Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V listopadu vyhaslo na silnicích přes sto životů, nejvíc za celý rok

Listopad je dosud nejčernějším měsícem v letošních dopravních statistikách. Neoficiální čísla hovoří o 108 mrtvých, nejčastěji kvůli chybám řidičů nebo jízdě v opilosti. Přesnou statistiku zveřejní dopravní policie příští týden.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik-idnes si na mě zasedla

a ten prosinec taky nebude moc daleko od listopadu

!!

0/0
2.12.2008 17:37

tonny.p2

r

r

0/0
2.12.2008 17:34

francoa

Jak by mohli automobilky přispět k bezpečnosti?

Ať namontujou místo erbagu hrot oštěpu, který při nárazu vystřelí proti řidiči. Uvidíte, že v obci nepojedou ani 50 km/h.;-D

0/0
1.12.2008 22:43

dropa

Re: Jak by mohli automobilky přispět k bezpečnosti?

Něco na tom je.R^

0/0
2.12.2008 11:57

spartaman

Re: Jak by mohli automobilky přispět k bezpečnosti?

To nezní špatně  :-)R^

0/0
2.12.2008 17:43

Hufo

je hezký, že furt pindají o rychlosti

ale třeba o zastavování v zatáčce ani slovo. a že se to tenhle rok množí. naposled dneska. slečna si zastaví těsně za prudkým obloukem a ostatní starejte se. že jsem vidět na poslední chvíli, nezájem.

0/0
1.12.2008 17:47

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: je hezký, že furt pindají o rychlosti

možná měla poruchu co tak zkusit vystoupit zeptat se a popřípadě pomoci to ne to chci asi moc lepší je lamentovat na idnes že!!!

0/0
1.12.2008 18:32

Dale Cooper

Re: je hezký, že furt pindají o rychlosti

Jo jo, a na místě jí vyměnit převodovku. A nebo, což je pravděpodobnější, si vyslechnout něco typu: "Vodprejskni úchyle!"... :-)

Trochu přeháním, ale když ani nemávne, tak nemá cenu dělat ze silnice parkoviště... ;-)

Mimochodem, co takle nějaká diakritika? Nebo alespoň pro začátek velké písmeno a tečka, popř. otazník - ten tam celkem chybí...

0/0
1.12.2008 18:40

Hufo

Re: je hezký, že furt pindají o rychlosti

kurnik, to mám ale štěstí, za poslední dva měsíce narazit na zhruba deset poruch za zatáčkou. který se zázračně opravily, jenom jsem zatroubil.

0/0
1.12.2008 20:13

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: je hezký, že furt pindají o rychlosti

tak to jsi asi rekordman ;-D;-D;-D

0/0
2.12.2008 9:36

jakalův táta

jo

to bude tou kampaní "nemyslíš ! ,  zaplatíš ! "

0/0
1.12.2008 17:38

dropa

Co to co to povinné zimní.

Když mám ty povinné zimní  navíc s 8mm, tak přeci musím zastavit na fleku i na ledě!Nebo je to jinak? S letňákama si dá člověk větší pozor! Je ta samá logika jako, že auto se silnějším motorem je bezpečnější při předjíždění. :-)[>-]

0/0
1.12.2008 17:01

Hufo

Re: Co to co to povinné zimní.

;-D prej s letňáka si dá člověk větší pozor. si dobře naivní. naopak, s letňáka jezdí v zimě lidi, co mají heslo, ono to nějak dopadne a vyrazí. a člověk nestačí žasnout

0/0
1.12.2008 17:45

Dale Cooper

Re: Co to co to povinné zimní.

S letňákama dávat pozor nestačí. Hlavně to chce tak 50ti metrový odstup za autem před sebou.

No, a akcelerační schopnosti auta jsou rozhodně součástí aktivní bezpečnosti. Jde o to jak se to využívá...

0/0
1.12.2008 18:46

dropa

Re: Co to co to povinné zimní.

Tak proč je tolik (více!) mrtvejch, když jezdí samá "bezpečná" auta? Stodvacítku vidět na silnici je rarita a v garáži neškoděj!

Chtěl jsem říct, že problém není ve starém vozovém parku, gumách apod. Problém je v hlavách řidičů, kteří kroutí volatem a šlapou na pedál!:-)

0/0
2.12.2008 8:45

pionyr

Povinne sviceni je kontraproduktivni.

Par prikladu pro ilustraci:

Ridic jedouci lesem 140 km/h a vice - protoze proc jet pomaleji, silnice je rovna a nic zde preci nesviti ...

Ridici jedouci za nesnizene viditelnosti se zapnutyma mlhovkama (jak jinak

se odlisit od bezne sviticich ridicu).

Nehody sanitek - kdo by si jich take vsiml v tak presvetlenem provozu, ze.

0/0
1.12.2008 16:22

pionyr

Povinne sviceni je kontraproduktivni.

Auta, ktera sviti jsou sice lepe videt, ale tim to taky konci. Bohuzel, 90% populace dal nez za tento argument nedohledne.Z prakticke zkusenosti mohu rici, ze ridic odkojeny povinnym svicenim jedepo bezne silnici I.tridy rychleji a hlavne bezohledneji nez ridic, ktery je nucen predpokladat neosvetlena vozidla.

S trochou nadsazky lze rici, ze povinne sviceni vede k vetsi nehodovosti, protoze

a) vede k agresivnejsi jizde

b) vede k prehlizeni chodcu a cyklistu

c) vede k otupeni vnimani svetelnych podnetu

0/0
1.12.2008 16:21

individual

Re: Povinne sviceni je kontraproduktivni.

Hehe, mas slusnou fantazii ;-D;-D;-D;-D a podobnou absenci realneho usudku.

Porad treba, jake relevantni duvody zapricini, ze pokud budu mit rozsvicena svetla pro denni sviceni, chodce jdouciho za jasneho dne po krajnici rovne silnice uvidim hure (resp. budu mit tendenci jej prehlednout) oproti te same situaci se zhasnutymi svetly?

0/0
1.12.2008 17:38

Dale Cooper

Re: Povinne sviceni je kontraproduktivni.

To chce jen trochu logického uvažování. Řidiči se postupně naučili vnímat pouze osvětlené objekty. Takže vzniká tzv. umělá tma - co není osvětleno, zaniká v pozadí...

http://www.autoweb.cz/novinky-aktuality-zpravodajstvi/rakousko-rusi-povinne-sviceni-je-neucelne/13212

0/0
1.12.2008 18:32

Hansusi

Re: Povinne sviceni je kontraproduktivni.

Jsou situace, kdy vozidlo splývá se zataženou oblohou, takže osvětlení vozidla pomáhá identifikovat, že je tam vozidlo. Povinné svícení vozidel jistě zachránilo několik lidských životů a o to šlo. Každý řidič by se měl zamyslet nad svou jízdou, pokud je to možné, a jezdit raději opatrněji, počítat s tím, že jízda bude delší, ale bezpečnější pro obě strany. Každý řidič by si měl laskavě uvědomit, že na cestě nejede sám.....

0/0
2.12.2008 8:03

ELAPHURUS

Jo jen se pomlaťte,

180 km/ h. a povolit 

3,3 ‰ chlastu a řízení bez řidičáku od 14 let R^

0/0
1.12.2008 16:13

Xladi

Trapné klipy

Mě se ty klipy moc nelíbí, ty z ciziny jsou udělané daleko lépe a možná levněji, co mi na nich nejvíc vadí je ten nepřirozený dabingRv. Na prevenci by stačilo sestříhat zásahy jasičů z nehod, bylo by to o dost levnější a možná i účinnější.

0/0
1.12.2008 15:49

madrfakr

Když se bezpečnost provozu

řeší jako v Praze 5 Nádražní ulici, kde je na Knížecí nesmyslný zákaz odbočení vlevo a víceméně neustále tam stojí 3 - 5 policajtů schovaných za vstupem do metra a následně předvádějí výpady skokem plavmo a lapají hříšníky, tak si za prvé těžko někdo může policie vážit a za druhé to bezpečnosti provozu moc nepomáhá. (Chápu, že dopravní policajt není ten, kdo zařídí změnu značení) Tím spíše, že o 100 metrů dále na křižovatce s Radlickou, tedy doslova za zády policajtům, stojí auta na semaforu běžně na kolejích tramvají v protisměru(!!!), což však neřeší. A když jsem se jich na to onehdy, tak mi udiveně opáčil: "A kde bych tam stavěl??" 8-o

0/0
1.12.2008 15:39

-=koloděj=-

A nejlepší je

jak se k tomu staví "odpovědní". Když nehodovost náhodně poklesla, hned je to zásluha jich a jejich nového zákona. Ale jakmile je nehodovost vyšší, je to rázem "vina řidičů". Měli by si to ujasnit, buď je to tak, nebo onak, ale nemůže to být obojí současně.

Pokud oni s takovým zákonem přišli, a drali se o zásluhy za jeho občasné pozitivní efekty (to byli hned v televizi, jak to pěkně funguje si pochvalovali a hlavně aby se o nich vědělo), měli by také nést osobní zodpovědnost za jeho nynější selhávání - např. jít do vězení za obecné ohrožení (které novým zákonem očividně způsobili, jak vyplývá ze statistik).

0/0
1.12.2008 15:22

iuos

hmm

za mrtvý na silnicích můžou jen a pouze řidiči...  

0/0
1.12.2008 15:25

iuos

hmm

tím myslím všichni, co sedí za volantem... s nebo bez řidičáku ;-)

0/0
1.12.2008 15:26

-=koloděj=-

Re: hmm

Jo, statistika je mrcha ... mezi starým a novým zákonem nastal ve statistice objektivně zlom, takže tahle změna měla poměrně výrazný vliv (na ty řidiče, samozřejmě, takže dělají více chyb, jsou více vystresovaní, mají méně tolerance a pochopení pro chyby ostatních, cokoliv).

Ono není IMHO nejlepší snažit se přenést osobní odpovědnost řidiče na zákon a snažit se, aby řidič fungoval pouze jako cvičená opice bez jakéhokoliv vlastního úsudku (a to vidíme nejen na silnicích, ale všude).

0/0
1.12.2008 15:45

Hansusi

Re: hmm

Taky za kvalitu jízdy a nehody odpovídají ty instituce, které schvalují ucházeče o řidičský průkaz.

0/0
2.12.2008 8:06

-=koloděj=-

Vida, úžasný "nový" zákon nám nějak selhává.

A to bylo povyku, jak to bude skvělý, že novej zákon a bodovej systém všechno vyřeší. A ono zdá se nějak ne (dokonce se započítává menší procento nehod než dříve, a přesto počet vzrostl !!!). Jestli ono to nebude trochu něčím jiným. Jediný dopad nového zákona je zdá se v tom, že ti "opravdupoctivci" jsou ještě víc vystresovaní rizikem postihu a dělají víc chyb, a některým relativně "normálním" už taková represe zavání spíše buzerováním, takže ho "na just" obcházejí.

Za doby platnosti "starého" zákona nehodovost postupně klesala, po nasazení nového chviličku (2-3 měsíce) trochu klesla (což je ovšem diskutabilní, jestli vůbec, protože se změnila metodologie a ne všechny nehody už byly započítávány oproti starému zákonu), poté ovšem raketově stoupá.

Kde asi udělali soudruzi chybu?

Jestli ono to neni víc o osobní zodpovědnosti než o "nalinkování" a represi.

0/0
1.12.2008 15:11

barbudo

Re: Vida, úžasný "nový" zákon nám nějak selhává.

... o čem to pindáte?

0/0
1.12.2008 15:32

-=koloděj=-

Re: Vida, úžasný "nový" zákon nám nějak selhává.

Pardon, předchozí bylo pro některé asi příliš složité, tedy znovu jednoduše: tzv. "nový silniční zákon" a bodový systém nefunguje, což je zcela objektivně zřejmé.

0/0
1.12.2008 15:48

barbudo

Re: Vida, úžasný "nový" zákon nám nějak selhává.

... bodový systém nic neměnil, jen zavedl integrační složku. Ta nefunguje, protože i zde je vymahatelnost práva nulová ...

0/0
1.12.2008 16:50

231

Re: Vida, úžasný "nový" zákon nám nějak selhává.

To že máme zákon, neznamená, že máme bodový systém.

0/0
1.12.2008 17:49

a co třeba

100 lidí zemře v atomkách za 50 let-celosvětově!

Proč neřvou tady, kde je to za jediný měsíc a v jediné zemi ? Atomka je víc vidět, že? Oni ti zelení jsou trošku padlí na hlavu.Polétavý prach a čmoud z uhelných elektráren má ročně na svědomí miliony životů, ale to jim nevadí, zatímco dva lidi ročně v atomkách a to ještě ne ozářením, ale mechanickým zaviněním, to protestují. Co dodat, hýčkejte si své bronchitidy a ekzémy a rakovinu a stavte uhelné elektrárny, protože atomky zelení zakázali....chtějí totiž asi rychle vyhubit lidstvo...

0/0
1.12.2008 14:58

monithor

Cesi jsou proste pitomci

a neni jich nejmensi skodaR^

0/0
1.12.2008 14:56

pepe999 from Salford

Jenom pres 100???

To se tech bolsanu zrejme dlouho nezbavite..:-P(Y)

0/0
1.12.2008 14:41

eterson

===

Dokud budou u nas cesty jake jsou....a lidi to nevemou v potaz...budou stale jezdit jako prasata, tak to tak bude porad dokola.... je to v lidech a ne v zakonech....:-/

0/0
1.12.2008 14:35

Novakbob111

sviceni nepomohlo, zimni gumy taky ne,tak cizci povinne

troubit. kdyz jste troubove. A to je pritom individualni  doprava v cesku dost pomala. Projet Prag je otazka cca 1 hodiny, za tu dobu se da ujet usek Pilsen-Nuernberg... Uz ted cesi jezdi jak priposrani, nevim co budou delat po tomhle clanku

0/0
1.12.2008 14:32

don čičo

ale zajímala by mne statistika,

kolik lidí z tech 108 jsou ti, co to zavinili a jakej je počet těch, co měli pouze smůlu..

0/0
1.12.2008 14:20

don čičo

108 mrtvých...

když si k tomu připočtu zámé, rodinu, tak listopadový měsíc poznamenal pěknou řádku lidí..:-/

0/0
1.12.2008 14:12

Rudá_záře_nad_Kladnem

Kucí, víte jaký je problém české proletářské svoloče?

Že si myslí, že úplně všemu rozumí úplně nejlépe na světe. A tomu dotyčnému je úplně jedno, že zrovna on je nýmand co dělá v kanclu za dvacku hrubou, nebo nýmand co jezdí s bílou dodávkou po republice, nebo nýmand v kolbence atd. Prostě ten dotyčný je největší a nejchytřejší borec pod sluncem, co ho okolí nepochopilo a on se nemohl prosadit. ;-D;-D;-D

0/0
1.12.2008 14:11

barbudo

Re: Kucí, víte jaký je problém české proletářské svoloče?

... můj pes říká, že nejhorší je nýmand, který se prosadil ...

0/0
1.12.2008 14:19

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Kucí, víte jaký je problém české proletářské svoloče?

Noó, když se dokázal prosadit, tak to zas takový nýmand nebude. Pejsek nesmí věci vnímat subjektivně.:-)

0/0
1.12.2008 14:22

Cislo 2

Re: Kucí, víte jaký je problém české proletářské svoloče?

Pak to logicky nemůže být nýmand.

0/0
1.12.2008 14:23

barbudo

Re: Kucí, víte jaký je problém české proletářské svoloče?

... ano, může to být don ...

0/0
1.12.2008 14:26

Ahasver

hm

A policije dál neřeší ani chybějící ani protimluvné dopravní značení, které na mnoha místech tvoří smrtelné pasti, natož aby je trápily třeba takové věci jako naprosto proti normě trčící svodidla (např. i na pražské magistrále), neoznačené betonové bloky vystrčené do nejrychlejšího pruhu na jižní spojce, osvětlení značek a přechodů, které oslňuje řidiče...

Hlavně že jim zatleskáme za represi, ta přeci pomůže nejvíc Rv

0/0
1.12.2008 14:05

logar

Re: hm

souhlas! Ještě přidám poslední dobou oblíbený způsob stavění "retarderů". Na jedné straně se mluví o odstraňování překážek, na druhé se staví různé "refýže", obrubníky, mola atd, přímo do cesty aut, zdaleka ne jenom v obcích, často neviditelné ve stínech vnějších osvětlení nebo při protisvětle.8-o

0/0
1.12.2008 14:11

hejhulapp

Re: hm

No, když to vymysleli soudruzi v Bruselu, tak to musí být správně :-) Fakt je, že často se z doposud bezpečné křižovatky stane nebezpečná past :-((

0/0
1.12.2008 14:20

Ahasver

Re: hm

Jojo, přesně!! Taková jedna věc bývala v Praze na Zbraslavi u lomu na výpadovce na Slapy, byly to dva betonové bloky uprostřed silnice na prakticky nepoužívaném přechodu. Osvětlené nebyly, černožluté pruhy a odrazky na nich sice byly, ale jelikož to bylo přímo u výjezdu z lomu, byl téměř nepřetržitě za..špiněnej do neviditelna. Jelikož byl z obou stran v ideální stopě a na nějakou tabuli typu "pozor změna úpravy provozu" už asi nezbylo, první auto se do něj trefilo hned ten den co to tam postavili. Pak se chvíli dohadovala městská část, magistrát a lom kdo z nich by měl umývat odrazky, samozřejmě to nedělal nikdo (jen občas nějaký ohleduplný okolojedoucí dobrovolník). Nehoda tam byla nejméně obden, spíš častěji, přesto když se řešilo odstranění, policije ho kvůli "bezpečnosti chodců" nedoporučila...

Naštěstí je to přesto už pryč a snad se tam ani nikdo nezabil.

0/0
1.12.2008 14:28

Kokouba

Re: hm

a víš žře s tím policie nemá vůbec co společného?

0/0
1.12.2008 14:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.