- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to přesně podle hesla: "kdo umí, ten umí. kdo neumí, ten to řídí. a kdo neumí řidít, ten to učí." Jasně jsou výjimky, ale český SŠ ale hlavně VŠ jsou plný nepraktických blouznivců, který ještě dneska učí věci 20 le starý, strašně lpí na technických podružných detailech, nutí lidi memorovat atd., místo aby je učili praktickému životu, samostatně přemýšlet, formulovat problém, řešení, diskutovat, prezentovat atd. Místo aby škola vychovávala z lidí sebevědomé praktické odborníky, vychovává z nich upejpavé ustrašené vědce. Školství v USA a UK neumí do lidí nacpat prý tolik znalostí, je ale záhadou, proč zrovna tyhle země patří ve všech oborech ke špičce. Že by byla praxe důležitější než data ?
1) zavést školné s pravidelným povinným anonymním hodnocením vyučujících studenty (kolik toho naučí, jak to vyučují, praktické využití poznatků, .. atd.) s tím, že hodnocení bude mít vliv na jejich odměnu a případné prodloužení smlouvy; výrazně přidat vyučujícím právě třeba ze školného.
2) oddělit výzkum a výuku - vyučující nemusí být dobrý vědec a každý vědec není dobrý pedagog; věda může být na fakultě, ale nemusí se nutně přímo promítat do výuky. Většina studentů vědu stejně dělat nechce.
3) umožnit studentům praxi při studiu - jednak kvůli školnému, jednak proto, aby po 5ti letech neopouštěli školy absolutně nepoužitelný ufoni s hlavama plnejma teorií a pouček. Ještě minulej rok jsem měl u pohovoru absolventku VŠE, která sotva zapnula Word a v Excelu nebyla schopná udělat základní úlohu.
4) otevřít fakulty vyučujícím z praxe, externistům. Jednak kvůli konkurenci kmenovým a externích učitelů, jednak pro kontakt studentů a praxe + pozdějšímu uplatnění a i sponzoringu
Zrejme zalezi na skole. Sam jsem se ucastnil studijniho pobytu ve vidni a souhlasim, ze vyuka byla odlisna, nicmene na nasi skole clovek jen nesedi a neposloucha nudneho prednasejiciho (az na par vyjimek, ale to bylo stejne i v rakousku). U nas je zcela bezne, ze je vyuka interaktivni. Navic ma student moznost se setkat s temi nejlepsimi v oboru. Z tech verejne znamych napr. nas prezident.
A za kterej obor tam ten prezident byl? Von dělá do víc směrů ..
bych tipoval. Jen aby si holky domu něco nepřivezly
Jeden můj kámoš studoval na dochtora 5 let v It někde nad Římem a říkal, že je tam normální když je holka v 21-22 letech ještě panna. Prostě Italka nedá tak snadno.
"Učitelé mají přednášky profesionálně připravené, což nás motivuje k
tomu, abychom se ke studiu také stavěli profesionálně, tedy se pořádně
připravovali na hodiny a úspěšně složili zkoušku..."
studuju teda uplne jiny obor na uplne jine skole (umelecke), ale kdyz tohle slysim, tak fakt chapu, proc se VŠE rika, ze nejtezsi na ni je projit dverma....
To má být vtip? Studenty VŠ je třeba motivovat? Já myslel, že ve dvaceti letech už by mohli mít trochu rozumu na to, aby věděli, proč se vzdělávají. To přece není základní škola pro děti...