Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žáčkovi láme vaz Kundera i bratři Mašínové

Správní radě Ústavu pro studium totalitních režimů došla trpělivost s jeho ředitelem Pavlem Žáčkem, takže hodlá vyhlásit na jeho místo konkurz. Žáček sice před rokem vydupal ústav ze země, méně se mu však daří v jeho řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

toyotaaa

Vrazi Mašinove

Masinove jsou vrazi !!!! Zabili spoutaneho urednika,ktery je nemohl ohrozit!!!! Topol je za tento chrabry čin vyznamenal!!! Statcni Mašinove zabili spoutaneho človeka!!! :-©:-©:-©8-o8-o8-o8-o

0/0
8.12.2008 6:45

osvetitel

Re: Vrazi Mašinove

Nepletes si toho urednika stim SNbakem?

0/0
8.12.2008 6:54

kenitsok

ústav do konkurzu

v rámci celosvět. krize je nejlevnější způsob, jak zrušit fabriku na lži. Nemovitosti převést na domovy mládeže nebo starobince, ty lháři ihned do Kolbenky nebo na pracovní úřad. Nic prospěšnějšího mě nenapadá.Rv

0/0
5.12.2008 18:00

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci,

pochopil bych práci tohot ústavu, kdyby za ni jeho vědci nebyli placeni, nýbrž sami platili ....

0/0
5.12.2008 15:42

--Judith--

Re: souzi a soušky čížci,

a kolik platíte vy svému zaměstnavateli?

0/0
5.12.2008 16:09

Semper2

pažourŽáčekú dělá svou práci dobře - NECHTE HO NA POKOJI

komunistickém a samtácké, ludry !R^

0/0
5.12.2008 14:48

Semper2

Re: pažourŽáčekú dělá svou práci dobře - NECHTE HO NA POKOJI

Co sem to jen napsal .. OPRAVA: Pažout (Žáček) dělá svou práci dobře8-o

0/0
5.12.2008 14:50

chemba

Ústav pracuje na politickou objednávku,

říkají členové správní rady.A dál jsem článek nečetl. Je nad slunce jasné, že takové průšvihy např. s Mašíny , které vyznamenal Topolánek, jsou zralé na rozpuštění celého slavného ústavu. Vyhozené prachy. RvUmělá zaměstnanost. Rv

0/0
5.12.2008 13:32

Bouše

:-)

To že je víno?

Tenhle kvas?

Vždyť křiví ústa

a Žáčkovi láme vaz ! 8-o

0/0
5.12.2008 13:22

zoufalec1

Kdyby se na to vykašlal...

"Žáček sice před rokem vydupal ústav ze země, méně se mu však daří v jeho řízení."

Již v té době jsem pane Žáčku napsal, že tento ústav, jako zcela nepotřebná věc jen finančně  zatíží náš rozpočet. No a vidíte: Teď jste se k  řadě nepotřebných zařadil i vy. No ale zkuste třeba založit ústav, zkoumající zločiny církve.

0/0
5.12.2008 13:20

jirkas13

Re: Kdyby se na to vykašlal...

Chápu Váš nick.

0/0
5.12.2008 13:30

zoufalec1

Re: Kdyby se na to vykašlal...

Zoufalec to je jen nick, přezdívka, která nic neznamená a nic nedokazuje.  Prostě je to jen slovo, které mě napadlo a tak jsem je použil. Všímám si ale, že je to i jistý indikátor úrovně pisatele, který reaguje na můj příspěvek. 

Primitivnější lidé, prosťáčci s naprostým nedostatkem tvůrčí invence se docela rádi chopí této nabídky a na téma zoufalec napíší, dle svého názoru něco neotřelého, vtipného a svoji údernou myšlenku většinou podpoří pro tyto prosté duše zvlášť vytvořenými smajlíky.

Co s nimi? Některým stačí připomenout,že nick je jen obdobou příjmení,důležité že je co autor píše, jaké jsou jeho názory, znalosti, jakou má úroveň. Nikoliv jeho jméno či přezdívka. Někomu to však nestačí, tam se zdá být další debata luxusem, který si nemohu dovolit. I můj čas má svoji cenu.

0/0
5.12.2008 13:43

ritus

Re: Kdyby se na to vykašlal...

Jirka vtipně komentoval váě nick, zato vaše reakce tomu plně napovídá.[>-]

0/0
5.12.2008 14:06

jirkas13

Re: Kdyby se na to vykašlal...

Máte pravdu, lépe bych to nenapsal. Mně to bohužel hned z první evokoval obsah Vašeho příspěvku.

0/0
5.12.2008 14:24

chemba

Re: Kdyby se na to vykašlal...

Souhlas. Ústav, který místo toho aby zkoumal dějiny komunismu, dával dohromady fakta, náhledy na tehdejší události ze současného pohledu, se jen trapně zviditelňuje na jedné z největších osobností naší literatury panu Kunderovi. Jsou to chudáci a jen potvrzují, že tento ústav založený na oslavu vrahů Mašínů je naprd. 

0/0
5.12.2008 13:39

EWCZ+

Re: Kdyby se na to vykašlal...

Ona uz ta fotka Zacka mezi fascikly...ktery jiny reditel opravdu vedeckeho ustavu se takhle predvadi...

0/0
5.12.2008 13:56

vver440

furt chce někdo někomu lámat vaz

by to násilí už stačilo, ne? leda, že by Žáčka chtěli Mašíni podříznout:-)

0/0
5.12.2008 13:18

Sikin_banánová_kosmetika

tak by už konečně něco mohlo vylezt

aj na Vaška Veškrnu :-P

0/0
5.12.2008 13:04

Kingcup

obrana

To je obrana před Klausem. Nevím, jestli pomůže.

0/0
5.12.2008 13:03

Marty2009

Mašínové nic nepopřeli,

Josef Mašín a Ctibor Novák spolu jednali o možnosti připravit atentát na Čepičku i Gottwalda a další komunisty. A co má být!  Žáček na tom nemá žádnou vinu ani zásluhu. Je obětí lží za účelem destabilizace a rozložení ÚSTRu.

Zaslepení historikové, archiváři a zejména i novináři vytvořili tuto bublinu proti Žáčkovi, když zprávy ze spisu, se kterým se seznámili při návštěvě Mirka Topolánka, ověřovali pouze u M.Paumera a Ctirada Mašína. Tito přeci nebyli celkem odbojové skupiny bratří Mašínů! Milan Paumer byl především řidič. A Ctirad v dané chvíli byl dobře střežen v Jáchymovském koncentračním a pracovním táboře.  Amnestován byl až 4. května

1953.

V nenávisti k Žáčkovi zaslepení historici (Tůma a spol.), mnozí archiváři a novináři si nedali tu práci, aby zavolali Josefu Mašínovi, který je dnes jediným přímým svědkem, který spolu se C.Novákem plánoval odbojové akce v nepřítomnosti Ctirada.

Na Žáčka jim je každé kladivo dobré, byť je zcela falešné!V této vítce jsou zkrátka vedle.

0/0
5.12.2008 12:55

zoufalec1

Re: Mašínové nic nepopřeli,

"vítce " fuj Marty2009

0/0
5.12.2008 13:22

Marty2009

Re: Mašínové nic nepopřeli,

Díky za výtku, je zasloužená!

0/0
5.12.2008 13:30

nii

Re: Mašínové nic nepopřeli,

Ale, ale - kdyz nekdo vydava za skutecnost nejaky vynuceny priznani z komunistickeho spisu, tak to neni historik, to je blbec. Jo kdyby to interpretoval tak, ze komunisticky aparat tenkrat donutil lidi priznat se k cemukoliv, tak to by byla uplne jina.

0/0
5.12.2008 13:40

EWCZ+

Re: Mašínové nic nepopřeli,

Zaslepene historiky z toho vynechte, vec snad mel predevsim overovat Zacek, ne? Ma na to cely ustav...  Ale kdepak,  jak je to u nich zrejme zvykem,  nasel lejstro, vytahnul ze spisu a leti na verejnost...:-©

0/0
5.12.2008 13:58

Marty2009

Re: Mašínové nic nepopřeli,

EWCZ+ prosím, nelhat !

Žáček měl tuto skutečnost ověřenou, a proto ji jako takovou mohl presentovat premiérovi.

Pak se vynořila partička okopávající kotníky a postavili svůj útok na Žáčka onylu, neprofesionalitě a nakonec na lži.

Zaslepení historici mají příležitost se omluvit a přiznat své myly a zlé úmysly v této kampani!  Pokud tak neučiní, hrozí jim ztráta nároku na označení "historik".

Budou-li po takovém lapsu mlčet, lze je označit spíše za hysteriky.

0/0
5.12.2008 14:39

Pepan11

posledni obet bratrancu Masinu

Zacek bude neco jako posledni obet bratrancu Masinu. Priznejme se, ze ani ten treti pocin toho vele-ustavu nestoji za fajfku tabaku - ta "vystava" na Vaclavaku, to je agitka jak za normalizace, akorat v modrem provedeni. Je to totez jak Mejstrik nebo Stetina - nikdy poradne nepracovali a tak se k zadny praci ani poradne postavit neumej.Rv

0/0
5.12.2008 12:31

jirkas13

Re: posledni obet bratrancu Masinu

Ba ne. Agitka je vždycky agitka, ať jí děláte na cokoliv. Ale toto je hodně důležitá agitka. Zapomenout si nemůžeme dovolit. Už zase lezou z děr. Dnešní dvacetiletí se už pomalu rodili za tohohle režimu a znají vše jen zprostředkovaně. Mejstřík nepracoval nikdy, Štětina byl slušný novinář, než úplně zblbl.

0/0
5.12.2008 12:37

pteryx

agitka

To bych nevěřil, že někdo může být takhle hloupý. Že je třeba účelově lhát o tom, jaké to tady bylo za komunistů, že je třeba z historie udělat agitku, stejně jako to dělali a dodnes dělají komunisté. Vždyť existuje spoustu skutečných argumentů.

Jenže by se ukázalo, že lidem tady nešlo o nějaký "boj proti komunismu", že nebyli ani "protikomunističtí", že většinou neviděli a díky propagandě ani nemohli vidět východní blok jako říši zla, kterou do značné míry skutečně byl.

Všichni jsme strádali tím místním zkaženým vzduchem, nedostatkem spravedlnosti, nedostatkem svobody, všeobecnou atmosférou strachu a udavačství. Vždyť to není nic složitého, tohleto doložit a ukázat. Ale ono je jednodušší dělat agitku, než postavit se proti lidem, kteří tento systém aktivně vytvářeli a udržovali a jejichž potomci tu dodnes mají velkou ekonomickou i reálnou politickou moc.

0/0
5.12.2008 14:03

jirkas13

Re: agitka

Sice mně mrzí, že jste mi odhalil, ale zkusím Vás uvést na pravou míru. "Agitka" jak je tady použito, znamená propagandu. To je jenom terminus technicus. A agitování, stejně jako propaganda nemusí být vždy lživá. Je to vlastně "důrazné uvedení ve známost", pokud je to pro Vás zkousnutelnější. V ostatním nejsme ve sporu. S tím rozdílem , že bych si nedovolil ani na základě prvé Vaší části napsat že " ..bych nevěřil, že někdo může být takhle hloupý.". Já to totiž napřed čtu.

0/0
5.12.2008 15:37

Hanyz01

Re: posledni obet bratrancu Masinu

Aha, takže když třeba starý Grebeníček makal celý život, tak je potom podle vás úctyhodnější než třeba ten Mejstřík? Gréba stejně jako každý dozorce SS v koncentráku se určitě taky nadřel a domů chodil stahanej - mlátit lidi celý dny je náročný na fyzičku.

0/0
5.12.2008 12:49

Janhura

Úřad zavřít! Dost stačí, co vylezlo na Kunderu

a patrně by něco podobného vyšlo najevo i na další soudruhy. A to tedy ne, zvlášť dnes, kdy se komunisti znovu ujímají moci je úřad nevhodný.

0/0
5.12.2008 12:29

Gillette

Re: Úřad zavřít! Dost stačí, co vylezlo na Kunderu

S tim Kunderou bych byl trochu opatrnejsi. To mi spis pripada, jako totalne medialni kampan. Ostatne, prectete si vsechno, co se o tom da sehnat, a kdyz budete jenom trochu poctivy sam k some, tak dospejete k nazoru, ze on tim nic ziskat nemohl (tudiz nemel zadny motiv), ale jediny, kdo je dost podezrely, je ten pritel ty zensky... Ale to je samo jen muj nazor...

0/0
5.12.2008 12:35

Gillette

Re: Úřad zavřít! Dost stačí, co vylezlo na Kunderu

oprava: ...k sobe...

0/0
5.12.2008 12:36

Hanyz01

Re: Úřad zavřít! Dost stačí, co vylezlo na Kunderu

Já myslím, že už je de facto nemožné zjistit, jak to tenkrát skutečně bylo.. je možné, že kluka udal přítel té ženy, je možné, že ho udal Kundera (aniž by dopředu věděl o tom, že tenhle člověk je odbojář), mohl ho oznámit, protože si třeba myslel, že je to zloděj apod. Anebo je taky možné, že ho (v té době) rudý svazák Kundera udal naprosto úmyslně...třeba právě proto napsal později Žert...

0/0
5.12.2008 12:47

EWCZ+

Re: Úřad zavřít! Dost stačí, co vylezlo na Kunderu

Ze vseho vyplyva, ze hlavni aktivitu vyvijel ten pritel a pozdejsi manzel Militke, tedy Dlask. Ten lital za kolejnimi funkcionari jak certik a i podle toho zapisu to vypada, ze on nebo spis Militka pak o Dvorackovi uvedli jeste radu dalsich veci. Kundera mel meldovani podezrelych cizincu na koleji v popisu prace jako predseda kolejni rady. Viz taky ten prispevek tehdejsiho kriminalisty, uvedeny v Pravu. Tenkrat se tam totiz potloukal nejaky vrah a studenti a funkcionari byli upozorneni, aby si vsimali, zda se jim tam nekdo cizi  neprochazi po koleji. Ale tohle vsechno se jaksi upozadi a porad jen slysime kolovratek o Kunderovi-udavaci...

0/0
5.12.2008 14:05

_m-

Re: Úřad zavřít! Dost stačí, co vylezlo na Kunderu

To je ovšem vina Kundery. Kdyby řekl pravdu jak to bylo (a netvrďte mi, že si to nepamatuje, zvlášť pokud se tam opravdu potloukal vrah) - tak by všem zavřel hubu. Když mlží tak se nemůže divit.

0/0
5.12.2008 15:16

sarumánek

K čemu to je?

Otázka není, kdo by měl stát v čele tohoto úřadu, ale jaký je vůbec jeho smysl. Kromě těchto dvou medializovaných případů, které svěčí o jisté bulvárnosti, povrchnosti a lajdáctví, si na nic nemůžu vzpomenout. Vynakládáme desítky milionů úplně na nic. Další zbytečná parta úředníků.

0/0
5.12.2008 12:21

jirkas13

Re: K čemu to je?

Naprosto s Vámi souhlasím v otázce bulvárnosti. Ten p. Žáček chtěl být zbytečně moc vidět a patrně neunesl vlastní úžas nad svou osobou a chtěl se stát popfigurkou. Takovýto úřad ale jistě není na nic. Musí mít však v čele osobu váženou a důvěryhodnou. Takových ale moc není. Každý úřad který nakopne komunisty mezi nohy, je potřebný jak sůl. Nicméně p. Žáčkovi je nutno poděkovat, že díky němu ten úřad vůbec vznikl.

0/0
5.12.2008 12:32

Gillette

ja jsem taky odbojar!

Jednou jsme v Pardubickym lesoparku s klukama zapalili hromadu listi a svinstva... Byl z toho hroznej maler, skoda asi 300Kc, ale bylo to nedaleko vojenskyho letiste, tak se to nafouklo... Jsem taky odbojar? Zaslouzim medaili? Prece jsem skodil rezimu!

0/0
5.12.2008 12:21

Štvavá vysílačka

Re: ja jsem taky odbojar!

Ne. Vy jste měl dostat od rodičů facana.

0/0
5.12.2008 12:24

Gillette

Re: ja jsem taky odbojar!

To jsem taky dostal...:-)

0/0
5.12.2008 12:27

Štvavá vysílačka

Re: ja jsem taky odbojar!

:-)

0/0
5.12.2008 12:42

BenediktSpinoza

odhajovat ciny Masinu ci pratyzanu

ideologickymi argumenty a tridnim bojem znamena prijmou zpusob argumentace komunistu a tim padem rezignovat na mravni rovinu odsouzeni komunistickych zlocinu:-) nerikam ze jedno je lesi nez druhe, ale jakmile se zacnete ohanet ideologii tak zapomente na kazani o moralce a nelzete si do vlastni kapsy, ze jsou vase argumenty lepsi nez argumenty komunistu:-)

0/0
5.12.2008 12:12

sarumánek

Re: odhajovat ciny Masinu ci pratyzanu

Ty seš asi případ... :-) Pokud je mi známo, tak pacifismus vede k totální destrukci dané civilizace. Pokud by nebyl morální ozbrojený odboj, tak by tady tato civilizace dávno nebyla - převálcovali by ji Tataři nebo jiní divočáci. Takové to pomocné dělení na období války (kdy je oficiálně dovoleno jakékoliv svinstvo a vraždění milionů neozbrojených a nevinných) a míru (kdy se děje totéž - třeba za stalinismu) je naprosto scestné a umělé.

0/0
5.12.2008 12:26

BenediktSpinoza

Re: odhajovat ciny Masinu ci pratyzanu

kd ejsi to nabral, ze jsem pacifista?;-D pouze upozornuji, ze argumentace dnesnich antikomunistu je prinejmensim stejne stupidni jako argmentace bolseviku v 50. letech:-) pokud prijmu argumenty antikomunistu, ze bylo spravne podrezavat pokladniky, protoze pracovali pro komunisricky rezim, coz je ciste ideologicke zduvodneni pak musim zcle logicky prijmout i argumentaci bolseviku, ze se museli branit tridnimu nepriteli:-) muj osobni nazor je, ze si navzajem nemaji co vycitat:-P

0/0
5.12.2008 13:15

mpscz

Re: odhajovat ciny Masinu ci pratyzanu

Bylo tenkrát správné vést odboj. Tečka. Jestli byl při něm zabit pokladník nebo ne je zcela nepodstatné.

0/0
5.12.2008 17:47

_m-

Re: odhajovat ciny Masinu ci pratyzanu

Bylo. Akorát že Mašínové se k tomu odboji jaksi nedostali.....

0/0
5.12.2008 18:14

Hucinak

Komu posloužili Mašíni?

Dne 22. října 1951 byla provedena v bytě bratří Mašínů v Poděbradech domovní prohlídka. Během ní byly nalezeny a následně zabaveny následující položky:3 padáky, 2 vojenské stanové dílce, 1 vojenská torba, 1 hlaveň vojenské pušky vzor 98, 2 obranné ruční granáty, 2 útočné ruční granáty, 2 dělové rozbušky, 1 nárazník do těžkého granátu, 1 rozněta do dělového náboje, 1 dělový náboj, 1 zaměřovací dalekohled, 2 vojenské dalekohledy, 1 dýka, 1 fotoaparát, různý písemný materiál, 1 malý fotoaparát, 2 buzoly, 4 mapyCtirad Mašín, student fakulty strojně technického inženýrství ČVÚT byl odsouzen v hlavním líčení konaném ve dnech 13. - 15. srpna 1952 k trestu odnětí svobody na 2 a půl roku pro trestný čin pokusu pomoci k trestnému činu opuštění republiky a nedovoleného ozbrojování. 4. května 1953 byl amnestován

0/0
5.12.2008 12:10

Hucinak

Re: Komu posloužili Mašíni?

Takže jeho věznění bylo kratší, než byla délka povinné vojenské služby.

A po jejich útěku mohli mocní pěkně utáhnout šroub represí, vše co se dělo bylo odrazem v zrcadle jejich čínů. Každé vystoupení proti režimu od té doby bylo posuzováno jako běžný zločin a mocní si mnuli ruce. Mašíni za kopečky, tam se stáhli... a tady, tady to jelo:Milada Hradcová, zatčena 25. 11. 1953 Podle obžaloby: v období 1945 - 1953 ukrývala zbraně: odnětí svobody na 18 roků ,Božena Cukrová, zatčena 29. 12. 1953 Podle obžaloby: věděla o aktivitách bandy a utajila to - velezrada, neoznámení trestného činu. Odnětí svobody na 4 roky

0/0
5.12.2008 12:12

Hucinak

Re: Komu posloužili Mašíni?

o jsou jen dva případy z procesu s Mašíny a spol, ostatní tresty šly v desítkách let, mocní použili to, co jim Mašíni připraviliA to proto, že nějaký Rošický, Kašík a Honzátko byli po smrti, neznámí, bezvýznamní lidé. Co asi řekl obyčejný člověk? Dobře jim tak těm mrtvým komoušům jejichž jména nikomu nic neříkala? A

politoval snad odsouzené?? Bylo to naprosto opačně než s atentátem na Heydricha, kdy byli lidé posráni strachy z represí, ale řekli si, aspoň ta svině dostala co jí patřilo. Co však těm ustrašeným lidem v padesátých letech řekla ta tři jména, ukradená částka na výplaty či zapálené stohy... koho litovali, koho proklínali??

0/0
5.12.2008 12:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.