Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Písecku smetl vlak favorita, řidička zemřela

Smrt řidičky favoritu po střetu s rychlíkem dopoledne uzavřela na tři a půl hodiny trať mezi Mostem a Českými Budějovicemi. K nehodě došlo na nechráněném přejezdu v úseku Březnice - Mirovice na Písecku. Vlak před sebou auto tlačil dvě stě metrů. Nikdo další zraněn nebyl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

housmen

Zabezpečovací systém

Aha, tak signalizace zřejmě fungovala. No když už to tam teď  řídí ten systém, co se mu jen někdy ztrácejí vlaky z kolejí ... (na trati zprovozněno nedávo, od té doby je to už několikátá vlaková nehoda).

Nejlepší na tom celém bude bude to, že k tomu aby se ztratil vlak z kolejí, musí vlaky do sebe ještě taky nutně řachnout. Jinak podobný nesmysl nejspíš asi projde a už se o tom nikdo odpovědný nedoví. V případě auta pod vlakem asi nebude moc co řešit, signalizace prostě fungují...

Případy jako je tento obvykle přejdou a už si na ně nikdo nevzpomemne. Nějaká zmínka ale možná zas padne při další smrtelné nehodě stejného typu a na stejné trati.

0/0
9.12.2008 16:40

cinsky_buh_srandy

kterej blb zase napsal takovej nadpis

zajímalo by mě, jakého favorita měli na mysli. jestli nějakého sportovce, nebo auto s názvem Favorit. ten se samozřejmě píše s velkým písmenem na začátku. to ale v iDnes zřejmě neví. to jsem jim dnes už opravil asi 10 hrubek. pane bože, dnes může psát kde kdo

0/0
6.12.2008 21:10

rafol

Co je to za blbost?

Prehledla svetelnou signalizaci a vjela na nechraneny prejezd. Tak kolik tech prejezdu tam vlastne bylo? Jeden chraneny s ceervenymi svetly, kde ale zrovna zadny vlak nejel a druhy nechraneny,(bez svetel pouze s vystraznym krizem) kde zrovna v tu dobu jel vlak?

0/0
6.12.2008 20:54

dislektik-2

komu není rady tomu není pomoci

0/0
6.12.2008 17:50

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: komu není rady tomu není pomoci

přeci nebude volička ODS ve své zánovní Škoda Favorit 135 LS, čekat 3 minuty než přejede vlak?

0/0
6.12.2008 17:57

dislektik-2

Re: komu není rady tomu není pomoci

ty jseš ale blb !!

0/0
7.12.2008 9:40

oId fashioned Vince III..

ubrzdit motoráček z 65km/h na nulu

na 200 metrech, to je tedy výkon8-o

0/0
6.12.2008 15:18

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: ubrzdit motoráček z 65km/h na nulu

i když motoráček, tak pár desítek tun váží. ;-D

0/0
6.12.2008 17:43

Hansusi

Re: ubrzdit motoráček z 65km/h na nulu

Vlak jezdí po hladkých ocelových kolejích, kde koeficiet tření je kolem 0,05, hmotnost tohoto vlaku kolem 250 tun, rychlost 65 km/h (cca 18 m/s), brzdná dráha by měla být okolo 300 metrů. Ta nešťastná řidička asi byla zamyšlená, nebo hodně spěchala....Velmi staré přísloví říká: spěchej pomalu....

0/0
7.12.2008 8:57

housmen

Re: ubrzdit motoráček z 65km/h na nulu

Z osobní zkušenosti mi těch 300m nějak nesedělo. Výpočet je zřejmě správný, problém je ale v součiniteli. Zde jsou velké rozdíly dle stavu povrchu, v případě ocelového kola na suché kolejnici to nebude méně než 0,5. Nejkratší možná brzdná dráha pak vychází na cca 33m, reálně to bude o něco víc, dejme tomu 43m. Intenzivně by tedy vlak brzdil jen cca 4,8s. Zbylých 157m (z 200m) by při plné výchozí rychlosti 65km/h vlak projel za 8,7s. Vypadá to na to, že strojvedoucí zde srážku vůbec nečakal a vlak začal brzdit až několik sekund po srážce.

0/0
9.12.2008 15:45

Brainwashington

Ach ten Prasocentrismus!

Alspoň dyž o tom Prasáci píšou, tak se maj podívat, jak se která česká města vůbec jmenují a kde leží!:-(

0/0
6.12.2008 15:17

8594003841873

Re: Ach ten Prasocentrismus!

Ano, to je slovo inteligentního člověka. Nějaká konstruktivní kritika by nebyla, nebo jste jen další uřvaný idiot?

0/0
6.12.2008 15:47

Haaja.org

Re: Ach ten Prasocentrismus!

Předchozí příspěvek zřejmě reagoval na toto: "přejezdu v úseku Břevnice - Mirovice".

Opravdu to není Břevnice, ale Březnice.

S pozdravem Haaja

0/0
6.12.2008 20:24

8594003841873

Re: Ach ten Prasocentrismus!

Jistě. Mě však ani tak nešlo o to, že jde o kritiku, mě šlo o ubohou formu příspěvku... Ale díky za upřesnění :-)

0/0
7.12.2008 9:37

pidro

Přejezd

se světelnou signalizací,není nechráněný přejed.

0/0
6.12.2008 15:11

dejsipivo

Re: Přejezd

Ale co je to nechráněný přejezd? Prvně ho musíte mít někde definovaný, jinak je to jen lidové označení, které nemá v ničem oporu a každý pod ním vidí něco jiného.

0/0
6.12.2008 15:17

Ventill

Re: Přejezd

Inu v zákoně jsem to opravdu nenašel, ale domnívám s, ža za nezabezpečený železniční přejezd lze považovat takový který není nijak označen (výstražný kříž, světla, závory). Takovýchto přejezdů je opravdu minimum a na rýchlíkové trati snad ani nesmějí být.

0/0
6.12.2008 17:17

JPNB

Re: Přejezd

Výstažný kříž musí být na každém přejezdu. zabezpečený je přejezd s výstažníkem(světly) a chránění navíc se závoramy. A řidička signalizaci nepřehlédla,ale ignorovala přehlédnout přejezd před kterým jsou tři značky  a přehlédnou dvě červená kmitavá světla doplněná zvukem asi nejde. Ikdyž  řidiči dokáží tvrdit a policie jim to odkívá že byl oslněn sluncem když jel v poledne z jihu na sever.

0/0
7.12.2008 8:17

dejsipivo

Re: Přejezd

Zabezpečené přejezdy jsou i přejezdy, které mají jen výstražný kříž, a pojem "ne/chráněný přejezd" už dávno není nikde definován.

0/0
7.12.2008 12:15

dejsipivo

Re: Přejezd

Nezabezpečený přejezd nesmí existovat vůbec.

P.S.: Co je to rychlíková trať?

0/0
7.12.2008 12:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.