Diskuze

Německo po havárii „zmizelého“ vlaku omezilo pískování kolejí

Němečtí železničáři řeší problémy s "mizením" vlaků z kolejí, které se nedávno objevily i u nás. Oznámili, že po listopadové srážce vlaků v Recklinghausenu výrazně omezují pískování. Vlak boural podobně jako v Moravanech, kde zemřel strojvedoucí. Při havárii v Německu se zranili dva lidé.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Králík z klobouku

20. 12. 2008 20:57
Je to prosté

Všechny, kdo schválili tu dosavadní bezpečnostní normu, obvinit z obecného ohrožení a doživotně jim zakázat vstup do kolejiště i k jakéhokoliv práci, která vyžaduje nějakou odpovědnost. A pány z AŽD a ČD, které ta chyba v normě netrkla a tupě se hájili tím, že ji dodrželi, přeřadit k lopatě, ale nesmí být moc ostrá, aby si neublížili.

Naštěstí už brzy dostane Drážní inspekci pod kontrolu ta správná mafie, takže příště už žádné průšvihy na veřejnost neproniknou a všechno se ututlá a zamete pod koberec jako dříve.

0 0
možnosti

__XXXX___

20. 12. 2008 20:33
Za Rakouska

takové problémy s holotou nebyly!!

0 0
možnosti

Tryskomys Muf

20. 12. 2008 15:38
Strojvedouci musel

Strojvedouci asi musel s piskem. :-)

0 0
možnosti

Bouše

20. 12. 2008 14:49
A co třeba vyvinout vodivý sypací materiál?

A bylo by po problému ... :-P 

0 0
možnosti

vaclavj1

20. 12. 2008 18:05
Re: A co třeba vyvinout vodivý sypací materiál?

ono je hlavne otazka, jestli je problem opravdu v piskovani :-P

0 0
možnosti

Michal007

20. 12. 2008 13:12
Největší problém je v platných železničních normách

Na voné trati mezi stancemi se používá tzv. úplná bloková podmínka, podle které se úsek hlásí jako volný, až když se obsadí úsek vedlejší. Tím se zachytí odhadem 90-99% selhání kolejovéh obvodu detekujícího vlak v úseku. Ve stanici se ale úplná bloková podmínka nepoužívá, protože je situace mnohem kompikovanější vzhledem k poloze vyhýbek a možnosti posunu. V režimu posunu se deficit bezpečnosti zabezpečuje ohlídáním lidským faktorem, ale při automatickém sestavení trasy pro příjezd vlaku do stanice se bezpečnost nezvyšuje prakticky nijak. Takže je odhadem 100x nebezpečnější než na volné trati a výsledky u nás i v zahraničí tomu odpovídají.

U desetiletí používanch reléových zabezpečovacích systémů asi nebylo reálné realizaovat obdobu úplné blokové podmínky ve stanicích, ale s počítaovými prostředky jako od AŽD je to "pouze" otázka vývoje softwaru. Tvůrci železničnch bezpečnostních norem u nás i v Evropě rezignovali na bezpečnostní deficit ve stanicích i při nasazení výpočetní techniky.

0 0
možnosti

EWCZ+

20. 12. 2008 13:44
Re: Největší problém je v platných železničních normách

Michale, a jak se to delalo v "predelektronicke dobe"? Tenkrat, tusim, vlaky nemizely?

0 0
možnosti

dislektik-idnes si na mě zasedla

20. 12. 2008 11:22
je to problém řešitelný tak nevím proč se u nás hádaj

místo aby řešily

0 0
možnosti

dejsipivo

20. 12. 2008 12:17
Re: je to problém řešitelný tak nevím proč se u nás hádaj

Problém se po nehodě začal řešit. Jen média z kauzy udělala komedii.

0 0
možnosti

honzajaka

20. 12. 2008 11:10
divím

se že dráh ještě nebjevily GPS, navíc by to bylo mnohem levnější než tenhle systém že proud protéká nápravou.

Já si myslím že je to nesmysl že se ty vlaky mizí kvůli pískování, třeba nákladní vlak není jen lokomotiva, dejme tomu, že strojvůdce pustí pískovák a rozjede se i kdyby pískoval pořád a lokomotiva by byla odizolovaná je tam minimálně 50 dalších náprav které ten proud můžou převést, tam bude problém v metodě a bezdomáčích co kradou všechno na co přijdou

0 0
možnosti

vver440

20. 12. 2008 10:27
ježíšikriste a to sem ateista

není snad problém použít rozlaďovaný smyčky jako u systému Hanning a Kahl. ale to asi nejde, jako u všeho, co nevymyslí a neschválí tupej úředník

0 0
možnosti

fren440

20. 12. 2008 9:32
zdvojení

at to cidlo zdvojí na jiném principu

0 0
možnosti

kitr

20. 12. 2008 9:30
Nechápu, co se tak dlouho řeší.

Stačí do systému zapracovat jednoduchou logickou podmínku. Pokud byl vlak někde detekován, tak než by tzv. zmizel, musel by se objevit na dalším úseku kolejí, jinak by původní úsek případně i ostatní následující zůstaly blokovány.

0 0
možnosti