Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smyšlených krádeží aut přibylo, lidé se tak zdarma zbavují ojetin

Desítky Čechů se koncem roku pokoušejí oklamat úřady, aby docílily vymazání svého auta z registru. Ohlásí na policii, že jim ojetinu někdo ukradl, a s potvrzením o krádeži pak požádají na úřadě o vyškrtnutí auta z evidence. Nemusejí pak už dokládat, že své auto ekologicky zlikvidovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bmichal.cz

...

Mám 15 let staré Hyundai, jezdí pěkně. Jeho cenu odhaduji na cca 25 000,-. Když připočtu 10 000 za případné přehlášení, tak nemá smysl s ním cokoli dělat. Dojezdit ho a hodit ze skály ... 

0/0
29.12.2008 0:15

Stojan_Jakotyc

češi

Český národ neustále nadává na tuneláře a podvodníky ale sám nemá nikdy problém nějaký ten malý tunel nebo podvůdek vymyslet. Holt co je doma to se počítá. Politici jsou pouze odrazem těch ze kterých vzešli.:-/ Tak až budete příště nadávat, vzpomeňte si hlavně na sebe.....

0/0
27.12.2008 10:18

činčo

Je to diskriminace řidíču aut, které prošly TK!

0/0
25.12.2008 20:27

bmichal.cz

Re: Je to diskriminace řidíču aut, které prošly TK!

Diskriminace? Další oblíbené slovo současné doby.

0/0
29.12.2008 0:16

činčo

Je to diskriminace řidíču aut, které prošly TK§

0/0
25.12.2008 20:27

Kakarel

Jak

okrást lidi, v tomto koaliční vláda vyniká! Jak se mají lidé neustálým vládním a PS atakům bránit? Kdy jste slyšeli, že vláda něco udělala pro lid? Své prebendy si umějí zvyšovat, to jo? Zlevněte ty krámy co hnijou na parkovištích automobilek a nebudete tady mít tak zastaralý vozový park. Bez auta je člověk namydlený, autobusy nejezdí v sobotu a v neděli, jak má člověk s rodinou fungovat? Lidé si prostě musejí nějak pomoci, znikdo nemá z (Y) mincovnu. Ono se hezky jezdí v služební Audině, viď prof.Ješito?!

0/0
25.12.2008 3:03

zoufalec1

Re: Jak

souhlas. Lidé prostě jen reagují na nesmyslná nařízení vlády.

0/0
25.12.2008 9:13

daq

doufam ze do voleb nezapomeneme

kdo za touhle zhovadilosti stoji...;-O

0/0
24.12.2008 0:17

kiv

Re: doufam ze do voleb nezapomeneme

Též doufám. :-) Tento zákon prosadila  CSSD+KSČ+Zelení - viz PSČR hlasování :-/:-/  Senát ho vrátil a opět stejné složení termitů jej přehlasvalo ...  

0/0
25.12.2008 18:16

bmichal.cz

Re: doufam ze do voleb nezapomeneme

Přesně tak ...

0/0
29.12.2008 0:16

ET_demokrat

27.000

27.000 aut se ukradne v ČR za rok. Ty staré sračky se v tom ztratí.

0/0
23.12.2008 13:35

abc

Dyt je to hovadina

Kdyby byla aspon nejaka financni pobidka aby majitele skutecne sve vozy zlikvidovali. Ale jak se za to dostava ekologicka pokuta 10 000, tak to kazdemu samozrejme ukradnou.

0/0
23.12.2008 13:25

neifi

není se čemu divit 3.

Odhlášené auto jsem měl kolem 16:00. Stále na lístek čekala minimálně 50 lidí.

A potom se divte, že tam lidi nechtějí stát? Vždyť by to nemělo smysl? To nemluvím ani o tom, že ostatní města tomu např. přizpůsobily otvírací dobu, či z neuředního dne udělali úřední či dokonce nechali otevřeno v sobotu a neděli. V Českých Budějovicích bohužel občané nikoho nezajímají, tak proč jim to ulehčit? Měli na to přece času dost. Pokud se ale nepletu, tak pan prezident toto podepsal začátkem prosince, s platností od 1.1.2009. Chtěl bych i jemu, všem poslanců, panu primátorovi Juraji Thomovi moc a moc poděkovat za skvělé prožitít předvánočního času. Skvěle jsem si čekání užili! Takovýchto nápadů Vám do nového roku přeji spoustu.

0/0
23.12.2008 13:14

neifi

není se čemu divit 2.

Ano např. pan Suchý si zaeviduje do seznamu celou rodinu). Celý den čekáte a zase čekáte. Fronta pomalu postupuje, stále se bavíme o frontě o čekací lístky. Takže ta´tka čekal celý den až do 13:45, kdy již lístky nevydávali, byl 14. před okýnkem. Když jsem se to dozvěděl, řekl jsem si, že přijdu v pondělí třeba na 5:00, přivstanu si. Tak jsem udělal. Jaké bylo ale překvapení, když před magistrátem čekalo již asi odhadem 100 lidí? No věděl jsem, že existuje seznam příchozích, podle kterého se vše poté před otevřením bran ještě venku řadí. Do seznamu jsem byl zanesen 172. Nic moc. Před řazením jsem měl ale štěstí, kdy mi náhodou jedna paní nabídla, že má dvě místa, tak jestli jedno nechci. Protože jsem si polepšil o několi desítek míst, bral jsem to všema deseti. No a pak už jenom čekáte a čekáte, v nelidských podmínkách, kdy se všichni tlačí na sebe a čekáte a čekáte. Na čekací lístek. Toho jsem se dočkal kolem 12:45.

0/0
23.12.2008 13:14

nespokojený úředník

Re: není se čemu divit 2.

Myslím že asi 50% lidí bylo v těchto dnech na úřadech zbytečně.A to jen proto, že je mídia celá dny masírují nepravdivými nebo zkreslenými informacemi.Hromadné trvalé vyřazování vozidel dočasně vyřazených - uložených v depozitu, hromadná registrace vozidel, kde je již nový vlastík uveden v TP v polopřevodu s datem z roku 2008 atd...ministerský pokyn jak mají úřady postupovat při výběru ekologické daně přišel pozdě.

Pokud byl zahájen proces registrace odhlášením auta původním majitelem na nového vlastníka ještě před 1.1.2009, nový vlastník při registraci po 1.1.2009 nezaplatí nic navíc.tedy zaplatí jen správní poplatek, který zůstává pořád stejný. Žádnou ekologickou daň, protože proces registrace byl zahájen před účnnností příslušného zákona.

0/0
23.12.2008 16:21

neifi

není se čemu divit

Mě to ani nepřekvapuje, že lidi to takhle hezky vymysleli. Ono vystát si před koncem roku frontu před odborem evidence vozidel není jen tak pro někoho, tedy minimálně v Českých Budějovicích. Zde pokud nečekáte již před úřadem od druhýho dne, tedy např. od 23:00, a nečekáte než v 8:00 hodin se oficiálně vše rozběhne, nemáte šanci.

Prodal jsem na poslední chvíli auto. Přihlášeno je v ČB, prodáno v Plzni. Dané auto jsem se pokoušel odhlásit již v pátek 19.12. (pracovní doba 8:00-14:00). Bohužel jsem musel být v práci, tak jsem sepsal plnou moc a poslal jsem tam taťku. Ten přišel kolem 6:00 ráno. Kolem 6:30 se otevřely dveře, takže relativně nemusíte stát venku, teda pokud se dovnitř vejdete, neb zde čekali lidé již od půlnoci a kolem 6:00 je vytvořen seznam již kolem 150 lidí. V 8:00 se začnou vydávat čekací lístky dle zapsaného seznamu příchozích (je zde potřeba říci, že tyto seznamy si vedou kšeftaři bazarníci a mají z toho dobrý business, za každé místo se platí.

0/0
23.12.2008 13:13

zoufalec1

další nesmysl

myslím si, že toto ustanovení, platit vysoké poplatky při prodeji starých vozidel, je zbytečné a jen otravuje lidi. Kolik těch stopětek ještě jezdí, aby byl potřeba takový humbuk? Vy, kdo jezdíte více tak mi asi dáte zapravdu, že je to minimum. Těch pár , které jsou ještě v provozu se rozpadne časem samo a tak zmizí ze světa bezbolestně. Jinak, zajímalo by mě, jaký rozdíl v exhalacích je mezi vozy vyrobenými v roce 1999 a 2000.

0/0
23.12.2008 13:10

vver440

no co já vím

tak vod novýho roku už potvrzení o liqidaci nebude vyžadováno, tak bych to neřešil

0/0
23.12.2008 12:22

Wokobere

Re: no co já vím

Odkud to víš?

0/0
23.12.2008 17:57

miroslav_urban

..

Pani poslanci, rika Vam neco pojem "Lafferova krivka" ? Tam byste se dozvedeli pravou pricinu toho, proc lide vymysli smyslene kradeze.

Je to jen reakce na to, ze hledate vsemozne zpusoby jak z lidi dostat jeste vice penez.

0/0
23.12.2008 12:03

(@)

Zákon, že to neřeší??????????

To je přece jasný trestný čin PODVODU. Popřípadě POJIŠŤOVACÍHO PODVODU. A za to jsou zajimavé sazbyv tr.z. ;-D

Takže, policajti, úředníčci, konec vymlouvání a do práce! R^

0/0
23.12.2008 11:59

cepij

Re: Zákon, že to neřeší??????????

Jaký pojišťovací podvod???  Většinou se jedná o šunky, které nemají ani povinné ručení, natož nějakou pojistku...

0/0
23.12.2008 12:11

(@)

Re: Zákon, že to neřeší??????????

Píšu "popřípadě", tedy v případech, kdy se tak stane. Nelikvidují se jen neexistující vraky či šunky, lidi se rádi zbavují aut, které jednoduše nemá smysl ani prodávat. "Zmizení" auta je nejjednodušší řešení a pojištovny platí. Pak se divíme, co stojí pojistky.

0/0
23.12.2008 12:36

vver440

Re: Zákon, že to neřeší??????????

ale soudruhu-policajt, nebo úředník neví, co to práce je:-)

0/0
23.12.2008 12:24

(@)

Re: Zákon, že to neřeší??????????

a proč za to urážíš mně? ;-D

0/0
23.12.2008 12:37

Muf007

Nic nového pod sluncem

Policisté si všimli v listopadu? ;-D Ale kdeže. Tohle funguje od doby uzákonění ekologické likvidace vraku a to je myslím už pár let. Soused měl tehdy starou rezatou stodvácu, rozřezal jí a plechy odvezl do sběrny, plasty mu vzali ve sběrném dvoře, motor na vrakáč atd. Zbyly mu jen značky a vyrazil je odhlásit. Tady se dozvěděl, že musí mít eko-potvrzení, jinak vyškrtnout nelze. A teď babo raď! Kdo poradil? Policista. Říká nahlas to, že Ti auto ukradli. Dostaneš papír a je to. Klidně to i se značkami odnes na DI odhlásit a řekni, že jen značky Ti po tom zbyly, asi jak si Ti zloději dávali své vlastní :-). A jak to dopadlo? Hádáte správně, auto vyškrtnuto. A protože i dnes mnoho lidí ten střep ani nemá, hlásí se tzv. krádež, aby mohli vyškrtnout z evidence.

0/0
23.12.2008 11:28

Podrazza

A co ty sněmovní jelita čekaly?

Když jsou produkovány zákony, které jsou z 90% mimo realitu (stejně jako jejich autoři), úplně nesmyslné, staví běžného člověka bez zjevného důvodu mimo zákon, tak je jasné, že dříve či později někdo nalezne variantu jak zákon obejít a udělá to i spousta dalších. Stejně jako ze špatných zákonů se z toho stává česká tradice :)

0/0
23.12.2008 11:03

Hans Wurst

Jojo,

zákony nejsou tak dobré aby odolaly českým vyčůránkům! :-/

0/0
23.12.2008 10:50

Králík z klobouku

Re: Jojo,

Které vyčůránky máš na mysli? Ty lobbisty z pojišťoven, anebo poslance, co jim jdou na ruku a nepřečtou si, pro co hlasují?

0/0
23.12.2008 10:53

hrabe.zeppelin

Re: Jojo,

to mas vsude. Treba nemecti vycuranci maji ucty v Lichtenstejnsku, aby se vyhnuli placeni dani

0/0
23.12.2008 10:58

natvrdlý

vyřazení vozidel od 1.1.2009 - výtažek ze zákona

56/2001 Sb. - zákon o podmínkách provozu vozidel

§ 13 odst. 1 Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne o trvalém vyřazení motorového vozidla a přípojného vozidla z registru, pokud

a) motorové vozidlo a přípojné vozidlo zaniklo nebo zanikl účel jejich využití,

Odst. 2 - Obecní úřad obce s rozšířenou působností trvale vyřadí vozidlo z registru na žádost jeho vlastníka. Se žádostí o trvalé vyřazení vozidla z registru silničních vozidel předloží vlastník motorového vozidla potvrzení o převzetí autovraku vystavené provozovatelem zařízení ke sběru autovraků podle zvláštního právního předpisu 6a). Vlastník vozidla přitom odevzdá tabulky s přidělenou registrační značkou. Jedná-li se o žádost o trvalé vyřazení vozidla z registru silničních vozidel podle odstavce 1 písm. a), je vlastník motorového a přípojného vozidla povinen doložit způsob jeho zániku nebo jejich dalšího využití”.

0/0
23.12.2008 10:47

Králík z klobouku

Re: vyřazení vozidel od 1.1.2009 - výtažek ze zákona

Nevím, jak to zákonodárci mysleli (tedy spíš mám dojem, že nemysleli), ale vypadá to tak, že nikdo jiný než certifikované vrakoviště potvrzení o převzetí vozidla vydat nemůže a žádný jiný způsob doložení není zákonem připuštěný - ať se jedná o "zánik vozidla", anebo o "zánik využití vozidla". Takže jediný, kdo je oprávněn z vraku doložitelně udělat kurník pro slepice, je registrované autovrakoviště, jiné důkazy zákon neuznává.

0/0
23.12.2008 10:58

natvrdlý

Re: vyřazení vozidel od 1.1.2009 - výtažek ze zákona

Také to nemohu tvrdit se 100% jistotou, ale já osobně si nový zákon vysvětluji tak, že k vyřazení vozidla postačí mé písemné prohlášení o tom, že z vozu vzniklý "kurník nebo králíkárna" stojí na mém pozemku a nebude se vyskytovat na veřejné komunikaci. Resp. prohlášení o tom, že již vozidlo nemůže být a nebude využito jako dopravní prostředek.

0/0
23.12.2008 11:18

nespokojený úředník

Re: vyřazení vozidel od 1.1.2009 - výtažek ze zákona

Ano, je možné prohlásit že z vozidla si uděláte prolézačky pro děti nebo kadibudku,případně se staně dalším předmetem ve vaší sbírce historických exponátů, prohlášení musí být písemné.Vozidlo tím trvale ztratí technickou způsobilost a technický průkaz se stane neplatným.Karoserii nebo tažné zařízené odmontované z uvedeného auta nebude možné použít například na přestavbu jiného vozidla, neplatnýá technický průkaz nelze využít jako doklad o nabytí uvedeného dílu, případně jím prokázat příslušnou homologaci.

A když se ho budete chtít vozidla zbavit, stejně ho budete muset dát ekologicky zlikvidovat pod hrozbou pokuty 20 tisíc Kč.

0/0
23.12.2008 16:29

Králík z klobouku

383/2008

Zákon č. 383/2008 Sb., novela zákona o odpadech, ve třetí části novelizuje zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, a do § 13, který se týká vyřazení vozidla z registru, na dvě místa přidává slova "nebo zanikl účel jejich

využití", resp. "nebo jejich dalšího využití". Vlastník je tedy povinen doložit buď způsob zániku, nebo způsob dalšího využití vozidla. Nevím o tom, že by někde bylo stanoveno, jak se další využití vozidla dokládá. 

(Novináři toho natlachají do článku hromadu, ale faktické informace jako číslo zákona zásadně nepíšou, natož aby zjišťovali něco navíc, než co jim jejich kamarád z tiskového oddělení ministerstva nadiktuje.)

0/0
23.12.2008 10:40

Reeve

Re: 383/2008

Ano doložit zánik lze i čestným prohlášením. Ale pak majitel riskuje, že úřad ("dopravka") bude chtít čestné prohlášení nějak potvrdit, například hodnověrným svědectvím. A navíc od 1. 1. 2009 se i za auto, které není v provozu (a má značky), platí udržovací poplatek České kanceláři pojistitelů.

0/0
23.12.2008 10:49

Králík z klobouku

Re: 383/2008

Sorry, to patřilo k příspěvku níž, kde se někdo ptal na číslo zákona.

0/0
23.12.2008 10:51

petacx

pokud ZELENY populismus nezna mezi tak je spravne ze si lide

pokud ZELENY populismus nezna mezi tak je spravne ze si lide poradi!!!

je tu stat pro lidi nebo lidi pro stat ? 

statni sikana a sikana EU se bude zel asi jen stupnovat  :-©

0/0
23.12.2008 10:39

VLDX

Re: pokud ZELENY populismus nezna mezi tak je spravne ze si lide

Do té doby, než bude další převrat a doufám, že nebude sametový, ale pořádně krvavý a dacani budou viset na prvních kandelábrechRv

0/0
23.12.2008 10:40

petacx

Re: pokud ZELENY populismus nezna mezi tak je spravne ze si lide

jeste vsuvka

- * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - * - *  - * - * - * - * - * - *

Komunisté chtějí, zelení dělají   -   viz www.google.com  a budete zel asi  8-o 8-o 8-o

0/0
23.12.2008 10:42

Hans Wurst

Re: pokud ZELENY populismus nezna mezi tak je spravne ze si lide

Spravne chlape!

Jedine Vztekly Dedek z Hradu zachrani cesky narod pred zlou EU! ;-D

0/0
23.12.2008 10:49

bmichal.cz

Re: pokud ZELENY populismus nezna mezi tak je spravne ze si lide

Zelený populismus? Koho jsme si zvolili ... toho tam máme. A o tom to je.

0/0
29.12.2008 0:18

VLDX

Psal jsem o tom na foru iDnes, hned jak ten zákon vyšel

v platnost. Lidé se ptali co budeme dělat, dal jsem jim jasnou odpověď co se dá dělat proti zvráceným zákonům pana Bursíka. A zdá se, že stovky lidí se toho chtyli. Je naprosto jasné, že policie vystavý potvrzení a případy odloží a nikdo nic vyšetřovat nebude. To je prostě tak, když to Bursíci a podobní prostě nedomyslí:-/Rv

0/0
23.12.2008 10:37

VLDX

Re: Psal jsem o tom na foru iDnes, hned jak ten zákon vyšel

vydím, že mám chyby v textu, ale kašlu na to :-P

0/0
23.12.2008 10:38

Reeve

Re: Psal jsem o tom na foru iDnes, hned jak ten zákon vyšel

Ale za jak dlouho to potvrzení vystaví? Za týden či dva to určitě nebude. Vždyť v případě krádeže nového auta taky majitel po dvou týdnech žádný podobný doklad nedostane.

0/0
23.12.2008 10:45

VLDX

Re: Psal jsem o tom na foru iDnes, hned jak ten zákon vyšel

Minimálně sepíšou protokol, což by mělo stačit. Nějaký papír od policajtů přece dostaneš hned.

0/0
23.12.2008 10:51

buranumdopamatniku

narod Svejku a kecalu zvany Kocourkov

Ted mi jeste honem reknete co je treba udelat aby se o Cesku  nejen rikalo ze tam zije banda pomatencu , nybrz aby to bylo i uredne uznano , ze je to to neschopny  narod s 10 miliony kecalu  a Swejku, kteri se na vyvoji kocourkova aktivne podileji a sve zazitky kazdodene sdeluji  na internotovych forech.  To vsak jim nebrani o sobe trousit  slova obdivu a uznani.

0/0
23.12.2008 10:10

Čaroděj

Re: narod Svejku a kecalu zvany Kocourkov

Naprosto souhlasím. Jsme národ vychcánků, notorických stěžovatelů, závistivců.  Většinou kritizujeme politiky za to, jak "kradou", ale nejméně polovina těch, co tak ukazují prstem, by bez ostychu kradla také.  A pak okradou stát a tváří se jako Jánošíci, jak to tomu státu nandali. 

0/0
23.12.2008 10:24

kiv

Re: narod Svejku a kecalu zvany Kocourkov

Zato naši sousedi jsou samí Mirkové Dušínové !!!  :-):-) Aby ušetřili, vyhazují hned za čárou domovní odpad, od Dubí po Železnou Rudu jsou jich plný bordely (resp. byly, než i jim došlyleníze) ,casina v pohraničí taky nejsou zrovna pro místní ....  Mám  pokračovat?? :-/

Je-li zákon zhovadilý a lze-li obejít, jen moula  a blb by jej respektoval. Kdekoli na světě ....

0/0
23.12.2008 11:45

mvoice

Zákony ČR

;-OKdyž tak čtu, co se děje, mám čím dál větší pocit, že zákony v tété zemi chrání zloděje, vrahy a politiky a obyčejné lidi nutí lhát a podvádět. Nejhorší na tom je, že ti, co z nás dělají pokusné králíky, se sami těmito zákony neřídí a vždycky se můžou za schovat za nějakou tu imunitu.

0/0
23.12.2008 9:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.