Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zakladatel nové strany Mach: To je zoufalství, co dělá ODS ve vládě

Na scéně se má objevit hned několik nových pravicových politických stran. Jednu z nich zakládá Petr Mach, ředitel Centra pro ekonomiku a politiku. Tedy sdružení, které před deseti lety založil dnešní prezident Václav Klaus. Koho chce Petr Mach se spolupracovníky vlastně oslovit? A čeho chce dosáhnout? To vysvětluje v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarda

PROTI 26 STÁTŮM EU ?

Probuďte se pane Machu !

Chcete snad mít ČR ostrovem mimoevropským? Rv To Vás už ten euroskeptický disident tak ovlivnil? Připadáte mi jako kopírka.Rv Na rozdíl od Vás a Klause jsem nesmírně rád,že po tolika letech nesvobody patříme do EVROPY !!![>-] EU [>-]

0/0
9.1.2009 15:38

bobřík

Re: PROTI 26 STÁTŮM EU ?

Přesně souhlasím !!!R^!EU

0/0
12.1.2009 11:30

jarda

KLAUS A VY ZAVOLÁTE BLANICKÉ RYTÍŘE ?

Rv Nevážený pane Machu! Rv

Nejste nevlastním synem prezidenta ? Naprosto stejné (skeptické) názory svědčí

o zdědění  úplně všech genů a to ve všech směrech PROTI. ;-€

Situace podle Vás (Vy a Klaus) je kritická a zoufalá a to nejen v ODS,ale i v EU ?

Já bych si dovolil tvrdit,že situace bude  KATASTROFÁLNÍ Vaší zásluhou!!! [>-]EU

0/0
9.1.2009 15:29

amina

Pravice

Souhlasím se zakladatelem a skutečne ODS je dávno jinde než měla být. Pravice má být slušná, má dbát veřejných a ne osobních zájmů, daně zpřehlednit a postupně snižovat, ohlídat státní účast např. v ČEZu a především snižovat dotace ze státního rozpočtu institucím tvářícím se vstřícně k občanům (viz ČD). ODS dávno zapomněla, že celá vláda, parlament i senát je honorována z kapes daňových poplatníků a je nejen špatným hospodářem, ale i arogantním subjektem pohrdajicím lidmi. Poplatkům ve zdravotnictví říkat reforma je  známkou vyčpělosti a bohužel i znakem toho, že tato strana je bez jiskry a nápadu. Doufám že tento mladý muž konečne utvoří stranu bez stínu komunistické minulosti. Držím mu palce a hlavně šťastnou ruku při náboru nových členů, jinak opět zavládne vláda oranžových brigadýrů.

0/0
9.1.2009 13:27

griša

Jasná zpráva ..

ODS už nemá žádnou šanci sama si to už dávno odpískala.

0/0
16.12.2008 21:30

ppelc

To je zoufalství, co dělá ODS ve vládě

rekl sef korupcniku, ehh vlastne pardon ee  lobistu :-©:-©:-©:-©

0/0
16.12.2008 10:40

honzajaka

zase

nová pravicová konzervativní strana. Předpokládám že členskou knížku s velmi nízkým pořadovým číslem bude mít ta káča soudružka Monika Pajerová

0/0
15.12.2008 20:19

Xaver01

Je to jen další ODSák s nevyjasněnou sexuální orientací

Pak se nemůže divit, že nemá vyjasněnou ani orientaci politickou. ;-D

0/0
15.12.2008 16:03

godys

Mach se zaslouží o to, že Paroubek bude mít 51%

:-/

0/0
15.12.2008 15:58

agnostik1

Re: Mach se zaslouží o to, že Paroubek bude mít 51%

R^!

0/0
15.12.2008 20:51

madqwert-liberalni komunista

Re: Mach se zaslouží o to, že Paroubek bude mít 51%

snad se zaslouzi i o to, ze CSL-KDU bude mit sve zaslouzene 3% ;-D

0/0
12.1.2009 11:44

godys

kolik % ta nová strana ODS sebere....?

:-)EU

0/0
15.12.2008 9:31

KocourkovNews

Strana nova, estebacka

http://czech-bohemia.blogspot.com/2008/12/strana-nova-estebacka.html?showComment=1229329080000#c8341579065860318097

0/0
15.12.2008 9:25

Bývalý volič ČSSD

Nová pravicová strana ještě nevznikla,

a oranžová spodina už strachy piští;-D

0/0
15.12.2008 7:24

bluesvlk

Re: Nová pravicová strana ještě nevznikla,

Pravice celosvětově šíří nesnášenlivost, války, drogy, pronografii a sociální nespravedlonost, myslím, že už bylo a je dost pravice. Pravice kvičí, protože nemá už pramalou šanci nejen u nás, ale ani v Evropě!EU[>-]

0/0
15.12.2008 7:55

trampino

No nevim nevim pane Machu

Uvidíme co se z vás vyklube. Nicméně jak jsem si přečet že ODS, Klaus, VŠE, tak jsem zavětřil. Chvilku jsem hledal a Googel mě nezklamal. Kolem té vaší nástěnky Mladých konzerativců "Pravý úhel" na VŠE jsem za dob svých studií často chodil a musím říct, že většina toho co jsem si tam občas přečet mi tak trochu připomínala Jehovisty co místo Ježíše uctívaj Václava :-)

Tehdy jsem to přičítal vaší mladické naivitě. No tak doufám že už jste z toho vyrostli a máte i vlastní názory. Jestli jste dospěli (obrazně i doslova) k názoru, že bez Evropy se neobejdem, Americe lecos dlužíme, Rusko je a bude hrozba, státu má občan vidět pod ruce jak to jen jde a čím víc si člověk z výplaty nechá, tím míň se rozkrade, tak vás možná budu časem i volit. Ale obávám se, že to by jste se museli nejprve opravdu hodně vzdálit svému velkému Učiteli ze studentských let. 

0/0
15.12.2008 1:18

--Judith--

Re: No nevim nevim pane Machu

Tohle podepisuji i já. Komplet.

Jsem pravicový volič a jen doufám, že budu mít koho volit. Ale potom, pane trampino, je budeme pořádně hlídat, aby to, o čem mluvili, také pak dělali. A hlavně, aby jim bylo vidět pod prsty. To je ta nejlepší akce "čisté ruce".

0/0
15.12.2008 2:33

bluesvlk

Re: No nevim nevim pane Machu

No pravda je taková, že Jehovisté podporovali "Václava" zvláště jeho nadaci prostrednictvím firem jedna z nich byla Inteconex. Takže určitá simbioza tady je. A to jsem na ekonomickou VŠ nechodil a pana Macha neznám jako Vy.8-o

0/0
15.12.2008 5:14

perpartes

Koukám,tady se sekají děti.

Odpověď?

0/0
14.12.2008 23:31

p.sp.

...

slušně dlouhý rozhovor na to, že ta strana ještě ani nevznikla....

0/0
14.12.2008 23:11

LimonadovyJoe

Re: ...

Moc šancí jí nedávám. V ČR není pro pravicovou stranu dost voličů.

0/0
14.12.2008 23:13

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: ...

tak tak ... v čížsku jsou praví voliči leví ....:-P

0/0
14.12.2008 23:29

--Judith--

Re: ...

a kdo potom dostal ODS,(ještě když se snažila o pravicovost) do vlády?

0/0
15.12.2008 2:40

Kocourek69

Re: ...

Pohanka a Melčák které zvolili levicoví voliči.

0/0
15.12.2008 3:05

LimonadovyJoe

No, s těma eurovolbama by si to měl rozmyslet.

Zrovna europoslanci ODS své voliče nezrazují a např. Zahradil nebo Fajmon program ODS a zájmy ČR opravdu hájí. Jakkoliv bych novou pravicovou stranu volil v parlamentních volbách, tak v eurovolbách tam tu ODSku hodím (pokud tedy na kandidátku za Zahradila nenaseká nějaké Topolánkovce).

0/0
14.12.2008 23:09

bluesvlk

Polemika?

Musím říci, že pravice v politickém spektru opravdu chybí. Pan Mach má dobre reflexe ohledně pravicové politiky, např. o daních, poplatcích a regulaci. To, že ODS začala ve zdravotnictví s regulačními poplatky je pro PRAVICOVOU stranu katastrofální, protože jakákoli regulace není pravicová! Lisabonská smlouva a EU? Lisabonská smlouva je nevýhodná pro malé země? Tímto tvrzením chtějí někteří LS zdiskreditovat! Ale to je právě podstata demokraci je že menšina se musí podřídit většině.

0/0
14.12.2008 22:54

bluesvlk

Re: Polemika?

LS smlouva jen nahrazuje smlouvu z Nice, která je dnes nepřehledná a komplikovaná![>-]EU

0/0
14.12.2008 22:55

denny2006

Re: Polemika?

nová,budoucí smlouva vždy nahrazuje tu současnou,původní,ale o přehlednosti to určitě není:-P!

0/0
14.12.2008 22:59

bluesvlk

Re: Polemika?

Právě, že je. LS je přehledná a v některých věcech zjednodušující, než smlouva s Nice. EU stejně musí dospět do politické jednoty, tedy k jakýmsi Spojeným státům evropským jinak tento konglomerát nemá žádný smysl. A myslet si, že Češi (menšina) bude vládnout Evropě je velmi hloupé, populistické. Mě je jedno jestli se rozhodne v Praze, nebo Bruselu, z Bruselu stejně přichízejí jen směrnice, nikoli nařízení!EU[>-]

0/0
14.12.2008 23:46

hnedka_zdrapana

Re: Polemika?

Ano, je to podstata demokracie, ale to neznamena, ze demokracie je v soucasne podobe spravnym modelem.

0/0
15.12.2008 1:38

bluesvlk

Re: Polemika?

Správným model určitě je, protože vždycky se někdo musí někomu podřídit, ale jen v demokracii je možná pokojná změna. Raději se budu podřizovat většině, protože dnes má většina pravdivý názor, než menšině, která se většinou mýlí, a nemá pravdu!EU[>-]

0/0
15.12.2008 5:17

denny2006

Re: Polemika?

v matematické množině 27 sátů jako prvků se většina na základě demokratické diskuse podřídí většině těchto prvků. Ovšem EU není množina 27 prvků,nýbrž států o různé velikosti,ekonom.síle a o tom právě je problém s LS.Tedy,že většina států se bude podřizovat menšině států. Mimochodem Čr nikdy nechtěla vládnout EU,prostě demokratické principy přinášejí komplikovanost vyjednávání,ústupky,konsens apod. a to je složité a demokratické,na rozdíl tebou opěvované jednoduchosti,podřizování se,to je potom pro tebe ideální jakási "osvícená" diktatura! Dvě jsme již zažili a bylo to opravdu,ale opravdu mnohem jednoduší:-/!

0/0
15.12.2008 7:30

bluesvlk

Re: Polemika?

V demokracii nejde o matematiku, ale o dělbu moci a a vůli většiny! Mělo by jít spíše než státy voliče! Protože demokratický volič je v demokracii základem demokracie, nikoli stát, nebo množina států! Mě osobně by vyhovovalo zrušit národní vlády a udělat jednu Evropskou s politickými stranami a já bych volil politické strany a jestli by tam byl Čech, Maďar, nebo Němec by mi bylo jedno. V demokraci jde o VŮLI LIDU a ta je finalizována v politických uskupeních nikoli státech! Na to by Evropa dojela kdyby roli politických stran převzaly jakési národněpolitická uskupení!!!EU[>-]

0/0
15.12.2008 8:03

denny2006

Re: Polemika?

máš to asi popletený.Evropská vláda podle tvého,by byla tvořena politickými stranami největších států s největším elektorátem voličů a tyto politické strany v této jediné evropské vládě by pochopitelně zastupovaly a hájily zájmi především svých viličů a států. Malé státy by byly v jakémsi pseudodomokratickém područí.Tak to se nepodařilo ani Ádovi H.:-/

0/0
15.12.2008 8:23

bluesvlk

Re: Polemika?

Popletený to máš ty. Proč by například Středopravicová politická strana složena s členů napříč Evropským spektrem měla hájit jen zájmy nějakého národa? Tomu fakt nerozumím? Prostě bude hájit středopravicové zájmy pro všechny voliče v EU bez ohledu na národnost! To je jako by jsi chtěl tvrdit, že u nás jsou politické strany, která hájí zájmy některých národností? Prostě nemáš pravduEU[>-]

0/0
15.12.2008 15:23

denny2006

Re: Polemika?

promiň,nemám sílu na tvé eurofantasmagorie reagovat.

0/0
15.12.2008 20:29

bluesvlk

Re: Polemika?

Nemáš sílu, nebo argumenty? Vysvětli mi mechanismus, jak si to představuješ. Příklad: Takže podle tebe, když poslanci v Evropském parlamentu udělali zákon, že ve městě se bude jezdit 70km/h, tak předpokládáš, že budeli tam více poslanců Francouzských, tak prosadí ve Francouzských městech 90km/h. Takže v celé Evropě se bude jezditb 70km/h a jenom ve Francii 90km/h, takže ve Francii budou rychlejší? JÁ PROSTĚ EUROSKEPTIKŮM NEROZUMÍM, KDYŽ MELOU O ZTRÁTĚ SUVERENITY A O DALŠÍCH BLBOSTECH.EU[>-]

0/0
16.12.2008 5:23

denny2006

Re: Polemika?

ten tvůj příklad je nepodstatná hloupost.Dám ti zajímavější příklad. Přijetí LS umožní RE nařizovat nadále např. minimální sazby spotřebních daní, pokud prohlásí, že tím zabrání narušení hospodářské soutěže.EK navrhne zvýšení daní z piva a z benzínu v Čr s odkazem, že naše „nízké“ daně představují „škodlivou daňovou konkurenci“, RE to schválí bez práva veta našeho premiéra a ty budeš chodit pěšky a pít sodovku:-P

0/0
16.12.2008 7:52

bluesvlk

Re: Polemika?

No, ale to je v pořádku. Pokud chceme jednu Evropu musíme mít jedny daně, jedny polatky, atd. To je to co tvrdím, že takhle to nejde aby si každý dělal co chtěl! Jedna Evropa, jeden systém, jedny daně, jedna měna, atd. O tom to sjednocování jde! Nevím proč my by jsme  měli mít jiné polplatyk, atd.EU[>-]

0/0
16.12.2008 15:17

denny2006

Re: Polemika?

ty to stále nechápeš.Nejde o jedny daně,ale o to,že někdo rozhodne,že konkrétně v Čr se zvýší ta a ta daň a my budeme muset toto akceptovat i když z našeho hlediska to bude pro obyv. Čr velice nevýhodné.Proto např. Irové požadují zachování vlivu na své daně. Jednotné daně bez možností různých posunů v jistém intervalu by nás i ostatní,hlavně slabší státy ekonomicky dostalo do kolen!

0/0
16.12.2008 17:51

bluesvlk

Re: Polemika?

Budu oponovat? Kdo rozhodne? Píšeš "někdo rozhodne, že konkrétně v ČR se zvýší ta a ta daň", kdo je ten tajemný "někdo"? Pokud se zvýší, podle tebe daň, tak by se měla zvýšit všem, pokud Evrope dospěje ke sjednosení i politickém. Proč by zvýšení daní, nebo lépe řečeno úprava daní v EU mněla být pro někoho výhodná a pro druhého nevýhodná, mněla by být JEDNA pro všechny? Nebo se mýlím? To, že jsou u nás lidé placeni méňě než lidé v Evropě za to opravdu Francouzi nemohou. Proč by to naši ekonomiku mělo přivést na kolena? Naopak si myslím, že jí to posílí a zvedne platy!EU

0/0
16.12.2008 23:20

denny2006

Re: Polemika?

kdo rozhedne za nás? Kdo je ten tajemný? Tajemný není,postup jsem ti popsal v jedné z reakcí.Tečka.

0/0
17.12.2008 16:22

godys

soudruzi, tak položí ten Mach tu EU nebo nepoloží....?

:-)EU

0/0
14.12.2008 22:12

denny2006

Re: soudruzi, tak položí ten Mach tu EU nebo nepoloží....?

popleto,vypils moc mešního vína,p.Mach nechce pokládat EU;-D!

0/0
14.12.2008 23:01

godys

Re: soudruzi, tak položí ten Mach tu EU nebo nepoloží....?

a víš že je úplně jedno co p. Mach chce....?:-)EU

0/0
14.12.2008 23:03

madqwert-liberalni komunista

Re: soudruzi, tak položí ten Mach tu EU nebo nepoloží....?

Dokonce je jedno, co chce p. Havel ze Stodulek ;-DEUR^

0/0
14.12.2008 23:04

godys

Re: soudruzi, tak položí ten Mach tu EU nebo nepoloží....?

rozhodující je, co chtějí voliči ČR.....:-)EU

0/0
14.12.2008 23:04

madqwert-liberalni komunista

Re: soudruzi, tak položí ten Mach tu EU nebo nepoloží....?

;-D Neschovavej nse kolektivisticky za jine, trumbero, a mluv za sebe... R^EU

0/0
14.12.2008 23:05

madqwert-liberalni komunista

Re: soudruzi, tak položí ten Mach tu EU nebo nepoloží....?

A v EU podle LS si volici CR se svymi europoslanci mohou tapetovat male mistnosti ;-DEUR^

0/0
14.12.2008 23:07

bluesvlk

Re: soudruzi, tak položí ten Mach tu EU nebo nepoloží....?

No to, ale nevyplívá z LS, ale z toho, že jsme malá země a za to ty velké opravdu nemohou? Nebo by jsi chtěl aby jsme "diktovali" my těm velkým?EU[>-]

0/0
15.12.2008 5:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.