Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé dluží miliony na poplatcích v nemocnicích

Několik desítek milionů vymáhají zdravotnická zařízení od pacientů, kteří nezaplatili poplatky. Většina dlužníků neuhradila peníze za dlouhodobý pobyt v nemocnici. Z ankety MF DNES nicméně vyplynulo, že zřejmě žádný pacient ještě nemusel čelit exekuci majetku kvůli neuhrazeným třiceti či šedesáti korunám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ja su Kača Praskačova

Znám jednoho obvoďáka

podrazáka. Ten si klidně napsal na 80 - letou paní několik desítek injekcí, návštěv a výkonů. Injekce potom prodal do Rakouska.  VZP to bylo nápadné tak poslala té paní vypis a ta se opravdu divila. Doktor nejdříve přišel a škemral ať ho neprozradí, ale ta od něho odešla. Dopadlo to tak, že se staré paní omluvil dopisem za úplatu si sehnal jinou důchodkyni a na pojišťovnu napsal dopis, že si popletl jména a ta mu to dosvědčila. Takže vesele působí dál a 2x ročně jezdí na zahraniční dovolené a užívá si. A Vy babky a dědkové jenom plaťte ze své mizerné almužny, takový se Vám potom chechtaj za zády. A potom pane Julínku dělejte reformu. Fuj.;-O

0/0
30.12.2008 16:24

barbudo

Re: Znám jednoho obvoďáka

... regulace předepisovaných léků jsou jen kvůli tomu, že se takhle krade ...

... a není třeba někam něco posílat ...

... stačí recept do lékárny ...

0/0
30.12.2008 16:44

barbudo

A pojišťovny dluží lidem 40 miliard v péči ...

0/0
30.12.2008 14:53

66my

Nesmysl

Pokud ty poplatky slouží k tomu, aby manežmenty špitálů měly takové požitky jako ta parta z toho benešovského, pak je nejvyšší čas je zrušit a veškerá diskuze o dluzích je nesmyslná.

0/0
30.12.2008 13:23

Performer

proč cenzor smazal můj příspěvek

o sockách, simulantech, žrádle, teplé posteli a exekutorech? Nic závadného v něm nebylo (žádná rasová ani jiná nesnášenlivost nebo sprostá slova)! :-)

0/0
30.12.2008 13:21

vver440 re-powering

je nelidský

že zatímco sem ležel v nemocnici a platil 60 korun za den, tak mi nikdo nechtěl zaplatit, nebo odpustit nájem doma. hnus, dyžgredytace, razýýýzmus;-D

0/0
30.12.2008 12:38

rbursik

Re: je nelidský

 a co teprve vaše roční příspěvky u včelařů, zahrádkařům, střeleckého oddíl, příspěvk ystranickéu či zaparkované auto v době nemoci a máte platit pojištění. To je ale nespravedlnost. Jste jen plácal nic víc. Nemělo by po levnit hnojivo když se loni neurodilo? Jak to bude po vaší smrti, zdali budou vaši potomci ve vašem duchu, bude to opravdu rychlé.

Radim Buršík

0/0
30.12.2008 13:00

Performer

Re: je nelidský

si měl  vzít na tu dobu domu podnájemníka za 65Kč a byl bys v plusu. Je vidět, že podnikavost není tvá silná stránka :-)

0/0
30.12.2008 13:19

Hansus

Úspěch při řešení problémů ve zdravotnictví.

Přeji všem lidem mnoho štěstí a splněných přání (pokud jsou pro dobro lidí) v novém roce 2009. Přeji mnoho rozumných opatření politiků, aby tento velký společenský problém ohledně zdravotní reformy ve prospěch nás úspěšně vyřešili. Honza.

0/0
30.12.2008 11:19

hasmen

Sakra,ten to promáznul...

0/0
30.12.2008 10:29

hasmen

Nic nedlužím...

U své obvoďačky jsem byl naposledy v roce 2003,ale možná bych byl překvapen,co jsem za tu dobu čerpal ...

0/0
30.12.2008 9:48

aljavC

Re: Nic nedlužím...

můžeš tam jít, třeba na preventiví prohlídku a máš právo nahlédnout do své karty. Nebo se zeptat na pojišťovně.

0/0
30.12.2008 9:54

Sharkee

Re: Nic nedlužím...

spise bych volil vypis z uhrad od zdravotni pojistovny, tam se clovek dozvi vse od vsech lekaru a nejen od obvodaka

0/0
30.12.2008 9:55

aljavC

Re: Nic nedlužím...

asi jo !

0/0
30.12.2008 9:57

hasmen

Re: Nic nedlužím...

Na prevenci chodím pravidelně,nahlédnout do své karty mne nenapadlo :-)

0/0
30.12.2008 10:26

Fidel Castro s promočenou plínou

Re: Nic nedlužím...

a kam chodíš na preventivní prohlídku? my všichni běžní občané chodíme k obvoďačce ;-D

0/0
30.12.2008 11:31

hasmen

Re: Nic nedlužím...

Na prev.prohlídku chodím k jinému lékaři,z toho jsem usoudil že nejsem běžný občan :-P

0/0
30.12.2008 11:53

mikd

Re: Nic nedlužím...

armáda?;-D můj manžel ani obvoďáka nemá :-)

0/0
30.12.2008 12:07

hasmen

Re: Nic nedlužím...

Armáda ne,ale já mám prostě obvoďáka i toho na prevenci  :-)

0/0
30.12.2008 12:18

barnaked

Re: Nic nedlužím...

staci si nechat poslat vypis od pojistovny a pak zajit za tou obvodackou a pozadat o vysvetleni, nasledne zmenit obvodaka. Mimo jine nahlednout do zdravotni dokumentace je myslim pravo pacienta, ale jiste to nevim. Moje lekarka mi to umozni, to vim.

0/0
30.12.2008 9:54

Sharkee

Re: Nic nedlužím...

zmenit obvodaka je moc fajn, pokud ma clovek stesti a najde nejakeho, ktery ho k sobe vezme

0/0
30.12.2008 9:56

aljavC

Re: Nic nedlužím...

ne všichni obvoďáci podvádí ! 

0/0
30.12.2008 9:57

Sharkee

Re: Nic nedlužím...

tohle jsem opravdu nechtel rici a ani si to nemyslim (konkretne muj je naprosto OK)jen jsem chtel spise rici, ze diky necinnosti MZCR za poslednich XX let brzdy dojde k obrovskemu problemu s nedostatkem obvodaku a brzy mozna i dentistu

0/0
30.12.2008 10:04

Linde CZ

Re: Nic nedlužím...

Heh, naivo, Jyrka tvuj aktualni dluh stanovil na 90 tisic, resp. pri rozpocitani na rodinu asitak ctvrt milionu Kc. Rocni uroky 5 tisic per clovek, resp ~13 na rodinu, aby bylo mozne prevest splaceni dluhu na tve potomstvo.

0/0
30.12.2008 10:19

hasmen

Re: Nic nedlužím...

Co sem pleteš ňákýho Jyrku?8-o

0/0
30.12.2008 10:24

Linde CZ

Re: Nic nedlužím...

Co tvrdis ze nic nedluzis? :-P

0/0
30.12.2008 10:31

hasmen

Re: Nic nedlužím...

Článek je o poplatcích v nemocnicích...

0/0
30.12.2008 10:32

Linde CZ

Re: Nic nedlužím...

a tvuj nadpis o dluzich..

0/0
30.12.2008 12:21

hasmen

Re: Nic nedlužím...

He,ty srandisto...;-D Nedlužím žádné nemocnici za poplatky :-P

0/0
30.12.2008 12:23

Linde CZ

Re: Nic nedlužím...

co je ti to platny, kdyz jsi jinak zadluzenej kam se podivas ;-D

0/0
30.12.2008 13:17

Performer

Re: Nic nedlužím...

to je nesmyslný rozpočet - např. důchodci a socky nedluží nic. Oproti tomu ekonomicky aktivní lidé dluží výraně více (čím aktivnější, tím zadluženější).

Socky se chovají racionálně, když je zadlužení ČR vůbec nezajímá - proto také Paroubek usiluje o sockoizaci většiny společnosti - čím více socek, tím více voličů.

0/0
30.12.2008 10:38

Linde CZ

Re: Nic nedlužím...

To tak sice bohuzel je, ale podle me by se ten dluh mel rozdelit rovnomerne. At si kazdy zaplati svuj podil. Dost na tom, ze za ty kdo cerpali nejvic musi zaplatit i ti, kteri necerpali nic, nebo aspon podstatne min. Pekne kazda familie at si svuj (Jyrkuv?) ctvrtmilion resi ve svoji rezii.

0/0
30.12.2008 12:23

Atwa

Re: Nic nedlužím...

U sve pojistovny si to muzu vzjet pres internet funguje to jako e bankovnictvi pres smsku se naloguji a pak si muzu zjistit kolik za me fakturovali pojistovne za roky ktere chci zjistit.Celkem zajimave clovek se dostane do obrazu kolik co stoji.Prekvapilo me ze treba chirurgicky zakrok vyhrezle plotenky stoji 2700 myslel jsem ze to bude teda vice .

0/0
30.12.2008 10:38

Performer

Re: Nic nedlužím...

jaká je to pijišťovna?

0/0
30.12.2008 11:01

Atwa

Re: Nic nedlužím...

HZP

0/0
30.12.2008 11:24

barnaked

No tak lidi,

problem nejsoupoplatky, ale lenost starat se o sve zdravi a zdravi svych deti. Pak by nas nejaky poplatek za ktery koupime bochnik chleba nevytrhl. Doma taky jime a  naklady na jidlo a pobyt v nemocnici taky ne. Za 60 Kc denne se nenajite a nepokryjete naklady na bydleni. Je to jen symbolicka castka.

3 krabicky paralenu stoji cca 30 kc. Nechavat si ho psat je fakt totalni blbost. Ale bohuzel generace dnesnich duchodcu a lidi od 30 let vyse je, ze vsechno je zadarmo aspon ve zdravotnictvi, ale opravdu neni, sluzby statu a v to pocitam i zdravotnictvi neni zadarmo. Platime to vsichni z nasich dani, ale ty dane nejsu nevycerpatelne.

Rozdil mezi nami a zapadni Evropou je v tom, ze lidi si tam vazi vlastniho zdravi a staraji se o nej, protoze vi, ze je to drahe.

A muze mi 1000x i vice Rath a jeho prichlebovaci rikat, ze je neeticke vybirat poplatky, kdyz mi to rika clovek, kt. si nejspis osobne zaplati privatni peci. Kt. necti ani zakladni eticke pozadavky.

0/0
30.12.2008 9:41

zoufalec1

Re: No tak lidi,

"Ale bohuzel generace dnesnich duchodcu a lidi od 30 let vyse je, ze vsechno je zadarmo aspon ve zdravotnictvi, ale opravdu neni, sluzby statu a v to pocitam i zdravotnictvi neni zadarmo."

Co jste měl na mysli? 

0/0
30.12.2008 9:44

barnaked

Re: No tak lidi,

tj. ze to platime vsichni z nasich dani. Zcela jednoduche, porad jsou to generace lidi, kt. vyrustali za socialismu aspon castecne. Porad maji v sobe stopu neceho, ze preco za to jsem nemusel platit.

A abych jenom nekritizoval jsem z generace dnesnich 40tniku, puberta na zacatku 80 let. A srovnat si v hlave ekonomicke ukazatele a ze opravdu neni z ceho brat neni tak slozite. Jeste navic moje 1. prace byla v jedne krajske nemocnici a tak vim, ze dobra standardni pece v 80 letech a nejspis i drive byla jen pro par vyvolenych jedincu. Dneska na ni dosahneme vsichni. Ale neni to zadarmo, neco to stoji.

0/0
30.12.2008 9:52

zoufalec1

Re: No tak lidi,

ptal jsem se proto, že citovaná věta postrádá smysl, chybí ji tam slovo. Ta přednáška je zbytečná. A vaše poučování o socialismu je velmi nadbytečné, já jsem tu dobu, na rozdíl od vás,  prožil celou, beze zbytku.

0/0
30.12.2008 9:59

hejhulapp

Re: No tak lidi,

stáří není zásluha...

0/0
30.12.2008 10:15

zoufalec1

Re: No tak lidi,

nikoliv, zásluha to není. Někdy sebou ale přináší poznatky, vědomosti, vyzrálejší názor na život. To ale určitě není můj případ, chci vám jen ušetřit psaní. Taková reakce by byla velmi očekávatelná u pisatele s vaší mentalitou

0/0
30.12.2008 10:26

barnaked

Re: No tak lidi,

pokud celou tak, ze by narozen v roce 1940-48, abys to zazil cele, protoze si myslim ze datum narozeni 1964 neni zas tak male datum, aby clovek toho dost pamatoval a jeho rodice take

0/0
30.12.2008 10:42

barnaked

Re: No tak lidi,

Tj. kazdy rozumny clovek vi, ze na plny uvazek muzu vykonavat jen jednu praci, pokud ji chci delat dobre. Ale tlouct pusou, mit za to penize to umi hodne lidi.

Zajimalo by mne kolik lekaru je na strane Ratha, kolik z nich by ho chtelo jako sveho sefa, tj. ministra zdravotnictvi, kolik by ho chtelo jako sveho kolegu v nemocnici. Ja byt lekarem, tak se mu vyhnu. Pro mne je to velmi neduveryhodna osoba. A znam lekare, pro ktere take. Protoze si byl velmi dobre vedom, ze zruseni poplatku je vice populisticke reseni nez rozumne.

Prestoze ve vsem s ODS nesouhlasim jsem tradicne pravicovy volic.

0/0
30.12.2008 9:47

Atwa

Re: No tak lidi,

A na to si prisel jak s tim vekem od 30 nahoru ze jsou zvykli mit vsechno zadarmo???Trochu si s tim vekem ujel viz muj prispevek nize.

0/0
30.12.2008 9:52

barnaked

Re: No tak lidi,

no a ja mam kamarada s podobnym problem a protoze takovy zdravotni stav je urgentni pripad byl vysetren na CT prednostne. Nejspis to bude nemocnice od nemocnice. Soudit zdravotnictvi podle jedne zkusenosti je nefer. Ale s jistotou budu tvrdit nikdy se nebude psat o tom dobrem, ale kriklounu o tom, ze se mi neco nelibilo bude vzdy dost.

0/0
30.12.2008 9:59

Atwa

Re: No tak lidi,

Asi to pro ne nebylo tak urgentni co uz bylo urgentni bylo ze jsem musel rychle na operaci a proto jsem byl pod nozem za 3 dny.A ja nadaval na system perzonal jsem chvalil takze jsem jen nekritizoval.A samozrejme bude se to lisit pripad od pripadu to co se stalo me neznamena ze plati vsude a pro vsechny

0/0
30.12.2008 10:07

aljavC

Re: No tak lidi,

R^

možná většína lidí od 40ti a výše. Čím starší věková skupina tím je to procento vyšší !  Mě je 36 a s poplatky souhlasím ! Až na malé vyjimky !

0/0
30.12.2008 9:59

Radek1979

Re: No tak lidi,

co to tu plácáš, pokud si jdu koupit bochník chleba, vím co si za těch 30 kč koupím a vím jakej z toho budu mít užitek, když dáš tři pětky v lékárně lékárníkovi, víš za co si je zaplatil? měl jsi z toho nějakej užitek? Tobě nevadí že vyhazuješ peníze do kanálu?

Až budu vědět kam ty tři pětky jdou pak mi to je jedno a zaplatím je s čistým svědomím, ale teď nevím kam jdou, nevím co s nima je, jediný co vím, že lékárník má dobrej job za nic.

Jo a lékařskou péči nechci zadarmo, celej svůj aktivní život platím docela slušný peníze na zdravotním pojištění.

P.S. víš jak to vypadá v západní evropě ;-D

0/0
30.12.2008 10:19

m123m

Re: No tak lidi,

myslím, že především plácáš ty. Když zapatíš 30 Kč u doktora, nebo v lekárně, přispěješ na odměnu lékaři, přispěješ do tržeb lékarny, takže přispěješ do zdravotního systému. Abys nezáviděl, lékárníkům byly sníženy marže, tak to není pro ně bezpracný výdělek. Přispíváš na zdravotnictví, podobně, jako když zaplatíš zdravotní pojištění. A poplatky mají ještě regulační prvek, nebudeš otravovat u obvoďáka, aby ti napsal acylpiryn, nebo paralen, který je levnější přímo v lékarně. Všichni uznávají že se uvolnily přecpané čekárny, zvláště na pohotovostech. Vybralo se 5 miliard, ze kterých řada nemocnic nakupije lepší vybavení, je na drahé léky pro opravdu nemocné. Já si myslím že poplatky jsou prospěšné a pokud se mají upravovat, tak jen mírně

0/0
30.12.2008 11:13

Atwa

Poplatky

Byl jsem pro poplatky a jsem stale jejich privrzencem,ale potrebuje to doresit.

- rozhodne bych zrusil poplatky pro deti 

- tedka me zlinsujete v zadnem pripade bych nezrusil poplatky pro duchodce

- poplatek platit kdyz poprve prijdu k lekari z nejakym problemem a kazda dalsi navsteva ktera se bude tykat tohoto pripadu bez poplatku.Chteli po me poplatky i za kontrolu kdyz jsem se zeptal sestry proc naridilo jim to vedeni nemocnice.Nemel jsem chut se tam hadat kvuli 30 Kc tak jsem to zaplatil abych mel klid.Nebo po diagnoze neurologa poplatek 30 Kc me poslali na rehabku tam si me zapsali do kartoteky a hned zase poplatek 30 Kc stale se to tyka jednoho problemu jedne diagnozy ;-€

- Poplatek v nemocnici 60 Kc je smesny kdo na tohle nadava radsi by se mel nad sebou trochu zamyslet.Menicko stoji vice jak 60 Kc.A v nemocnici za to mate jidlo,leky a peci  za den 60 Kc to opravdu neni mnoho.

0/0
30.12.2008 9:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.