Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč nesouhlasím s ofenzivou v Gaze

Co bylo v posledních několika letech dříve – teroristické útoky Hamasu, nebo izraelská "protiteroristická" tvrdost? Tato otázka se může podobat známé hádance o slepici a vejci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BedlamW

hmm

Chtelo by to tam hodit jednu hodne velkou atomovou bombu a bylo by po problemu. Zadny IsraHell, zadna Palestina.....Svetu by se kur.....y ulevilo!:-)

0/0
13.4.2009 13:24

wogi

Chce to sneci vycistit tlakovou hadici ty palestinske

chlevy a smradlave brlohy. Zbytek palestincu natlacit do more co nejdal mozne. Mrtvej palestinec, dobrej palestinec.R^

0/0
13.4.2009 12:38

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: Chce to sneci vycistit tlakovou hadici ty palestinske

:-©fuj, odpade ... kdybys raděj na svým smetišti sháněl něco k snědku, abys pak neotravoval ovzduší u dveří svého oblíbeného pubu :-©

0/0
13.4.2009 12:51

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

protože nic neřeší z problému, na který bylo kdysi dávno zaděláno usnesením osn, naopak ještě více a hlavně déle znepřátelí palestince  a židy a nažene vodu na mlýny obou antidemokratických seskupení ... :-P

0/0
13.4.2009 12:16

wogi

Re: souzi a soušky čížci,

jo suline, ja to taky rikam, ze lepe namlit palestince do sekane a dat to nasim chlupatym milackym za trest.

0/0
13.4.2009 12:39

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: souzi a soušky čížci,

no vidíš to, odpadku, já  tak melu zas ty antidemokraty ...:-P

0/0
13.4.2009 12:48

wogi

Re: souzi a soušky čížci,

drz hubu nemej!(Y)

0/0
13.4.2009 12:49

marekW777

no ten

Čejkúv blábol som čítal, je to škvár.:-©:-©

0/0
13.4.2009 11:58

trodas1

Á další...

...politicky korektní intelektuál ze stejného kadlubu jako ti, co se před poslední válkou cicmali s Hitlerem. Pan intelektuál se jaksi pozapoměl zmínit o tom, že zničit Izraelbylo dlouhodobým cílem všech okolních arabských států a když to po několika válkách vzdali, zůstali ti "chudáci" Palestinci jaksi sami. Pan intelektuál se jaksi pozapoměl zmínit o tom, že v OSN bylo kdysi rozhodnuto o vzniku dvou (!) států, Izraele a Palestiny. Pan intelektuál nám jaksi pozapoměl sdělit to, že na základě tohoto rozhodnutí Izrael skutečně vznikl, čehož Palestinci schopni nebyli a stali se na účet světové veřejnosti profesionálními uprchlíky. Pan intelektuál se pozapoměl zmínit o tom, že polokomunistická Evropa posílá do Palestiny "humanitární pomoc" , ve skutečnosti  výpalné, aby sladká Francie měla klídek na své teplé rohlíčky máčené v teplém kafíčku. Asi tak jako když "svatý" Václav posílal voly do Němec. Tehdy to rázně vyřešil Boleslav, dnes ale aby Boleslava pohledal.

Fuj !!!!

0/0
13.1.2009 12:51

Leto_Atreides

Arabové nesčetněkrát dokázali, že rozumí jen síle.

Jakékoliv vyjednávání je pouze úskokem, projev dobré vůle chápou jako slabost a zbabělost. Izrael si naopak počíná velmi, velmi chrabře a rytířsky. Měl by Gazu srovnat se zemí a všechny tamní Araby vyhnat třeba do Egypta, ať se o ně bratři ve víře pěkně postarají. Gaza hlasovala v relativně svobodných volbách pro Hamás, tak ať nese následky jeho politiky. Vyhlásit kobercové bombardování a postupovat pomaloučku polehoučku ze severu na jih, aby stačili civilisté ustopovat. A Íránu i dalším kdo by hrozili intervencí pohrozit atomovkama. To by měli Židé udělat.

0/0
10.1.2009 11:31

footi

Prosím o reakci autora článku

1) Poměr obětí je klamavým argumentem o vině nebo nevině. Za 2.světové války zabili spojenecké bomby při jednom jediném náletu na Drážďany v únoru 1945 stejně lidí jako německé nálety na Británii za celou válku! (V Drážďanech zemřelo 24.000 - 40.000 lidí, většinou civilistů; Wikipedia). Přesto není pochyb o tom, kdo byl původcem války (Německo).

2) Země, která první útočí na svého souseda, vystavuje vlastní obyvatelstvo (včetně civilistů) odvetě.

0/0
9.1.2009 13:12

Pan Navratil

Hahaha,

spravedlivý boj proti terorismu vede jako kdo? Nebo jak se to dělá.

Že je mrtvých Izraelců méně je důsledkem toho, že jednak jsou schopní a ochotni (tj. ne líní) něco pro svou pasivní obranu udělat a jednak proto, žejejich cílem obecně není stát se mučedníkem.

0/0
9.1.2009 12:34

gorythc

Navrh pro pana Cejku

Navlikntete manzelku do burky, pritom ji preventivne zmlatte, pak jdete do hospody na rohu a kazdeho kdo pozre alkohol nebo veprove maso vytahnete na ulici a verejne podriznete, potom opasejte sve deti vybusninou, poslete je do skoly a na dalku odplate. Teprve potom zavladne na zemi mir a laska.

0/0
9.1.2009 12:09

Zamete

Může mi

autor tohoto článku sdělit směnný poměr mezi izraelským a palestínským životem? Kolik zabitých Izraelců je důvodem k odvetě? 10? 20? To ne, na to už odpověděl. 100? 1000? 100000? Tak nějak se mi nezdá, že za 10 let zabili islámské rakety jenom 20 Izraelců. Jak je možné, že pro ty zlé Izraelce bojují i Drůzové, bývalí spojenci Arabů a křesťané?

Jistěže ztráty na palestinské straně jsou větší: - armáda útočí na militanty, kteří se pohybuji v oblasti s vysokou hustotou civilního zalidnění a ti (militanti) nedělají nic pro snížení civilních ztrát, naopak se je snaží zvýšit. Stejně tak tomu bylo za druhé světové války, ve Vietnamu, Koreji v Afganistánu. Ve městech se nedá vyhnout civilním ztrátám. Ač je mi jich líto, současný podíl není nic proti tomu, jaký by byl, kdyby IDF postupovalo s "něžností" Rudé armády, Wehrmachtu nebo US army ve Vietnamu.

0/0
8.1.2009 15:19

činčo

Jak někdo muže vubec pochybovat o tom, že to co dělá

Izrael, je jen odpovědí na teroristické utoky na něj! Pan politolog ano!:-P

0/0
8.1.2009 11:54

rohatey

Pahumanistický deprivant

který je buď tak hloupý že nechápe nic nebo má na mozku nějakého toho antiami nebo antižido švába.

Bych je vystavil stejné situaci v jaké jsou Židé, bych je všechny tyhle deprivanty i s jejich manželkama a dětma strčil do nějaké tomboly a za každého zabitého Žida bych vylosoval jednu rodinu určenou k fyzické likvidaci. Potom by si mohli takto mudrovat jaký je rozdíl mezi přiměřená preventivní obranou svých občanů a agresí nebo terorem. ;-€

0/0
8.1.2009 9:44

mayqo_151

clanek celkem dlouhej

a pritom totalne prost jakehokoli argumentu, zvlastni ;-D;-D;-D

0/0
7.1.2009 11:12

vistr

Co tedy s tím?

Vážený pane Čejko,

snažím se vždy o "nečernobílé" vidění světa, nicméně Váš článek mě trochu zvedá ze židle. Totiž proto, že mlží a nenabízí řešení. Připomenu několik faktů: 1. Izrael existuje nikoliv jenom ze své vůle, 2. Od jeho vzniku je cílem jeho arabských sousedů zničit jej, 3. Nejsem si jist, že právě Izrael zařídil, aby "někdo" střílel rakety na jeho území

a položím Vám několik otázek: 1. Proč ten "sociálně dobrý" Hamás připustí, nebo přímo organizuje posílání raket na Izrael a neřeší problémy jednáním?, 2. Kdyby Vás někdo ohrožoval na životě, uměl byste se prát "jenom jako" nebo jen tak "přiměřeně?", 3. Jak byste tu situaci řešil Vy? Co byste udělal, kdybyste měl v Izraeli neomezenou moc a odpovědnost za životy svých lidí?

V. Strebel

0/0
5.1.2009 19:21

dedko

Souhlasím s ofenzivou v Gaze.

S Hamasem a podobnými organizacemi se nedomluví ani samotní umírnění

Palestínci to proto, že Hamas se domluvit nechce. Je to s ním stejné jako s nepřizpůsobivými spoluobčany se kterými se také nedomluvíme. Rozumí pouze síle. Pokud poznají, že jejich protivník je slabý , nerozhodný nebo moc slušný, zneužijí toho. Proto je nutné, aby Izrael bránil svoje obyvatelstvo a svůj stát.

0/0
5.1.2009 10:42

BenediktSpinoza

argument 300:20

je naprosto zavadejici. Jake jine reseni povazujes za lepsi? Zrusit Izrael jak pozaduje Hamas? Povoit navrat palestinskych uprchliku a jejich rodin do Izraele, jak pozaduje napr Fatah?

0/0
5.1.2009 9:42

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Trapná demagogie ....

... při diskuzi by tyto "argumenty" neuspěly   :-/  Rv

0/0
5.1.2009 1:01

hurikan_x

di nekam Marku Č.

Hamas neprodlouzil primeri a zacal odstrelovat Izrael. Udelat to me nekdo tak netouzim po nicem jinem nez puvodce bez milosti postrilet. Je to jako kdyz te otravuje hmyz  - az uz te to hodne obtezuje tak ho proste zlikvidujes.

0/0
5.1.2009 0:34

papazian

Obrana státu Israel je logická, Hamas a jeho

terorismus musí být poražen. A pokud se občanům žije pod Hamasem zle, mohou státu Israel pomoci při jeho eliminaci, resp. zahnání do patřičných mezí. Stát Israel jistě  ambici někoho likvidovat, ale brání se neustálým raketám. A příměří zrušil Hamas, tedy vyhlásil válku, takže místní obyvatelé by se měli ptát Hamasu, proč nechtěl mír se svým sousedem, proč chce pořád válku? Názory v článku jsou nelogické a falešné.

0/0
4.1.2009 23:28

Mája3.3.

válka

Každá válka je špatná, hlavně pro tamní obyvatele, s žádnou války a žádnými boji nesouhlasím a nikdy souhlasit nebudu. Jsme rozumní lidé, ale rozum používáme málokdy, rveme se mezi sebou jako malí.

0/0
4.1.2009 13:22

mtis

Re: válka

Mluv laskavě za ty, kdo to spustili.

0/0
5.1.2009 0:32

činčo

A co tak, živit se poctivou prací, třeba živnostníka,

aby i pisálek poznal skutečný život v byrokratickém kapitalismu:-P

0/0
4.1.2009 12:36

krtkoun

pan autor ma v hlave zmatek

vite pane ono nejde o pocty   je svet kdy kazdy jednotlivy zivot ma cenu a svet kde kazdy je urcen  k obetovani ve svetle vyssich cilu, coz vam to nezni v usich?

Jak rika Vancura "stal jste se mluvkou anebo hlupakem?  Prestante uz "pindat " a kouknete se na toto: http://danicek.blog.idnes.cz/c/27151/Seich-Yasin-s-MUDr-Rantisim-lecili-deti-do-roztrhani-jejich-tel.html 

0/0
4.1.2009 12:21

rohatey

Neskutečné názory

Nadávat na nějaké romské parazity co jsou celý život na dávkách to je v souvislosti s tímhle pahumanistickým ksindlem opravdu  nemístné.

Nuž představme si že tomuhle pačlověku jsme financovali to jeho humanistické vzdělání a teď ještě určitě platíme tyhle neuvěřitelné duševní zvratky, tož řekl bych že číst Rudé právo v době normalizace to bylo slušnější čtení než tyhle výplody prý snad nějakého humanistického vzdělance,

Tohle stvořit to by snad ještě člověk bral kdyby to napsal nějaký palestinský studentík z nějaké naší pomocné školy.  ;-€ 

Tak ona se prý má válka vést jako "férovka" kus za kus;-D 

0/0
2.1.2009 20:34

opportunity

Pouhá konstatování.

A co řešení - máte nějaké? Takové, co by fungovalo? A hlavně - co by obě strany dodržely? :-/

0/0
2.1.2009 13:51

Sportovec roku 2009

Re: Pouhá konstatování.

Na tyto problémy Izraele Barack Obama nedávno odpověděl takto:

 Rv

"Když někdo hází rakety do mého domu kde moje dvě dcery spí, já udělám VŠE co je v mé moci tyto hovadiny ukončit - a  doufám a očekávám že Izraelci tak udělají."

R^

0/0
2.1.2009 22:43

Sportovec roku 2009

Re: Pouhá konstatování.

Tohleto on Američanúm řekl během voleb. Tak kdo ví či li to myslel vážně. Budeme doufat že jo! :-/

0/0
4.1.2009 23:59

mildapr

Velmi zvláštní argumenty

1. Nepoměr obětí na obou stranách je důsledkem odlišné strategie. Zatímco Izrael se snaží minimalizovat riziko, kterému jsou jeho občané vystaveni, Hamasu je to jedno a klidně provádí vojenské akce uprostřed civilního obyvatelstva. 2. Otázka prvotní příčiny je nesmyslná. Izrael je obklopený nepřátelskými státy a jinými útvary a  stále bojuje o svoji existenci. Arabové se ho - v rozporu s usneseními OSN - snaží zničit.  3. Izrael neusiluje o nadvládu nad Araby. Problém je v tom, že Arabové se řežou sami mezi sebou - viz. Libanon apod. Všechny pokusy o samosprávu nad svým územím končí tím, že se frakce vzájemně postřílejí.  4. Frustrací Arabů, která vyplývá z jejich ekonomické situace, není vinen Izrael. Názorně je to vidět, pokud porovnáte hospodářství Izraele a Sýrie, nebo i jen oblasti v Izraeli obývané Židy a Araby. Arabové prostě nejsou schopni překousnout, že vedle nich žije někdo, kdo je schopnější než oni.  Namísto aby ze spolupráce s Izraelem měli užitek, snaží se ho zničit. 

0/0
2.1.2009 12:51

Tholdrin

Re: Velmi zvláštní argumenty

Naprosto souhlasím. Nepoměr ztrát je kupříkladu způsoben efektivitou izraelské obrany snažící se ztráty minimalizovat (viz bezpilotní a satelitní systém včasné ochrany a varování před nepřátelskými raketami) na rozdíl od Hammásu který své vojenské aktivity umisťuje do co nejvíce obydlených oblastí, školek a nemocnic aby své lidi nejen nechránil ale dokonce použil jako živý štít. Mrtvými civilisty se pak zaklínají před světem - je to ale jen důsledek jejich taktiky. Nemluvě už o efektivitě každé Izraelské odvety. Zatímco Palestinští extremisti odpalují gránáty z minometů a rakety víceméně na slepo do obydlených oblastí, izraelci s vysoce modernizovaným dělostřelectvem a letectvem likviduje systematicky konkrétní cíle.

Btw.. V novinách se píše 400 mrtvých ale málokdy dodají že jen necelých 40 z tohou jsou civilisti. A to ještě ti kteří neuposlechli výzvy které jsou jim rozesílány SMS a podobně.

0/0
2.1.2009 13:39

bambulakova

Re: Velmi zvláštní argumenty

Dobrý den, zajímalo by mne, kde jste čerpal(a) informace o počtu civilních obětí na palestinské straně. Taktéž o SMS, umísťování vojenských aktivit do školek a nemocnic apod.

Děkuji bambulakova@seznam.cz

0/0
7.1.2009 11:04

sageorg

Ještě zkuste.....

svá moudra vykládat přímo v místě konfliktu,jedné i druhé straně.Pomůžete někomu?Poženou vás sviňským krokem obaja.

0/0
2.1.2009 12:29

Silber1

komentar

Vážím si textů Marka Čejky, ve kterých se v minulých 10 letech v novinových článcích i ve svých knížkách zabývá velmi ožehavou tématikou Blízkého východu. Svým nekonfliktním pojetím dokázal srozumitelně komentovat události nedávné i dávnější historie, které často nesmiřitelně rozdělovaly nejen jejich přímé účastníky, ale i miliony lidí na celém světě. Myslím, že málokdo z novinářů nebo spisovatelů projevil podobnou odvahu a intelektuální schopnosti. Věřím, že svými texty plnými faktů, důležitých informací a objasňujících souvislostí pomohl nejen laikům lépe se orientovat, ale snad i sympatizantům obou znepřátelených stran, snažit se pochopit lidskou pozici druhé strany. 

 Velmi mu držím palce, aby se mu podařilo v podobném duchu psát i dál.

     

0/0
2.1.2009 10:01

rohatey

Re: komentar

To není nekonfliktní pojetí, ten hnup evidentně straní jedné straně a to zřejmě té svoji straně stejných hnupů na stejné duševní úrovni.

Nechápu proč nás toto individuum otravuje těmito zvratky, takovéhle "názory" bychom mohli určitě vyslechnout v  v každé mohamedánské mešitě. Ten člověk vůbec neuznává nějaké právo státu se bránit a povinnost chránit své obyvatele před terorismem.

0/0
2.1.2009 20:40

LosCatmanos

To je článek...

"To nemůže být spravedlivý boj proti terorismu" - autor žije v iluzi, že válka je spravedlivá."A stejná logika platí i pro současné násilí: ke kolektivnímu trestu je

odsouzeno více než jeden a půl miliónu obyvatel Gazy, kteří si svůj

osud nevybrali sami." - Hamas ve volbách vyhrál díky hlasům Izraelců?

"Je smutné, že izraelská operace slouží i jako druh volební kampaně před blížícími se volbami v únoru 2009." - kdyby Hamas neútočil, nebyla by kampaň.

0/0
2.1.2009 5:20

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: To je článek...

"To nemůže být spravedlivý boj proti terorismu" ... a tím pádem ani žádný stát či jiná sešlost válku vedoucí, viď? ... i ten nejcivilizovanější ... ovšem nad tvým posledním tvrzením mne mate skutečnost, že kdybys měl c pr...i ryby, nemusely by být rybníky ....

0/0
2.1.2009 6:14

Greybeard+

Autorovi,

ještě máme v této chvíli čas a možnost si vybrat. Oni, myšleno muslimský svět, který nenávidí naši kulturu a za nesmírných obětí se ji snaží zničit, nebo my, kteří v nějaké humanistické hlouposti se snažíme omluvit zločiny nemyslících a náboženstvím zblblých taky lidí. V tomto případě stojím na straně Izraele a doufám, že dojde k totálnímu zničení kultury, která hrozí zahubit civilizovaný svět. Oni nebo my co je vám autore bližší?

0/0
2.1.2009 3:53

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: ...inu,vy s vaší kulturou určitě ne, soudruzi ...

:-P

0/0
2.1.2009 6:05

Greybeard+

Re: ...inu,vy s vaší kulturou určitě ne, soudruzi ...

Dotaz byl autorovi ne tobě trubko.

0/0
2.1.2009 16:29

otpusk

Zvláštní logika

Autor si snad myslí, že se Izrael má nechat odstřelovat raketami za Gazy, které mají v dosahu více než milion jeho občanů. 8-o

Zbývá už si jenom postěžovat na brutalitu a bestialitu Izraele, který při útocích na Gazu zabil 300 lidí a z toho 250 byli ozbrojenci Hamásu.

Je mi upřímně líto, že Izrael zakročil pouze takto mírně, protože Palestinci se, jak vidno, na tomto území přemnožili jako krysy a žijí jen z humanitární pomoci.

Navrhoval bych to tam plošně vybombardovat.

0/0
1.1.2009 23:46

sir Humprey

pro neználky

http://danicek.blog.idnes.cz/

0/0
1.1.2009 23:20

mtis

Tohle mně fakt dostalo

"V mnoha věcech je Hamas odsouzeníhodný. Bohužel-bohudík má však i své kladné rysy, jako například sociální systém, který je jako jediný efektivně schopný pomoci Palestincům v Gaze."

Efektivní sociální systém vybudoval i Hitler v Třetí říši!

0/0
1.1.2009 23:18

sir Humprey

Re: Tohle mně fakt dostalo

;-D;-D;-DR^

0/0
1.1.2009 23:21

Dr No

Nevím, jestli si to někdo uvědomuje,

ale hlavním cílem bezhlavého odstřelování izraelského uzemí raketami není zabíjet Izraelce, ale především vyprovokovat Izrael k odvetné akci, při níž zahynou "nevinní palestinští civilisté" kteří pak poslouží propagandistickým záměrům, předvádějícím Izrael jako zlého agresora a Palestince jako oběti - a jako důvod, proč i nadále poskytovat těm, kteří se vydávají za představitele Palestinců štědré finanční dotace.

0/0
1.1.2009 20:55

mtis

Re: Nevím, jestli si to někdo uvědomuje,

Dotace z Iránu a od islamistických nadací jsou mimo možnosti ovlivňění ze strany vyspělých států, ale co se týká dotací EU, tak pokud se pamatuju, tak ty momentálně čerpúá převážně Fatáh a Západní břeh, Hamasu dávají opravdu minimálně. A Írán bude mít zanedlouho dost co dělat sám se sebou, ne tak dotovat každé pitomce na BV.

0/0
1.1.2009 23:20

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Nevím, jestli si to někdo uvědomuje,

inu, matýsku ... to údajně civilizovaný svět má co dělat sám se sebou taky ... už hezkých pár let ... asi kvůli dotacím takových pitomcům jako jsi ty ...:-P

0/0
2.1.2009 6:10

risolino

Re: Nevím, jestli si to někdo uvědomuje,

to říký ten pravý;-D

0/0
3.1.2009 21:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.