Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italský soud: Žebrání za pomoci dětí je kulturní tradicí Romů

Odvolací soud v Římě osvobodil romskou matku, která pro zvýšení citového efektu chodila žebrat se čtyřletým dítětem. Kasační soud rozhodl, že nepůjde do vězení za zneužívání, protože žebrání s dětmi patří ke kulturním tradicím Romů a nelze to posuzovat podle tradic jiných skupin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pepe999 from Salford

JJ, nekdo si muze zit podle tradic...

a nekdo podle zakonu...kdo asi je z clanku zrejme..:-©

0/0
2.12.2008 12:56

pinguone

.. jednoducha odpomoc...

.. zebrakum nedavat...:-P

0/0
2.12.2008 12:48

miciangora

je to divný

8-o8-o8-o

0/0
30.11.2008 16:54

21378

Re: je to divný

tomu se tady říká 8-o demogracie 8-o

0/0
30.11.2008 17:00

pinguone

Re: je to divný

..nejak Tí ty cikani lezej na srdci...;-D

0/0
2.12.2008 12:47

miciangora

****

******

0/0
30.11.2008 16:50

miciangora

...

....

0/0
30.11.2008 16:50

miciangora

tak cenzor už se zřejmě probral

nebo nemá o toto téma nikdo zájem. Protože článek záhazdbě zmizel s přehledu diskusí

0/0
30.11.2008 16:49

Zirkon

nejen žebrání

vychytralé podvody obecně 

0/0
30.11.2008 15:33

Montaigne

My v Česku díky Havlvovi, Uhlovi, Džamile

a senátoru Bártov a dalším esům multikult, i víme už dávno, že se jedná o multikulti wobohacení!:-P

0/0
30.11.2008 12:15

Bonelord

Zlodějina, je také kulturní tradicí Romů

Takže můžou i krást.8-o

0/0
30.11.2008 11:56

opportunity

Svého času

byla tradice fyzických trestů dětí i ve školách, klečení na hrachu, ...

0/0
30.11.2008 10:34

Baud

To se zase cenzor dneska nadře.

0/0
30.11.2008 10:27

Gotreg

Re: To se zase cenzor dneska nadře.

z toho jak mi maže příspěvky bych řekl, že cenzor hákuje jak barevnej .-)

0/0
30.11.2008 11:23

Reznik

Re: To se zase cenzor dneska nadře.

Možná trošku barevnej je i cenzor ;-D

0/0
1.12.2008 10:34

MychalB

Re: To se zase cenzor dneska nadře.

zas taková hrůza to nebude, když to stíhá promazávat jednotlivě ;-)

0/0
30.11.2008 11:56

Vendyna

S tradicemi do háje!!!

Žádné dítě si nezaslouží, aby prožívalo ponižující chvilky žebrání. Tradice netradice. Úmluva o právech dítěte chápu jako nadřazenou kulturním tradicím. Některé evropské státy bojují např. s pokusy o  ženskou obřízku, která se občas v některé praštěné přistěhovalecké rodině objeví. A před žebráním by dítě chráněné být nemělo? Tečka. Nevím, jak to funguje v Itálii, ale tady by dítě asi skončilo v děcáku,ne? (teda pokud by si toho sociálka všimla) A tak je to jedině správně. (Teda kromě jiné možné pomoci dotyčné matce, aby nemusela žebrat, ale to je jiná diskuze a na dlouho, rychlá pomoc je pouze odebrání)Je to celý smutný, fakt je, že když to dítě s ní žebrat nepůjde, tak třeba bude mít o jídlo denně míň, no těžko říct, jak na tom ta matka žebračka ve skutečnosti je.

0/0
30.11.2008 9:44

Bonelord

Re: S tradicemi do háje!!!

R^

0/0
30.11.2008 11:57

Zirkon

Re: S tradicemi do háje!!!

Osobně  si  myslím, že  máte pravdu.  Dnes  ale  musíme  myslet nově: multikulturně

Kdybychom  chtěli po všech přistěhovalcích, aby dodržovali   základní listinu lidských práv a  EU ústavu, tak  by  mulitkultuní  obohacení   nebylo   dostatečně  výrazné. To  by  dokonce  ani  žádné  přistěhovalectví  nebylo přínosem.

Pokud  se  dnešní aktivisté "multi-kulti"  chtějí dožít   rozvrácení  staré Evropy,  musí  se  kulturní obohacování  maximálně  urychlit. Proto musí jít   Evropské  zvyklosti stranou.

0/0
30.11.2008 15:39

standa666

cikani jdou do nebe (a to je dobre)

existuje neco podobneho pro nas bile? asi ne co?? to by byl RASISMUS!!!

0/0
30.11.2008 9:33

Hanicqua

Takze uz nebudou souzeni za kradez?

Jelikoz je to vysoce zakorenena kulturni tradice Romu?

0/0
30.11.2008 9:20

(@)

Aha, takže Arabové teď budou smět v Evropě...

..beztrestně zabíjet ženy a žít v mnohoženství, protože "TO ODPOVÍDÁ JEJICH KULTURNÍM TRADICÍM.." ;-D

0/0
30.11.2008 9:10

Bonelord

Re: Aha, takže Arabové teď budou smět v Evropě...

Myslím, že brzo již ano, ale není to moc k smíchu.:-/

0/0
30.11.2008 12:01

(@)

Re: Aha, takže Arabové teď budou smět v Evropě...

souhlasím, není...

0/0
30.11.2008 16:26

czech64

kultura

A taky jsou to kočovníci takže když chtěj opustit třeba ČR tak vtom neni rasisticky důvod ale patří to ke kulturní tradici Romů a to i krádeže, takže je vlatně v šechno v pořádku.:-©

0/0
30.11.2008 7:59

maudite

O kanadsky zert

zcela jiste nejde. Jde o vytvoreni pravniho precedensu pro celou EU.

Samozrejme v blizke budoucnosti bude Romum priznano vice kulturnich trdic.

Dalsi na rade je corka.

0/0
30.11.2008 0:44

Alcator

Diskutéři nečtou a nepřemýšlí

Víte, vážení, představte si, prosím, na malou chvilku, že se vy plus dalších 20 lidí z naší země přestěhujete do Itálie. A o Velikonocích se v rámci svojí skupiny půjdete "pomladit" (tzn. chlapci si vezmou pomlázky a půjdou děvčatům provětrat sukně, aby neuschly). A nějaký Ital to uvidí a zažaluje vás za ublížení na zdraví, násilí, pokus o znásilnění, sexuální harašení a já nevím co všechno.

Soud prostě rozhodl, že v rámci Romské komunity je zapojení dětí do žebrání považováno nejen za přijatelné, ale doslova za normu, a tudíž dost dobře nelze trestat ženu Romku za to, že tuto normu dodržuje. Když už někoho trestat, tak vůdce romských komunit za to, že v těchto komunitách udržují tradice neslučitelné s Euroobčanstvím. Ale o tom tento soud nerozhodoval - ten měl pouze posoudit, zda se žena dopustila trestného činu. A rozhodl, že nedopustila.

Vážně zkuste méně hulákat o "multikulti nesmyslech" a více přemýšlet.

0/0
30.11.2008 0:42

EWCZ+

Re: Diskutéři nečtou a nepřemýšlí

No tak holt ta vase hypoteticka skupinka od vyprasku na velikonoce upusti. Neni snad pravdive to stare prislovi:" Kdyz jsi v Rime, cin, jak Rimane cini" nebo jeho ceska varianta "Jaky kroj, tak se stroj"?

0/0
30.11.2008 1:00

Alcator

Re: Diskutéři nečtou a nepřemýšlí

A to je právě to. Inteligentní člověk se na to dívá tak, jako vy. Ale bude-li se jednat o skupinu veskrze průměrných lidí, mezi nimiž se najde nějaký "hecovatel", tak nikdo nebude chtít být "srab" nebo "ten, co nedodržuje zvyky", a je to. Bohužel to tak funguje.

0/0
30.11.2008 1:11

watchdog

Re: Diskutéři nečtou a nepřemýšlí

Narodni zvyklosti nejsou nadrazene zakonum statu. V CR by to neproslo, protoze je tu zebrota zakazana. EU

0/0
30.11.2008 1:18

Alcator

Re: Diskutéři nečtou a nepřemýšlí

Ale vždyť ten soud nerozhodoval o tom, zda má jít do vězení coby žebračka. Rozhodoval pouze o tom, zda fakt, že při žebrání využívala dítě, má být "přitěžující okolnost", konkrétně "zneužívání dítěte".

0/0
30.11.2008 1:19

ciankal

Re: Diskutéři nečtou a nepřemýšlí

dlouho sem premyslel jak oponovat. Ale s takovou blbosti proste nelze polemizovat.

Beda jak uslysim nejakeho cigosa si stezovat na chabe vzdelani jejich decek. Na zebrotu jak videt cas maji.

.

A protoze porusila zakony Italie tak to trestny cin je. Se zapadnima turistama se arabasi taky neparou a moze to byt analfabet !

0/0
30.11.2008 4:53

Alcator

Re: Diskutéři nečtou a nepřemýšlí

Cituji reakci hned nad vaší:

"Ale vždyť ten soud nerozhodoval o tom, zda má jít do vězení coby

žebračka. Rozhodoval pouze o tom, zda fakt, že při žebrání využívala

dítě, má být "přitěžující okolnost", konkrétně "zneužívání dítěte"."

0/0
30.11.2008 8:45

Montaigne

Re: Diskutéři nečtou a nepřemýšlí

s tvojí blbostí nelze vážně polemizovat!;-D  Učit děti žít z bezpracných zisků, není to něco jako zanedbání povinné výchovy, ty jeden multikulti bezmozku?;-D

0/0
30.11.2008 12:17

Bonelord

Re: Diskutéři nečtou a nepřemýšlí

Jsi úplně mimo, tahle paní nežebrala v rámci své komunity! Pokud se vrhneš na velikonoce na Italku a zmydlíš jí proti její vůli, tak si myslím, že je zcela v pořádku, že Tě seberou. Navíc tady jde o ochranu dětí a nikdy se cikáni nebudou schopni začlenit, když už malé děti učí žebrat a krást a navíc to považují za "kulturní tradici".Rv

0/0
30.11.2008 12:06

Alcator

Re: Diskutéři nečtou a nepřemýšlí

Nutil někdo italy nebo kohokoliv dalšího těm žebrákům cokoliv dávat?

Proč ti tak strašně vadí Romka, která tě obtěžuje žebráním, a nežádáš stejně přísný postih pro - například - hlučné Němce na dovolené, všudypřítomně fotící Japonce atd.? Zkus se nad tím zamyslet do hloubky: Na ulicích měst se dennodenně dějí spousty věcí, které mohou být někomu na obtíž, od zbytečně nastartovaných aut, přes tůrování silných motorek, turisty, kteří zablokují celý chodník během obdivování památky, blejskání foťáků (já nechci být na fotkách nějakého Japonce, sakra!), hlučnost turistů z té či oné země... až po ono žebrání. Žebrákovi nic do misky hodit nemusíš (i když připouštím, že může být nepříjemné muset obcházet žebračku, která se ti s děckem v náručí postaví do cesty. Jenže stejně nepříjemné je prodírat se davem turistů, blokujících průchod.)

V tomto soudním případu šlo čistě o to, zda se matka dopustila něčeho nezákonného, pokud dítě vzala s sebou. (pokrač.)

0/0
30.11.2008 14:18

Alcator

pokrač.

Uvědom si důsledky toho, kdyby soud řekl, že ano: Tvoje žena bude mít na starosti vaše dítě a vezme ho s sebou do muzea na výstavu, kterou chtěla vidět. Bohužel, dítě se tam nudí, a nějaký horlivý ochránce ji obviní z týrání, protože to dítě se nudí a nemůže si hrát. Absurdní? Ano, absurdní, jenže princip je stejný - taháš s sebou dítě někam, kde to pro něj není úplně vhodné.

Nechtějí-li lidé, aby cikáni s dětmi žebrali, tak ať prostě žádnému žebrákovi nikdy nedají ani korunu. Do měsíce je po problému.

0/0
30.11.2008 14:20

horstlee

Re: pokrač.

Ano, takže kvůli jednoho žebráka se má změnit celá společnost? To je mi divná logika. Je jasné, že ta Cikánka zneužívá děti k žebrání, je to jejich běžná praxe, což potvrdil i onen slavný soud, takže vaše přirovnání k muzeu jaksi nesedí. Cikáni odjakživa kradli - i toto by jim měli v Itálii tolerovat?

0/0
30.11.2008 17:46

horstlee

Re: Diskutéři nečtou a nepřemýšlí

Pro mě osobně je krajně nepřijatelné, aby v mém domě žil někdo, kdo nerespektuje mé zvyky a tradice. A takto by se měl chovat každý hospodář, potažmo stát.

Až budete mít parazita, budete bojovat za jeho práva? Nikoliv, krutě jej zahubíte, neboť nesvoboda, kterou vám bude způsobovat, bude nesnesitelná. Žebráci (konkrétně ti,kteří žebrají, i když můžou pracovat), zloději,, lichváři, pasáci, atd. jsou paraziti - bez rozdílu pohlaví, barvy kůže apod. Proto je společnost odsuzuje a snaží se je napravit, neboť jejich chování společnosti škodí. Chápete již princip společnosti?

Toto rozhodnutí soudu, je tedy, z mého pohledu - nechutné, nemravné, protispolečenské a rasistické.

0/0
30.11.2008 17:37

Stein-X

Isabelle je lharka, bydlim v Torontu a cs ciganu je tu

stale dost.Vratilo se jich opravdu jenom par a neustale prijizdi, kazdy mesic kolem 50ti.

0/0
30.11.2008 0:01

eman1

Re: Isabelle je lharka, bydlim v Torontu a cs ciganu je tu

Mozna ani nevi kde bydli.;-D

0/0
30.11.2008 0:02

ciankal

este me napadlo

zda nejde o Kanadsky zert :-)

0/0
29.11.2008 23:23

Huffnaggelův duch

podřezávání

krků bezvěrcům bude zřejmě taky kulturní tradice - ale trošku jiného etnika...

Evropa na tohle jednou šeredně dojede.RvEU

0/0
29.11.2008 22:37

ccicco

Zlodějna a podvody patří také ke kulturní tradidi ?

Pak nám pomáhej sám Nejvyšší !:-©:-©:-©

0/0
29.11.2008 22:25

vver440

ty zničený paneláky mi taky přídou jako slušná

kulturní tradice:-©:-©:-©:-©

0/0
29.11.2008 22:02

Isabelle

Re: ty zničený paneláky mi taky přídou jako slušná

nikde jinde R^

0/0
29.11.2008 22:08

zdeseny obcan

Re: ty zničený paneláky mi taky přídou jako slušná

Bydleni zdarma jim zacali davat az komunisti, predtim kocovali. Tradici uz po generace je čórka.

0/0
29.11.2008 22:29

vver440

my, češi sme potomky husitů

takže mi nikdo nemůže mít za zlý, když se vyzbrojím sudlicí a podle tradice jí použiju s bojovým pokřikem "Hrr na ně":-):-):-):-)

0/0
29.11.2008 21:58

slatin

Takže šaríja je zase

kulturní tradicí muslimů.Kamenování, usekávání končetin, atd...to vše  budeme muset za chvíli respektovat i tady v Evropě.

  Hnusné ustupování multikulturalistům. Tahle Evropa jednou zahyne na vlastní demokracii.

0/0
29.11.2008 21:49

analytik05

Re: Takže šaríja je zase

Začínám Klausovi rozumět. Za chvíli se můžeme těšit na to, že tady díky Europomatencům budou trestné činy cikánů hodnoceny jako kulturní tradice, což koneckonců opravdu jsou.  ;-D

0/0
29.11.2008 21:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.