Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražská MHD musí šetřit. Hrozí rušení linek a omezování metra

Pražský Dopravní podnik bude muset příští rok v rámci úspor zřejmě prodloužit intervaly jednotlivých spojů, případně některé linky úplně zrušit. Od města totiž v rozpočtu na rok 2009 dostal mnohem méně peněz než loni. "Chtěli jsme zvyšovat přepravní výkon, to ale s tímto rozpočtem určitě nepůjde," uvedl ředitel DP Martin Dvořák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rhc

Varianta 7

Varianta 7, nebude jezdit vubec nic, o metru se nesmi ani mluvit a komu se bude v noci zdat o tramvaji dostane 3 roky na tvrdo. Vsichni obcane vcetne kojencu a 30 let mrtvych lidi si musi povinne koupit rocni litacku za 25000,- Diky bohu za auto, uz ted mam cestu do prace a z prace levnejsi o 7,- za den nez kdybych jel mastnou tyci a usetrim 45 minut o pohodli ani nemluvim.

0/0
7.1.2009 15:22

hryhryhry

metro po zdražení bez zlepšení

jen obtěžující řev z hlášení a informací,a gongů,zastaralá měsíce nemytá špína vestibulů,ráno ve vozech odpadky a flašky,

0/0
4.12.2008 9:27

sprav

Jelk jsem teď v neděli v metru

A bylo narvané k prasknutí, že jsme se tam málem nevešli :-©EU[>-]

Fakt nechci vidět, až jich bude jezdit - zejména na trase C méně (Y)

0/0
2.12.2008 10:11

corvus frugilegus

MHD

Zkusme se podívat na problém MHD z hlediska investičních nákladů a celk. koncepce:

MHMP chce mít moderní a hezkou MHD a tak se pro DP nakupují nové vozy, staví se nové trasy metra, od nového roku budeme mít elektronické jízdné... . Na první pohled skvělé. Jenže: protože se investuje, tak se musí brát odněkud peníze. Tedy co se udělá - zvýší se jízdné. Samozřejmě je zde i vliv inflace, ceny ropy, neskromnost ČEZu, mrmlající řidiči... . Jenže to vše je nejspíš málo, aby současných 26Kč a dotace města tak zásadně nestačily. Zakopaný pes je v tom, že provedené investice nepřinášejí úspory, ale spíš naopak.

Například: nákup tram 14T (Porsche). Cena cca 60mil Kč oproti jiným tram o dost vyšší a přitom se nedá říci, že by tyto tramvaje nějak zásadně zatraktivnili cestování. Spíš naopak. Osobně ve svém okolí neznám nikoho, kdo by s nimi cestoval rád. Navíc je hlučná a v obloucích více opotřebovává koleje. Na údržbu náročnější.Tudíž investice dost problematická.

0/0
1.12.2008 16:59

corvus frugilegus

Re: MHD2

Pak jsou zde nové úseky metra:

Ačkoliv v žádném případě nejsem obdivovatel minulého režimu, musím konstatovat, že úseky natrasované a zakotvené v územním plánu do roku 1990 měly z hlediska územního rozvoje svoji logiku, zatímco o těch později vzniklých (spíše nyní vznikajících) se toto říci nedá. Na trasování současných úseků je tušit tlaky různých skupin  a řada jiných zájmů, přičemž zájem efektivně dopravit co nejvíce lidí, co nejkratší cestou v pokud možno nejkratším čase vyznívá jako jeden z posledních. Dostavěné prodloužení trasy C i připravované prodloužení trasy A jsou rozhodně třeba. Avšak podoba ve které vznikly, či vznikají je víceméně shrnutím výše popsaného. Zatímco u trasy A je změna ještě teoreticky možná, na seceru prahy již metro stojí v podobě, která do budoucna přinese asi ještě mnoho problémů. Z hlediska investic se jedná o stavbu, která za cenu cca 15mld Kč dopravu příliš nevylepšila, pro některé oblasti a směry logickým útlumem povrchové dopravy spíš zhoršila.

0/0
1.12.2008 17:00

corvus frugilegus

Re: MHD3

Pak se lze jen těžko divit, že nový úsek metra je vytížen méně, než MHMP, DP a ROPID čekali. Co tedy dělat? Bude zde jezdit jen každá druhá souprava. Ovšem fixní náklady na provoz,které jsou u metra zdaleka nejvyšší ze všech druhů dopravy, běží dál, a poběží... . Na druhé straně vázne příprava trasy D, která by obsloužila velkou část jižního segmentu Prahy, odkud již mnoho let jezdí velké množství bus. linek na Kačerov a Budějovickou a kde možné úspory v povrchové dopravě jsou evidentní. Místo toho je přednostně připravován souběh metra A s plánovanou městskou železnicí na letiště. Aby se nejednalo o až takový souběh, tak se metro trochu"zaklikatí" a obslouží oblasti jejichž momentální obslužnost není možná ideální, ale rozhodně není na rozdíl od jihu Prahy akutním problémem. Přitom značné vylepšení dopr. obslužnosti Prahy 6 lze očekávat od plánované "rychlodráhy". To za předpokladu, že bude logicky začleněna do PID, o čemž ale v posledním čase lze pozorovat pochyby. Škoda.

0/0
1.12.2008 17:00

corvus frugilegus

Re: MHD4

Tímto se dostáváme k dalšímu problému pražské dopravy a to  k naprosto nepochopitelnému nedoceňení možností příměstské železniční dopravy ze strany MHMP. Takřka všude v Evropě je ve větších městech běžná fungující síť městských "rychlodrah". V Praze lze takovéto snahy rovněž pozorovat, ale očíslováním dosud jezdících vlaků čísly S a občasnými proklamacemi v tisku se většího efektu dosáhne jen stěží. MHMP sice prohlašuje, jak vylepší cestování vlakem po Praze, avšak víceméně jen v souvislosti s nedávno dokončeným novým spojením a nebo s více než sporným zrušením a přesunem výborně situovaného Masarykova nádraží v ceně desítek mld Kč. Přitom výstavba některých nových zastávek, nebo potřebné rekonstrukce některých úseků by finančně představovaly jen zlomek této ceny. Jistě, jsou zde složité majetkoprávní vztahy - ČD, SŽDC, ale ze strany vedení města nelze pozorovat ani jakoukoliv snahu, což je naprosto nepochopitelné. Přitom již několik let mohly existovat zastávky na Vyšehradě, .......

0/0
1.12.2008 17:01

corvus frugilegus

Re: MHD5

... Kačerově, Černém mostě a mnoha dalších lokalitách a to za zlomek ceny oproti stavbě metra přitom s podobným efektem.

Jestliže postoj MHMP k příměstské železnici se dá považovat za vlažný, pak myšlenky jako hybridní tramvaje a podobně jsou nejspíš v naprosté nemilosti. Přitom se opět jedná o již jinde vyzkoušené a dobře fungující dopravní systémy u kterých je opět velmi příznivý poměr vložených investic a výsledného efektu t.j. počtu cestujících a jejich spokojenosti.

Další nedávno uskutečněnou investicí bylo prodloužení tramvaje do Radlic. Ačkoliv se jednalo o stavbu vhodnou, výsledek byl díky naprosto nepochopitelně nasazené lince č. 7 opět pochybný. Bylo snad důvodem, že když už se postavila nová trať, tak po ní musí jezdit tram. častěji než dříve linka č. 6? Takto, ale nejsou příliš spokojeni cestující ani z Radlic, kterým zanikl přímý spoj do centra, ani z Plzeňské, kteří ztratili spojení ve směru Výtoň, Albertov. Toto je však jen jedna z mnoha změn, které nyní obyvatelům ...

0/0
1.12.2008 17:02

corvus frugilegus

Re: MHD6

...Prahy servíruje společnost ROPID. Bohužel tvůrce dopravy se nyní snaží o zcela nový model dopravy v Praze, ačkoliv o jeho vhodnosti o Prahu lze opět pochybovat. Páteřní linky, které jsou vytvářeny nemají často tak krátký intrval, jak by bylo třeba a často zůstaávají stát v zácpách. Systém přímých spojů, který vznikal dlouhá léta se nesmylně likviduje. Asi by bylo mnohem účelnější řešit problematiku přestupních uzlů, tak aby linky na sebe co nejlépe navazovali a docílit lepšího proložení linek na trasách a ne jako nyní, kdy leckdy jedou tři tram těsně za sebou a za nimi následuje zejména o víkendu delší pauza. Atraktivita MHD tak někde možná stoupla, ale v mnoha případech naopak klesla. A čím více změn se provádí, tím více zmatení a nedůvěřivější vůdči MHD jsou její uivatelé. Těm byl navíc v současné době vnucen další produkt - Opencard. Přitom výhody této karty jsou pro cestující zanedbatelné, naopak jsou nuceni k dalšímu "běhání po úřadech". K tomu nutno připočíst omezenou dobu ...

0/0
1.12.2008 17:03

corvus frugilegus

Re: MHD7

... platnosti karty (tuším tři roky) a její cenu 200Kč a opět je zde něco,co MHD zákazníkům o něco znechutí.

Obecně by MHD měla fungovat jako jednoduchá, spolehlivá, za přiměřenou cenu. Dopravní prostředky nemusí mít nijak futuristický design, ale očekává se od nich, že budou praktické, čisté, bez zápachu a přijedou v čas, který je avizován v jízdním řádu. Snahou cestujícího je dostat se v co nejkratším čase, tam kam potřebuje. K tomu však "klikatící" se linky a časté přestupy příliš nepřispívají. Bohužel se mi zdá, že Praha se vydala poněkud jiným směrem.

0/0
1.12.2008 17:03

otrenuba

Re: MHD7

Souhlasím.

0/0
9.12.2008 12:00

m-v

Spíše je mi Dvořáka líto

čtěte:

http://www.dp-arena.cz/1/index.php?option=com_content&task=view&id=2657&Itemid=42

8-o

http://www.dp-arena.cz/1/index.php?option=com_content&task=view&id=2667&Itemid=1

0/0
1.12.2008 14:54

edelcacao

ONo je to přejde

Až Praha bude ceý rok v jednom kuse komplet ucpaná;-D;-D

0/0
1.12.2008 13:01

lýdie

MHD

Posledních x roků kupuju roční kupón, v busu ani v tram si stejně nesednu neb se toho štítím-polstrované sedačky hnus:-©.(kdo to vymyslel je IDIOT). A teď ještě zdraží jízdné a prodlouží intervaly. Od příštího roku si pořizuji auto.

0/0
1.12.2008 12:58

individual

Re: MHD

Tak to se priprav na nasobne vetsi vydaje za auto, nez ktere jsi mel za MHD a v dobe spicek na veeeelke prodlouzeni intervalu, pokud budes jezdit exponovanymi misty.

Jinak, abys nemyslel, ze jsem fanaticky cestujici MHD - uz jsem s ni v Praze nejel tak 2 roky...

0/0
1.12.2008 18:03

JanS

Varianty ?

Jsou dvě:

1) buď bude doprava dotovaná (jako téměř všude) a magistrát uhradí rozdíl mezi vybraným jízdným a náklady

2) nebo bude jízdné neregulované se všemi důsledky (zácpy, smog...).

Je to volba politiků.

0/0
1.12.2008 10:29

Hail Eris

jezdete zadarmo

v tech narvanych wagonech a sileny tlacenici nemaji revizori narokRv

0/0
30.11.2008 20:50

lýdie

Re: jezdete zadarmo

Kvůli tobě a podobným vychcánkům se zdražuje jízdný.;-O

0/0
1.12.2008 13:00

kenx

šetření jako v případě OpenCard

Když si spočítám náklady na OpenCard, vychází mi několik set milionů korun. Myslím si že za poslední dva roky se na OpenCard propálilo více peněz než propálil DP na starých papírových kolcích za posledních 20 let. Takto se šetří !?

0/0
30.11.2008 18:32

JanS

Re: šetření jako v případě OpenCard

Další malá poznámka: Open Card je projektem Magistrátu, nikoliv DP. Ten jenom "zachraňuje" nesmyslný projekt, i když karta sama výhodu nemá žádnou.

0/0
1.12.2008 10:27

sprav

Re: šetření jako v případě OpenCard

On by ten projekt měl smysl, pokud by OPENCARD měla mnohem více funkcí, zejména

- elektronický podpis

- placení parkovného VŠUDE, kde se v Praze platí a možnost dalších slev

- MHD

- možnost rozšíření i mimo Prahu do příměstských oblastí

0/0
2.12.2008 10:24

jhsoft

dobrej nápad

Jo to s tím metrem je dobrej nápad..., taky si myslím, že jezdí zbytečně mnoho souprav a máme pořád kapacitní rezervy....:-D

http://www.youtube.com/watch?v=axwMxUBL_ws

0/0
30.11.2008 18:02

dislektik-idnes si na mě zasedla

Pražská MHD je mi u zadnice

jen si uvědomte že ted bude bída a musí se šetřit i v dopravě.a pevně věřím že spousta spojů je úplně k ničemu tak proč je nezrušit a tím ušetřit

0/0
30.11.2008 13:46

patrona

Re: Pražská MHD je mi u zadnice

Ano, Praha usetri par milionu, ale spousta lidi bude muset cestovat kvuli tomu autem a pro ne to bude drazsi. Praha nejen usetr, ale i vydela na parkovacich zonach a to jeste chce zavest myto. Proc vubec platime dane???

0/0
30.11.2008 13:52

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Pražská MHD je mi u zadnice

zamysli se nad tím kolik možných spojů je k ničemu proč metro jezdí co pět minut atd.pak najdeš to na čem se dá ušetřit např v Ostravě večer nejezdí autobusy a hle lidi se dostanou všude kam potřebují.nebo proč někde kde jede tramvaj jede i autobus atd. je třeba myslet!

0/0
30.11.2008 16:37

Hail Eris

Re: Pražská MHD je mi u zadnice

ty budes z hodne maly vesnice, co? mate aspon naves?

0/0
30.11.2008 20:50

vaclavj1

Re: Pražská MHD je mi u zadnice

Chlape nestastna, kdys byl v Praze naposledy?

0/0
30.11.2008 21:30

(@)

Re: Pražská MHD je mi u zadnice

řekl bych, že s tvým myšlením je to velká bída, jinak vše je celkem v pohodě..:-)

0/0
30.11.2008 16:34

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Pražská MHD je mi u zadnice

tvé myšlení je taky na velké úrovni ale jinak si na svůj život vyděláš?

0/0
30.11.2008 16:35

(@)

Re: Pražská MHD je mi u zadnice

nejen na svůj, proč? :-) 

0/0
30.11.2008 19:01

Bonelord

Debilita hodná ředitele Dvořáka!

Vůbec mne to nepřekvapuje, jen blbec, který dokázal téměř zlikvidovat i TV Prima si může myslet, ze když zhorší kvalitu služby, tak se hospodářské výsledky zlepší! OK, tak tedy opět začnu jezdit autem! Každopádně metro sklouzne na úroveň "dobytčáků" a bude připomínat transporty do koncentráků, ale DP stejně skončí ve ztrátě!;-€RvRv

0/0
30.11.2008 13:43

vaclavj1

Re: Debilita hodná ředitele Dvořáka!

Konkretne nekolikrat zminovany usek Ladvi - Letnany jezdi vlaky poloprazdne a hlavne ve spicce jsou na C kvuli centru tak kratke intervaly, ze by to ani cestujici z kraje Prahy ani moc nepocitili (jezdim tam denne).

0/0
30.11.2008 21:36

corvus frugilegus

Re: Debilita hodná ředitele Dvořáka!

konkrétně zmiňovaný úsek Ládví - Letňany je naprosto stupidě natrasován s konečnou stanicí v polích. Pak není divu, že každý druhý hledá jiný způsob, jak se někam dostat, než metro. Vezmeme-li v úvahu kolik tato kravina, která dopravu spíš zhoršuje než zlepšuje, stála, pak se nelze divit, že DP je ve ztrátě.

0/0
1.12.2008 9:18

sprav

Re: Debilita hodná ředitele Dvořáka!

To pole je fakt drastický... trasa měla končit o dva km dál mezi paneláky a nákupním centrem. Mimochodem OC Letňany taky mohly přispět, protože ušetří na svých autobusech apod. Lidé by jezdili domů a vystoupili u baráku a ne v poli a potom ještě autobusem na sídliště:-((

Autobusové nádraží mělo být u dálnice mezi OC a dálnicí. Stejně se tam domy nebudou stavět.

Tohle ví každý, až na pár deb.i.lů na magistrátě a DP (Y);-O

0/0
2.12.2008 10:29

RoKr

Re: Debilita hodná ředitele Dvořáka!

A tos sebral kde, ze Dvorak zlikvidoval Primu? :-) Asi mas kratkou pamet. V dobe, kdy byl Dvorak na Prime, tak jenom rostla, a to az tak moc, ze i Nova se bala kvuli VyVolenym, ze prijde o sve "kolace". Zkazou Primy byli jini frajeri - MTG, kteri nakoupili pulku akcii a rozhodli se, ze z toho udelaji nizkonakladaovou televizi s obrovskymi zisky. Dvoraka se zbavili a po dvou letech je Prima tam, kde ji Dvorak kdysi pred lety prebiral.

To s tim hospodarskym vysledkem je pomerne logicke. Jestlize HV je tvoren tak, ze odectes od vynosu naklady a nazyvas to bud ztratou nebo ziskem, pak kdyz omezis dopravu, setris naklady, pricemz vynosy zustavaji stejne, pak snizujes ztratu. Hospodarsky vysledek se tedy zlepsuje.

0/0
1.12.2008 16:44

sprav

Re: Debilita hodná ředitele Dvořáka!

Za Dvořáka fungovali pouze vyVolení, a to ještě nebyla zásluha Dvořáka, ale shody náhod, že do VV1. byli vybráni normální lidé a ne kreatury jako do BB a pokračování VV.

0/0
2.12.2008 10:30

RoKr

Re: Debilita hodná ředitele Dvořáka!

Vis, to nejsou shody nahod. Ten vyber ma svuj system. Krome Vyvolenych tam bylo i vice dalsich povedenych projektu jako Rodinna pouta a dalsi. Chce to si jenom procist si internet.

http://www.parabola.cz/clanky/1487/jsou-projekty-typu-rodinna-pouta-receptem-na-programovou-nabidku/

0/0
2.12.2008 11:32

crezpenan

není ředitelem Dvořák,který málem vytuneloval

Tv Primu?

0/0
30.11.2008 13:06

ehqmaster

Re: není ředitelem Dvořák,který málem vytuneloval

R^jj a tentokrat se mu dari lip :-D

0/0
30.11.2008 14:34

RoKr

Re: není ředitelem Dvořák,který málem vytuneloval

A to mas odkud? Vazne by me zajimalo, kde se ve vas tyhle nazory berou? Kde se daji tyhle informace ziskat a najit? Tipoval bych Halo noviny... Dej sem odkaz nebo neco, cim bys to mohl prokazat, ze tuneloval Tv Primu...

0/0
1.12.2008 16:48

u.boat

Varianta 7

zrušíme MHD. Po zavedení varianty 6 budou stejně všichni jezdit autem. Úspora nějakých 7mld. (Y)

0/0
30.11.2008 12:36

marty63

Re: Varianta 7

Supéér. Jseš jmenovanej náměstkem pro MHD. Gratulace. ;-D

0/0
30.11.2008 12:37

marty63

ODS v Praze

Myslím, že ODS v Praze taky končí. :-)

0/0
30.11.2008 12:34

RodoDendron

At prodaji tramvaje porsche, stejne se v tom neda jezdit.

Prodaji sest tech smejdu a maji hned na variantu 1. 308 307 636 Kc

Porsche (krátké) 35 mil. Kč

Vario (dlouhé) asi 37 mil. Kč

Porsche (dlouhé) 57 mil. Kč

Uz se zjistilo kdo muze za to, ze koupili takove smejdy? At chteji vratit "provize"...;-€

0/0
30.11.2008 12:34

vaclavj1

Re: At prodaji tramvaje porsche, stejne se v tom neda jezdit.

no jo, ale kolik by dopravni podnik musel zaplatit na uplatcich, aby si ty mrchy nekdo koupil?

0/0
30.11.2008 21:38

JanS

Re: At prodaji tramvaje porsche, stejne se v tom neda jezdit.

Malá poznámka: nákup tramvají schválilo ZASTUPITELSTVO...

0/0
1.12.2008 10:25

marty63

Prázdninový provoz

Prázdninový provoz na B a C? Tak to bude kolaps. Rv

0/0
30.11.2008 12:31

dislektik-idnes si na mě zasedla

jen at si ti co jezdí MHD hezky zacálují

a at si taky uvědomí že zadarmo bude vše jen v Rathově!!!

0/0
30.11.2008 11:51

Reg

Re: jen at si ti co jezdí MHD hezky zacálují

Souhlasím. Nemám auto, používám k plné spokojenosti pražskou MHD, což je rychlejší než autem a stojí mě to ročně asi tolik jako by stálo povinné ručení. Čili neměl bych problém třeba s dvojnásobným jízdným.

0/0
30.11.2008 12:27

marty63

Re: jen at si ti co jezdí MHD hezky zacálují

Já se přiznám, že s roční jízdenkou za 10.000 bych asi problémy měl. :-(

0/0
30.11.2008 12:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.