Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamarádi zabitého Řeka napsali do novin, žádají změnu společnosti

Řecký deník Elefterotypia uveřejnil dopis kamarádů zavražděného Alexise Grigoropoulose, ve kterém volají po změně společnosti. Násilnosti, jež vypukly v sobotu kvůli zásahu, při kterém byl zastřelen patnáctiletý mladík, pokračují. Studenti se ve večerních hodinách opět střetli v aténských ulicích s policií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R@VI

No konecne "pravdivy" clanek, ktery si neprotireci ...

"Nepokoje pokračují v Řecku i šestým dnem a stejně jako minulé dny radikálové ožívají až pod rouškou noci. ... Během dne napadli radikální vysokoškoláci v Aténách deset policejních stanic, šarvátky proběhly i v jiných částech města. ... "

Jestli jsou "pod rouskou tmy" tito radikalove zivejsi, tak teda nevim co delaji vecer ...

0/0
13.12.2008 0:32

dislektik-idnes si na mě zasedla

by mě zajímalo jestli by omladina tak vyskakovala

za okupace Německem ;-D;-D

0/0
12.12.2008 14:40

cassul

Re: by mě zajímalo jestli by omladina tak vyskakovala

Přinejmenším u nás za války chodili hodně potichu a opatrně a modlili se, aby k nim náhodou někdo nezabloudil s povolávacím rozkazem na totální nasazení do Reichu.

0/0
12.12.2008 14:46

masnav

Nesahají Sametové revoluci ani po kotníky

V roce 1989 v Československu nikdo neházel zápalné lahve, kameny, nedrancoval a nezapaloval obchody. Tehdejší československé občanské vzepětí eticky vysoce převyšovalo to, co se děje nyní v Řecku.

0/0
12.12.2008 13:43

fext

Re: Nesahají Sametové revoluci ani po kotníky

R^R^R^

0/0
12.12.2008 15:33

R@VI

Re: Nesahají Sametové revoluci ani po kotníky

kudla a kam se ta etika podela, kde je moralka a zodpovednost ... tyhle hesla ztratila svuj vyznam a jedine ciny povedou ke zmenam v politice, kdyz slovo i podpis maji nulovou vahu, nesouhlasim s nicenim soukromeho majetku,ale tyto kroky mohou ukazat cestu jak jednat s politiky a pak by to mohlo mit na nektere gulare neblahy vliv, prece jen desettisic nastvanych lidi bez domova a majetku je vic nez max. 3000 spatne placenych policistu schopnych nasazeni ...

0/0
13.12.2008 0:45

konyconi

Tu 'basen' pusobi, jakoby to napsala zfetovana 12leta emacka

(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

0/0
12.12.2008 13:18

cassul

Re: Tu 'basen' pusobi, jakoby to napsala zfetovana 12leta emacka

Aha, tak to je báseň? Tak proto jsem to absolutně nepochopil, teď už je mi to jasné, že to pochopit nemůžu nikdy.

0/0
12.12.2008 13:26

erdoes2

Levicovi gauneri v pozadi drancovani

Nekdo detem musel nechat vyrobit plakaty, nekdo nepokoje financuje a rozdmychava. Hesla darebaky identifikuji jasne: Levicovy odpad... Rv:-©

0/0
12.12.2008 12:09

antizeleny

Řekové

byli jsou a budou komunisti. To jak se chovají je klasický sockomunistiký přístup. Vše rozbít zničit. Chceme toto a jestli to nedostaneme tak uvidíte. Jedinná možná reakce. Tvrdé řešení  a dotáhnot ho až do extrému.;-ORv

0/0
12.12.2008 11:47

marekW777

báseň

:-©:-©:-©:-©

0/0
12.12.2008 10:28

maagoor22

HAHAHA

Jak můžou srovnávat, 89 u nás a nepokeje v řecku dnes????? copak tam mají diktaturu??? copak nemají svobodné volby, copak se nemohou svobodně vyjadřovat k problémům (v případě že nepodporují sílu svých argumentů rozbíjeným sklem a hlavami)?????  Je to jen lůza která vyrazila rabovat...........

0/0
12.12.2008 10:11

mtis

Re: HAHAHA

Můžou se vyjadřovat ve svodných a rovných volbách a kdo za to může jiný než systém, že jejich geniální nápady na vylepšení společnosti propadly? :-):-):-)

0/0
12.12.2008 10:17

maagoor22

Re: HAHAHA

?????? ono je něco jiného dělat politickou kampaň a rabovat že............????

0/0
12.12.2008 10:31

habit

... zapálit policistu by mělo být základním právem...

... každého člověka - a proč se honit za penězi (viz níže) když to co potřebujeme si můžeme vzít z rozbitého výkladu...

0/0
12.12.2008 9:25

mtis

Re: ... zapálit policistu by mělo být základním právem...

Právem každého mladého člověka, který nesouhlasí se systémem, by mělo být to, aby dostal od státu zdarma neprodejný kus neúrodné půdy, obehnaný vysokým elektrickým plotem, na kterém si vlastním úsilím spolu s ostatními podobně postiženými může vybudovat svou vlastní utopickou spravedlivější a lepší společnost.

My ostatní, kteří změnu nechceme se spokojíme s tím, že nebudeme trvat na tom, aby tam umřel hlady, ale až půjde do tuhého, přijmeme ho zpátky do naší zbytkové společnosti, nakrmíme ho, poskytneme mu zdravotní péči a asanujeme ten jeho ráj.

0/0
12.12.2008 9:59

cassul

Re: ... zapálit policistu by mělo být základním právem...

To je velmi vstřícný návrh, vylepšil bych to veřejným on-line monitorováním situace v té rezervaci, které by povině sledovali všichni, kdo by tam taky chtěli.

0/0
12.12.2008 10:06

mtis

Re: ... zapálit policistu by mělo být základním právem...

:-):-):-)R^

0/0
12.12.2008 10:15

maagoor22

Re: ... zapálit policistu by mělo být základním právem...

R^R^;-D[>-]

0/0
12.12.2008 10:12

Si0

Re: ... zapálit policistu by mělo být základním právem...

RvRvRvRvRv:-©(Y)

0/0
12.12.2008 10:23

roddie

Ten mladík

jenom poklidně házel zápalné lahve a kamení, aby svobodně vyjádřil svůj názor a policista, který je pákou zvrácené společnosti, záměrně vystřílel do mladíka celý zásobník.

Zajímavá interpretace. Já bych ji trochu zjednodušil - gauner chtěl ohrozit na zdraví nebo životě člověka a taky za to patřičně zaplatil. Chybou ovšem je, že chytl kulku jen odraženou a ne správně mířenou.

0/0
12.12.2008 9:19

crook.crook

modla zvana penize

haha niceni majetku. Vy ten dopis nechapete ani jste ho necetli. Vzdyt prece o to tady jde . O to jde tem studentum. Uz se rodi jina generace. Mladi lidi uz maji dost honby za penezmi. Vy tady vykrikujete neco o budoucnosti. Fakt vsechny ceka super budoucnost. Viz chovani USA, viz vykriky par zapslaku, kteri si mysli, ze kapitalismus je nejake terno. Je to stejna ner3est jako nabozenstvi. Akorat ze misto Jezise vsichni uctivaji modlu jako penize a trh. Nejsou penize, zrusime onkologie. Nejsou penize spojime skoly. Nejsou penize...Nejsou pernize Nejsou penize...Umele vyvolane vyrtualni cislo zvane penize a trh bylo vymysleno jednim vedcem pouze jako HRA. Ale prej to funguje tak proc to nepouzit..Jenze ve hre nekdo prohraje a nekdo vyhraje. A prohry nikdo nema rad

0/0
12.12.2008 9:11

markyz.Gero

Re: modla zvana penize

Ale výhry ano. Jinak co mužete mimo negace nabídnout?

0/0
12.12.2008 9:16

Si0

Re: modla zvana penize

Je to továryšč a nabízí jako pozitivum tvrdou pěst dělnické třídy.

0/0
12.12.2008 10:14

crook.crook

Re: modla zvana penize

Chapu ze me neznas ale fakt existuji lide kteri si mysli o VSECH  ninejsich politickych stranach absolutne to same.

0/0
12.12.2008 10:22

mtis

Re: modla zvana penize

Tak ať se někde v koutku v klidu oběsí a neotravují s tím na veřejnosti.

0/0
12.12.2008 10:28

Si0

Re: modla zvana penize

Tě sice neznám, ale čtu tvý výblitky, kterými to tu hnojíš.

0/0
12.12.2008 10:28

cassul

Re: modla zvana penize

To je sice hezké, ale lidi taky musí jíst, víme? Pokud všechno rozbiješ, zavládne totální anarchie a všichni chcípnou hlady, případně se povraždí navzájem nebo nejspíš obojí najednou. Vždycky to tak dopadlo, když se násilně svrhával režim, žádná vyjímka neexistuje. Kdo chce něco svrhávat, aniž by měl rozumnou náhradu, je standardní šílenec.

0/0
12.12.2008 10:29

cassul

Re: modla zvana penize

Kapitalismus určitě není dokonalý, ani vzdáleně. Jenže všechny ostatní modely společností se v historii neosvědčily ještě mnohem víc, než kapitalismus - a bez vyjímky za to zaplatily milony lidí životem. NIkdo zkrátka nic lepšího nenabídl - a nenabízí to ani tihle studenti - oni jen chtějí bourat to stávající. Destrukce je to nejjednodušší, něco vybudovat je ale o něčem úplně jiném.

0/0
12.12.2008 9:18

crook.crook

Re: modla zvana penize

ty jsi jeste nepochopil ze kapitalismus je horsi nez cokoliv jineho. Pred tim lidi meli aspon neco. Aspon to blbi nabozenstvi. Ted uz je to fakt jen o prachoch. A jak chces jinak menit svet. Sametovkou jako v 89? Ten blbi vtip kteremu se rika revoluce? Treba nemaji reseni ale p form;okracovat v tom co nefunguje je taky idiocie

0/0
12.12.2008 9:40

cassul

Re: modla zvana penize

Jsou lidé co změnili svět k lepšímu, možná jenom trošku a možná jen na chvíli. Adenauer, Churchill, Ghándí, Matka Tereza, de Chardin. Nikdo z nich to neudělal násilím.

A pokud je podle tebe idiocie pokračovat v tom co nefunguje (a navíc budu tvrdit, že kapitalismus alespoň trochu funguje - přinejmenším funguje podstatně lépe, než všechny systémy, co kdy vzešly z násilné revoluce), pak tedy už opravdu nevím, jak nazvat situaci, kdy to plebs boří, aniž by měl sebemenší představu, co a jak bude budovat místo něho. Superidiocie na druhou?

0/0
12.12.2008 9:52

crook.crook

Re: modla zvana penize

Kapitalismus nefunguje. Funguje jen zrovna par techto let. Uvedom si, ze valky nezmizely, jen se deji ted daleko od nas a proto, ze stred Evropy a potazmo Evropa + sever ameriky uz ma valek plne zuby. Da se rict ze i Asie uz je celkem klidnejsi, ale kapitalismus sere araby, a vetsina afriky z nej zrovna urcite taky zrovna radost nema. Plebs bori proto ze se mu neco nelibi

. Mozna nema reseni, ale asi si musi vylit nejaky vztek. Nevim nejsem Rek, nemam jejich povahu a neziju tam a ani nemam z tama pratele. Ale kdyz tolik lidi vivadi tolik dni je asi neco spatne

0/0
12.12.2008 10:29

cassul

Re: modla zvana penize

Ano, je něco špatně. Stát se bojí zasáhnout proti rozvášněné luze přiměřenými prostředky, jak by si zasloužila. Luza to bere jako své vítězství a troufá si stále víc.

0/0
12.12.2008 10:32

not suitable for food

Re: modla zvana penize

tak to uz je moc, kolik ti je let prosimte? jsi recesista nebo opravdu tak TUPY?

0/0
12.12.2008 11:14

mtis

Re: modla zvana penize

Blbečku - trh a tržní vztahy platí staletí a tisíciletí - byly u starořeckého zázraku, stejně jako u holandského úspěchu, britského impéria i u irského zázraku.

0/0
12.12.2008 9:19

crook.crook

Re: modla zvana penize

Nez zacnes nadavat , tak si prect dejepis pro zakladni skoly. Ohanet se britaniii ktera vyplundrovala nekolik 10 statu, irsky zazrak, ktery uz ted davno skoncil. A jestli by sis me precet poradne, tak to skoncilo jak jsem psal. Britanie vyhrala super, miliony mrtvich hladovejicich a nenavidicich britanii uz sou ti fuk co? O tech co prohrali se nepise. Ses fakt vul

0/0
12.12.2008 9:43

cassul

Re: modla zvana penize

Miliony mrtvých nenávidějících brity? Kde konkrétně? Pokud vím, ty miliony nenávidějících se bryskně změnily v miliony hladovějících, umírajících a mrtvých v okamžiku, kdy britové své kolonie opustili a černý muž rozbil své otrocké okovy a vzal vládu do svých rukou. Pak to šlo drasticky z kopce. V indii i v africe.

0/0
12.12.2008 9:55

maagoor22

Re: modla zvana penize

R^R^

0/0
12.12.2008 10:13

crook.crook

Re: modla zvana penize

Vis co jinak. Tobe to clovek nevysvetli. Jestli oipravdu nechapes co to znamena dojet nekam jak kobilka vyplundrovat zemi a nechat ji tyranum a v pozadi je jeste podporovat nema debata s tebou vubec zadny smysl. Dyt ti "primitivove" nechapali, jak belosi muzou delat tak krute veci.

0/0
12.12.2008 10:35

cassul

Re: modla zvana penize

Ano, byl jsem v Keňi i v Indii, viděl jsem na vlastní oči, že jediné, co tam dneska za něco stojí je pozůstatek koloniální éry. Britové ty kolonie využívali, ale výměnou tam zavedli řád, zavedli zavlažování a jiné technologie, školy, nemocnice, obchod. Ano, vydělali na tom, ale taky v těch oblastech nebyl (poprvé v dějinách) hladomor, domorodci mohli pracovat, chodit do misijních škol, naučili se číst a psát, mohli pracovat na plantážích - ano, tvrdě, ale dostali určitě najíst, neumřeli hlady, jako vždycky předtím. Když kolonie padly, byly expediční jednotky většinou jen to jediné, co bránilo místním disktátorům ochvátit moc a když odtáhly i ony, propadla se drtivá většina exkolonií do chaosu a hladomoru. Pokud tu zemi někdo plundruje, jsou to její vlastní obyvatelé. Kamerun, Zimbabwe, Pobřeží slonoviny, Rwanda - všude je to stejné, bez ohledu na jméno a místo

Tvoje příspěvky jednoznačně ukazují, že o dějinách světa víš stejně málo jako o gramatice, že jen papouškuješ pitomé fráze.

0/0
12.12.2008 10:48

mmmm1

Re: modla zvana penize

-jde o to jestli tam byli miliony hladovějících než tam Briti přišli: a já jsem přesvědčen, že dokavad tam nepřišli Briti, Francouzi a jiná pakáž, která ty státy kolonizovala byli v pohodě-a důsledky toho když odešli jsou logické... ono když tě na dvacet let dám do klece a pak pustím tak se taky zhroutíš...

0/0
12.12.2008 14:25

cassul

Re: modla zvana penize

Dokavaď tam nebyli Britové a spol, tak tancovali nahatí kolem ohně, pojídali sousedy a lvï pojídali občas je, umírali v pětadvaceti, dětská úmrtnost byla 70%, předžvykovali si kořínky a když mocný pán deště Bumbum dopustil a nepřišly deště, tak bylo sucho a chcípli hladem. Zkrátka šťastný přírodní národ. To bych sem moc nepletl.

0/0
12.12.2008 14:32

mtis

Re: modla zvana penize

Irský zázrak, který už teď dávno skončil, po dvaceti letech intenzivního rozvoje, který přesunul Irsko z kategorie nejchudších států Evropy mazi nejbohatší a Mekku informačních technologií.

Státy vyplundrované Británií prosperovaly dokud nebyla Británie z oněch států vypráskána, na rozdíl od států vyplundrovaných socialistickým Ruskem, které z nich bylo vypráskáno až poté co se jejich ekonomiky zhroutily.

0/0
12.12.2008 9:56

crook.crook

Re: modla zvana penize

Dobra, v irsku se mohu milit, ale to rikaji sami ze uz tolik nerostou. S te druhe pulky je mi do smichu. Jediny kdo tam prosperoval byli Britove + par bohatych co jim sla na ruku. Ted nevidim to nahore, ale to ty jsi se ohanel ghandym? Proc chtel asi Brity vyhnat. Prece se tam meli dobre, tak proc je chteli vyhnat? Sak my jsme se meli pod Rusakama taky dobre, proc jsme je tu nechteli( ironie). Delate si ze me legraci?

0/0
12.12.2008 10:39

mtis

Re: modla zvana penize

Ne, Ghándí chtěl Brity vyhnat protože to byli kolonialisté a okupanti, ne proto, že by se jim nelíbil jejich ekonomický systém.

Následkem vyhnání britů byl v první řadě totální rozvrat, následně vnitřní konflikt mezi muslimy a nemuslimy, který vrcholil (zatím) několika konvenčními válkami mezi následovníky Indií a Pakistánem se statisíci obětí a miliony uprchlíků.

Pokud se ti zdá, že se tamní obyčejní lidé mají lépe než za britského koloniování, tak je to čistě zdání, způsobené tím, že za těch 50 let dokonce i mnohem hůře postižené socialistické země vykázaly jistý pokrok.

0/0
12.12.2008 12:32

Tryskomys Muf

Re: modla zvana penize

Nauc se nejdriv poradne cesky, ty nulo. Uroven tvych nazoru tomu odpovida.:-©

0/0
12.12.2008 11:18

habit

Re: modla zvana penize

...kolikrát jsme podobné žvatlání slyšeli - jenže svět funguje jistým způsobem a tyhle tvoje utopie se nakonec vždycky změní v ty nejtemnější noční můry...

... nechceš se honit za penězi? ... nikdo tě nenutí... ale to, že můžeš dostat lecos zadarmo je jen díky tomu, že se tví rodiče za penězi honí...:-/

0/0
12.12.2008 9:23

crook.crook

Re: modla zvana penize

samozrejme, ale nemeni je utopie sama ani touha po utopii, skazi ji vzdy lide. Viz demokracie USA..driv opravdu vzor..ted je to policejni stat. Kdyby jsme nevideli neco lepsiho nebyl by pokrok ani budoucnost ani to co je. Zmeny, hlavne ty dulezite, byli vzdy na krvi. A kdyz to neni idealni aspon se to tim posunuje. Ta posledni veta je nesmysl. Chodim do prace takze nikde nic nemam zadarmo.

0/0
12.12.2008 9:46

mtis

Re: modla zvana penize

Jasne policejní stát USA, to tvrdí všichni ti, co ještě předevčírem potřebovali bumážku, když chtěli přejet z jednoho svobodného socialistickémo města do druhého a štempl i na to aby si mohli vyměnit peníze a zajet si na týden k móři...

0/0
12.12.2008 10:01

fidel.je.zpet

Re: modla zvana penize

souhlasím...já se zdejším modrákům už nějakej rok snažím vysvětlit, že mi nejde o peníze a oni to vůbec nejsou schopni pobrat...jsem rád, že se objevil konečně tady někdo, kdy má podobnej názor jako já...a jsem rád, že v řecku se to začíná nějak řešit:-)R^EUR^

0/0
12.12.2008 9:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.