Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výbuch plynu v hradeckém činžáku zabil mladou ženu

V obytném domě ve Střelecké ulici v centru Hradce Králové vybuchl ráno plyn. Exploze zabila třiatřicetiletou ženu, informace od mluvčí hasičů o druhém zasypaném člověku se nepotvrdila. Zraněných je šest, z toho jeden těžce. Jsou mezi nimi také tři děti. O osudu domu rozhodne statik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cejkis

Možná pro připomenutí...

Před zahájením topné sezony se zvyšuje koncentrace čpavku v ZP za účelem snazší detekce i malých úniků.

0/0
17.11.2008 1:10

Mitchell

Tak nevím

Ve zprávách v TV uváděli, že lidé si stěžovali na zápach plynu už dříve, ale plynaři prý řekli, že je to v pořádku. Moc jsem to ale nesledoval, tak to nevím přesně. Nemá někdo podrobnější info?

0/0
16.11.2008 22:49

Vedoucí kolotoče

Re: Tak nevím

Pamatuji z dob, kdy jsem byl na vojne, jednoho plynare - udrzbare, co tvrdil, ze kdyz neni v baraku alespon trosku smrdet plyn, ze neco neni v poradku... vzdycky jsem to povazoval za cerny humor, ale nedavno jsem na online televizi videl rozhovor ohledne jedne kolaudace, a tam jisty mladik od plynaru na kameru tvrdil to same. Tak opravdu netusim, kde je pravda... ale pokud unika plyn, tak by se to mela dat do poradku a ne rikat, ze je to normalni, ne?

0/0
16.11.2008 23:34

Mitchell

Re: Tak nevím

Taky si myslím. Podobný problém byl v Brně na Tržní ulici. Taky tam smrděl plyn, lidi si stěžovali, plynaři nic nenašli a nakonec to vybuchlo a barák byl v háji. Nepamatuju se už přesně, kolik tam bylo mrtvých. Ale mezi oběťmi byla čtyřletá dcera jednoho z hasičů, který sloužil v Brně a u toho zásahu prý byl taky.

0/0
16.11.2008 23:57

cejkis

Re: Tak nevím

Tento výbuch byl způsobený netěsností na plynovodu v ulici cca 50m od domu. ZP se šířil podél potrubí v zemi ve skulinách a neutěsněným prostupem skrze obvodovou zeď v podzemí pronikal do objektu. V podzemním podlaží se vytvořila výbušná koncentrace. Iniciace byla tuším od rozvíceného světla.

Dnes bylo na záběrech v TV vidět pracovníka plynáren jak měří detektorem kanály a okolí.....nedělal to jen tak pro nic....

0/0
17.11.2008 1:07

cejkis

Re: Tak nevím

Tvrdit, že únik plynu je normální, může jen hňup. Každá netěsnost musí být detekována..prvotně se to dělá bublinami..vezmeš jar s vodou a nastříkáš to na podezřelý spoj. Podle toho, jak rychle se tvoří bubliny se rozhodneš zda opravíš hned nebo později. Nové TPG již obsahuje roztřídění těchto úniků do kategorií s informací, jak rychlá musí být oprava.

Např. pokud si ti vytvoří jedna malá bublina za minutu je to nicotné a můžeš to opravit do 14dnů.

Jenže pokud někam přijdeš a cítíš plyn, nejedná se o nicotný únik!

V takové případě je třeba ihned vše řešit neboť nikdy nevíš, zda již někde nepřesáhla koncetrace spodní mez výbušnosti. Tj. žádné zapínání spotřebičů ani světel. Žádné strkání klíčů do zámků atd. 

0/0
17.11.2008 1:04

def...

Re: Tak nevím

tyjo ten jar normalne zachranuje zivoty ;-D

0/0
17.11.2008 7:43

Vedoucí kolotoče

V byte prece musel byt instalovany protipozarni...

...detektor (plynovy detektor), pokud do bytu je zavedena plynova pripojka, ne? Vsechny obytne domy a byty vybavene plynovymi spotrebici musi takovy detektor mit... alespon tak je tomu zde v USA a verim, ze i v Cesku tomu tak je.

0/0
16.11.2008 18:39

pankratz

Nie je to predpísané.

Detektor plynu máme len v samostatnej domovej kotolni. V jednotlivých bytoch je len doporučený.

0/0
16.11.2008 19:56

Vedoucí kolotoče

Re: Nie je to predpísané.

Aha, no tak to ti reknu, to je o hubu. Myslim, ze investice do detektoru se opravdu vyplati, protoze kdyz v noci spis, nikdy nevis...

0/0
16.11.2008 22:13

blekekeke

Re: V byte prece musel byt instalovany protipozarni...

detektor plynu co to je? V USA mají americkej voňavej plyn, my tu máme ruskej nasmraděnej, takže menší únik a ten smrad přebije i moje ponožky ...

0/0
16.11.2008 20:04

Vedoucí kolotoče

Re: V byte prece musel byt instalovany protipozarni...

Ten detektor je tady v USA od toho, ze kdyz zaregistruje jenom trosku unikajicicho plynu, tak spusti takovej otresne pisklavej ramus, ze to probudi i mrtveho naproti v baraku pres ulici. Smrad plynu (zemni plyn je vetsinou michany se smradidlem) je naprosto k nicemu v noci, kdyz lide spi. A tak se cely byt zaplni plynem a potom staci jen mala jiskricka, treba ze spinace thermostatu v lednicce v kuchyni a nasledna exploze doslova nadzvedne barak ze zakladu, narusi pricky, otres muze poskodit i nosne zdivo... tady ve statech jsou baraky ze dreva a sadrokartonu a nic se neresi, totalka na baraku je jasna. V Evrope je to ale zakernejsi, zdivo vetsinou vydrzi opticky na prvni pohled, ale uvnitr mohou byt praskliny, poskozene usazeni nosniku a spojniku... detektor je pritom mala investice v porovnani s nasledky toho, co se muze stat, pokud dojde az k explozi. CSN by toto mela mit davno osetrene.

0/0
16.11.2008 22:09

joudaf

Re: V byte prece musel byt instalovany protipozarni...

Jak totalka? To kdyz detektor jeci, ze je nekde plyn, tak se to necha utikat dal?:-)

0/0
16.11.2008 22:36

Vedoucí kolotoče

Re: V byte prece musel byt instalovany protipozarni...

Ne, to bylo mysleno tak, ze kdyz ten dum je prazdny (majitele na dovce) a alarm jeci a neni napojeny na centralu, aby zalarmoval hasice. A takovych pojistnych udalosti je tady ve statech spousta. Kdyz totiz odjedes pryc, tak vetsinou nevypojujes domovni jistic (kvuli klime, lednicce atd.), takze kdyz zacne utikat plyn a alarm neni napojeny oline na providera security (to je totiz placene a v nekterych pripadech az $90 mesicne podle rozsahu sluzeb), tak proste alarm jen jeci a plyn utika dal, az nektery ze spinanych spotrebicu v dome hodi jiskru a je vymalovano. Ne vzdy se najdou pozorni sousede, zvlaste bydlis-li v samostatnem family housu a nikoliv v apartment buildingu.

0/0
16.11.2008 23:30

Kladýnko

Re: V byte prece musel byt instalovany protipozarni...

Family housu,  apartment buildingu, tyhle týpky co po měsíci v jůesej neuměj česky miluju. U nás tomu říkáme rodinnej domek a činžák brouku!:-P

0/0
17.11.2008 7:54

blekekeke

Re: V byte prece musel byt instalovany protipozarni...

to je jasný že se do plynu přidává smradilo, páč čistej je bez zápachu. Spotřebiče, i když jsou staré, tak při zhasnutí přestanou pouštět plyn, jen sporáky jsou nebezpečný a od vedle důchodce, to taky jeden niky neví.

0/0
17.11.2008 7:05

zenon

Re: V byte prece musel byt instalovany protipozarni...

Požární detektor není to samé co detektor plynu. Požární detektor reaguje na kouř, případně může být kombinovaný s teplotním. Povinná instalace je jen u nově kolaudovaných domů. Detektor plynu reaguje na hořlavé plyny. Oba druhy můžou být samostatné na baterku s malou sirénou (pro kolaudaci stačí), nebo jako součást zabezpečovací či požární signalizace. Všechny se dají koupit i v ČR ...

0/0
16.11.2008 23:57

Vedoucí kolotoče

Re: V byte prece musel byt instalovany protipozarni...

Aha, tak to ano. Tady ve statech jsou v domech pouze jedny typy alarmu, univerzalni "fire alarm detectors" na detekci jak koure, tak uniku prirodnich plynu a dokonce i na "studeny plamen" (prudce okyslicovane horeni, ktere neprodukuje kour...). V Cesku pokud vim jsou ty alarmyu jen na CO2, na ostatni plyny se vetsiny musi instalovat extra detektory.

0/0
17.11.2008 0:12

zenon

Re: V byte prece musel byt instalovany protipozarni...

Detektory nejčastěji kouřové. Kouř je dřív než měřitelné množství CO2. Taky jsou levnější. Instalují se především proto, aby upozornily majitele pokud je v objektu. Občas se stane, že někdo požár zaspí. Až poté je ochrana majetku. Takový obyč detektor se sirénou stojí od 400Kč. Signalizace se vším všudy 10tis. a víc + měsíční platba za hlídání. To každý nedá ...

0/0
17.11.2008 0:24

cejkis

Re: V byte prece musel byt instalovany protipozarni...

Detektor spod. meze výbušnosti ZP a CO je vyžadován jen u kotelen bez trvalé obsluhy.

0/0
17.11.2008 1:16

joudaf

Cesta k vyklizení lukrativního místa?

0/0
16.11.2008 17:39

Coaler

Výbuch plynu ve Střelecké ulici v HK,16.11.08

Ahoj, bydlím nedaleko od toho domu,tak jsem se tam byl dneska kouknout a bylo to fakt strašný :´(. Nicméně jsem tam nafotil pár fotek, tak se můžete juknout ke mně na rajče.

http://coaler.rajce.idnes.cz/Vybuch_plynu_16.11.08/

0/0
16.11.2008 16:05

blekekeke

Re: Výbuch plynu ve Střelecké ulici v HK,16.11.08

a nějaký krvavý detaily nemáš?

0/0
16.11.2008 16:42

AKSAMIT

Re: Výbuch plynu ve Střelecké ulici v HK,16.11.08

kdybys byl holka,tak bych se ti radsi podival na broskev.............;-)

0/0
16.11.2008 17:58

Mitchell

Re: Výbuch plynu ve Střelecké ulici v HK,16.11.08

Akorát by mě zajímalo, co tam dělala městská policie z Prahy. ;-D

http://coaler.rajce.idnes.cz/Vybuch_plynu_16.11.08/#PB160045.JPG

0/0
16.11.2008 22:45

Ghort

Re: Výbuch plynu ve Střelecké ulici v HK,16.11.08

Taky jsem koukal a usoudil jsem, ze ten pes, co za tim autem couha, bude asi jejihc :)

0/0
20.11.2008 22:33

Blbec z Xenemunde

<>

to je tak, když někdo nepoužívá nehořlavý a nevýbušný plyn - dytˇ já i tenhle počítač profukuju v rámci údržby zásadně nehořlavým stlačeným vzduchem - nebudu riskovat, že mi vzedmutá statická elektřina zatancuje na komponentách a celej komp se odebere do věčných lovištˇ .....

0/0
16.11.2008 11:41

blekekeke

Re: <>

no my jej používali ten nehořlavej nevýbušnej plyn, ale strašně dlouho trvá, než na tom uvaříš brambory 8-o

0/0
16.11.2008 16:40

wiki5.5

Re: <>

;-D;-D;-D a jestli neumreli, cekaji na varene brambory dodnes...

0/0
16.11.2008 19:34

Mitchell

Re: <>

Leda by ten nehořlavý plyn tryskal ze sporáku pod takovým tlakem, že by hrnec brambor ohřál třením. ;-D

0/0
16.11.2008 22:55

CZech_semtex

pokračování...

Jen na upřesněnou, cikáni tam

nebydlí, je to celkem prestižní adresa a byty jsou tam velké a hodně

drahé. To píšu proto, že se v několika diskuzích objevil názor, že tam

asi bydlej cikáni a rozkradli si trubky, to je samozřejmě blbost.

0/0
16.11.2008 10:24

ChorcheCh

Re: pokračování...

Cikáni chodí "nakupovat" i do jiných míst, než kde bydlí. Nedávno nám v baráku odřezali historické zábradlí, pač si mysleli že je z mědi. A to tam žádní cikáni také nebydlí...

0/0
16.11.2008 10:27

ednes

Re: pokračování...

nebydlí,ale hodit se to na ně může jako vždycky.Někdo si asi myslí že k někomu vlezli do bytu a ukradli mu tam trubky ze zdi :-©

0/0
16.11.2008 16:59

CZech_semtex

výbuch v 6:17 hod. ráno!

Bydlím 100 metrů od výbuchu, obrovská rána se ozvala přesně v 6:17 hod.

ráno. Vzbudilo mě to a kouknul jsem se na budík. Byl jsem se tam se

ženou podívat a je to fakt hrůza.

0/0
16.11.2008 10:24

petyo

Re: výbuch v 6:17 hod. ráno!

Dobrý nickR^  zvláště do této diskuze a zvláště, když bydlíš 100m od toho místa.

0/0
16.11.2008 10:45

CZech_semtex

Re: výbuch v 6:17 hod. ráno!

S tím nickem mi to vůbec nedošlo, sorry :-)

Jinak žena tvrdí, že bylo 7:17 hod. když to bouchlo, tak jsem se asi seknul, teď nevim... :-(

0/0
16.11.2008 10:48

altra

Re: výbuch v 6:17 hod. ráno!

Presne v 7.31. Ale jinak dobry.

0/0
16.11.2008 11:08

CZech_semtex

Re: výbuch v 6:17 hod. ráno!

Jo a minutu před tím (v 7:30) už houkaly po městě sirény, viď ? Bylo to v 7:17 na chlup přesně... v 7:31 už bylo dávno po všem...

0/0
16.11.2008 16:57

AKSAMIT

Re: výbuch v 6:17 hod. ráno!

ze ty sis jeste nepretocil hodiny..............;-D

0/0
16.11.2008 18:01

altra

Jine misto nez ukazuje mapka.

Opravte si tu sipku, kde se to stalo. Je to pobliz Galerie Barbara.

0/0
16.11.2008 10:19

Kurt21

Re: Jine misto nez ukazuje mapka.

Nedělej vlny, Hradec je to správnej, ne? :-P

0/0
16.11.2008 10:54

nivea

Jeste ze v nedeli...

jinak by byla skoda vetsi a hlavne by byl Hradec katastrofalne neprujezdnej

0/0
16.11.2008 9:03

kill7

Re: Jeste ze v nedeli...

ano, průjezdnost HK je to nejdůležitější

0/0
16.11.2008 9:29

nivea

Re: Jeste ze v nedeli...

ano, presne to jsem nerekl.

0/0
16.11.2008 9:40

kill7

Re: Jeste ze v nedeli...

no normálního člověka by ani nenapadlo se starat o průjezdnost když čte tu zprávu

0/0
16.11.2008 10:00

shythead1

Re: Jeste ze v nedeli...

kille víš co? jdi do prdele ... prudil :-©

0/0
16.11.2008 10:07

hřebícek

Re: Jeste ze v nedeli...

Dyť má pravdu, voe...

0/0
16.11.2008 10:14

killy

Jo, jo, .......

Stará kamínka WAV v celým baráku... plynový sporáky a karmy....  Inu, plynofikovanej barák....:-(

0/0
16.11.2008 8:58

babacek

Výbuch plynu

Zpráva podrobná jak stehno.;-)

0/0
16.11.2008 8:33

Rescueinfo

Re: Výbuch plynu

Podrobná sice není, ale pokud někoho vzbudí výbuch a neví, co se děje, tak bude rád, pokud se alespoň tohle dozví.

Nehledě na to, že hasiči mají teď asi dost jiné práce, než vydávat prohlášení.

0/0
16.11.2008 8:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.