- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vcelku souhlasím s novým řešením trasy metra D, přestup na metro B na Náměstí Republiky je velké plus (původní přestup na Vysočanské by byl výhodou tak akorát pro lidi z Vysočan,Hloubětína a Černého mostu)! Jako vhodnější bych viděl upravit trasu v úseku PANKRÁC-HL.NÁDRAŽÍ přes zastávky PANKRÁC-VRŠOVICKÉ NÁDRAŽÍ-VRŠOVICKÉ NÁMĚSTÍ-JIŘÍHO Z PODĚBRAD-HLAVNÍ NÁDRAŽÍ (tj. návrh Prahy 10 var. 1). Tato změna by přinesla větší oddálení od "Céčka" a navíc zlepšení situace ve Vršovicích, kde metro chybí! Dále by měla trasa pokračovat HLAVNÍ NÁDRAŽÍ-NÁMĚSTÍ REPUBLIKY-LETNÁ-ZOO TROJA-KRAKOV-BOHNICE(2 vestubuly: Katovická/Odra a Podhajská pole s návazností Čimic a D.Chaber)-KOBYLISY. Nutnost propojení Bohnic i Čimic s Kobylisy metrem je stále výhledově plánována jako odbočka "Céčka". --) pokračování níže...
...pokračování příspěvku --) Nahrazení této odbočky "Déčkem" zajistí větší využitelnost trasy D díky Severnímu městu (Bohnice,Čimice,Kobylisy s přestupem na tramvaje a metro C z Letňan) a navíc ulehčení dopravní vytíženosti metra C ve stanicích KOBYLISY(díky metru v Bohnicích),NÁDR.HOLEŠOVICE(díky stanici ZOO),VLTAVSKÁ(díky stanici Letná) Je jasné, že toto prodloužení by bylo realizovatelné až po roce 2020 úsek NÁM.REPUBLIKY-LETNÁ-ZOO a po roce 2025 úsek ZOO-KRAKOV-BOHNICE-KOBYLISY!
...a diskuze iDnes opět je tu plná dopravních expertů... :)
Jasně - postavmě D do polí do Hodkovic... ...proč ne rovnou do Příbrami? Debilní názor, že 100 obyvatel Prahy 6 trasu A nevyužije? A co těch 12 000 000 (ročně) lidí, kteří se podle vás dostanou v pohodě do centra příměstským vlakem spolu s 20 000 (denně) Kladeňáky co do Prahy jezdí za prací? Asi jste nečetli související článek, že podle průzkumu DPP je právě Dejvická jednou ze tří nejvytíženějších stanic metra.
Mohl bych s Vámi mluvit týdny o tom, jak řešit dopravu v Praze, jak se někde ušetřilo pár mizerných "drobných" (že by někdo nedal dost tlustou obálku, nebo, že by někdo chtěl dokonce něco rozumného bez obálky?), aby se některé projekty prostě už nedaly uskutečnit (viz. Terminál Sever 2. na Ruzyni, kde nejsou předstihové stavby, aby případná zastávka vlaku pro dálkové spoje a rychlovlak mohla být průjezdná).
Než začnete plácat, tak nejdřív studujte - nebo radši držte kušnu rovnou...
Zda se mi to, nebo od Namesti republiky az po Nemocnici Krc trasa D kopiruje trasu C s tim, ze je vzdalena jen pet, deset minut chuze? Tak tomuto navrhu rikam dobre vyhozene penize.
Myslím, že by bylo lepší změnit prioritu výstavby metra. Podle mého mínění by bylo lepší začít stavět trasu B i s větvením do Písnice a Modřan a pak teprve pokračovat ve výstavbě trasy A (ovšem jen na Červený vrch, maximálně však na Petřiny). Vezmu-li v potaz nároky na přepravu okolo Thomayerky (nejvytíženější v Praze) a počet obyvatelstva na Praze 12 (cca 80 tisíc) a na druhou stranu fakt, že celá Praha 6 má řádově 100 tisíc lidí (ale z valné části bydlící již v dosahu Áčka). Na letiště stačí příměstský vlak (rychlodráha) do/z Kladna, která zde snadno zastaví. Metro A by úseku Letiště - Červený vrch vozilo beztak jen vzduch (kdo by byl cestujícím? Snad jen pár zaměstanců letiště ráno a odpoledne, plus pár turistů s bagáží). Tlak na výstavbu trasy A na letiště mi spíše přijde jako snaha o vybudování "pomníku" pana Béma, bez ohledu na ekonomiku, prostě ať to stojí co to stojí...
To Áčko má být asi "pomník" nejen Bémův, ale hlavně Chalupův (starosta Prahy 6) A hlavně "malá domů" pro stavební firmy. Těm je jedno, co se bude stavět, hlavně když se staví.
Pikantní je, že Chalupa svým způsobem obelhal řadu lidí z Prahy 6, které přesvědčil, že postavením metra se zlikviduje plán na výstavbu tzv. rychlodráhy. Skočili mu na to, založili na jeho popud občanské sdružení Chceme metro, ne rychlodráhu, následně šel k ledu plán Déčka (velmi potřebného) ve prospěch Áčka (zhola zbytečného, zvlášť s oklikou přes Motol) - a teď už se znovu počítá i s rychlodráhou. A lidi, kteří bydlí blízko té trati a věřili, že se těch vlaků zbaví, teď bědují, jaký prý to je podraz, že se ta rychlodráha přece jen má stavět...
Z Basilejáku, který je hned vedle nákladového nádraží, je to na nejbližší stanici metra - Želivského - asi dvě stanice tramvají. Pěšky pět minut. Tak na co by měla být na Basilejáku další stanice metra? Řeči o zhodnocování pozemků jsou fakt už únavné. Nějak si kdekdo vzal do hlavy, že kde není metro, tam nestojí za to se vůbec obtěžovat. To je s prominutím dost idiotský názor. Dotyčná část Žižkova je opravdu hodně dobře obsloužena tramvajemi, na Želivského je i stanice metra. Je to snad málo?
přesně to se tady podobně snažím také sdělit, viz mé příspěvky níže (a není to jen o Želivského..)
Pro začátek by mohlo stačít, kdyby tu trasu metra prostě namalovali na povrchu způsobem, jako se dnes na frekventovaných silnicích značí cyklostezky. Metr široká, v případě trasy D, modrá čára a lidi můžou po ni chodit pěšky, bezpečně je dovede až do centra.
Se domnivam, ze je to pekny lobbing CPP Development (stavitel Central Parku), jelikož to metro mělo jezdit přes nákladové nádraží a pod CP. Vzhledem k tomu, že to metro nemělo být tak moc pod zemí, dělalo by to problém statice CP, takže se muselo přeložit..... zřejmě stačilo trošku zatlačit na magistrátu.
Jak už to tu někdo uváděl - proč má být linka svedena na nám. Republiky?? Logičtější mi připadá svedení z Basilejskýho náměstí na Spojovací, tam je to třeba...
Není to náhodou už dnes ze Spojovací na metro 1 nebo 2 stanice busem? Nejsem si teď jist, zda na Českomoravskou či Vysočanskou (zřejmě na obě různýma linkama)...
a ne jimi masově likvidovat krajinu Slyšíte, vy tupí odeesáci
co to meleš? Těžké ráno, viď...
..tak si dojděte na Mírák, Jiřák, Floru či Želivského, od Husovky to máte zase 5-10 minut tunýlkem pod Vítkovem na béčko..
..jo a nebo na Hlavní nádraží ze Seifertovy ty 2 stanice tramvají, to je také pro Žižkováky tragédie?