Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

McCain vyhrál v Missouri. Amerika po 14 dnech zná konečné výsledky voleb

Až čtrnáct dní po amerických prezidentských volbách jsou jasné výsledky ze státu Missouri, kde se přepočítávaly hlasy. Podle agentury AP zde vyhrál republikán John McCain a získal tak 11 volitelů. Celkové skóre mluví jasnou řečí: 365 volitelů pro demokrata Baracka Obamu a jen 173 pro McCaina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pilat

Proc ma Ruzena takovou starost o ceny ropy?

ma snad taxi sluzbu? ;-D

0/0
20.11.2008 15:02

júLinek šíšaL

Cena ropy

10:58

ropa BRENT se prodává za 49,51 USD/barel  :-)

0/0
20.11.2008 10:59

júLinek šíšaL

Moskevští důchodci bojují o přežití

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/rusko-a-okoli/moskevsti-duchodci-bojuji-o-dustojne-stari-a-preziti_88601.html  8-o

 

 

0/0
20.11.2008 6:51

briza

Re: Moskevští důchodci bojují o přežití

Netvrdil jsi Pinku (Y) jeste nedavno, ze se pristim americkym prezidenten stane McCain? ;-) Takhle pozornost od selhani tvych prorockych schopnosti neodvedes. ;-D

0/0
20.11.2008 9:10

PetroleumLampoIdorablo

Re: Moskevští důchodci bojují o přežití

takových je tady více, jen se ke svým prognózam už nehlásí, jako k jiným, které vycházejí spíše z přání, než z reality

0/0
20.11.2008 9:53

jezkovyvoci

Re: Moskevští důchodci bojují o přežití

A ještě předtím tady hystericky vykřikoval, že to bude Hillary Clintonová, která vydá rozkaz k útoku na Irán... :-)

0/0
20.11.2008 12:46

brlayz

naděje?

Já mu celkem věřím. Jistě, za vším bude zase z větší části lobby, ale snad se mu podaří něco udělat. Aspoň trochu ten udržitelný rozvoj rozjet když už nic.

0/0
20.11.2008 0:53

baronfonlempl

Sbohem, Ameriko,

ještě se po jaru dojedu podívat, před totální destrukcí. Potom již začnu jezdit spíše do Číny...

0/0
19.11.2008 23:12

HonyaDj

Re: Sbohem, Ameriko,

Líbí se mi, jak tu jsou zastánci "jediného správného názoru diskuze" vždy tak rychle se vším hotoví. Obama vyhrál volby a aniž by ještě něco vykonal, tak je vše špatně a Amerika "umírá". ČSSD vyhrála krajské a senátní volby a hned bylo jasné, že za to může 5 plakátů slibujících zrušení 30 kaček u doktora. Balík zdravotnických reforem ještě ani neprošel parlamentem a už je tu "správný názor", že budou plně funkční a bezchybné... Atd. atd. Něco jako opravdová diskuze na základě nevyvratitelných faktů, analýz, argumentace a nutné znalosti diskutované problematiky tu neexistuje. Proč se loučíte s Amerikou? Jste politolog, americký ekonomický expert nebo snad máte kouzelnou kouli, že vidíte jasnou budoucnost? Nebo jste si na základě pár článků na iDnesu udělal z domněnky hned vlastní skálopevný názor (samozřejmě korespondující s vaším názorovým spektrem a nedejbože jinak)?

0/0
19.11.2008 23:56

baronfonlempl

Re: Sbohem, Ameriko,

Protože Amerika již mocí také zblbla. Jako kdysi Mezopotánie, Řecko, Řím, Španělsko, Velká Británie,

0/0
20.11.2008 0:01

HonyaDj

Re: Sbohem, Ameriko,

Amerika "mocí zblbla" už dávno, takže takhle argumentovat hned po vítězství Baracka Obamy není na místě, pokud se podíváte na rozpínavou politiku USA za vlády prezidenta Bushe a vnucování nacionalistického názoru "jediné správné demokracie na světě". Co s touto politikou udělá Obama, pak nezáleží jen na něm, není jediným člověkem, který se podílí na řízení USA. A pokud se snažíte takto argumentovat, pak nechápu tu poznámku s Čínou...

0/0
20.11.2008 0:08

blekkal

Re: Sbohem, Ameriko,

Abych nezapoměl - on nebydlí jako osttaní. Bydlí "v sídle" ;-)

0/0
20.11.2008 0:46

Wabo

Re: Sbohem, Ameriko,

Ano, právě proto voliči nezvolili republikány a pak jejich kamarádů.

0/0
20.11.2008 0:43

blekkal

Re: Sbohem, Ameriko,

Nechápeš to. Baron ani chvilku nekope za republikány. Baron celou dobu usilovně kope do USA :-) Je to ubožák.

0/0
20.11.2008 0:45

Karel2002

Ale ještě přece záleží na tom, jak budou volitelé hlasovat?

Republikáni přece můžou po českém způsobu část těch demokratických volitelů, jejichž hlasy jim chybí,  "podmáznout" nebo si na ně najít nějaké kompromitující materiály a tito volitelé by pak mohli zvolit na základě "svobody svědomí" společně s republikánskými voliteli McCaina. A můžou to odůvodnit tím, že je zčistajasna volební program McCaina zaujal a nedchnul. Proč by toto nebylo možné?

0/0
19.11.2008 22:46

jezkovyvoci

Re: Ale ještě přece záleží na tom, jak budou volitelé hlasovat?

Někteří z těch volitelů možná budou hlasovat proti vůli svých států, ale Obama získal téměř o 100 volitelů víc, než potřebuje ke svému zvolení. Tolik lidí Republikáni asi nepřesvědčí...:-)

0/0
19.11.2008 22:52

Ulrich

Re: Ale ještě přece záleží na tom, jak budou volitelé hlasovat?

Přesně tak. Nehledě na to, že volitelé ještě nikdy v dějinách výsledek neotočili. Konečně, američtí republikáni jsou zcela jiná sorta než naši modří ptáci.

0/0
19.11.2008 23:01

guang

Re: Ale ještě přece záleží na tom, jak budou volitelé hlasovat?

Tak ty máš dost, ty magore... Seš dobrej pták... :-P

0/0
19.11.2008 23:52

blekkal

Re: Ale ještě přece záleží na tom, jak budou volitelé hlasovat?

No, podle této logiky by pak demokraté museli najmout nějaké ty vrahy na nepohodlné novináře, chvilku by tuneloval jejich ministr financí a šel by sedět, vlastního kandidáta na prezidenta by v kampaně odpráskli, po volbách by ke společné vládě pozvali Fidela a samozřejmě by na CNN běžely záběry o "pěti v amerických na stole". ;-D

0/0
20.11.2008 0:49

briza

Re: Ale ještě přece záleží na tom, jak budou volitelé hlasov

Tak dobrej zase Dalik neni. :-)

0/0
20.11.2008 9:07

baronfonlempl

To není podstatné,

Spojené státy čeká osud Jihoafrické republiky... Vyhlídky tedy mizerné...

0/0
19.11.2008 22:43

GUHU

Re: To není podstatné,

atentát na Obamu je jen otázkou času..

0/0
19.11.2008 23:46

HonyaDj

Re: To není podstatné,

Typické mafiánské řešení. Jakmile se může zdát, že by mohlo dojít k nějakým změnám, které by ovlivnily lobby a "veřejné" zájmy, dojde na atentát, čistky... Ať žije "demokracie"... :-©

0/0
19.11.2008 23:58

jorbl

Re: To není podstatné,

Blahovej kdo veri ze dojde ke zmenam... k lepsimu.

0/0
20.11.2008 0:19

HonyaDj

Re: To není podstatné,

Nepochopil jste, o čem jsem psal ;-)

0/0
20.11.2008 15:04

Ulrich

58 000 000 hlasů proti Obamovi

Ano. Tolik lidí hlasovalo pro McCaina a odmítlo tím socialistického lžimesiáše Baracka Husseina Obamu. Bylo mezi nimi 55% bělošských voličů. Na to by se nemělo v oslavných tyrádách na budoucího amerického prezidenta zapomínat.

0/0
19.11.2008 22:06

l e o

cele je to jen sarada

tak to tak neprozivej :-P osama i kain kopou za stejny tym Rv

0/0
19.11.2008 22:15

Ulrich

Re: cele je to jen sarada

Ne. To je jeden z velmi rozšířených bludů.

0/0
19.11.2008 22:16

Celebix

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

Obama a socialista? Obama je asi dvacetkrát pravicovější než ODS.

0/0
19.11.2008 22:17

Ulrich

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

1. Není pravda, že by byl Obama méně socialistický než ODS.

2. ODS je samozřejmě strana evrospkého maintsreamu, tzn. víceméně socialistická.

0/0
19.11.2008 22:20

kokr57

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

a Mr. Ulrich, vo co jde? Hlavně ať sem dá Obama co nejdříve radar, v NATO a EU naštěstí jsme, a já žiju v tomhle řitním otvoru Evropy a ne v Missouri, ani bych nechtěl, moje cesty do Států vždy vedly do NYC,Boston,Frisco,...a Obama bude více konzervativní než kdokoli tady z naší(Y) 

0/0
19.11.2008 22:43

jezkovyvoci

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

Jestli ti strejda Obama dá radar, není zatím vůbec jisté. Přece jen jen to moc drahá hračka a nepatří do ruky malým dětem. :-)

0/0
19.11.2008 22:54

Ulrich

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

Jde mi o to, co jsem napsal ve svém úvodním příspěvku, tzn. o nepatrnou korekci mediální interpretace Obamova vítězství.

Obama a radar: Uvidíme. Zatím, jak je jeho zvykem, neřekl jasné slovo. Ale americký radar je smysluplný jen jako součást celkového silového přístupu Spojených států k nepřátelům civilizace. A takový přístup za Obamy nehrozí.

Členství v EU  a NATO.... Unie se čím dál tím více jeví jako velký, černý mrak stahující se nad naší svobodou. NATO zatím ujde, ale vítězstvím Obamy mizí v alianci poslední složka dávající najevo ochotu bojovat.

Tvoje cesty přes levicová americká velkoměsta: Chceš zřejmě říci, že jsi taky levičák. To mě nepřekvapuje. Takových je u nás nejméně 95% lidí.

0/0
19.11.2008 22:59

HonyaDj

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

"...jako součást celkového silového přístupu Spojených států k nepřátelům civilizace" - kdo jsou ti nepřátelé civilizace? Vždyť to je formulace jako vystřižená z totalitní agitky. A někoho označit za levicově smýšlejícího člověka na základě toho, že vyjmenoval pár měst, o kterých se domníváte, že (jako strategické body velkých nadnárodních korporací) jsou nutně plně levicová, je tedy opravdu hodně ubohé. Stejně tak ohánění se procenty, která jste si vycucal z prstu. Vaše příspěvky jsou typickou ukázkou demagogie. Až příliš mi připomínáte jednostrannou logiku "všechno je špatně a kdo se mnou nesouhlasí, je komunista".

0/0
19.11.2008 23:47

Ulrich

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

Nepřátelé civilizace jsou ti, kteří mají v úmyslu zničit Západ. Jde především o islamisty a komunisty, ale třeba i o putinovské Rusko.

Proč agitka? V mém výkladu není žádná demagogie, manipulace, lež.

Města: Populace v těch městech hlasuje z velké části pro levici. A nenapadá mě jiný důvod, proč je preferuje diskutér, kterému jsem odpovídal.

Procenta: Úplně vycucaná z prstu nejsou. Průzkum jsem si zpracovat nenechal, ale myslím, že to každý z nás ( pokud nežije v izolaci ) ví z vlastní zkušenosti. Já tedy neznám téměř nikoho, kdo by byl principiálně proti sociálnímu státu a byrokratické kontrole společnosti. Několik výjimek jsem v životě potkal, ale to jen proto, že vrána k vráně sedá. Ale i tak to bylo hledání v kupce sena.

V čem jsou mé přísp+ěvky konmkrétně demagogické?

0/0
20.11.2008 10:56

HonyaDj

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

"Nepřátele, mají v úmyslu zničit Západ, nepřátelé civilizace, zapalme ohně, uííí"... Kde máte argumenty?

Že vás něco napadá nebo nepadá, neznamená, že budete tady dělat hony na čarodějnice a označovat lidi za levičáky, komunisty, nacisty... Vaše uvažování je stejné jako uvažování inkvizice, co poslalo v čarodějnických procesech na smrt nespočet nevinných. Vaše uvažování je stejné jako uvažování těch, kteří za protektorátu udávali své sousedy a posílali je na smrt, protože měli nějaký dojem a pocit. Co se týče voličů levice ve jmenovaných městech, tam jaksi záleží na definici pojmu "levice". Levicové myšlenky jsou jedna věc, ovšem levice není všude stejná...

Procenta - takže vycucaná z prstu. Statistika je velice zajímavá věda, ovšem to, co prezentujete vy, jsou opět jen domněnky na základě nějakého pocitu, takže střílet čísla je nesmysl. Navíc, pokud někdo podpoří sociální systém, je okamžitě levičák?!?

V čem jsou vaše příspěvky konkrétně demagogické, jsem popsal v původním příspěvku.

0/0
20.11.2008 15:14

Ulrich

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

1. Chcete snad tvrdit, že Taliban, Al-Kajda, Ahmadínedžád nebo třeba Severní Korea nemají v úmyslu zničit západní civilizaci? Vždyť to otevřeně deklarují a jednají podle toho. Co 11. září 2001? Jaké byste chtěl ještě důkazy?

2. Od inkvizice, nacistů a komunistů se liším v tom, že jsem na rozdíl od nich neochvějným přívržencem svobody slova. Tedy nechci trestat, zavírat, likvidovat své ideové odpůrce. Na druhé straně trvám na svém právu hodnotit názory druhých a také na tom, že toto hodnocení, je-li pravdivé, je také prospěšné.

3. Levice a pravice - samozřejmě jde o ne zcela jasné pojmy,. Nicméně já zde mám levicí na mysli americkou Demokratickou stranu, kterou hodnotím jako socialistickou. Socialismus je pak podle mého přesvědčení, že nástrojem nastolení všeobecného blahobytu je masivní přerozdělování materiálních statků a globální, silná byrokratická kontrola společnosti.

0/0
20.11.2008 16:33

Ulrich

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

Procenta: Sám nepřímo uznáváte, že mám s tím číslem 95% pravdu. Prakticky všichni lidé u nás ( jsem jednou ze zanedbatelných výjimek ) jsou totiž stoupenci sociálního státu. Někteří jsou ochotni na svých nárocích nepatrně slevit, ale podstatu sociálního státu nezpochybňuje nikdo. Přitom ten koncept je základem socialismu, tedy toho moderního, západního. Pokud namítáte, že to by pak byli všichni levičáci a pojmy levice a pravice by tím ztratily smysl, odpovídám: Všichni jsou levičáci, ale jen u nás, potažmo v EU. Ve světě ( zejména v USA ) existují početně velmi silné skupiny odpůrců sociálního státu. V Americe je jejich platformou Republikánská strana.

0/0
20.11.2008 16:45

kokr57

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

tedy pane Ulrichu,jelikož jsem v USA zažil jedny z nejlepších věcí v mém životě, nikdy by mne nenapadlo,že jezdím do "levicových" měst, jezdil jsem tam, kde jsem měl dle  americké company být a kde jsem měl účinkovat,btw minul jsem New Orleans,což mne mrzí, že McCaina volili povětšinou tzv. státy Unie, či-li bývalého jihu, to se  mnou nemá nic společného. A levici u nás mám rád asi jako naší pravici. Jsou mi lhostejní,korytáři , bývalí svazáci a komáři s milicionářskejma uniformama ve skříni. ;-)

0/0
20.11.2008 1:44

Ulrich

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

1. Města, o kterých je řeč ( New York, Boston, San Francisco a mnohá další na obou pobřežích Spojneých států ) jsou levicová ve smyslu volebních preferencí jejich občanů. Podpora levice se tam pohybuje mezi 60 - 80%. Extrém je Washington D.C., kde to činí 95%.

2. Jih je bývalá Konfederace, Sever Unie. Situace na Jihu je dnes hodně jiná než kdysi. Rasismus tam není silnější na Severu. Jižané jsou charakterističtí vyznáváním republikánských hodnot - křesťanství, volného trhu, nízkých daní, svobody držení zbraní. Proto, ne kvůli těm věcem z 19. století, tam republikáni tradičně vítězí. Paradoxní je, že Demokratická strana vzikla původně jako politická platforma na obranu zájmů jižanských otrokářů. Teprve ve 20. století, zvláště od 70. let má povahu ateistické sociální demokracie.

3. Tvrzení, že mezi českou pravicí a levicí není žádný rozdíl, je klišé. Rozdíly jsou menší než obě strany spektra hlásají, ale není pravda, že by tu žádné podstatné odlišnosti nebyly.

0/0
20.11.2008 11:14

Wabo

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

Kvantifikovat je to těžké, ale v každém případě je mnohem pravicovější než ODS, a dokonce než každá demokratická pravicová strana v Evropě. Pro srovnání je ovšem nutné jít politiku ya politikou, oblast za oblastí (zdravotní pojištění, sociální zabezpečení, státem zaručená dovolená, daňové zákony, držení zbraně, financování politických stran atd.)

Je překvapivé, kolik lidí se projevilo jako naprostí primitivové nemyslící vlastním mozkem a uvěřilo Palinové tohle strašení socialismem! Guvernérce  státu žijícího z plenění nerostých surovin, dotací  a  přerozdělování (od ostatních obyvatel USA, daňových poplatníků). Jediného státu USA, kde obyvatelé ani neplatí daň z příjmu a naopak všichni občané dostávají ročně od státu sociální dávku.  

0/0
20.11.2008 1:07

Dusan321

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

A proc by obcane Aljasky nemohli dostavat prispevek z rozpoctu statu, kdyz je tento prave diky ropnemu bohatstvi vyrazne prebytkovy a stat na druhou stranu v porovnani s ostatnimi ponekud nehostinny? Kazdy American se muze sebrat a ject na Aljasku pobirat prispevek, jenze to zaroven znamena vecnou tmu, zimu a prochazky po prirode s puskou na medvedy. To uz se moc lidem nechce ani setrivym Amikum.

0/0
20.11.2008 8:05

Ulrich

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

1. Ano, museli bychom jít bod po bodu. Nutno vzít ovšem v úvahu rozdíly ve výchozí ( nynější ) situaci obou zemí. Faktem prostě je, že Obama zjevně hodlá budovat sociální stát ( je to patrné, ačkoli před volbami musel být ve svých prohlášeních opatrný, umírněný ) a ODS se snaží již existující socialismus poněkud, byť nevýznamně, redukovat. Jdou si tedy vlastně vstříc, ale každý opačným směrem. Také ideové zázemí obou stran je zcela odlišné. Demokraté nyní stojí plně na platformě západního socialismu. ODS deklaratorně vychází z konzervativních a pravicově liberálních kořenů, byť se jich v praxi příliš nedrží. Tak je to. Proto trvám na svém, že ODS není levicovější než Obama, který je přesvědčeným sociálním demokratem evropského typu.

2. Jasně, že ani republikáni nejsou nějací čistí ( ideální, akademičtí, teoretičtí ) konzervativci. Zvláště letos byli jejich kandidáti na posty prezidenta viceprezidenta dost nalevo od tradičního jádra. To nic nemění na faktu, že GOP je konzervativní.

0/0
20.11.2008 11:24

Wabo

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

Ulrichu, soudím, že jste emigrant dřívější generace, a tudíž trávíte podzim života zaloužilým odpočinkem. V tom případě vám radím: neprožívejte to tolik. Zbytečně si zvýšíte cholesterol, svět už je jinde a vlak proti času neotočíte. Naštěstí. V opačném případě, totiž jestli ještě nejste důchodce,  vám radím, v pracovní době se raději věnujte práci.  Jinak je docela možné, že se ty mizerné zítřky naplní. Pro vás.  S tím ale Obama nemá nic společného, neházejte na něho svou vlastní neschopnost.

0/0
20.11.2008 0:54

Ulrich

Re: 58 000 000 hlasů proti Obamovi

Žiji v České republice a jsem ještě realativně mlád. A zcela odmítám klišé, že na idejích a věcech veřejných nezáleží a všude je to navždy stejné. Jsou to důležité věci a já se pro ně vnitřně angažuji v míře přiměřené a správné. Na práci přitom vůbec nezapomínám.

0/0
20.11.2008 11:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.