Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravní podnik žádá zdražení jízdného, Praha mu zkrátila rozpočet

Zastupitelé hlavního města po dlouhé diskusi schválili městský rozpočet na rok 2009. Praha bude hospodařit s největším objemem peněz ve své historii - 48,9 miliardy korun. Šetřit ale bude muset Dopravní podnik, do jehož kasy půjde méně peněz než v posledních letech. Ředitel DP Martin Dvořák hned začal mluvit o zdražení jízdného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gurun

chodim pěšky

na chodniky daj jen 19mil. ale jsem rád,že mě hlídaj kamery za 50mil. a měsťáci už nevim za kolik

0/0
12.12.2008 11:07

tenisák lokeťák

Re: chodim pěšky

hlafně že bude olympijáda;-D

0/0
12.12.2008 11:44

pepinuvhrnec

Prasoubku zachraň nás konečně

Ty vole - za chvilku si budeme muset brát na zakoupení jízdenky půjčku... Čest práci - soudruzi.-  Kde jste Prasoubkovci se svým zlevňováním?!?:-©

0/0
29.11.2008 18:31

MEFLL

Více revizorů

Dopravnímu podniku uniká obrovské množství peněz nedostatečným počtem revizorů. Osobně používám MHD často a na revizora narazím skoro výhradně jen v centru.

Možná by Dopravní podnik měl zvážit konečně ty turnikety, když už máme tu Opencard, a mají téměř po černých pasažérech a více vydělají.

Pozn.: Neví někdo kdy budou mít revizoři čtecí zařízení na opencard? Zatím jsem se setkal jen s tím, že kontrolují pouze platnost karty, nikoliv to, zda-li je na kartě kupón nahrán či nikoliv.

0/0
28.11.2008 17:57

tx999

Re: Více revizorů

tak me zatim kontrolovali 2x - poprve te revizorce (ano, skutecne zena:) trvalo asi minutu, nez vyndala ctecku a nejak ji rozchodila. Podruhe to trvalo asi 10 vterin - nejspis ji uz mel zapnutou.

Jinak pruvodci ve vlaku pouzivaji pristroje, ktere meli driv uz driv pro cteni in-karet.

0/0
28.11.2008 20:54

Diva.Bara

A proč tedy plánují drahé a zbytečné prodloužení metra?

To mi nejde na rozum. Peníze nejsou, omezovat se bude kdeco, hrozí rušení některých linek tramvají - ale plány postavit prodloužení metra A s naprosto nemožnou trasou v místech, kde to metro téměř nikdo nepotřebuje (protože tam jezdí dostatek tramvají), se nezastaví. Jakou to má logiku??? Takže tedy se bude postupovat tak, že se zruší tramvaje a pak se namísto nich postaví metro? To je fakt "úsporný" přístup k věci! 8-o

0/0
28.11.2008 15:04

JanS

Re: A proč tedy plánují drahé a zbytečné prodloužení metra?

On je asi problém v tom, že trasy neplánují dopraváci, ale politici...

0/0
28.11.2008 16:30

JanS

Může za všechno Dvořák ?

1. Bém je člen představenstva, je tedy politicky i právně odpovědný za hospodaření i výši jízdného.

2. Investice 2 mld do IT magistrátu a stejná částka do DP ?

3. Zajděte si na rejstřík - z přílohy k závěrce: "Smluvní závazky z kupních smluv platně uzavřených do roku 2019 činí 27,7 mld. Kč. Nejvýznamnějš í položkou je nákup nízkopodlažních kloubových vozů T15 ve výši 15,1 mld. Kč. Tohle ale musí zaplatit DP...

Z bodů 1-3 mi plyne, že při krácení dotace na úroveň před 10 lety (a nerespektování inflace, zejména navyšování cen elektřiny (odkaz na stat. úřad - DP samotný spotřebuje 1% z celkové spotřeby ČR, nebo také 10% spotřeby celé Prahy); po snížení počtu zaměstnanců o 12% atd., není košer všechno hodit na Dvořáka.

4. Stížnosti na ceny - proberte se - při ceně roční jízdenky 3 cestách denně (tj. 6 jízd) vychází za celý rok (1368 jízd) cena jedné jízdy 3,5 Kč. To vám připadá drahé??

0/0
28.11.2008 14:17

apeiron

Re: Může za všechno Dvořák ?

550 Kč za měsíc JE drahé!!! A hlavně naprosto nepřiměřené platům většiny lidí a neodpovídající komfortu přepravy!!! A proč mám platit na rok dopředu??? Nejsem blázen!  A 6x denně taky nejezdím a naštěstí nemusím jezdit ani každej den!

0/0
29.11.2008 21:47

apeiron

Re: Může za všechno Dvořák ?

a ani jsem si hned neuvedomila jak DRAHE to musi byt resp. je pro hosty Prahy - 26 kc! za co proboha????!!!! i tech 18 kc je pro takovou prisernou dopravu moc!!! a kdyz si nekdo chce koupit jizdenku na 3 dny - to je vyderacstvi!!! nestoudne a sproste vyderacstvi!

0/0
29.11.2008 21:57

PanePávekJáNechciKTurkovi

zvysenim jizdneho nevydelate

budete muset investovat do kurzu sebeobrany pro revizory, ktery budou dostavat po drzce od cernejch pasazeru, kterejch pribude

0/0
28.11.2008 11:32

marzena

nejlepší

je, že nejhlasitěji tu nadávají mimopražští, kteří pražskou MHD používají výjimečně. Pak je tu ještě jejich druhá část, která MHD v Praze zřejmě nepoužívá z principu nikdy - ta si jenom libuje, že pražáci konečně trochu zchudnou ;-D

0/0
28.11.2008 10:42

Mattony

Kamery

Kamery nikdy nikoho neochrání. Padesát milionů přijde vnivečRv

0/0
28.11.2008 10:17

kbra

kolik

Kolik  je společenská spotřeba na MHD

a kolik na osobní dopravu to je to co ilustruju Ty to víš? tak to tu napiš

0/0
28.11.2008 10:08

Petr1234

dvořák

toje manažer, vždy jen řekne, že by měl stát dát více, místo aby to řídil efektivněji. Nevím jak souvisí peníze s počtem souprav do letňan

0/0
28.11.2008 10:03

marzena

Re: dvořák

fakt nevíš ;-D? tak to se ti upřímně směji, to by snad pochopil i lecjaký prvňák

0/0
28.11.2008 10:43

kbra

blanka

Tunel Blanka má stát 16 000 000 000 (bez technologie) což je na 3 roky tramvajenka pro všechny pražany

Ať žije osobní doprava město je pro auta ne pro lidi kdo nemá auto je pako:-)

0/0
28.11.2008 9:39

(@)

Re: blanka

Kdybys trochu uvažoval hlavou, tak by ti docvaklo, že nahnat v Praze auta pod zem znamená naopak právě úlevu těm na povrchu, bez aut...:-)

0/0
28.11.2008 10:01

Terrurek

Re: blanka

je to dobrý, ale na ´béňo by se měla napařit věštší daň.

0/0
28.11.2008 10:52

(@)

A také bych byl rád, kdyby AUTOBUSÁK tady mohl vysvětlit...

..jak jsou řidiči zainteresovaní na spotřebě paliva a bezpečné a plynulé jízdě vůbec. Cca polovina, spíše většina z vás totiž jezdí jako trotlové, styl brzda-plyn, fakt pošušňáníčko...

0/0
28.11.2008 8:44

cheos

Já jsem

s hromadnou dopravou v Praze velmi spokojen a rád si klidně ještě připlatím. Mohl bych sice jezdit autem, ale to bych se ochudil o řadu zajímavých rozhovorů, příběhů a setkání s netradičními osobnostmi...:-)

0/0
28.11.2008 8:29

(@)

Re: Já jsem

;-D hlavně po nocích, není báječnějšího zážitku, než skončit v náručí nějakého navoněného homelessáka :-) 

0/0
28.11.2008 8:45

kelc

Re: Já jsem

Onehdy jsem potkal taky zajímavou osobnost v metru...... tato osobnost byla natolik zajímavá, že jsem musel přestoupit do jiného vagónu;-D

0/0
28.11.2008 10:41

honza158

MP 1,4

Městská policie

 1,4 mld ??? Tak tady by se setrit melo a poradne :-©

0/0
28.11.2008 8:13

-berushka-

OpenCard

To bylo slibů, že zavedení OpenCard nebude mít na Dopravní podnik žádný vliv a tudíž ho nezaplatí lidé na jízdném. A hle, uplynul měsíc a návrh na zdražení je tady.

0/0
28.11.2008 6:46

marzena

Re: OpenCard

ty jsi fakt berushka ;-D. Fascinuje mě, jaké souvislosti dokáže něčí fantazie objevit R^

0/0
28.11.2008 10:35

totem2

PŘIDAT

To já bych jim dal ještě o miliardu víc .

a dopadlo by to dobře , protože ty peníze asi opravdu potřebují,když to říkají.:-/:-/:-/

0/0
28.11.2008 6:39

pdoxa

DP-Praha

Likvidace DP, úspěšně pokračuje. Bohužel lidi nadávají  na dopraváky. I v této diskuzi je zřejmé, že většina lidí neví která bije. Poznáte to za pár let. V Praze bude jezdit městská doprava, tak jako jinde ve vyspělém světě. V Bratislavě, Budapešti a nebo na Ukrajině. Tam není téměř žádná a hodně se ušetří. Bohužel na likvidaci DP se pakují spřátelené firmy. Neustálé průzkumy a hodnocení stojí 10tky mil. ročně. Nejezděte sockou... obzvlášť po Praze je lepší jezdit autem. I pěšky se dá chodit. Z Hostivaře na Bílou horu je to kousek a prospěje to zdraví. O ciklosteskách se nemá cenu rozepisovat.Hurá, už aby se zase zvonilo klíčema.

0/0
28.11.2008 6:17

Flynn

Re: DP-Praha

No obcas to pesourem z Hostivare na Bilku je rychlejsi nez MHD. ja vcera jel z Vodickovi do rep cca hodinu a ctvrt. Zvlastni, opacny smer mi dnes rano trval celych 30 minut.

Uznavam, ze zacpa ve Stefanikove byla zpusobena tim, jak se lidi valili do CARREFOURU/TESCA na vanocni vykupy, a tak jaksi nenechavali krizovatku prujezdnou. Co ale nepochopim je to, ze DP nas nejdrive vyhodil na Klamovce a nasledne dalsi tramvaji v Motole. Asi si ti smoulove neuvedomuji, ze Repy s centrem, resp. Andelem, nemaji jinou moznost spojeni, neb neexistuje paralelni cesta po PLzenske krome tramvaji (zadne busy)

0/0
28.11.2008 8:16

marzena

Re: DP-Praha

teda upozorňovat na pravopis obvykle nechci.. ale vy dva jste se teda sešli ;-D

0/0
28.11.2008 10:37

Pan Navratil

Re: DP-Praha

V Budapešti že není žádná hromadná doprava? Jsi normální? Tam je doprava A1 a kromě tramvají, autobusů a metra mají ještě příměstský vlaky, takže se hoď do klidu a tiše záviď. A je levnější, než v Praze.:-)

0/0
28.11.2008 10:52

pakunc

Re: DP-Praha

Likvidace DP je dlouhodobým cílem hned několika zájmových skupin, na prvním místě stavební lobby. Když budou všichni jezdit auty, budou třeba nové silnice, parkoviště, podzemní garáže, tunely, nadjezdy, obchvaty ... A nejlépe za peníze z EU, ať to má sladké jaksepatří!

0/0
28.11.2008 11:22

Autobusak

autobusy

Pro vsechny ty "chytraky" co by zrusili prestavky ridicum aby autobusy zbytecne na konecnych nestaly mam par poznamek.

Predne jsme v EU a proto zde platej nektera pravidla resp. zakony, ktere musi dopravce dodrzovat. Jednim z nich je napriklad to ze ridic musi mit po 4 hodinach prace prestavku minimalne 30 minut. V mestske doprave je vyjimka ze lze tuto prestavku rozdelit do mensich minimalne 10minutovych. Pricemz pauza na konecne ktera je kratsi nez 10minut se zapocitava do doby rizeni, jinymi slovy i kdyz autobus nejede porad podle zakona je to doba rizeni. Vyrovnavaci obratove konce (cas na konecne) vetsiny autobusovych linek, je ve spicce temer vzdy mensi nez 10minut a sami jiste vite (prazaci) jak to s dopravou v teto dobe v Praze vypada. Autobusy stojej v kolonach a jizdni rad neni sance dodrzet, pri jizde zpet uz je autobus zpozdeny a tak to trva az do prestavky, kdy je ridic rad ze mu zbyde par minut na kus zvance a pouziti wc.

0/0
28.11.2008 2:23

Autobusak

Re: autobusy

Autobusy jsou pak kolikrat naprosto mimo jizdni rad a s tim proste nejde nic delat.

Dalsi vec na kterou vsichni zapominate je fakt, ze dopravu a jeji organizaci tedy i planovani tras a jizdnich radu nema na starosti DP ale ROPID. Ten je zodpovedny za to kolik , kde a v jakem case pojede spoju. Proto kdyz nekde autobus stoji na konecne neni to libovuli DP ale objednavkou ROPIDU.

A jeste k tem zvyhodnenejm legitimacim. Nejak si nedokazu predstavit ze pojedu na stridani a budu si cvakat listek nebo platit dopravu, kdyz potom ten autobus budu celej den ridit. Je to asi jako kdyby pilot musel mit letenku aby mohl pri sve praci ridit letadlo. Pocetni stav ridicu je v soucasne dobe zalostny a nedovedu si predstavit co jineho by mel mit ridic za vyhody kdyz by mu sebrali sitovku? Navic uz ani  zvyhodnene jizdne nove ridice nelaka  protoze vstavat rano ve 2 do prace a zase chodit domu v pul3 v noci asi taky nikoho zrovna nenadchne. Kdo tu praci nedela ten vubec nevi o co de.

0/0
28.11.2008 2:36

pedro pedro

Re: autobusy

Vážený pane, to že tady platí nějaké zákony je zřejmé. Ale jistě mi rád vysvětlíte proč autobus, který odjíždí z VÝCHOZÍ stanice v čase např. 15:50 přijede 15:53 no to se pak nejde divit, že jezdíte pozdě. Platy máte jak prasata v žitě aspoň podle inzerátu DP - tedy měřeno tím, že předpokládám, že řidičem je nanejvýš člověk s maturitou. Takže být váma tak raději mlčím a jezdím na čas. Mimochodem jestli máte problém se stáním v kolonách zajisté není problém jízdní žády upravit respektive je přepsat na intervalové, ale tam váš mozek zřejmě své uvažování už nedotáhl... 

0/0
28.11.2008 5:27

demon3

Re: autobusy

Bohužel i vy jste dokázal, že nejste logického uvažování schopen...

Autobus bez problémů může vyjet z výchozí o 3 minuty pozdě pokud před tím dojel do výstupní třeba o 15 později, což v Praze není žádný problém.

Jestli vám platy v DP připadají vysoké, nic vám nebrání za ně do DP jít pracovat.

Ostatním zřejmě tak vysoké nepřipadají, když se za ně nechce nikomu dělat a řidičů je stále nedostatek.

Přepsat jízdní řády na intervalové není takový problém pro DP jako pro cestující, pokud chodí na určitý spoj a ten pojede každý den jinak, asi se jim to líbit nebude. O garancích nízkopodlažních spojů jste asi nikdy neslyšel, že...

0/0
28.11.2008 6:25

Autobusak

Re: autobusy

Ja nevim jestli jste mentalne retardovanej nebo ze sebe delate pitomce? Poradne si jeste prectete to co sem psal a porovnejte to s to vasi odpovedi, protoze mam pocit ze mluvite uplne mimo misu.

Autobus ktery ma odjizdet podle jizdniho radu v urcity cas z vychozi stanice z ni take odjede pokud na te konecne bude vcas. Asi dost tezko bude odjizdet v 15.53 kdyz na tu konecnou diky zpozdeni na trase jeste nedorazil. Oni se ty autobusy totiz tocej dokola kdybyste to nahodou nevedel?

Ze bych mel plat jako prase o tom nic nevim a ze u nas jezdi lide jen s maturtou to ste vzal kde? Mlcet rozhodne nebudu, protoze chci rict svuj nazor a vy me to zakazovat urcite nebudete.

S jizdnimi rady problem je, protoze to neresi DP ale ROPID, musite si jit pobrecet tam, ale to vas mozek uz asi nejak nepobira.

0/0
28.11.2008 6:39

(@)

Re: autobusy

Jen tak na okraj, tu poznámku níže o vytíženosti autobusů jsem pochopil zcela jinak, než vy. Jde o to, že na konečných NEUSTÁLE stojí mnoho autobusů a o ty šlo. Jistě, že řidič musí odpočívat, takže co by bylo za problém, kdyby právě dojetý bus byl předán odpočinutému řidiči = řidič by byl po pauze, ale bus by jel dál, a tak pořád dokola. :-) NEPOCHOPIL?

A ty zácpy bych nezveličoval, jsou jednak desítky linek, kterých se to netýká (vedou po periferiích města nebo méně frekventovanými úseky), jednak špička trvá každý den několik hodin, ale provoz MHD je prakticky cca 20 hodin. 

0/0
28.11.2008 8:33

goober

Kdo to bude platit?

Všichni zvyšují ceny - ptám se Vás pane řediteli Dvořáku - kdo to bude platit? Všichni nemají bohužel tak vysoký plat jako Vy a to ani když je Pražák, který bydlí v centru města. Zvedli jste před pár měsíci o tolik a teď byste chtěli zase? Nechutné, nestoudné a hlavně sprosté!

0/0
28.11.2008 1:06

marzena

Re: Kdo to bude platit?

to chce klid, choď pěšky, zhubneš a budeš zdravější R^

0/0
28.11.2008 10:40

Kakarel

Pražáci

neplačte! Teď máte nového hejtmana, tak to půjde dopředu. Přál bych vám ty OH! Aby jste si něco narejžovali.  ;-D

0/0
28.11.2008 0:24

roedor

Re: Pražáci

novýho hejtmana Praha rozhodně nemá, máme hejtmana a ten už je několik let (bohužel) stále stejný. Nějak si pleteš pojmy s dojmy:-P

0/0
28.11.2008 9:05

marzena

Re: Pražáci

no ty jsi dobre mimo ;-D chvalyhodna orientace v politice R^

0/0
28.11.2008 10:40

jm522

Re: Pražáci

Praha nemá hejtmana. Má primátora Béma. Hejtmana mají kraje. Praha nepatří do Středočeského kraje.

0/0
30.11.2008 0:04

papazian

Zdražení je na místě, tak jako zvýšení platů!

Pan Bém to vede od 10 k 5, když nejsou peníze na dopravu a na druhou stranu chybí peníze na zvýšení platů zaměstnanců. Nebo je snad vše jinak? Domnívám se, že by jízdné mělo být podobné jako v jiných evropských metropolích, ale též cena práce by měla být podobná. Takto se dějí stále dokola stejné školácké chyby, nesystémová opatření. Kromě toho i ve vyspělé Evropě (kam  podle OECD patříme) je obvyklé dotovat veřejnou dopravu. Asi bude muset i do Prahy dorazit oranžová cunami.

0/0
27.11.2008 23:51

apeiron

skoncujme s temito vyderaci!!!

at si ten vul Dvorak spolu s dalsima volama skrtnou par tisic (ne li desitek tisic) ze svych platu! svine nanazrany! uz staci vydirat cestujici! za chvili se fakt vyplati jezdit autem! myslete uz konecne na vzduch a ekologii! myslete konecne na sve deti! kratkozraky prizemni prasata! staci, ze je to monopol! mysli si, ze muzou delat, co se jim zachce! no asi uz jo, kdyz narod mlci! lidi, nebudte ovcemi! za co byste platili zase vic?!? za ten smrad a tlacenici? za to, ze si skoro nikdy nesednete a nemuzete tam pomalu ani dejchat? za to, ze musite na zastavkach cekat dyl, nez byste mohli kdybyste nebyli ovcemi!!!???!!! v pripade zdrazeni navhruji bojkot - neplatit nic! jsem si jista, ze platy vetsiny lidi jsou naprosto neprimerene stupnujicim se pozadavkum tohoto sprosteho monopolu jako je MHD v Praze! vsechno jim zaplati stat resp. mesto a presto musi dal vydirat! neskutecny! skoncujme s tim!!!!

0/0
27.11.2008 23:22

lalllim

Re: skoncujme s temito vyderaci!!!

Máš pravdu, ale s tím se zkoncovat nedá. Dopravní podnik a magistrát moc dobře ví, jak jsou lidé na MHD závislí. Úroveň cestování v MHD je šílená a ještě k tomu, když tě zastaví revizor a ty mu řekneš, proč nekontroluje volně procházející Ukrajince, kofoly, Mongoly a pod., tak na to odpoví, že to nemá cenu, že by jim stejně utekli. Napsal jsem na dopravní podnik a nikdo se tim zabývat nechce. Bojkot je sice hezká věc, ale když tě chytnou, tak to pak dostanou do rukou Sokolovo vyděrači a nenaděláš nic.

0/0
28.11.2008 10:44

slepejsak

Městská policie je na h....

Městská Policie je vytvořena jen na umělou zaměstnanost, pravomoce mají minimální. Někde chodí v pracovní době do baru na kafe. Dostanou ho tam zdarma.

0/0
27.11.2008 22:07

papazian

Re: Městská policie je na h....

Pochopitelně celý tento výmysl porevoluční doby je systémově špatný. Úkoly státní policie nemá co suplovat ve městech nějaká městská policie. Pro zajímavost, v  Rumunsku jsou už asi napřed, tam  se zřizují i vesnické policejní sbory!

Nicméně chudší města co nemají  u nás na městskou policii, tak tam asi veřejný poředek nikdo nezabezpečuje?  A pokud ano, pak jsou městské policie nadbytečné! Něco zde nehraje, vlastně od samého počátku! Proč se dubluje činnost?

0/0
27.11.2008 23:55

Jablkon

Šetří na špatném místě

Seškrtnutí poloviny spojů metra podle mě skoro nic neušetří: dozorčí a podobný personál budou ve stanicích stejně, bez ohledu jestli tam přijede 15 nebo 30 vlaků za hodinu. Strojvedoucích to moc neušetří, elektřiny nejspíš taky moc ne a vlaky už jsou koupený.

Naproti tomu podle mě po Praze jezdí spousta zbytečných či naddimenzovaných autobusových linek. Už jenom ty dvě, které v úseku Prosek - Kobylisy kopírují metro. Přitom společně mají téměř interval jako metro a delší jízdní dobu, takže zrušením těchto souběhů by se ušetřilo mnohem VÍC řidičů, spousta nafty a ještě by nebylo potřeba kupovat (narozdíl od metra průběžná obměna; a pak taky udržovat) tolik autobusů.

A takových případů by se určitě našlo mnohem víc...

0/0
27.11.2008 21:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.