- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pravda, měl by být zábavný, svědomitý...atd. atd....měl by mít okolo sebe však i žáky, studenty a především RODIČE, kteří ho v jeho konání podporují. Jaksi se zapomíná, že rodiče mají na výchovu vliv největší a často oni sami sabotují učitelovu práci! Problém je v tom, že každý se cítí být kompetentní v oblasti vzdělávání z jednoho prostého důvodu - každý absolvoval základní školní docházku.
Dobrý učitel musí umět nalít do co nejvíce žáků ,v co nejkratší době ,co nejvíce informací,zadat a nechat dětmi vypracovat přehledný test nabytých informací,test opravit, oznámkovat a spolu s metodikou hodnocení a analýzou výsledků, založit do šanonu v kabinetě, označeném názvem třídy a školním rokem,na rubové straně desek vlepen seznam testovaných žáků.Každé dva a půl měsíce slavnostní předání výročního,čtvrtletního testu do barevných desek pana ředitele,seznam žáků a rozbor výsledků,přiložen.
kdepak, staci kdyz bude delat pekny nastenky a souhlasit s reditelem
Učitel je od slova učit, takže by především měl umět učit a pak to ostatní.
Takhle to vypadá, že by především měl být ten zábavný kamarád, pak ykušený psycholog a to učení by bylo jen tak na okraj.
tak to vypada kdyz je otec vul. Muzete mi rict kdo normalni v dnesni dobe napadne zenskou a k tomu ucitelku? Proc je pak asi holka sikanovanou? Muze pak za to ucitelka nebo otec co z chudiny holky udelal ukriknutou chudinku? Ono mit trosku te psychologie neni fakt na skodu. Vidite pak veci trochu jinak nez jsou napsany na idnes
Já vidím préblém v několka věcech:
a) málo odborníků v řadách vysokoškolsých účitelů a také málo obdobných předmětů a vlastně málo předmětů který naučí učit na VŠ vůbec
b) se současnými platy ve školství je to utopie, je to jako chtít aby Ronaldo hrál za Žižkov za průmerný plat ligového hráče
c) o odměnách rozhoduje ředitel, takže nejvyšší odměnu dostávají vlezdorpdelové a jeho káomoši, přápadně příbuzní
Mám nehynoucí vzpomínku ze základní školy, kdy k nám jednou kvůli velké marodce přišel suplovat na hodinu dějepisu profesor z gymnázia, které bylo o poschodí výš. Sehrál nám legendu starého Říma o odvážném mladíkovi, který se vypravil do ležení nepřátel, obléhajících Řím, aby zabil jejich vůdce. Byl však chycen a předveden před krále, kde projevil velkou statečnost, když při rzohovoru s ním strčil ruku do ohně a nehnul přitom ani brvou.
Pan profesor to pojal jako divadlo jednoho herce, měnil hlas a polohu podle toho, koho momentálně představoval a scénku opepřil jadrnými výrazy typu "Co to tady smrdí?" (když už ruka začala vonět). Nikdy předtím a nikdy potom jsem nezažil zábavnější vyučovací hodinu. Myslím, že si to užil i pan profesor, který byl spíše zvyklý na starší studenty.
to byli odborníci! Tohle jsem věděl zhruba v 5. třídě základní školy.
a říkám si, jak byla asi při hodinách zábavná pomyslná a nedostižná "ikona" našeho školství Igor Hnízdo. S ním byla neskutečná , že?
...něco jako komik, aby dokázal zabavit, něco jako policajt, aby dokázal odhalit všechny nepravosti, něco jako spravedlivý soudce a kat v jedné osobě, aby je dokázal vhodně vyřešit.... To by mě teda zajímalo, jestli se taky počítá s tím, že by měl učit?
Kantor je kantor, má žáky učit, vychovávat je má rodina a bavit je má třeba divadlo. Tady se míchají pojmy s dojmy a na to úplně základní - že škola má vzdělávat a učit, se zapomíná. Budeme mít generaci sebevědomých lidí, co ale nebudou umět napsat větu prostou bez hrubky a nebudou tušit, kdo bojoval proti komu ve druhé světové válce.