Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mrtvých na českých silnicích by letos mohlo být do tisíce

Šéfům dopravní policie by se mohlo splnit přání, aby letos počet obětí nehod nepřesáhl tisíc. Naposledy se to stalo ve výjimečném roce 2006. Díky prozatím klidným Vánocům evidovala statistika k 25. prosinci celkem 976 mrtvých. V průměru na silnicích umírají tři lidé za den. Do konce roku zbývá sedm dní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kulisek

Nehodovost

Proberte se a přestaňte závodit , spěchat a předvádět se.

0/0
26.12.2008 20:54

serz I.

Re: Nehodovost

Seš v nějakým "vánočním" rauši, ne?:-)

0/0
27.12.2008 1:18

vver440

mno, naštěstí před sebou máme víkend

tak by ta tisícovka snad mohla padnout:-):-):-):-)

0/0
26.12.2008 16:11

vver440

žádnej strach, na moravě

to snad zachránějR^;-D;-D;-D

0/0
26.12.2008 16:09

grrrr....

Re: žádnej strach, na moravě

Pepíci nebouraj? ;-D;-D

0/0
26.12.2008 17:51

TurboFrank

Re: žádnej strach, na moravě

Pepíci jsou frajeři, když je suchá silnice. Když napadne trošku sněhu, jsou v p.deli. Ale oni jsou vůbec borci na všechno. Ale jen na hubě.

0/0
27.12.2008 7:47

Vilém Hynek Jarmila

plán dohnat a předehnat

Neříkal ten chytrolín Šimonovský, že bodovej systém výrazně sníží počet mrtvých? A je jich pořád stejně... Jestli vona chyba nebude jinde než v rychlosti, alkoholu a pásech. 8-o 

0/0
26.12.2008 15:46

azzazello

Tržil hodlá usilovat alespoň o to, aby jich bylo každý rok o

... a pohřebáci nebudou mít co žrát!!!

0/0
26.12.2008 15:39

KarlKubrt

...nadpis na přes ústa

..a text,  na nakopání do sedací části...fakt hnus;-O

0/0
26.12.2008 13:54

Pavel608

To je morbidní

Jen takto napsat článek že se čeká kdo bude pomyslným 1000 je morbidní. Autor by snad měl přát ať se do konce roku nic už nestane.

Ale že je míň smrtelných nehod může mít mraky příčin a zcela jistě to není přičiněním politiků, policie nebo lepších řidičů. Ke konci roku je lepší počasí, před krajskými volbami se přece jen taky trochu zarovnaly díry v silnicích, počet kamionů výrazně klesl, vraky typu škoda 120 a Favorit se rozpadají samovolně i bez nehod a nahrazují je přece jen bytelnější ojetiny typu Opla, a i motorkáři možná pochopili že jet do zatáčky 200 když nevidím co je za ní je jen poukázka na poslední cestu, turistů je míň. Prostě nižší dopravní zátěž rizikových skupin.

0/0
26.12.2008 13:37

marmota

Statistickou metodou ubylo...

Není to sice o Vánocích vhodné téma, ale chtěl bych se ujistit v jedné věci. Vykazování statistických údajů. Exitus v důsledku dopravní může být vykazován různou metodikou, tedy i z hlediska doby "uplynulé" od dopravní nehody a exitem jejího účastníka. Takže, když někdo zemře na místě, či do jednoho, tří, sedmi  nebo čtrnácti dnů (jako příčinná souvislost s dopravní nehodou), je to z hlediska podstaty stejné, z podstaty statistiky pro "výkaznictví" ale rozdílné (alibismus metodiky). Statistické časové řady by měly mít stejný "základ" pro šetření. Když někdo u nehody "utrpí" otevřenou zlomeninu bérce a "exne" za týden následně na plicní embolii, je oběť dopravní nehody, či nikoliv? V tom je asi to kouzlo statistiky. Dobře volená statistická metoda totiž slouží k oblbnutí téměř kohokoliv, a jakémkoliv "ranku". Takže pozor. Nejsem sice v ranku ČSÚ a jeho politických adlátů, ale z obecné, ekonomické a matematické statistiky VŠ zkoužky mám. W.Churchil měl také svůj názor na statistiku.    

0/0
26.12.2008 13:05

Vilém Hynek Jarmila

Re: Statistickou metodou ubylo...

Souhlas. Navíc ta statistika je ujetá i vtom, že jezdí stále víc aut, takže počet nehod, včetně tech vážných a smrtelných, by se měl vztahovat na celkový počet ujetých kolometrů všemi auty v ČR ... A protože počet ujetých km roste, nehodovost rapidně klesá, i kdyby počet aut zůstaval stejný. Tohle ale nikdo neřekne. :-© 

Druhá věc je šetření přícin nehod - policajti něšetří reálné příčiny nehody, natož pak třeba souběh kritických okolností, ale jen vyplní do kolonky zjištěnou okolnost - rychlost, alkohol, případně ono bolševické "nepřizpůsobení rychlosti..".  Výtluky, špatné vodorovné či svislé značení, neposypaná silnice atd. - to není příčinou žádné dopravní nehody nebo jak statistikám rozumět?

0/0
26.12.2008 15:53

Vilém Hynek Jarmila

Re: Statistickou metodou ubylo...

 

Ftipný je, že za zanečení silnic nikdo neodpovídá - značky nejsou evidovaný, umístit je může každý jelito z dopravního odboru OÚ, ale nikdo nenese žádnou odpovědnost. Stejně jako u značení u objížděk a práce na silnici. U nás na Zbraslavi v Praze umístili před časem u přechodu doprostřed silnice neosvětlenej betonovej blok (bez odrazek, reflexní pruhy byly zakryté bahnem) a odstarnili ho až tehdy, když se o ně rozbilo auto a skončilo na střeše - bylo to na sanitku. Myslíte, že někdo z OÚ nebo správy silnic za ty neumytý betony dostal pokutu nebo přišel o flek? Druhej den tam ty betony už nebyly...

0/0
26.12.2008 16:01

grrrr....

Jedééém...

Ať to hezky zakulatíme na litr.;-D;-D

0/0
26.12.2008 12:34

Vestor

A jéje

Teď zas bude mít Mr. Janda z autorevue.cz špatný spaní. Dneska vydá fiktivní rozhovor s nějakým pirátem silnic, nezapomene si tam plivnout na idnes a oni mu tady zase vydají další článek o počtech nehod. Teďka bude muset chudák narychlo sesmolit další článeček, ve kterém celou statistiku postaví na hlavu, samozřejmě svým rozumem rychlého, ale dobrého řidiče. ;-D

0/0
26.12.2008 11:57

dislektik-idnes si na mě zasedla

dokud bude lidská blbost kvést

tak budou zbytečně umírat

0/0
26.12.2008 11:36

bezik

Re: dokud bude lidská blbost kvést

ti nevinní.

0/0
26.12.2008 12:14

DOYEN

Poručíme větru. dešti ,pěkně jim to v hlavě třeští

;-€Je zábavné,jak po nástupu ke koýtku jsou  vydávána různá prorocká prohlášení,která jsou zcela v rozporu s realitou.Při současném stavu komunikací,technického stavu vozového parku a dodržování  zákonů a právních norem,není toto fikcí,ale obludnou ho va dinou.Je to srovnatelné s" proroctvím" modrogénia Římana,který  nám slíbil před léty ,že výfukové plyny budou čistější než okolní vzduch!!Rv

0/0
26.12.2008 11:04

mpes

první vlaštovka...

jedu si 23. prosince večer a najednou vidím dva "závodní vozy" naložené mlaďochama až po střechu. Na křižovatce po sobě řvali, kdo je rychlejší, rozjezd z křižovatky byl provázen pískotem gum. O tři kilometry dál na jednoho "závodníka" došlo - policejní auto v civilu... Že by první vlaštovka, která opravdu začne postihovat prasata v provozu a ne 55 km na začátku obce? R^

0/0
26.12.2008 11:01

Mitchell

Re: první vlaštovka...

Konečně dobrá a pozitivní zpráva. R^

0/0
26.12.2008 11:08

dislektik-idnes si na mě zasedla

cenzor zaúřadoval teda

8-o8-o

0/0
26.12.2008 11:01

superkutil

Změnte výchovu a postih.

Denně se setkávám s řidiči co dělají jeden přestupek za druhým. Tuhle jsem jel za jedním a ten udělal na 4km snad 50 přestupků. Bohužel porušování zákonů je v této zemi nějaký sport, snad ještě z dob socialismu, Já se snažím zákony dodržovat, snad jen občas jedu rychleji než se má, ale to jen proto, že na rozdíl od jiných států EU jsou rychlostní omezení v ČR chaotická a místo toho aby úřady řešili dopravní situaci, tak osadí omezení rychlosti třeba i na 40 nebo 30km/h na hlavní tahy a způsobí tím dopravní kolaps. Problém v Češíš je i v tom, že si navzájem závidí, jeden druhého na silnici nepustí, další chtějí ostatní vychovávat tím, že omezují v jízdě nebo předjetí. Další se vytahují, jak jim to jede a další nechtějí vypadat, že to neumí a že jedou pomalu a tak jedou nad své schopnosti. A tak nátury Čechů s nedostatečnou výchovou v autoškolách a nedořešenými situacemi v dopravě (křižovatky, nepřehledná místa) způsobuje tak vysokou nehodovost a úmrtnost.

0/0
26.12.2008 11:00

ivole

Mrtvych by mohlo byt ....

"Mrtvych by letos mohlo byt do tisice." Autore, treba i do tisice jednoho, co ty na to?

0/0
26.12.2008 10:58

EnVidiaSeries

Re: lidi je

Je to tak: přirozený výběr.. :-)

Jinak mám perličku: nedávno se u nás zabil primitiv (19 let), který permanentně jezdil ožratý z dioskotéky.. A pořád s sebou někoho vozil, většinou spoluvrstevníky.. Nikdo nedokázal pochopit, že za jeho smrt nemůžou ty stromy, které byly u silnice a které město pak nechalo pokácet, ale jeho nezodpovědnost..

Mohlo mě nas.. , když jsm pak četl, jak hodný chlapec to byl.. ;-D;-DRv(Y)

0/0
26.12.2008 10:58

porubak

Re: lidi je

jasne kdo jezdi jako hovado nebo ozlaly taknebudeme ronit slzy

0/0
26.12.2008 11:01

dochud

Re: lidi je

R^

0/0
26.12.2008 10:56

EnVidiaSeries

Co určitě pomůže

jsou tyto prostředky:

a) více policistů na silnicích (reflexní vesty, červené terčíky :-)

b) nesmlouvavé pokuty a zákazy řízení za alkohol + zabavení vozu

c) při nedodržení zákazu řízení ihned vězení

Jenže: není politická vůle.. Měřit chtějí všichni, za onech 55 km*hod-1 se plní obecní kasičky jen to cinká, ale s tím ostatním se už nic nedělá. Je to administrativně náročné, politicky neprůchodné :-© Přitom by to mělo být naopak. Tragické nehody se nestávají kvůli mírné překročení rychlosti, ale kvůli chlastu, a kvůli machrování. Nic více.

0/0
26.12.2008 10:52

u.boat

650?

650? To záleží jak rychle zmizí staré vraky ze silnic. A k tomu, obávám se, určitě nepomůže ekologická daň za přepis...Rv

0/0
26.12.2008 10:48

obecní slouha z Klacíkova

Re: 650?

No bohužel ono už to neplatí,naopak víc smrťáků teď je v novějších autech...

0/0
26.12.2008 10:53

EnVidiaSeries

Re: 650?

Je to i ten falešný pocit bezpečí.. Každý si myslí, že nové auto = vydrží všechno, ale ono to tak není. Fyzika je exaktní věda, všecičko se dá přesně spočítat. I ta přeměněná energie! :-)

0/0
26.12.2008 10:56

u.boat

Re: 650?

Já neříkal že moderní vozy zruší smrťáky. Jen že jich může ubýt. Pokud to narveš 100km/h do betonovýho sloupu, nepomůže ti ani Hummer. Ale ve 120ce škodovce se dá zabít už i při 40km/h, a třeba i takový bavorák stejného data výroby je na tom jen nepatrně lépe. V takové Fabii bys z nehody ve 40 vyšel při troše štěstí jen s modřinami.

0/0
26.12.2008 12:08

Mitchell

Re: 650?

Nemáš pravdu. Teda pokud si pod pojmem novější auto nepředstavuješ 10 - 15 let staré auto s vyleštěným lakem a relativně silným motorem, do něhož mladý kluk usedl poté, co absolvoval autoškolu ve Fóbii HTP. Potom jo.

0/0
26.12.2008 11:13

dochud

Re: 650?

Ty si pako. Jak to s tímhle souvisí?

0/0
26.12.2008 10:59

obecní slouha z Klacíkova

Už je vypsán kurz na sázky?

0/0
26.12.2008 10:45

Roumen

Psychologicka hranice

Jestli umrtnost na silnicich prekroci 1000, je konec...

0/0
26.12.2008 10:41

lks0079

Re: Psychologicka hranice

konec světa ? ;-D

0/0
26.12.2008 10:41

Roumen

Re: Psychologicka hranice

Podle clanku rozhodne. ;-D Jeste ze nam to secetli...nevedeli bychom, kdy zacit panikarit. ;-D

0/0
26.12.2008 10:43

dochud

Re: Psychologicka hranice

Do konce roku nevyjedu, abych za ten konec světa nemohl

0/0
26.12.2008 11:06

matysek-k

hmm

a to je jako čím se chlubit? 3 lidi denně je snad hodně, nebo se mílím?

0/0
26.12.2008 10:40

u.boat

Re: hmm

Pokud jsi je znal tak jo. Jinak je to statistika.

0/0
26.12.2008 10:45

dochud

Re: hmm

S tím měkkým i se mýlíš... Nejde o míle

0/0
26.12.2008 11:08

dislektik-idnes si na mě zasedla

určitě bude pod tisíc ti co se sejmou 31.12.08 od 23 hod

se už napíšou na 1.1.09

0/0
26.12.2008 10:29

logar

hm,hm

je to vše v rozmezí statistického rozpětí, již skoro dvacet let. A to navzdory impotenci tria Langer/Řebíček/Červíček, kterému se přes snahu a nesmyslně a korupčně vynaložené peníze daňových poplatníků nedaří situaci zhoršit.

0/0
26.12.2008 10:22

Mitchell

Re: hm,hm

Ještě jsi zapomněl dodat, že ti tři znásilnili anglickou královnu, vygumovali půlku Kačera Donalda a zavinili světovou ekonomickou recesi. ;-D

Kdybys totiž nebyl tak zaujatý, všiml by sis, že těch posledních 20 let roste provoz skoro geometrickou řadou a stagnace počtu mrtvých je svým způsobem úspěchem. Ale není to úspěch politiků (ač svůj podíl mají jistě také, a to všichni, z celého spektra), ale také výropbců aut, protože dnešní auta jsou několikanásobně bezpečnější než ta před dvaceti lety.

A když už jsme u toho - všimni si, v jakých autech nejčastěji lidé umírají - buď staré vraky nebo nákupní tašky (zvláště po kontaktu s čímkoli odolnějším než kandelábr).

0/0
26.12.2008 10:42

lolek77

Nejlepší bude rok 2009.

Dopravních nehod téměř 0. Mrtví žádní. Pouze nějaký blázen hlásil srážku tramvají někde na ostravsku, ale po dohodě MZ s MD budou mrtví prohlášeni za těžce zraněné protože bylo prokázáno, že nezemřeli při srážce, ale při převozu do špitálu.:-P

0/0
26.12.2008 10:19

SZYslak3

no comment

Sefum dopravni policie je to u (Y);-D

0/0
26.12.2008 10:18

Chmelař

nereálný cíl...

650 za rok je nesmysl, toho se hodně let nedosáhne, to jedině až jednou budou auta extra bezpečný. zvlášť teď když je levný benzín a lidi budou jezdit ještě víc. iluze, že budou opatrnější, je dost naivní.

0/0
26.12.2008 10:17

reinkarnace P.T.

Re: nereálný cíl...

650 mrtvých bude na silnici až v momentě, kdy bude stát benzín 50Kč/litr...

0/0
26.12.2008 10:25

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: nereálný cíl...

;-D;-D;-D prominte mi ale to by se blbové museli pozabíjet dokud je benzín levný a o tom bych pochyboval.

0/0
26.12.2008 10:28

Mitchell

Re: nereálný cíl...

;-D R^

0/0
26.12.2008 10:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.