, ale na tu má právo. A pokud chcete cpát ortodoxní židy do kriminálu, tak co potom s ortodoxními muslimy? Bude vám na ně stačit aspon Afrika, vy příznivče konečných řešení? (Y)

0/0
2.1.2009 18:13

NT05

Nemůžu usnout ani na minutu

Tak co tam leze, nána pitomá?

0/0
31.12.2008 9:32

Jenda.Pracka

Re: Nemůžu usnout ani na minutu

Domnívám se že tentokrát už Izraelcům došla trpělivost a Gaza bude srovnána se zemí. Vycházím ze souvislosti jak nedávno Izraelci mnohdy násilím vyklidili své lidi z pásma Gazy. Proč asi?

Pokud chce ta nána přežít má jedinou možnost. Co nejdříve opustit Gazu, pokud to ještě půjde. Stejně je tam zbytečná. OSN je mrtvá a dávno již nerespektovaná organizace, tak v Gaze jenom vystavuje zbytečnému riziku své zaměstnance.

0/0
31.12.2008 10:38

Monstrum Anonymič Anonymov

Ukrývá se v krytu

takže toho houby vidí, ale to je u novinářů z válečných konfliktů normální, že nevytáhnou psty z krytu či hotelu...

0/0
31.12.2008 9:03

ali b

pohled na blizky vychod

ziji v izraeli uz deset let,ackoli jsem zenaty s izraelkou , vzdy jsem se snazil byt nestrany.hodne lidi o krutostech izraelcu,ale malokdo se deiva co tomu predchazelo.

kazdodenni ostrelovani ze strany hamasu a ostatnich ozbrojenych palestinskych slozek.nekolikere varovani ze strany izraele, ze pokud nedojde k zastaveni pstrelovani , izrael pouzije silu.problem je v tom ,ze palestinci si byli jisti ,ze k takovemu zasahu nedojde.a jeste jedna vec o palestincich naproti vsem mezinarodnim dohodam zadrzuji izraelskeho vojaka na neznamam miste, bez moznosti styku s predstaviteli cerveneho krize.o rodine ani nemluve.naproti tomu vsichni palestinci zadrzeni na izraelskem uzemi maji moznost setkat se s rodinou.

ale podle vetsiny evropskeho tisku jsou to prave izraelci,kteri se provinuji .posudte sami.

0/0
31.12.2008 6:40

maxt0n

ja by som taktiez umieral strachom

ale chcem aby to izrael, ked uz raz zacal deratizovat, zbavil od tych neveriacich smaziek nafurt.(Y).

0/0
31.12.2008 1:24

sir Humprey

a pan doktor už pro vás nepíše, rudoši?

http://danicek.blog.idnes.cz/

0/0
31.12.2008 0:57

Dluhy se neplatí

Re: a pan doktor už pro vás nepíše, rudoši?

Ale jeho seriál mně připadá výborný.

(Tu adoraci Paroubka považuji za doktorovu dezorientaci)

0/0
31.12.2008 1:01

sir Humprey

Re: a pan doktor už pro vás nepíše, rudoši?

tak napůl :-)

Ale jinak máš pravdu R^

0/0
31.12.2008 1:03

yasam

Re: a pan doktor už pro vás nepíše, rudoši?

Jsou to hejo nazory a nemusis je vubec nijakym zpusobem posuzovat, kdyz se chces vyjadrit napis jemu. Jinak souhlasim, ano to co pise ma cenu cist narozdil od toho braku tady na idnesu.

0/0
31.12.2008 3:02

Dluhy se neplatí

Výborný popis pocitů Izraelských občanů

při dopadu raket střílených plastelínskými teroristy.

Díky za dokonalé vysvětlení nezbytnosti trestu za zločiny Hamasu.R^R^R^R^

0/0
31.12.2008 0:54

Mik8

Re: Výborný popis pocitů Izraelských občanů

R^

0/0
31.12.2008 0:58

Cizinec_Cizinec

Re: Výborný popis pocitů Izraelských občanů

Gratuluji za prvni hovadsky prispevek...

Jinka pravdy se v tomhle pribehu nedobereme... Ale z toho co vim soudim ze se LZE kapitalne .... je cca 400 mrtvych lidi a z toho "jen" cca 60 civilu... Zrejme se ridic sanitky a dalsi stovky lidi  mezi civily nepocita...

Jakkoliv bude muj prispevek pokroucen nepatrim mezi fandy Palestincu ci Zidu... Pouze jsem opet konsternovan tim co se "oficialne" dovidame a tim co se tam asi deje doopravdy ... Prvni kdo v tehle valce umrel je pravda... A ted se vsude lze a lze ...

0/0
31.12.2008 1:00

sir Humprey

Re: Výborný popis pocitů Izraelských občanů

co lze?

0/0
31.12.2008 1:03

Dluhy se neplatí

Re: Výborný popis pocitů Izraelských občanů

Zmatené, zkus psát věty, které se navzájem nevyvracejí nebo je jako ostatní voliči KSČSSD alespoň rozděl mezi více nicků.

0/0
31.12.2008 1:03

Cizinec_Cizinec

Re: Výborný popis pocitů Izraelských občanů

Umite jeste jine kousky krome lakovani spolubesedujicich ruznymi ismy a barvami? ...

Ale pokud vy se klasifikujete jako antikomunista pane tak ve vasi zpolostele geometrii budu patrit do jine skupiny. Znate li jen dve mnoziny lidi jsem hrde obyvatel te druhe...

0/0
31.12.2008 1:12

júLinek šíšaL

Re: Výborný popis pocitů Izraelských občanů

ještě že sis toho všim, Růžo, ... jinak by tě všichni už měli za úplně dementního, že? :-)

0/0
31.12.2008 8:56

Cizinec_Cizinec

Re: Výborný popis pocitů Izraelských občanů

Jinak Dluhy se neplati je prihodny nick ... Za Dluhy ve vzdelani se plati ...  Minimalne ztratou soudnosti. Muzu brecet zalem nad chudakem zidem co se skryva v krytu pred palestinskou raketou ci naopak plakat nad zabitym palestinskym ditetem.... Nicmene  historie dava za pravdu ze ani Francouzi neporazili Alzirany ani Anglie neporazila kolonie v Novem svete ci Britanie Indii .... Nepomohlo jim vypalovani znasilnovani ani muceni, devotnost koupenych domorodcu, oddanost urcitych spolecenskych skupin .... Jedine co rozhodlo byla nenavist porobenych a utlacenych ci zahnanych do kouta....

Pri mire porodnosti Palestincu a mire porodnosti Zidu je do 50 let Stat Izrael odsouzen k zahube.... alespon v podobe co jej zname...

Zidovsti obyvatele mohou na ceste do zkazy vzit s sebou hodne mrtvych nepratel ... ale to je vse... Jsou odsouzeni k exodu a opet jak je to v historii pravidlem nevinne deti pykaji za ciny svych rodicu...

0/0
31.12.2008 1:09

terminátor4

Re: Výborný popis pocitů Izraelských občanů

Pinku, za chvíli za tebou na pokoj přijde pan Zelenka a píchne ti heparin  :-)

0/0
31.12.2008 9:16

EWCZ+

Re: Výborný popis pocitů Izraelských občanů

Fakt je, ze s diferencni plodnosti si uz zacinaji delat starosti sami Izraelci. A jeste k tomu prispiva, ze jedina skupina zidu, kteri se mnozi, jsou ti ortodoxni, coz pro hladke fungovani statu jako celek taky neni optimalni.

0/0
31.12.2008 10:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.