Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když dům dlouho nikdo neužívá, jeho vlastnictví zaniká, míní squater Štefan

Pražský squat Cibulka zažil v pátek zásah policistů. Ti tam údajně hledali pachatele loupežného přepadení. Čtenáři iDNES.cz se v on-line rozhovoru ptali jednoho z obyvatel - Štefana - na razii i na squatování. "Myslíme si, že pokud někdo dům dlouhodobě nevyužívá, jeho vlastnictví zaniká," napsal Štefan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ahaman

Policie se chová

čím dál zběsileji.Rv

0/0
20.11.2008 16:37

Pan Navratil

No,

je to zajímavé. Každopádně mi přijde zvláštní, že někdo vlastní nemovitost v centru města (to myslím obecně) a nechává jí prázdnou chátrat, čímž ohrožuje chodce, okolní budovy a vypadá to děsně.

0/0
20.11.2008 16:27

PASTA78

„Ungdomshuset“

Pro ostaní, kteří ještě nerezignovali na samostané myšlení a zajímá je více o „squaterské problematice“ zde posílám link na myslím si velice ilustrativní a nezaujatý dokument z tohoto prostředí týkající se vyklizení vlajkové lodi světového "squatingu“ dánského squatu „Ungdomshuset“

http://mochasin.com/2008/11/16/pozadi-filmu-o-ungdomshuset/

http://thepiratebay.org/torrent/4503793/69_-_Ungeren_Indefra

0/0
20.11.2008 15:20

jack_rupnick

,

ty lidi z cibulky jsou mi sympatický, ale potřebují právní pomoc :) případně se dovzdělat

0/0
20.11.2008 15:13

PASTA78

BU BU

Don´t  panic!!Nikdo vám do aut ani do domů neleze a nepoleze ...

Podle většiny reakcí ve fóru na tom většina z diskutujících není lépe než Štefan!!Reakce typu „Ukažte mi draka a já ho rozsekám“ je nanejvýš úsměvná a vypovídá o vás víc než si myslíte! Ubezpečuji vás, že většinu z těch squaterů doma řezali víc než dost a to je také jeden z důvodů proč tam dne jsou!

Odbýhá se tu od samé příčiny celé víkendové „squaterské anabáze“, bez které by zde nebylo důvodu pro jistě oprávněná rozhořčení pracujícího lidu a spravedlivých otců nad divochy z polorozpadlých statků!A to že v Cibulce ti kluci byli se souhlasem majitele!A že policie a priori na základě možných předsudků na statek prostě vlítla aniž by samozřejmě hledaného recidivistu našla! Ten již, pokud vůbec existoval, přepadával někde jinde dále! Skvělá práce, ne?Jestli vám tohle stačí, tak klobouk dolů!

V mnohém se se squatery nesouhlasím, ale spíš než oni mě děsí  konečná řešení, preventivně předem při******* většiny!

0/0
20.11.2008 15:10

juve

dumpster diving

To je hezký název, ovšem lidově se tomu říká "hrabat se v popelnicích" ;-D;-D

0/0
19.11.2008 20:33

Yaroukh

Mé předsudky

Předpokládel jsem, že squateři jsou banda drzých hlupáků inklinujících k levici, socialismu, komunismu. Špinavé nablblo Štefan to potvrzuje.

0/0
19.11.2008 20:28

URB-Královna diskusí

Re: Mé předsudky

 Nebudu řešit k čemu inklinují, ale tenhle má v případě vítěztví komunismu už předem připravené číslo mukla v pracovním lágru.Rv

0/0
20.11.2008 1:28

kunde

to sou bláboly

doufám že Štefan nepujde dnes naší ulicí a neřekne si, že když své auto zaparkované na ulici neužívám a nedjede s ním někam na výlet..:-P

0/0
19.11.2008 20:26

Pinkkk

badlet, či nebydlet?

Názor squatera je jistě zde právně zpochybnitelný, ale tak to funguje třeba v Holandsku. Jenže legálně. Lze najít neobývaný dům, NAHLÁSIT jeho neobývání, obsadit ho, udržovat, platit elektro, vodu... A když se ukáže vlastník, a chce dům užívat, tak jsou  "nelegální" obyvatelé povinni dům v určené  (krátké) době opustit. Nikdo nic nerozbije, nejde o czikány, obyvatelé (byť nelegální) nic nerozbijí a ještě majitel má užitek z toho, že mu dům nechátrá. Třeba s ním měl úmysly za rok ho prodat, vylepšit apod. Všichni jsou spokojeni. Kromě toho, majitel je POVINNEN věc sloužící k bydlení k bydlení využívat. Ano, je to DONUCENÍ majitele užívat věc k tomu, k čemu je určena, ale myslím, že to není  znárodnění a pod.

0/0
19.11.2008 19:55

Pinkkk

Re: bydlet, či nebydlet?

Promiňte blbost v nadpisu.

0/0
19.11.2008 19:56

kunde

Re: badlet, či nebydlet?

"majitel je POVINNEN věc sloužící k bydlení k bydlení využívat" ana to jste přišel kde?:-/

0/0
19.11.2008 20:24

Yaroukh

Re: badlet, či nebydlet?

Tyvole to si děláš (Y), žejo?

0/0
19.11.2008 20:25

juve

Re: badlet, či nebydlet?

Ach bože to je pěkná kravina;-D;-D

0/0
19.11.2008 20:35

horduch

Re: badlet, či nebydlet?

uvědomuješ si vůbec co jsi napsal za kravinu8-o

0/0
20.11.2008 15:26

freak2

...

Štefan - živoucí důkaz totálního selhání výchovy v rodině.:-©

0/0
19.11.2008 19:29

Pilat

Re: ...

to je relativni, protoze jeho vyrok o nakladech na byt a povinostech z toho vyplyvajicich je naprosto pravdivy. Mozna si to neuvedomujes, ale pro obycejneho cloveka je mene a mene volneho casu na zajmovou cinnost a odpocinek a to globalne.

0/0
19.11.2008 20:20

freak2

Re: ...

Aha, to jako že všichni "obyčejní lidé" mají minimálně dvě zaměstnání, nebo tak nějak???;-D

0/0
19.11.2008 20:32

letecmig

Re: ...

No to je vazne pravda, proste lidi musi pracovat aby meli co jist, kde bydlet a nektery veci jsou drahy:-).

...ted me napada...vsadim se ze ti urcite nekde na konte v bance lezi alespon par stovek ne li tisic korun ktery zrovna neuzivas- co kdybych si je vzal, poslu cislo svojeho konta;-D

0/0
19.11.2008 20:33

LimonadovyJoe

Když dům dlouho nikdo neužívá, jeho vlastnictví zaniká, míní

squater Štefan. Tak s tímto názorem by mohl udělat velkou kariéru v rámci ČSSD.

0/0
19.11.2008 19:27

Blbec z Xenemunde

lol

Pokud do planety nenarazí asteroid nebo to nevyčistí III.SV, přijde doba, kdy bude na příděl i životní prostor pro homo sapiens - stejně jako ho mají dnes již určen slepice cca 0,7m2 dle nařízení EU  ... toť nevyhnutelný jev, pokud se ovšem lidstvo nedomluví dobrovolně, kolik miliard se půjde zakopat pod zem v rámci předimenzování osídlení a kapacit obživy planenty Země

0/0
19.11.2008 18:56

Blbec z Xenemunde

<>

na tohle už byl natočenej film - menovalo se to Zánik samoty Berhof

0/0
19.11.2008 18:49

l e o

policajti

:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
19.11.2008 18:41

Kykiryki

Souhlasim - na podobnem principu ztratili češi zdravy rozum

přestali ho používat a začali volit komunisty

0/0
19.11.2008 18:16

matesakoid

Idnes...

Pulka redaktoru iDnes travila sva nejstastnejsi leta v podobne obsazenych domech... no co se da delat, ja se taky bavim se svymi dobrymi kamarady a prosazuji je oproti neznamym lidem...  :-)

0/0
19.11.2008 17:44

matesakoid

a sakra

Od pondeli jsem nejel autem, je mozne ze mi ho obsadi parta tech škvotérů a udela v nem regionalni kulturni centrum?

Stefane, Stefane, tatinek te malo rezal?  :-/

0/0
19.11.2008 17:43

zlutykreslo

!!!

Názor toho šaška snad nikdo vážně brát nemůže... Divím se, že Idnes dává prostor takovému cvokovi...

0/0
19.11.2008 17:41

godys

a když má někdo peníze na účtě tak mu je vezmeme...

je to bolševik....!;-)

0/0
19.11.2008 17:31

Virus2

Re: a když má někdo peníze na účtě tak mu je vezmeme...

Jsou i další možnosti ;-). Inflace, vytunelování banky

0/0
19.11.2008 19:48

mtis

Já bych to navrhl rozšířit i na jiné:

třeba pokud stojí auto déle než 24 hodiny na jednom místě a tudíž se nepoužívá, propadá pouličním gangům.

0/0
19.11.2008 17:26

zlutykreslo

!!!

Skutečně svérázný názor... ;-D

0/0
19.11.2008 17:20

sigenius

Zánik vlastnictví

Kdysi jsem měl jedno auto. Vždycky jsem ho chvíli užíval a pak zase nějakou dobu neužíval. Když jsem ho neužíval, protože jsem byl třeba doma a spal, nechal jsem ho zaparkované před domem. Tak jsem to dělal dlouho. Nakonec se stalo, že zrovna, když jsem auto nepoužíval, bylo to přes noc a já jsem spal doma, se někdo rozhodl, že už nemám právo auto užívat. Vzal si ho. Teď ho užívá on. Policisté tehdy rozhodli, že záležitost odkládají. Byli tak hodní, že mi na to dali papír.

Takže soudruhy skvotery dobře chápu.

0/0
19.11.2008 16:14

matesakoid

Re: Zánik vlastnictví

svataslova, zaramovat, zasklit, podlozit silnou lepenkou... a pak je tou deskou s tim tezkym zlatym ramem rezat po nemytejch hlavaz az z nich budou chlupy litat.

0/0
19.11.2008 17:46

Honyschek

a tohle pravidlo plati jen na domy nebo na veskere os. veci?

Ja jen, ze mam doma urcite spoustu veci co jsem dlouho nepouzil, tak by me zajimalo, jestli si je ke me neprijde nejaky dredaty vyhulenec vyzvednout. Pro dobro komunity samozrejme... :-/

0/0
19.11.2008 15:39

Dr.Onufrakova

Plati hlavne na partnerky

0/0
19.11.2008 15:57

RAT

Re: Plati hlavne na partnerky

tak to uz tu meli bejt pred dvaceti roky!!!! ;-D

0/0
20.11.2008 20:31

NAVSTEVAK

Kdyz nekdo nema trvale bydliste

mel by byt zbaven veserych prav.

0/0
19.11.2008 15:32

preaxik

Re: Kdyz nekdo nema trvale bydliste

Problem je, ze kazda osoba v CR musi mit trvale bydliste. Minimalne adresu Magistratu nebo Obecniho uradu. Ale jinak bych i souhlasil. Hned by se tu lepe zilo.

0/0
19.11.2008 15:34

Ulrich

Re: Kdyz nekdo nema trvale bydliste

Nemusíš mít trvalé bydliště. Když oznámíš na ohklašovně, že se stěhuješ do zahraničí, pak ti údaj o bydlišti vymažou. A pak nejsi hlášen nikde. Vycestovat přitom ve skutečnosti nemusíš.

0/0
19.11.2008 15:39

Stir78

Re: Kdyz nekdo nema trvale bydliste

Tak to je zas myslenka dne otce Furata... Proc jako? Podotykam, ze nejsem squater, ani jejich sympatizant.

0/0
19.11.2008 15:36

Ulrich

Re: Kdyz nekdo nema trvale bydliste

Proč? A opravdu všech? Myslíš to tak, že by se dostal do režimu nikým nevlastněné věci?

0/0
19.11.2008 15:37

Nedobrota2

He, he dovolil bych si parafrázi...

;-D

Když si DS přišla pro "rómy" mlčel jsem !

Když si přišla pro áčka,  mlčel jsem !

Když si přišla pro mě, vzal jsem vidle a byl nadosmrti klid !;-D

0/0
19.11.2008 15:22

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: He, he dovolil bych si parafrázi...

 a to ses na ty vidle vešel najednou nebo navíckrát? ...8-o

0/0
19.11.2008 15:25

preaxik

výtlem

pokud nebudeme brat v uvahu, ze policie je vice mene zbytecna a mela by byt zrusena - to je bez komentare. Stefane, Stefane, uz to nehul.

0/0
19.11.2008 15:22

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: výtlem

inu ...takováhle snad jo ....ani nevíš, kolik bys ušetřil ;-)

0/0
19.11.2008 15:27

preaxik

Re: výtlem

Moc bych Ti pral, aby Te nekde v noci prepadli a ty volal Policii. Inu, ona vlastne neni. Protoze se dle meho choval spatne, tak jsme ji zrusili, aby se usetrilo. :-)

0/0
19.11.2008 15:30

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: výtlem

se pleteš ... zkus zavolat - budeš možná překvapen, kdo přijede ....;-D;-D;-D

0/0
19.11.2008 15:40

Princess Consuela

Re: výtlem

Bože ta naivita. ;-D

0/0
19.11.2008 19:18

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci,

vždzť oni tam prý byli se souhlasem jednatelky klubu radních, navíc vzdáleni vaší civlilizace, jak svědčí

http://www.mapy.cz/#x=132926304@y=135879968@z=16@mm=PfFP@sa=s@st=s@ssq=cibulka,%20praha@sss=1@ssp=124162981_129025921_146936741_146376577

, takže mne by spíše zajímalo, zdali poliši se chovali jako správně mravně  vychovaní hosté ...8-o

0/0
19.11.2008 15:18

jack_rupnick

,

Anarchisti jsou nedostudovaní právníci, říkal to už Werich :) A.C.A.B.

0/0
19.11.2008 15:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.