Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šumný David Vávra nutí města měnit architekturu

O domech mluví ve verších a ukazuje je divákům třeba ze sedadla nádražního vozíku na balíky. Vždyť je to také herec jednoho z nejvíce ztřeštěných divadel. Přesto názory Davida Vávry, vystudovaného architekta, a dalších tvůrců televizního seriálu o architektuře Šumná města berou představitelé měst vážně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

činčo

Kdy to již vydají na DVD

?

0/0
8.12.2008 13:48

TristanTzara II

Super

Sumna mesta s Vavrou jsou naprosto bozi R^

0/0
6.12.2008 22:41

no.respect

....šašek Vávra je (pro mně) nedivatelný

Jistě, jistě, také patřím k odpadlíkům a vyvrhelům a těm 1-5%, co se nemohou právě kvůli tomu kašparovi dívat. Jsou neštastní architekti, kteří postrádají nadání sami tvořit, tak intuitivně dělají (bohužel vedle neustálých pokusů o architekturu) to, co by měli od počátku - loutkové divadlo, komedianta nebo šaška.

Lidi mají rádi šaškárnu,  Vávra to spojil s lukrativním jobem a když města čistí dvorky, proč ne? Jistě, v té formě se i lidé dozvědí více o historii a to je - uznávám - jeho přínos.

Jenže i kdyby Pawlowská recitovala Nerudu, Tuma by by dělal kotrmelce, Jiřka striptýz, Venca by chválil EU nebo Grebeníček by se klonil Bushovi, mělo by to stejný výsledek Jako Vávrova architektura - černá obrazovka.

0/0
5.12.2008 17:53

Ladino

Re: ....šašek Vávra je (pro mně) nedivatelný

Ale Vavra tvori a dobre, takze se litujte nekde jinde.

0/0
5.12.2008 20:03

TopGum

Re: Hlavne ze je pro tebe divatelny

...Petr Novotny... :-(

0/0
6.12.2008 8:01

gaDzin

Re: ....šašek Vávra je (pro mně) nedivatelný

tenhle prispevek je cely o zavisti? Vsak se taky muzete zviditelnit, co vam brani ?

0/0
8.12.2008 11:45

Bodie8

Re: ....šašek Vávra je (pro mně) nedivatelný

Takhle to dopadá, když někdo mluví o nečem, čemu nerozumí.

Vávra je totiž celkem úspěšný architekt ... ty moulo. :-)

0/0
8.12.2008 12:49

mindwarp.cz

Vávra atd.

Vávra je šílenec, ale sympatickej a chytrej. Tihle chytří novodobí komici si založili renomé na divném provokativním projevu, to samé Čtvrtníček a spol. Určitě je dobře, že se ta architektura opravuje podle rad z toho pořadu, mě se to líbí. Ačkoliv, v současné době bych počkal s naléváním peněz do nenutných estetických úprav - je finanční krize, a přijde mi trochu nerozumné nalévat peníze někam, kde to není životně nutné.

0/0
5.12.2008 17:11

svarak z krabicoveho vina

Bolšáni v Brně stále žví

Když už začnou točit v krematoriu, tak doufám ukážou i tu zasr*ný bolševický hvězdy na těch morovej maxisloupech, který si komouši postavili u obvodových zdí. :-© Vždycky, když ten bolševickej hnus vidím, jak to mrví celý ten komplex, tak je mi z toho na :-©:-©:-©.

Davide, pomoz, ať město už konečně nechá ty hvězdy sundat.

0/0
5.12.2008 12:49

Jiří Taškář

Nebýt Vávry a jemu podobných

jistě bych už nežil - tenhle typ lidí je dokonalost sama - srovnejte si to kravatovou lůzou,která nás ničí všude kolem.Politici,manažeři,slizští obchodníci,pojišťováci a podobná lůza - hnus !!!!!!!!!!!!

0/0
5.12.2008 8:51

drbas

Re: Nebýt Vávry a jemu podobných

nevim nevim cece, Vavru mam rad, ale luzou bych nazval spis lidi jako ty.. Rv

0/0
7.12.2008 16:29

savers

Revitalizované paneláky

.. jsou novým kýčem v ČR a spousta lidí si to vůbec neuvědomuje. Naopak existuje názor, že jsme tu měli 40 let šedivé krabice, tak ted by měly být veselé, a celá ČR bude pro změnu strakatá jak trenky. Třeba tady v Praze Malešicích, v Počernické ulici máme vedle sebe modrý, fialový a zelený panelák - je to opravdu podívaná až z toho přechází zrak. Navíc ty barvy pomalu blednou a fasáda začíná být špinavá. Je to snad ještě depresivnější než betenová šeď. Kam se poděly střídmé barvy a proč musí mít každý panelák odlišnou barvu? ČR začíná vypadat jak legoland pro děti, je to veselé až je to blbé.

0/0
4.12.2008 11:55

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Revitalizované paneláky

barvy jsou krásné ale je pravda že by to mělo trochu ladit a světlé barvy ve špinavých městech nejsou to pravé ale opravdu lepší než ta šedá a jediná

0/0
4.12.2008 11:58

savers

Re: Revitalizované paneláky

bohužel s Vámi nesouhlasím, že ty barvy jsou lepší.. když navážu na svůj předchozí příspěvek - proč by mělo něco tak velkého a ošklivého jako panelák, být pestré a barevně svítit do dálky a upozorňovat tím na sebe? Barvy tuto mrzkou architekturu nezachrání. Mnohem lepší by bylo integrovat paneláky do okolí tak, aby co možná nejvíc splynuly. Mám na mysli přírodní materiály jako kámen a dřevo, např. lépe designově vymyšlená zábradlí do balkonů, když už fasáda, tak žádné křiklavé chladné barvy jako modrá, fialová nebo zelená. Určitě by to bylo dražší než současné revitalizace a udělalo by se těch paneláků v určitém časovém úseku méně, ale aspon by ten výsledek za něco stál. Současné revitalizace mají přinos jenom v zateplení, jinak je to z hlediska estetiky bydlení naprostý průšvih a poznáme to, až tu bude barevně svítit úplně všechno. Přirovnal bych to ke starému plotu, natřenému červenou barvou, která mi zbyla v kumáble - ušetřím a plot je na chvíli zase "jako nový".

0/0
4.12.2008 12:21

dislektik-2

Re: Revitalizované paneláky

já take netvrdím že je to něco skvělého ale co chcete dělat když ty paneláky tady jsou?peněz moc není tak se dělá řešení aby jak se říká vlk se nažral a koza zůstala celá.pochopitelně to není ideální bydlení a bourat se to prostě nedá.jistě přírodní materiálem se nezkazí nic ale je to o financich.osobně si myslím že i s málem se dá něco provést problém je v tom a to mi věřte v nájemnících kteří o stavebníctví a architektůře nemají ani pojem a představte si že nanich to dnes je.otec bojoval 2 roky aby panelák ve kterém žijí byl revitalován pořádně a hlavně aby to nějak vypadalo bohužel prohrál.to víte vysvětlovat např.obráběči kovu že je lepší barva např. žlutá než fialová je nadlidský úkol.pokud by jste to opravdu chtěl udělat jak jste napsal musel by mít hlavní slovo architekt aletak to bohužel dnes není.

0/0
5.12.2008 8:59

vojtexx

Re: Revitalizované paneláky

přesně, méně je někdy více.....

R^

0/0
5.12.2008 3:23

Mar__tanka

Re: Revitalizované paneláky

na druhou stranu, dřív bývalo celý sídliště na jedno brdo, a člověk se tam nevyznal...dnes mi kamrádka řekne :"Bydlim v tom fialovozeleným" a ten je v celý čtvrti jen jedinej;-D

0/0
5.12.2008 11:09

JTB

Re: Revitalizované paneláky

Naopak. Paneláky vznikaly čistě kvůli potřebě bydlet, aniž by si na něco hrály. Tím pádem jsou od kýče od svého vzniku nejdál, na rozdíl od rádoby elitních satelitů. A pravidelná údržba a renovace na tom už nic změnit nemůže.

Vy toho o estetice asi mnoho nevíte, že? Jinak byste se stěží ztrapňoval používáním neadekvátních slov. Pro vaše info - každá nevkusná věc není nutně kýčem. Osobně se mi líbí definice, že kýč je něco prvoplánovitého, co se tváří jako dokonale silné a úchvatné.

0/0
6.12.2008 3:39

vymrzovac

ten jeho pořad je skvělej !

R^není co komentovat,v našich televizích naprostá špica !..................................:-/všimli jste si,že dnes poprvé nevymrzuju,ale chválím?  Už jsem si říkal,že toho nejsem schopnej8-o

0/0
4.12.2008 9:35

vojtexx

:-)

Vávra je smypaťák!

R^

0/0
4.12.2008 3:10

regulator

moc dobrej porad....

R^R^

0/0
4.12.2008 0:00

liptoncz

Velmi dobrý pořad, Vávro... dobře to děláš

Velmi dobrý pořad, Vávro... dobře to děláš. Jen ukaž, jak se věci mají.

0/0
3.12.2008 22:18

LaFemmeSpeedy

Doufám

Že díky tomuhle pořadu konečně vyženou rákosnickej shop z Velmezský synagogy :-©

0/0
3.12.2008 21:23

dislektik-idnes si na mě zasedla

výborný pořad a pan Vávra je skvělej

R^R^R^

0/0
3.12.2008 18:21

logar

hm,hm

Velmi dobrý pořad, který kazí pouze pan Vávra. Nevím kdo přišel s nápadem tento druh pořadu "okořenit" stupidními šaškárnami pan Vávry, ale mne to ruší a je to zcela od věci. Před časem jsem z těchto důvodů opustil jinak velmi zajímavý pořad "tenkrát na východě" (myslím) s kašparem Hezuckým, který jej uplně zničil. Proč dělat z hezkých pořadů grotesku a z grotesek smutné pořady. Pořady tzv. zábavné jsou naopak často vtipné pouze na začátku a pak jenom trapně přežívají.

0/0
3.12.2008 13:43

krueger

Re: hm,hm

A me se zase pan Vavra libi. Ma prehled, je vtipny, neboji se poukazat na praseciny a neni to nuda. Navic mam pocit, ze je jednim z iniciatoru tohohle projektu. Az vy budete mit podobny napad, delejte si ho po svem.

0/0
3.12.2008 15:20

staubein

Re: hm,hm

Naprosty souhlas, 99% poradu o architekture je tak neskutecne nudnych, ze nemaji sanci prezit protoze na nikdo krome nadsencu neni schopnych koukat. Navic pan Vavra je skutecne tim motorem poradu, bez nej by to nebyla Sumna mesta.

0/0
3.12.2008 17:06

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: hm,hm

R^R^

0/0
3.12.2008 18:24

Fanatic.Dz

Re: hm,hm

Pan Vávra je totiž nejen protagonistou ale i autorem projektu. ;-D 

0/0
4.12.2008 10:32

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: hm,hm

no a co jako když umí a ví tak at dělá rozhodně má všech pět pohromaděR^

0/0
4.12.2008 10:45

kaplanvogo

Re: hm,hm

Já sice Vávru nemusím, ani kafe bych mu nepodával, ale na druhé straně to není špatný pořad, je v něm hodně zajímavého a někdy šlověk opravdu ani neví, jaké krásy jsou vedle něho. Naopak cestopisné pořady s Bartoškou a Donutilem vypínám. Takže každý máme to své.;-D

0/0
3.12.2008 16:09

rabín Šiml z Krakova

Re: hm,hm

No jo - Picasso ten kubismus taky pěkně pohnojil, že?

0/0
3.12.2008 18:18

slosovatel

Re: hm,hm

Teda.. srovnavat humor pana Hezuckeho se zpusobem vedeni poradu Sumna mesta panem Vavrou.. to je skutecne silny kafe. A to uplne opomijim, ze s vami nesouhlasim :-)

0/0
3.12.2008 19:47

Lovila veverky v korunách stromů

Re: hm,hm

Nesouhlasím, pan Vávra dodává pořadu šťávu. O umění a arch. se zajímám, ale některé dokumenty prostě nevydržím sledovat. Toto je jedna z mála vyjímek

0/0
3.12.2008 20:26

sprav

Re: hm,hm

vzhledem k tomu, že Ing.arch David Vávra CSc. tento pořad vymyslel a zrealizoval a dělá scénáře i výpravu, tak zkuste hádat, kdo ho tam dosadil ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
3.12.2008 23:13

freak2

Re: hm,hm

Možná by bylo lepší "podřadit" a zaměřit se na nějaký pořad, který budeš schopen pochopit.;-D;-D;-D

0/0
3.12.2008 23:27

someone_else

Re: hm,hm

Copak, copak? Už jste opravdu konečně dokončil zábavnější vzdělávací cyklus, Mistře, nebo jen hezky počesku kritizujete něco, o čem nemáte ponětí? Nebýt to trapné, bylo by to úsměvné: smutnou groteskou jste tu především Vy. "Škola hrou" - blábol, co?

0/0
3.12.2008 23:44

vojtexx

Re: hm,hm

ale no taaak, nebu'dte takový suchar!!!!!

0/0
4.12.2008 3:12

Fanatic.Dz

Re: hm,hm

Stýská se ti po třech hodinách plných architektury? Tak to jsi jeden z mála. Ostatní to nezajímá a pokud ano tamk maximálně těch 20minut když u toho dělá někdo opičky.

Možná jsi to nepochopil, ale jsi jako holka co si to dělá dildem a baží přitom po pořádném ptáku. Pokud ti chybí architektura jdi do knihovny, do města, do archivu a kochej se a tvá touha dojde naplnění. Popřípadě jdi studovat architekturu, ale nevyčítej zábavnému pořadu o architektuře, že se snaží být zábavný.

0/0
4.12.2008 10:36

hafíz

Re: hm,hm

Ježiši, ale o tom Vávrovi to právě je. Pointa je v tom, že jen on jako šílenec může takhle uchopit pořad a udělat ho zábavným. Představte si, že by to dělal Munzar  jako ten pořad o stromech :-(

0/0
6.12.2008 22:30

ted61

ano

Pořady tohoto typu a této kvality dají lidem více než stupidní seriály nebo zprávy.

Tady do toho by měli jít sponzoři protože na tyhle akce nebude peněz nikdy dost

0/0
3.12.2008 12:38

Lovila veverky v korunách stromů

Šumná

města mám moc ráda, škoda jen, že u nás na náměstí mohli ukázat akorát tancující Komanče........

0/0
3.12.2008 12:16

staubein

Re: Šumná

Jj taky jsem čekal že z celeho Zdaru ukazou trochu vice, nadruhou stranu to namesti skutecne komancove znicili, bohuzel.

0/0
3.12.2008 17:08

Lovila veverky v korunách stromů

Re: Šumná

například o domu pana skláře jsem vůbec nevěděla a o vilách v Novém Městě taky. Stydím se;-(

0/0
3.12.2008 20:28

someone_else

Re: Šumná

A vidíte, má milá dámo: zatímco dříve jste ke studu důvod měla a nevěděla o tom, dnes byste se styděla jen proto, že už o své někdejší nevědomosti víte (vlastně díky p. Vávrovi už ve skutečnosti žádný důvod ke studu nemáte). V tom vidím půvab podobných počinů - že totiž vnímavému člověku otevřou oči a dovedou ho k úctě a pokoře, aniž by ho k tomu nutily. I kdyby se Šumným městům podařilo jen tohle jediné, byl by to úspěch v dnešní době nevídaný. Laskavý humor páně Vávrových veršovaných přednášek nemusí sedět každému, ale tenhle chlápek je sekáč a sotva někdo vyvrátí, že svou věc dělá dobře: úcta k danému tématu čiší i z něho samotného a David i bez nějakého prkenného mentorského poučování dokáže otevřít oči a zaujmout. (Kolik z nás dovede totéž?) Držím mu palce a z celého srdce mu přeju víc stejně pozorných diváků, jako jste Vy - s nevědomostí se mohou věci k lepšímu jenom sotva pohnout. Děkuju Vám oběma. :-)

0/0
3.12.2008 23:04

Rebby

Re: Šumná

Za tenhle prispevek smekam diskutersky klobouk a tise souhlasim... R^

0/0
4.12.2008 3:05

someone_else

Re: Šumná

Vašeho smeknutí si vážím, ale asi by mnohem víc náležel oné osůbce, na jejíž příspěvek jsem reagoval. Přesto děkuju a přeju Vám všechno hezké.  :-)

0/0
5.12.2008 19:38

wildge

Knihovna v Náchodě,

resp. jeji prestavba je opravdu veledilo...

0/0
3.12.2008 11:54

Šílený buddhista

Navrhuju

se odstěhovat do jeskyní :-P

0/0
3.12.2008 10:19

ma-jkl

myslím

že je to jeden z pořadů, který stojí za to sledovat. V porovnání s takovou ordinační zahradou na nově...;-D

0/0
3.12.2008 9:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.