Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliardami dlážděná cesta do pekel

Je nepochybné, že vlády mají a mohou pomáhat ekonomice v období krizí, obzvláště pokud jsou tak rozsáhlé, jako je ta, jíž jsme nyní svědky. Vždy by si však politici měli být vědomi, že je velmi nežádoucí při hašení hořícího domu utopit jeho obyvatele přívaly vody z hasičských hadic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

inzinierbula

Mno, nebyl bych si tak jist tím,

že soukromník obecně umí lépe nakládat z penězi než stát. To jsme si mohli naivně myslet za komoušů. Tedy umí to snad jen s těmi, které si musel tvrdě vydělat. Ale postkomunisitická zkušenost ukázala, že pokud jde o peníze, které od někoho takový soukromník dostane nebo mu je někdo jako půjčí (viz česká privatizace), tak ty ze soukromníkovy kapsy zmizí stejně nenávratně (možná do kapsy jiného ještě soukromnějšího soukromníka) jako ze státního rozpočtu. Přinejmenším budou vynaloženy stejně neefektivně, neboť lehce nabyl lehce pozbyl  ze státního krev neteče. Kdo nekrade, okrádá rodinu! Však oni to lidi zatáhnou a ti nezaměstaní z vykradených fabrik si nějak pomůžou!. Hlavně že my jsme v žitě a za vodou vysmátí. To je filosofie dnešních našich soudruhů soukromníků. (Y)

0/0
5.12.2008 8:26

jajaja00

američané nemají příliš chuti pracovat o to více spekulovat

Z které destinace pochází nejvíc patentů, vynálezů a obecně inovací? Kdo byl a stále je stále ve všem první? Ovšem pokud si pojmem "práce" představuješ lopatu, krumpáč, Jurije Stachanova a překonávání sama sebe, tak máš možná pravdu. Ano, stále ještě existují země, kde včera již znamená zítra.

0/0
2.12.2008 15:28

dedko

Vcelku souhlas s tím,

že pokud řekneme, že krize začala v USA, tak je především nutno dodat, že američané nemají příliš chuti pracovat o to více spekulovat. Spekulovalo se mnoho a finance se braly z budoucnosti. ( z budoucích zisků v nedohlednu) Dostoupilo to svých mezí a došlo k dekompensaci. Obdobná situace je i v Evropě. Stále si na cosi půjčujeme,  vydávají se dluhopisy, nakonec není ani na jejich úročení. nedochází však k zefektivnění systemu, které by mělo začít především snížením byrokracie, omezením zákazů a příkazů, které by byly dobré v době prosperity, ale které znemožňují či komplikují rozvoj v době recese.

0/0
2.12.2008 8:41

rbursik

Re: Vcelku souhlas s tím,

něco na tom je, ti přebarvení na modro sai por svúj nos do výše zajnili a ta oranžová nuzota zapalvila důležitá místa a za to si můžeme sami, to je demokracie. Jsme součástí systémeu systému trhu a musíme se naučit rwgovat pružně na jeho výkyvy. Nikdo na světě není ušetřen tomuto stavu vždyť i i ti pod velké zdí z druhé strany touží zavalit svým zbožím zbytek světa. ti méně schopní zase vydírají svět svou hrou na náboženství a zabijí nás.

Radim Buršík

0/0
2.12.2008 8:50

rbursik

co autor článku chtěl sdělit, to nevím

tržní ekonomika je boj boj o zákazníka, když se nějaká společnost ocitne na pokraji bankrotu, je asi k zamyšlení co bude znamenat zastavení subvencí takového subjektu od nás všech. soudruzi těžce přecházející do nového světa asi nebudete tak dobří a čisté boty a kravata bude málo pro tento svět.

Podle Husákova:" nechť odpadne čo je špatné."

Radim Buršík

0/0
2.12.2008 8:20

rezjir

No právě

Jenom aby neodpadlo to dobré.

0/0
2.12.2008 8:32

rbursik

Re: No právě

co je to dobré?

Radim Buršík

0/0
2.12.2008 8:34

barbudo

Americká pomoc již dnes ...

... překročila 4 biliony dolarů ...

0/0
2.12.2008 8:19

rbursik

Re: Americká pomoc již dnes ...

čti to pořádně, píšeš nesmysly.

Radim buršík

0/0
2.12.2008 8:24

barbudo

Re: Americká pomoc již dnes ...

... co mám číst pořádně?

0/0
2.12.2008 8:27

rbursik

Re: Americká pomoc již dnes ...

co jsou prostředky vyčleněny na opravu a skutečně napumpované do ekonomiky!!!

Radim Buršík

0/0
2.12.2008 8:29

barbudo

Re: Americká pomoc již dnes ...

... a kde? Třeba tady? http://www.cnbc.com/id/27719011

0/0
2.12.2008 8:36

rbursik

Re: Americká pomoc již dnes ...

dobře arozumíte té malé rozvaze?

Radim Buršík

0/0
2.12.2008 8:39

hnedka_zdrapana

hm

"Je nepochybné, že vlády mají a mohou pomáhat ekonomice v období krizí, obzvláště pokud jsou tak rozsáhlé, jako je ta, jíž jsme nyní svědky. "

Uz prvni veta je nepravdiva. Zasahy statu v dobe krize jsou naopak velmi pochybne a nezadouci, nez zabranuji plnemu provedeni trzni korekce.

0/0
2.12.2008 7:46

Mirek721

Rezjire,

vy máte v Lidovém domě už zavedené i noční? To co píšete je úplný nesmysl.

Sanování bank půjčenými penězi je jako pokus požárníků dodržovat vámi zmíněné protipožární předpisy o nerozšiřování požáru na jiné domy s hasícími přístroji plnými benzínu místo vody.

Ano, jde to i takto, ale ani požárník, ani vy v Lidovém domu se pak nesmíte divit, že následky jsou horší, než kdyby se hasilo méně, ale s vodou.

0/0
2.12.2008 7:43

rezjir

Ano, možná

ale nezpochybnil jsem prostředky, ale cíle požárního zásahu. Toliko jsem řekl, že primárním cílem zásahu požárníků je to, aby se požár dále nerozšířil. A tomu pak ti požárníci podřizují i použité prostředky. A co se týče  sanování bank půjčenými penězi, tak  je to účelné právě pouze tehdy, když to bude mít za cíl obnovu důvěry v bankovním sektoru a ochranu vkladů. Aby tomu tak bylo, mělo bý to být děláno vládami adekvátními prostředky, tedy např. posílením vlastního kapitálu současně s odstavením současného bankovního managementu. .

0/0
2.12.2008 8:31

Mirek721

Re: Ano, možná

Doporučuji v tom případě poslední vydání týdeníku Ekonom - kde nejvyšší šéf  majitele Komerční banky, francouzské Societe Generale hovoří o tom, že nemají strach o vývoj v ČR, protože jsme málo zadlužení.

Když si vzpomenu na Valtra Komárka, Jyrku Paroubka a jejich neustálé výzvy k většímu zadlužování, dělá se mi nevolno.

A jen tak mimochodem, napadl jste ve svém prvním komentáři autora textu.  A zavedl diskuzi jinam, než o čem byl jeho článek - on nepsal nic o cílech požárního zásahu, ale o metodách.

Včerejší návrh ČSSD aby se do naší ekonomiky nalily další miliardy je přeci výzva k tisku inflačních peněz... A to je meritum problému, o kterém Páral píše... 

Ne o hašení lokálního baráku. Páral píše o tom, že jestli hoří celá čtvrt, je blbé to hasit benzínem... 

0/0
2.12.2008 9:07

rezjir

Re: Ano, možná

za prvé jsem nenapadl autora, ale toliko jsem zapochyboval o vhodnosti příkladu, v němž uvádí, že " je velmi nežádoucí při hašení hořícího domu utopit jeho obyvatele přívaly vody z hasičských hadic". Tedy mluví o jednomu domu, za druhé diskutuje, co s jeho obyvateli. Pouze kontroval, že primárním cílem práce požárníků je zabránit rozšíření požáru do dalších domů a jen v tomto rámci se snažit o dosažení dalších podcílů.

0/0
2.12.2008 9:54

ppetr1

nobelovka

ten kdo by tohle vysvetlil politikum a oni by se podle toho ridili by mel dostat nobelovu cenu.

me pripada,ze politici jsou  nymandi.jeste,ze je ten Kalusek drzi trochu zkratka.

0/0
2.12.2008 6:35

rezjir

Myšlení autora je možné tak zcestné

jako příklad jim uvedený: požárníci nezasahují proto, aby zachránili nájemníky hořícího domu (pokud to nejde), ale proto, aby se požár nerozšířil na domy okolní (i z jejich obyvateli). A o tom jsou i veškeré protipožární předpisy, které je nutné dodržovat při stavbě a provozu.

0/0
2.12.2008 5:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.