- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Všechny, kdo schválili tu dosavadní bezpečnostní normu, obvinit z obecného ohrožení a doživotně jim zakázat vstup do kolejiště i k jakéhokoliv práci, která vyžaduje nějakou odpovědnost. A pány z AŽD a ČD, které ta chyba v normě netrkla a tupě se hájili tím, že ji dodrželi, přeřadit k lopatě, ale nesmí být moc ostrá, aby si neublížili.
Naštěstí už brzy dostane Drážní inspekci pod kontrolu ta správná mafie, takže příště už žádné průšvihy na veřejnost neproniknou a všechno se ututlá a zamete pod koberec jako dříve.
A bylo by po problému ...
ono je hlavne otazka, jestli je problem opravdu v piskovani
Na voné trati mezi stancemi se používá tzv. úplná bloková podmínka, podle které se úsek hlásí jako volný, až když se obsadí úsek vedlejší. Tím se zachytí odhadem 90-99% selhání kolejovéh obvodu detekujícího vlak v úseku. Ve stanici se ale úplná bloková podmínka nepoužívá, protože je situace mnohem kompikovanější vzhledem k poloze vyhýbek a možnosti posunu. V režimu posunu se deficit bezpečnosti zabezpečuje ohlídáním lidským faktorem, ale při automatickém sestavení trasy pro příjezd vlaku do stanice se bezpečnost nezvyšuje prakticky nijak. Takže je odhadem 100x nebezpečnější než na volné trati a výsledky u nás i v zahraničí tomu odpovídají.
U desetiletí používanch reléových zabezpečovacích systémů asi nebylo reálné realizaovat obdobu úplné blokové podmínky ve stanicích, ale s počítaovými prostředky jako od AŽD je to "pouze" otázka vývoje softwaru. Tvůrci železničnch bezpečnostních norem u nás i v Evropě rezignovali na bezpečnostní deficit ve stanicích i při nasazení výpočetní techniky.
Michale, a jak se to delalo v "predelektronicke dobe"? Tenkrat, tusim, vlaky nemizely?
místo aby řešily
Problém se po nehodě začal řešit. Jen média z kauzy udělala komedii.
se že dráh ještě nebjevily GPS, navíc by to bylo mnohem levnější než tenhle systém že proud protéká nápravou.
Já si myslím že je to nesmysl že se ty vlaky mizí kvůli pískování, třeba nákladní vlak není jen lokomotiva, dejme tomu, že strojvůdce pustí pískovák a rozjede se i kdyby pískoval pořád a lokomotiva by byla odizolovaná je tam minimálně 50 dalších náprav které ten proud můžou převést, tam bude problém v metodě a bezdomáčích co kradou všechno na co přijdou
není snad problém použít rozlaďovaný smyčky jako u systému Hanning a Kahl. ale to asi nejde, jako u všeho, co nevymyslí a neschválí tupej úředník
Stačí do systému zapracovat jednoduchou logickou podmínku. Pokud byl vlak někde detekován, tak než by tzv. zmizel, musel by se objevit na dalším úseku kolejí, jinak by původní úsek případně i ostatní následující zůstaly blokovány.