Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silvestrovský alkohol za volantem prokáže už „dýchnutí“. A stačí málo

Řidiči, kteří po silvestrovských oslavách nastartují auto, si musí dát pozor na novinku: jako důkaz, že pili, postačí policii dechová zkouška. Odpadnou tak zdlouhavé převozy k lékaři na odběr krve. A redaktoři MF DNES otestovali, že k začátku konce řidičské kariéry stačí málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

formic

DRAGER

Mě tedy dost zaráží, že na vše musí být tolerance od výrobce. U rychlosti se odečítají do 100 km/h 3 km/h a od 100 km/h 3%. Přitom výrobce jasně řekl, že daná tolerance je pouze  u překročení 50 km/h. Čili při naměřené rychlosti 53 km/h je skutečná rychlost 50 km/h. To samé je i při vážení kamionů. Tam je také stanovená tolerance 3%. Proč se tedy na DRAGER neuznává tolerance 3%??? Vše se kalibruje a ověřuje přes Metrologický ústav. Je to hrůza. Přece nemá smysl honit lidi, kteří mají v dechu do 0,10 promile. Je třeba se zaměřit na opravdové opilce za volantem.

0/0
31.12.2008 11:39

icmek

Re: DRAGER

dyť to taky nikdo nebude dělat. to, že bude problém, pokud dejchneš policajtovi 0,2 promile, to ti řikaj média a jejich redakční bublifuk.

0/0
31.12.2008 12:22

Revi

Re: DRAGER

Přístroje jsou přesně kalibrovány aby nevznikaly dohady .. Jde o to že když nadýcháš přesně 1,01 promile tak bys mohl požadovat toleranci? Proč? z jednoho prostého důvodu, je rozdíl jestli jen přijdeš o papíry, nebo pujdeš sedět .. A máš pravdu, nemá smysl honit lidi s 0,1 promile .. a Policie to taky nedělá (nikdy jsem nic takového nezažil)

0/0
31.12.2008 12:24

kuntakynte

Re: DRAGER

Pánové, dovolím si nesouhalsit, já jsem nedýchal 0,16 a stalo me to 2 500 Kč!!! Hádat jsem se mohl jak sem chtel. Také jsem poté slyšel od policistů, že do 0,2 se tím vůbec nezabývají, ale že mají na služebně jednoho vola kolegu - a na toho jsem já narazil!!!:-P

0/0
31.12.2008 14:46

Revi

Re: DRAGER

Tak to se muselo stát už dřív, protože za současné právní úpravy se pokuta na místě nedává

0/0
31.12.2008 15:29

Euronymos

Re: DRAGER

Přesně jako můj kolega. Ten nadýchal 0,13 a také se to policii nelíbilo. Dokonce se jim ani nelíbilo, že jim kolega předložil lékařskou zprávu, že v "dobré" konstelůaci hvězd pro něm může být velké pivko smrtelné. Nakonec to tedy uhádal, ale kvůli tomuto extempore nemohl jít na jednání a musel jsem tam ze sebe vo?a dělat já.

Btw. Ale pokutu si zasloužíte, když ani nevíte o možnosti si množství odběru krve.:-)

0/0
31.12.2008 22:13

tripik

?

dnes budu mit 2,72 promile - 2 - 12nacky a 8 velkych slivovic - ale ve tri musim ridit......jdu to nakombinovat jinak - vice panaku za hodinu:)))

0/0
31.12.2008 9:46

Xladi

Re: ?

A co se trochu krotit a pít míň abyste v ty 3 mohl řídit v klidu že jste střízlivý? Na odbourání je dobré jíst špek a jak píšou hodně pít ale nejlépe neperlivou vodu

0/0
31.12.2008 14:57

Mak1

A jaké dostanu od fízlů odškodnění,

když nadýchám, ale v krvi mi pak nic nenajdou ? ?

0/0
31.12.2008 8:22

icmek

Re: A jaké dostanu od fízlů odškodnění,

no nechaj ti cucátko od testeru jako bonus :D

0/0
31.12.2008 8:43

Mak1

Tréning se nesmí podceňovat :

 - tomu, kdo pije často a snáší ho dobře, budou ubývat promile rychleji," řekl primář pražské protialkoholní léčebny U Apolináře Petr Popov.;-D

0/0
31.12.2008 8:19

doktor_bota

K té reklamě na online alkotest...

Stojí tam:

"Alkohol v krvi si můžete nechat odeslat na svůj email."

Takže pak budu střízlivý?:-)

0/0
31.12.2008 8:11

icmek

Re: K té reklamě na online alkotest...

;-D to zas někdo nechodil do školy na seminář rétoriky a stylu.

0/0
31.12.2008 8:42

babacek

Silvestr

Na Silvestra údajně chlastají pouze amatéři?:-P

0/0
31.12.2008 7:39

oId fashioned Vince III..

OMFG,

"dehydratuje"???8-o8-o

0/0
30.12.2008 17:21

icmek

Re: OMFG,

no neni to zrovna nejoptimálnější termín, dokonce možná neslučitelný se životem ;-D

0/0
30.12.2008 17:51

herdekflek

Re: OMFG,

ale ani termín "nejoptimálnější" není zrovna logický....

0/0
30.12.2008 20:47

Andee

Re: OMFG,

skoro bych řekl, že není "nejoptimálnější" ;-D;-D;-D

0/0
30.12.2008 21:18

icmek

Re: OMFG,

:)) přesný ;-D

0/0
31.12.2008 8:41

ladaxxt

tak koukni sem..

http://auto.idnes.cz/alkulacka.asp

0/0
30.12.2008 17:19

Muf007

Co mi v článku chybí?

Od dětství jsem slýchal radu po jednom pivku jeď až za 4 hoďky. Pepovi a Frantovi tady v testu dali dýchnout nejdéle za 2 hodinky. Já vím, že asi neměli čas počkat, ale rád bych si býval přečetl (pokud jsem to nepřehlédl) kdy měli nulu popř. kolik vážili pro představu rychlosti odbourání. To že za dvě hodinky nadýchli je jen info pro ostatní, že za tu dobu ještě ne. Ale variant jste mohli nasadit více včetně odchycení nočního kaliče ráno před barem ;-D

0/0
30.12.2008 17:09

gorgonzola

Re: Co mi v článku chybí?

po pivku desitce za 100min a po dvanactce za 150min. A je to.

0/0
30.12.2008 22:46

ET_demokrat

PíšE SETADY DOST NESMYSLú

Stanovisko českých i slovenských soudních znalcú z oboru medícíny je takové, že do 0,2 promile se nedá tvrdit, že jmenovaný požil alkohol. Tajkové jsou výsledky zkoumání naprostých abstinentú. Vliv má metabolizmus, strava, střevní flóra atd. Ani krevní test není v tomto směru ničím jiným. Jen nesmíte říct, "dal jsem si jen jedno malé pivo". Zákon zakazuje požívání alkoholických nápojú před jízdou. Pokud máte do 0,2 promile, tak zatloukat, zatloukat, zatloukat. 

Ještě lepší je, nic s alkoholem před jízdou nepít.;-D

0/0
30.12.2008 16:51

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Re: PíšE SETADY DOST NESMYSLú

A ja mam tak rad rumovy pralinky;-(

0/0
30.12.2008 16:55

ET_demokrat

Re: PíšE SETADY DOST NESMYSLú

Já mám nejradši ty prsní pralinky. V případě zájmu měním 1:1.;-D

0/0
30.12.2008 18:04

babacek

Re: PíšE SETADY DOST NESMYSLú

Stalo se to sice již dávno. Já a jeden můj kamarád jsme vypili na půl láhev vodky. Následně jsme museli dýchat ( Ne jako řidiči ) a já který jsem se najedl jsem nenadýchal nic a kamarád který nejedl nadýchal. Proč tomu tak bylo nevím do dnes.:-/

0/0
31.12.2008 7:47

icmek

Re: PíšE SETADY DOST NESMYSLú

protože on byl nalačno, takže se alkohol začal vstřebávat okamžitě. zatimco tys byl plnej žrádla, takže tělo vstřebávalo žrádlo plus alkohol. jestli jste dejchali hned po tom, tak co na tom nechápeš?

0/0
31.12.2008 8:40

Pan Navratil

Re: PíšE SETADY DOST NESMYSLú

Po vypití půl flašky vodky nadejchá i takovej exot, jako je babáček. Hned poté proto, že to má v hubě, později proto, že to má v krvi.

Ale po určité době je rozdíl s tím žrádlem - energie ze žrádla se využije na detox.

0/0
31.12.2008 16:13

babacek

Re: PíšE SETADY DOST NESMYSLú

Ty se na mě  vys… ty rudá kreaturo!!!;-€

0/0
1.1.2009 7:35

babacek

Re: PíšE SETADY DOST NESMYSLú

´´ Nalačno ´´ jsme byli oba. To jídlo bylo až po vypití. Tak, že plný jídla jsem nebyl.:-) (Žrádlo je pro tebe a zvěř!! )

0/0
1.1.2009 7:54

babacek

Re: PíšE SETADY DOST NESMYSLú

´´ Nalačno ´´ jsme byli oba. To jídlo bylo až po vypití. Tak, že plný jídla jsem nebyl.:-) (Žrádlo je pro tebe a zvěř! )

0/0
1.1.2009 7:33

zlutykreslo

!!!

To se bude těžko pracovat pouze s Draegerem :-/

0/0
30.12.2008 16:41

hajty

uvedení na pravou míru

Pánové to chce klídek

za prvé - na alkotesteru se dá nastavit práh měření - dává se tam, aby to minimálně desetinku promile tolerovalo-není to povinnost, ale je to zaužívané.

za druhé, správní řízení o případném potrestání řidiče vede příslušný správní orgán a to není policie. Policie jenom provede šetření a zajistí případné důkazy, aby správní orgán rozhodl správně. Pokud máte pod 1promile,tak tomu poldovi je jedno jestli máte 0,3,nebo 0,8 v krvi. Polda ze zákona musí zahájit příslušné úkony,když už teda cokoliv nadýcháte, vyrobí z toho nějaký přestupkový spis a ten putuje ke správnímu orgánu, kerý rozhodne o vině a trestu.  No a správní orgán veškeré případy kdy se viník nepřizná a má pod 0,3 promile zpravidla odloží.

za třetí pokud chcete vyšetření krve, tak ten kdo o něj požádá, ten jej i zaplatí - neboli -když to vyšetření chcete vy, tak proč by jej policie platila. Pokud o něj požádáte vy, tak jej taky vy zaplatíte at vám vyjde nula nebo trojka v krvi. Stojí to tuším 600 peněz.

0/0
30.12.2008 16:37

Z-S

Re: uvedení na pravou míru

To je ale pekna blbost - proc bych mel platit za prokazovani sve neviny? Jinak pokud nafoukas pod 0.3 a nebudes trvat na krvi, tak se rovnou rozluc s ridicakem na pul roku, trema bodama  a deseti tisicema k tomu ....

0/0
30.12.2008 17:42

Revi

Re: uvedení na pravou míru

Je zajímavé jak jsou různé bludy a fámy rozšířené v naší společnosti. Proč bys měl platit za prokázání své neviny? Už třeba proto že v případě že nadýcháš, je to důkaz viny ... naopak ty sám bys měl mít zájem na tom prokázat, že ovlivnění je co nejnižší a tudíž máš dostat nižší trest. Takhle to probíhá v normálním trestním řízení kdy obviněný a jeho obhájce předkládají důkazy aby trest byl co nejnižší nebo žádný.

A to že nafoukáš pod 0,3 promile vubec neznamena že jsi automaticky bez papírů .. Nevím kde jsi na to byl, ale je to totalní blud.

0/0
30.12.2008 19:40

Z-S

Re: uvedení na pravou míru

Ne, automaticky ne. Jenom skoro automaticky :)

0/0
30.12.2008 20:33

Revi

Re: uvedení na pravou míru

Upřimně, trochu se v tom pohybuju a zatim jsem nezažil připad kdy by za 0,3 promile někdo odevzdaval papiry :D

0/0
30.12.2008 21:19

Rebby

Re: uvedení na pravou míru

Jste prave na hlubokem omylu. Skutecne nemuze hradit krevni test, pokud bude vysledek negativni. Vas druhy omyl je ona vina  - tim, ze nadychate nejste nicim vinen. Zakon nehovori o tom, ze nesmite mit v krvi alkohol. Hovori o tom, ze nesmite uzit alkoholicky napoj.  A pokud mate hladinu do 0.2 promile je pravdepodobne, ze laborator vyhodnoti vysledek jako negativni, co se poziti tyce. Pletete hrusky a jabka dohromady :-)

0/0
30.12.2008 23:49

Revi

Re: uvedení na pravou míru

Ad 1) pokud bude rozbor krve skutečně negativní, dotyčný nic nehradí .. a ja nikdy netvrdil opak, pouze jsem poukázal na to že pokud řidič s testem nesouhlasí, má si hradit vyšetření sám

Ad 2) Taktéž netvrdím že nelze mít v krvi alkohol (obecně = být ovlivněn) ... Z toho důvodu je tolerována hranice do 0,2 promile (pokud nestoupá nad)

0/0
31.12.2008 12:31

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Vy, co se tu ohanite chemickyma reakcema v tele..

Pokud si ste 100% jisty, ze ste nic nepili, tak jedte na krev!! Tam vam to dokazou, ze ste nic nepili.. A jak ste tu mleli neco o placeni, tak pokud se da verit clanku, tak tam je jasne napsano, ze POKUD RIDICI BUDE PROKAZAN ALKOHOL, tak si vyjezd zaplati..z toho mi vychazi, ze nebude-li prokazan, neplati nic..

0/0
30.12.2008 15:53

Andee

Re: Vy, co se tu ohanite chemickyma reakcema v tele..

Přesně tak, nevidím na tom nic závadného R^ Spíš mi přijde, že někteří si přečetli nadpis a hurá na diskuzi vyblejt nějakou kravinu o nespravedlnosti :-)

0/0
30.12.2008 15:57

icmek

Re: Vy, co se tu ohanite chemickyma reakcema v tele..

:-) jj, někteří si dokonce myslí, že chemickými procesy v těle vznikají promile alkoholu.. ;-DR^

0/0
30.12.2008 15:58

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Re: Vy, co se tu ohanite chemickyma reakcema v tele..

Presne tak:-)

Jako kdyz na to pride, tak ja taky chlastam jak duha(a posledni dobou to je skoro porad;-D), ale alkohol za volant proste nepatri!!! A kdyz sem neco chlastal, tak sem wool a musim za to nyst nasledky.. A kdyz sem nic nechlastal, tak si za tim proste budu stat, a pojedu na krev... Ale nic sem nechlastal, mam cisty svedomi, nemam se ceho bat.. Chlastal sem, sem wool, chytili me, ponesu nasledky.. Myslim, ze neni co resitR^

0/0
30.12.2008 16:23

icmek

Re: Vy, co se tu ohanite chemickyma reakcema v tele..

přesně R^R^

0/0
30.12.2008 16:31

Z-S

Re: Vy, co se tu ohanite chemickyma reakcema v tele..

Jojo, uz vidim jak se tyhle svatouskove tako icmek kaji, jojo, ja jsem pozil pred hodinou pivo, tady mate muj ridicak a 10 000 a ja pujdu dal pesky, at to nezdrzujeme ;-D;-D;-D

0/0
30.12.2008 20:27

Andee

Re: Vy, co se tu ohanite chemickyma reakcema v tele..

Nooo, tak jak s icmekem většinou nesouhlasím, tak tentokrát na 100%. Nejde o to, jestli řídil nebo neřídil s alkoholem, ale když za to sedne (byť s jedním pivem), tak musí počítat s tím, že následky jdou za ním... 

0/0
30.12.2008 21:20

icmek

Re: Vy, co se tu ohanite chemickyma reakcema v tele..

to se nikdy nestane. nedam si ani maly pivo kdyz vim, ze za hodinu jedu. hodina je na maly pivo malo. vim to, jsem soudnej. a kdyz si dam maly pivo, tak vim, ze minimalne dve tri hodky nesmim jet. a kdy pojedu, nebudu pred policajtama remcat, ze alkotester má odchylku a ze fermentace... kulovy. proste sklopim usi a reknu "ok chlapi, nebudu tady šaškovat, malý pivo jsem měl a teď mi bohužel nezbylo nic jinýho, než vyjet..ale - všecko mám v pořádku, se přesvědčte, nikdy jsem neměl s ničim takovym problém a auto mam pěkně čistý - a vsadim se, že policajt mávne rukou a řekne, abych v klidu jel dál.

0/0
31.12.2008 8:37

Z-S

Re: Vy, co se tu ohanite chemickyma reakcema v tele..

A kdo zaplati usly cas a cestu zpet z vysetreni?

0/0
30.12.2008 17:42

[eT]

Kavan jako důkaz!

;-€;-O(Y):-©X

0/0
30.12.2008 15:36

traktorista operator

Re: Kavan jako důkaz!

woe, dyt to byla placena reklama na Alpu;-D

0/0
30.12.2008 15:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.