Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jakub Špalek: komunisté skoro u moci a volit není koho

Divadelník Jakub Špalek patřil v listopadu 1989 mezi velmi aktivní studenty. Jak vzpomíná na události kolem Sametové revoluce? A jak vidí dnešek?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zberanek

Pěkné a výstižné

Jakub Špalek má většinou pravdu. Mýlí se pouze v tom, že volby prohráli jen Bémové. Topolánek a Langer na tom mají stejnou zásluhu. Žádná vize, pouze jen protekce, korupce.

0/0
29.5.2009 16:02

nnattalli

jakube 100procentni pravda

R^

0/0
20.11.2008 20:53

eloper

Skoro u moci!!

     mám spíš pocit, že ani neodešli, jen se přemalovali, tak jak to bylo zrovna v módě.  Na oranžovo a modro, u lidovců to pohlaví zjistit nejde, ti jdou s každým a kdykoliv. Zelená byla určitá naděje, bohužel proti obrovské přesile. A jak se to dělá, když nemůžeš nepřitele porazit, tak se s ním spojíš. :-©

0/0
20.11.2008 20:51

zberanek

Re: Skoro u moci!!

Zelená s Bursíkem a Kateřinou Jau Jau rozhodně nadějí nebyla. Jsou stejně špatní, jako ostatní.

0/0
29.5.2009 16:04

majana

smutná skutečnost

To je tak smutná pravda, až to bolí. Volit jsem byla. Nebylo z čeho vybírat a tak jsem chtěla alespoň menší zlo, ale nevyšlo ani to.Vidím to stejně - hodně lhářů, kterým nejde o lidi.

0/0
19.11.2008 8:47

papaveria

volila jsem a budu i nadále volit komunisty

V roce 1989 jsem byla na mateřské a tak jsem měla jiné starosti než někde po náměstích cingat klíčema. Bratr byl v armádě a odmítl se postavit proti obyčejným lidem a tak i když armáda byla kolem Prahy, nezasáhla, protože řadoví vojáci by odmítli uposlechnout rozkaz - naštěstí důstojníci měli tolik rozumu, že se napřed poptali, co by kluci dělali a tak žádnej rozkaz potřeba nebyl. A zrovinka tak je to teďka. Ne každej chce bejt podnikatel a odírat chudáky. Myšlenka, že lidi mohou žít vedle sebe na přijatelné úrovni je správná. Aspoň mně a lidem, které znám, se nelíbí nemít na jídlo, nemít práci, nemít na bydlení a na věci pro děti do školy. Pravici neprohrály volby poplatky ve zdravotnictví, ale zrušení přídavků na děti většině rodin. Děti, budoucnost národa, pravici na srdci fakt neleží. A nynější komunisté jsou ti, co se nebojí převzít odpovědnost. ODS, ČSSD, KDU-ČSL to jsou všechno bývalí komunisté, převlečení hajzlíci bez vyrovnání se s minulostí, zlodějové křičící chyťte zloděje.

0/0
17.11.2008 8:15

JCage

Re: volila jsem a budu i nadále volit komunisty

to mas byt na co hrda :-©

0/0
19.11.2008 16:05

papaveria

Re: volila jsem a budu i nadále volit komunisty

Hrdá? No to zrovna né, páč kdybych byla hrdá, tak jsem členkou KSČM, což skutečně nejsem. Nicméně až tak dementní jako dnešní příznivci pravice fakt nejsem, páč na rozdíl od nich aspoň chápu princip volného trhu, což je principiální maličkost díky které ta parta pseudopravičáků z ODS projela volby. A o čem ten princip je? No jasně že o poptávce a nabídce. Lidičky nebažící po soukromničení (jako třeba já) poptávají pracovní místa, která stát není schopen nabídnout. Co to je doprčič za zřízení, kde parta čumilů jen bere prachy a nic za ně nedělá? Proč už dávno nejsou státní podniky, ve kterých by mohli pracovat lidi, kteří nechtí živnostenský list, anýbrž jim stačí skrovný výdělek na spokojené přežívání? Kapišto? Takže já poptávám politiky, kteří budou schopni vytvořit pracovní místa pro lidi, co chtí být jen a pouze zaměstnanci. No a kdo tuhle vizi nabízí? No ODS vážně ne a ČSSD s KDU-ČSL do toho mají taky daleko, tož zbývá z nouze cnost čili nic, nač by člověk mohl být hrdý.

0/0
19.11.2008 16:52

Petr Fi

Re: volila jsem a budu i nadále volit komunisty

Zajímavá myšlenka.

A v čem se liší takové místo ve státním a v soukromém podniku?

Proč Vám nevoní místo, které Vám může dát soukromý podnikatel?

Zkusím si tipnout, chtěla byste takové místo jaká byla ve státních podnicích za komunismu.

0/0
19.11.2008 22:35

Petr Fi

Re: volila jsem a budu i nadále volit komunisty

Napadlo Vás někdy, jak je možné, že tehdy nešlo nic sehnat?

Čím to bylo, že byl nedostatek naprosto základních věcí?

A napadlo Vás, jaktože je to dnes jinak?

Podle toho co píšete je právě jasné, že jste princip volného trhu nepochopila.

Státní podniky jsou vždy méně efektivní, než soukromé, protože když dělají všechno špatně tak jim stát podá pomocnou ruku.

0/0
19.11.2008 22:35

Petr Fi

Re: volila jsem a budu i nadále volit komunisty

Stačí se podívat třeba do Francie.

A ta pomocná ruka jde z VAŠICH daní.

Naproti soukromému podnikateli z VAŠICH daní nikdo nepomůže a je to tak správně.

Zamyslete se nad tím co umíte a zda byste se opravdu neuživila bez ochranné ruky státu, za kterou se platí velká cena.

0/0
19.11.2008 22:36

papaveria

Re: volila jsem a budu i nadále volit komunisty

Jak Vy píšete "ochranná ruka státu" se na mne vážně nevztahuje. Ve státním nepracuji a v dohledné době to ani nemám v úmyslu, žádný druh sociální podpory neberu, na neschopence či v důchodu také nejsem. Soukromému podnikateli vážně nikdo nic nedá, takže přichází o miliony, pokud pracoval pro odběratele, který skončil v konkurzu, takže nejenže živí zaměstnance a méně schopné podnikatele, on ještě živí i stát a nutně se dříve či později dostane k otázce: k čemu mu je stát, který je neschopný zajistit podmínky k podnikání? Kdo je stát? Politici. Porevoluční politici. Neschopní bývalí komunisté. Takže chce změnu. Bývalí komunisté nyní v pestrobarevných kabátech se neosvědčili. Možná mezi dnešními komunisty jsou lidé, kteří by dokázali opětovně zabezpečit méně úspěšné spoluobčany, kteří žijí v takové hmotné nouzi, že se sem na internet do naší diskuze vůbec nedostanou. Osobně jim dávám šanci a já a pár dalších, kteří máme i na internet jim dáme hlasy i v dalších volbách. 

0/0
20.11.2008 18:53

papaveria

Re: volila jsem a budu i nadále volit komunisty

Položil jste si někdy otázku, jaké by to bylo bez sametové revoluce, neměli-li bychom za těch 19 let tytéž věci a možná dokonce i s menším státním dluhem? Papouškování nesmyslu, že státní je horší než soukromé je silně pod Vaši úroveň. Oba přece víme, že vždy záleží na schopnostech manažera. Pokud bych totiž použila Vaši logiku, nutně bych musela dojít k závěru, že politici jsou banda totálně neschopných, protože je živíme my z našich daní. Na druhou stranu zcela by to vystihovalo podstatu dnešní neutěšené situace. Celou porevoluční historií se jako červená niť táhne život jednoho človíčka, co nepobral socialistické plánování, místo toho v roli vůdce všechno zrušil a teďka se stydí přijít ve státní svátek mezi lidi, páč se bojí, že by mu mohli poděkovat.

0/0
20.11.2008 19:17

ted61

Re: volila jsem a budu i nadále volit komunisty

a co by ty statni podniky delaly. jen tak pro srandu treba moncicaky na sklad? kolik je vam let vzdyt vy vubec nepremyslite takze pak jste asi nemocna a mela by jste se lecit.

0/0
20.11.2008 13:52

papaveria

Re: volila jsem a budu i nadále volit komunisty

Co by vyráběly státní podniky? Doplňovaly by mezery ve zboží a službách na trhu, tak jako ostatní podniky. A kdo by hledal mezery trhu? Máme vysoké školy, zabývající se ekonomikou a spol. takže stejně jako máme fakultní nemocnice pro budoucí doktory, měli bychom mít státní podniky pro budoucí ekonomy, manažery a další vedoucí. Téma diplomové práce by právě bylo jeho vlastní pozorování nějakého nedostatku na trhu, návrh na doplnění a popis realizace s výsledky ve státním podniku. A vůbec, co mám pořád vymýšlet všechno já sama. Vám někdo zakázal myšlení nebo co? 

0/0
21.11.2008 19:14

ted61

Re: volila jsem a budu i nadále volit komunisty

Co je to za blbou vetu ne kazdy chce byt podnikatel a odirat chudaky.jestli jste si nevsimla tak je vice podnikatelu kteri zamestnavaji lidi.nebo co vz dostavte vse od statu.je mi fakt z lidi jako jste vy na zvraceni

0/0
20.11.2008 13:50

papaveria

Re: volila jsem a budu i nadále volit komunisty

Kdy jste naposledy mluvil např. s prodavačkou z obchodního řetězce?

0/0
20.11.2008 18:55

zberanek

Re: volila jsem a budu i nadále volit komunisty

Je škoda, že máte takové zvláštní mázory na svět a dění kolem Vás. Bohužel tomu nahrávají politici svým pohrdáním vůči voličům. Nahání tak hlasy komubistům, to není dobře. Je něco zkaženého v tomto státě. Pan Špalek to ve svém článku posal velmi dobře.

0/0
29.5.2009 16:09

Kakarel

V 89 roce

jsem doufal že to půjde tak, že za pár let začneme cítit změnu i my lidé obyčejní. S rozvratem ekonomiky a státu mě přešel humor a teď cítím jen obyčejnou lidskou chuť některým lidem v ČR ne v česku, urazit hlavu! Už nikomu neskáču na špeky, pro mě jsou zbytečné programy všech stran, teď budu volit -hádejte koho? Ano, máte pravdu,ty.    

0/0
15.11.2008 23:43

kraken

Re: V 89 roce

To je reseni... Udelat neco natruc...

Komunisti maji hroznou vyhodu - tim, ze byli izolovani, nemohli nic zkazit, nezprofanovali se. Ale zaroven (protoze porad meli znacny podil hlasu v parlamentu) muzou do spousty veci krafat. Takze "logicky" krok volit je neni vyhra. Oni maji porad svuj dil na soucasne situaci. Nemluve o tom, ze oni uz tu 40 let vladli a dokazali, co od nich cekat - jak po srance politicke, tak ekonomicke.

Pokud jste znechucen velkymi, volte male, jejichz program se vam nejvic libi. Mozna myslite, ze to bude vyhozeny hlas, ale nebude. I kdyz vase strana nedosahne nad 5% , porad je to signal silnym stranam, ze je neco spatne. Protoze je rozdil, kdyz si mezi sebe velke strany rozdeli 95% hlasu a zbytek pripadne na male a nebo na ne zbude treba 60% a spousta malych bude tesne pod 5%.

Jen pak musime doufat, ze male strany se nenechaji zkorumpovat, budou na vysi ustat i velkou politiku a udrzi si zdravy rozum.A ze nedoplatime na roztristenost parlamentu.

0/0
16.11.2008 23:40

papaveria

Re: V 89 roce

Tenhle názor je stejně zcestný jako ten nechodit k volbám vůbec a ukázat tak politikům, že nejsou potřeba.

0/0
17.11.2008 8:05

Majkyho_pupik

Re: V 89 roce

Pokud mate pocit, ze se za 19 let nic nezmenilo k lepsimu, tak mam obavu, ze problem bude spise ve Vas

0/0
17.11.2008 6:38

ak1975

nemám koho

Jakube , pod tohle se podepíšu...   dík [>-]R^

0/0
15.11.2008 21:28

patockajan

Blbost skoro u moci a volit není koho

Jsem trošku překvapený, že Jakub Špalek smýšlí stejně banálně, jako všichni příslušníci mé generace - "jsem pravičák, zklamaný z ODS, komunisti jsou svině, atd." Dokud si budeme myslet, že 20 let po převratu je největší nepřítel komunista, a ne naše blbost, tak pořád bojujeme minulou válku a prohráváme tu současnou. Už pár let raději poslouchám BBC, než naše média, abych se téhle podprahové indoktrinaci zastydlým postkomunismem co nejvíce vyhnul.

0/0
15.11.2008 20:51

fr-mottl

Re: Blbost skoro u moci a volit není koho

to BBC nepomaha, tam taky nekdo taha za dratky. Ja to resim tim, ze se divam napr. jenom na porady o zviratech, ale i ty jsou uz dnes tendencni, nektera zvirata jsou glorifikovana (napr. leopard) zatimco o hyenach se neslysi nic pekneho

0/0
15.11.2008 21:02

Cislo 2

Re: Blbost skoro u moci a volit není koho

Franto, červený nebo bílý ?

0/0
15.11.2008 21:05

Cislo 2

Re: Blbost skoro u moci a volit není koho

Omlouvám se za familiérnost a drzý vtip, dole vidím, že mi vykáte. Vykat se má starším lidem nebo nadřízeným. Internet se svou anonymitou řeším tykáním (jako 99% uživatelů), protože člověka nevidím a nelze si vše zapamatovat.

Hyena ani leporad si to ani neuvědomuje jakou mají u lidstva pověst. 

0/0
15.11.2008 21:16

fr-mottl

Re: Blbost skoro u moci a volit není koho

cerveny, nejradeji Trollinger-Lemberger

0/0
15.11.2008 21:21

Cislo 2

Re: Blbost skoro u moci a volit není koho

Dies ist ein guter Rotwein

0/0
15.11.2008 21:28

Cislo 2

Re: Blbost skoro u moci a volit není koho

A že tam mají v UK v parlamentu komunistů. ;-D

Nejhorší nepřítel je bída, nefungující ekonomika, když z normálních lidí se stanou svině, protože neví kudy kam. Komunisté své vize nezměnili a pokud by chtěli realizovat svůj program, jdeme zpět do nefungující ekonomiky. 

0/0
15.11.2008 21:04

patockajan

Re: Blbost skoro u moci a volit není koho

To je mi líto, že pan Richter je na tom tak bídně, že neví kudy kam.

0/0
15.11.2008 21:17

Cislo 2

Re: Blbost skoro u moci a volit není koho

Nevím, kdo je to pan Richter, ale pokud je to nějaký vyžírka a svině v dnešní době, tak to není z nouze, ale z jeho přirozené podstaty.

0/0
15.11.2008 21:20

patockajan

Re: Blbost skoro u moci a volit není koho

Jinak, upřímně řečeno, neznám detailně ekonomický program komunistů a, i kdybych ho znal, pravděpodobně by nikdy nebyl realizován. To nebyl ani ten z roku 1946. Pro tuto zemi jsou v této chvíli nejnebezpečnější cyniční hajzli, kteří každou dobrou věc promění v nástroj své kariéry a svého prospěchu, čímž tuto dobrou věc nadobro zdiskreditují. Je jich příliš mnoho ve všech stranách, které jsou u moci, nejvíce v těch dvou největších.

0/0
15.11.2008 21:31

Cislo 2

Re: Blbost skoro u moci a volit není koho

Ekonomický program komunistů z roku 1946 realizován byl. I když ne zcela. Základním cílem bylo vytvoření jednotné politické národní fornty, znárodnění ekonomiky a ponechání drobných živností (to bylo to, co nedodrželi). Dnes se jejich program neliší, pouze je zabalen do trochu dvousmyslných prohlášení. Souhlasím s tím, že cyničtí hajzlové jsou nebezpeční, ovšem založením nové strany nezmizí. Pokud bude mít úspěch, tak se přesunou tam. Pro mne je rozhodující systém, který dokáže částečně elimnovat jejich snahy, tedy systém opakujících se svobodných voleb. A nečekám na Godota.  

0/0
15.11.2008 21:39

fr-mottl

Re: Blbost skoro u moci a volit není koho

vykani je u me takove patologicke jednni, zpusobene mou tchyni, ktere i nadale odmitam rikat Verusko - proto by mela byt omluva na me strane. Zeptal jsem se na vek, neb jsem byl prekvapen tou jasnou formulaci. Nyni k tomu systemu - souhlasim s tim, ze politicka elita se natahne vzdy tam, kde citi funkce. Predpovidal jsem to uz tehdy, kdyz se v zapadni Evrope krystalizovali ti zeleni. Samozrejme, ze tam dnes sedi karieriste.Obavam se ovsem, ze jenom volbami to nepujde. Nedavno jsem videl v televizi nejakeho pravicoveho nemeckeho politika, jehoz predstava demokracie byla, ze lide mohou hodit kazde 4 roky do urny nejaky listek. V jeho vyjadreni byla citit ta sama arogance jakou jsem ji naposledy citil u voleb za Husaka v roce 1980/1981. Proto si myslim, ze se politicka elita jiz na tu 'demokracii' nastavila. Reseni vidim spise v tvorbe ekonomicky pusobicich malych skupin (bunek), ktere v souladu ze zakony zajisti svym clenum lepsi podminky nez prumer.

0/0
15.11.2008 21:55

kraken

Re: Blbost skoro u moci a volit není koho

Ta definice dole je moc hezka...

Myslim, ze ciste technicky je dneska demokracie prezitek. Demokracie vznikla ve starem recku, kde mestske staty. Nevim, kolik meli obcanu, ale tipuju tak desitky tisic. nebyly masmedia, takze kandidati museli mezi lidi, oslovovat je. Lidi se vic znali, pomoci septandy se vedelo o kazdem dost. Takze vcelku lidi vedeli koho a proc voli. Dneska je spousta politiku imaginarni obraz, medialni prezentace. Malokdo "sveho" poslance vubec videl osobne, natoz aby s nim hovoril a neco probiral.

0/0
16.11.2008 23:27

kraken

Re: Blbost skoro u moci a volit není koho

Part II: Take souhlasim s tim, ze polika by se mela vratit mezi lidi, ale ne presne tak,jak se prezentuje v reklamach jednotlivych stran. Take je otazka, jesli je to pridnesni slozitosti spolecnosti a poctech lidi vubec realne i kdyby se chtelo. A i kdyby se takovy system vymyslel (pevny ramec shora s nejakymi centralnimi zakony a pakvelka samostatnost onech zminovamnych bunek), neuvede se do zivota, protoze dneska je trend centralizovani - EU, mozna casem Spojene staty severoamericke, Asijska unie,Jihoamericka konfederace,  Africke spolecenstvi (i kdyz to asi ne, tam je prilis mnoho rozdilu a rozporu  v nejnizsich vrstvach)... mozna casem Svetovy stat... A nejake se nevidi (spise nechce videt), ze v dusledku je centralni vlada nepruzna a neoperativni a pomerne nutne (dle me) se sklony ktotalite (my vime, co je pro vas nejlepsi...

0/0
16.11.2008 23:33

diviznaT

Česká pravice

holt nemá program a je prodejná :-)

0/0
15.11.2008 18:27

KMJ

Re: Česká pravice

Prodejní jsou úplně všichni . A troufám si tvrdit , že levičáci ještě o poznání víc . A komouši ? Ve slušné společnosti se taková sprostá slova jako komunismus vůbec nevyslovují .

0/0
15.11.2008 19:24

marla

-

R^

0/0
15.11.2008 18:25

KMJ

No jo .

Dopadá to tak jak dopadá , protože jsme nebyli jako oni  , ale oni jsou takoví jako byli  , a vždy takoví budou .

0/0
15.11.2008 16:33

peon11

Pan Špalek

je vlastně taky komunista. Škoda.

0/0
15.11.2008 13:08

jeen

Re: Pan Špalek

Jsi poněkud pomatený, peone. Nasrštval tě, soudruhu? To je dobře, komunista by neměl mít v téhle zemi už nikdy klid.!

Pan Špalek to napsal dobře (byť smutně).R^

0/0
15.11.2008 16:18

Cislo 2

Re: Pan Špalek

Pan Špalek nepochopil, že v reálném světě jsou jen dvě alternativy. Svobodná společnost se všemi svými negativy (lumpové na Mars nezmizeli) nebo komunistický systém s vysokou mírou starostlivosti o každého občana, včetně jeho peněz a názorů.

0/0
15.11.2008 19:53

fr-mottl

Re: Pan Špalek

+1, takovou super definici jsem jeste neslysel, skutecne velmi vystizne. Mohl bych se zeptat na vas vek?

0/0
15.11.2008 20:59

Cislo 2

Re: Pan Špalek

Přece tady máme nějakou anonymitu, ale dá se to dovodit z jiných reakcí před tím. Dobrá, koncem 80. let jsem byl na konci puberty. ;-)  

0/0
15.11.2008 21:10

bukovski

Cítím to podobně

Jen si furt říkám lepší volit pravicovou korupci než levicovou. Je to schíza, ale zatím není nikdo na obzoru kdo by ukázal "slušnou - mravní" politiku. Ani nevím jestli v této konzistenci může nějaká strana zůstat slušnou :-P

0/0
15.11.2008 12:21

vver440

volím NS

R^[>-]

0/0
15.11.2008 11:45

papazian

Pan Špalec nemá dnes svůj den,

jinak by tak neblábolil. Je koho volit, např. právě ony komunisty. A pak je spousta dalších stran, jestli on sám má flustraci, tak to neznamená, že celý národ to také tak vidí. Ano, nemá cenu volid ODS, ale ještě neznamená, že není koho jiného volit. Komunisté jsou skoro u moci právě proto, že si to většina národa přeje..., ostatně 80% obyvatelstva nedává podporu pro zrušení komunistů. Pane Špalku, staňte se komunistou, aspoň bude legrace!

0/0
15.11.2008 10:29

madqwert- kovaný komunista

Re: Pan Špalec nemá dnes svůj den,

Pan Špalec má, na rozdíl od tebe, v hlavě pořádek. Zkus článek znovu přeslabikovat a pak popros někoho z posluchačů, aby ti to vysvětlil...

0/0
15.11.2008 10:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.