Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Báječná léta s Husákem: Proč stále tolik lidí teskní po starých časech

Komunistické časy nebyly zas tak špatné, myslí si stále mnozí Češi. Proč? Zapomínají na fronty, cenzuru, zadrátované hranice, kádrové posudky a všudypřítomnou tajnou policii?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cassul

Jednoduchý život

Za komunismu to bylo snadné - nikdo se nemusel o nic starat, stačilo aby držel hubu a krok, nevyčníval a měl zajištěnou existenci - stejně jako drtivá většina ostatních - přetrpěl pracovní dobu, v pátek nastartoval Š120 a odjel na chalupu, občas jezdil na rekreace ROH a na MDŽ se ožral. Byt dostal od podniku, v obchodech základní potraviny byly, s normálním platem na ně měl a nic lepšího stejně kromě Tuzexu nebylo - takže po ničem jiném stejně ani moc netoužil.

Pokud neměl člověk nějaké vyšší ambice, neměl potřebu studovat nebo cestovat (a protože se o tom nemluvilo, měl jí málokdo), mohl prožít za komunismu docela příjemný a klidný život. Asi jako rybyčky v akváriu - sice nejsou na svobodě, ale zase je nic nesežere a každý den jim nasypou krmení.

Problémy lidem nastaly, až když chtěli víc, drtivá většina lidí se s nějakou perzekucí a problémy s estébáky nikdy nesetkala, padesátá léta, kdy se lidé trestali jen za třídní původ už byly pryč, byli jsme na tom všichni stejně - mizerně

0/0
3.12.2008 8:56

cecilka82

Re: Jednoduchý život

Asi jako rybyčky v akváriu - sice nejsou na svobodě, ale zase je nic nesežere a každý den jim nasypou krmení.

NADHERNY PRIROVNANI... R^R^R^[>-]

0/0
3.12.2008 16:09

dislektik-idnes si na mě zasedla

jelikož jeČR levicově smíšlející tak je zdřejmé

že jim vyhovoval Husákův režim kde nikdo nic nemusel a všichni byly štastni.co mají lidé dnes musí se starat aby se uživyli,můžou za hranice,nikdo jim nekouká přes ruku,pivo je drahé,cigára jsou drahé,30 kč u doktora musí zaplatit,můžou podnikat,mají internet,počítače.jenže na to lidi prdí lidi jsou hloupí jim stačí levné pívo a práci kde se budou 40 let nudit či chlastat to chtějí.tento národ je hodně poznamenán minulím režimem který je nenaučil se starat sám o sebe!

0/0
2.12.2008 16:36

sun.alex

Re: jelikož jeČR levicově smíšlející tak je zdřejmé

tedy chlapče...možná válíš na playstationu nebo dobře jezdíš na snowboardu...určitě se vyznáš v Superstar nebo kdo vypadnul z Vyvolených;-DAle za tu češtinu by jsi se měl stydět!Jestli jseš ale Rom nebo případně nějaký imigrant,tak to zase není tak špatné...Za starého Husokova režimu by jsi měl tyto chyby: nadpis: chybí mezera mezi jeČR,smíšlející je od vyňatého slova mysliti-tuším,že to je tak asi třetí nebo čtvrtá třída obecné školy,poslední slovo má býti zřejmě zřejmé...

0/0
2.12.2008 20:21

sun.alex

Re: jelikož jeČR levicově smíšlející tak je zdřejmé

4.chyba chybí čárka mezi režim a kde,5.chyba Co-začátek věty,6.chyba chybí otazník nebo pomlčka za dnes,7.chyba uživili-nemusíš býti takovej tvrďák nebo tak natvrdlej...

Je mi jasné,že život tě krom cintání moc ještě nenaučil....;-D

0/0
2.12.2008 20:26

deputy

Re: jelikož jeČR levicově smíšlející tak je zdřejmé

tak se neposerte kvuli gramatice, jde prece o obsah...

a uz vidim sto komousu, jak se poserou kvuli sdeleni...

takze mlceti zlato...

ceskej narod je vetsinove tak tupej, ze si stejne nic lepsiho nezaslouzi

ps: pro rudy rejpaly - ja jsem spokojenej kulak, kterej si vydela dost na slusny zivobyti i v nedokonalym kapitalismu, tak se neposerte a nechte si svy argumety pro soudruhy...

0/0
2.12.2008 23:51

wanad

Všem se všechno líbit nemůže

Někomu před rokem 1989 vadily fronty, cenzuru, zadrátované hranice, kádrové posudky a všudypřítomná tajná policie. Všem se všechno líbit nemůže. Romům třeba vadí práce.

0/0
2.12.2008 16:02

činčo

Konečně se to po letech, vše vrátilo do normálu

;-D;-D;-D

0/0
2.12.2008 14:39

cecilka82

---

Me komunismus jen tak lehce liznul, ale i ja chci rict, co mi na nem vadi:   1) byl to rezim, ktery si na sebe NIKDY a NIKDE na svete nevydelal! Zadny stat na svete, kde je komunisticky rezim, se nedostal "ani na pul cesty", kam se dostaly demokraticky rizene staty.   2) byl to rezim, ktery potlacoval jednotlivce na ukor skupiny lidi.   3) proste nepochopim, ze nekomu nevadi omezeni pohybu lidi... 

A mimojine - co reknete na tenhle vycet?

 - konec 40. let - nastoupeni moci - 50. leta - politicke procesy - 60. leta - "uvolneni" - konec 60. let - osvobozeni v sedesatem osmem a normalizace

Skoro by se dalo rict, ze je skoda, ze u nas komunismus na konci 80. let padnul... protoze by logicky musela prijit ZASE reakce z vychodu nebo minimalne od vlady...

0/0
2.12.2008 14:06

cassul

Re: ---

Nesouhlasím - komunistická věrchuška se z historie poučila a výsledkem byla právě normalizace - poklidný režim, bez přílišné perzekuce, navenek spořádaný, už žádné monstrprocesy, žádné lágry. Všechny potíže se uklidily pod koberec, navenek jsme byli šťastní a poklidně jsme budovali socialismus, v obchodech základní věci byly, byt a auto se taky daly pořídit, k moři do Bulharska taky zajet, tak nač si stěžovat?. Pochopitelně to byla jenom maska, ale většina lidí v tom dokázala solidně vegetovat. Cenzura byla, ale nenápadná a když někdo vyčníval z řady, byl sice odklizen, ale nikoliv do lágru nebo na šibenici, jako v padesátých letech, ale někam do kotelny k lopatě. Jednoduše ho nikde jinde nezaměstnali a tím ho většinou nenápadně odklidili z očí.

0/0
3.12.2008 9:07

hell365

eeee

Já chci socialisticky pracovat a kapitalisticky žít! Třeba v bankách to tak dělají a vůbec si nestěžují.

0/0
2.12.2008 10:02

2mmmm_2

Každý režim má své klady a zápory,

každý buduje své image ne na svých úspěších ,ale vždy na neúspěších těch předchozích. Ten předchozí měl těch neúspěchů až dost...Hlavně v oblasti osobní svobody. Ale i nynější má co zlepšovat. Dříve se např. kritizovaly občasné fronty na banány, dnes stojím ve frontě na ucpané silnici do Prahy každý den. Prostě každá doba má svoje...

0/0
1.12.2008 21:50

aksura

Re: Každý režim má své klady a zápory,

Nevím, kde jste žil Vy. Já jsem žila v Praze a v letech 1973 a 1974 se mi narodil syn a dcera.  Máte pravdu, že na banány byly fronty. Občasné byly proto, že jenom málokdy byly banány nebo pomerančev prodejně. Když jsme je sehnali na Vánoce, tak jsme byli rádi. Pamatuji si, jak jsme v Michli měli známé prodavače a Ti nám nechávali  pod pultem mandle, kokos a lísková jádra, abychom měli z čeho péct vánoční cukroví. Když jsme  měli od každého dva pytlíky, tak jsme byli šťastní. To byly věci, které jste nemohl vlastním přičiněním změnit na rozdíl od toho, že Vy nyní můžete jet vlakem a nebudete stát frontu na silnici.

Ucpaná silnice do Prahy je proto, že je víc aut než bylo a v autě jede jeden nebo dva lidé.

0/0
1.12.2008 23:20

captain cook

Re: Každý režim má své klady a zápory,

dobre recenoR^

0/0
2.12.2008 3:53

captain cook

Re: Každý režim má své klady a zápory,

kdyz jsem jeste zil v ce-ese-ser, cekaci doba na auto byla 3 az 4 roky, pokud jeden nebyl komous z kategorie, ktera mela pristup k prednostnimu zasobovani nedostatkovym zbozim:-©...a kdyz se setrilo na auto u radovych obcanu, mnohe rodiny vecerely par let rohliky a mliko

0/0
2.12.2008 3:57

pavel64

Re: Každý režim má své klady a zápory,

No dobře, zboží v obchodě. A co tam máte dál?

0/0
2.12.2008 7:51

smotitak

Re: Každý režim má své klady a zápory,

Nic, jen prázdné regály.

0/0
2.12.2008 7:56

captain cook

Re: Každý režim má své klady a zápory,

souvislost????8-o?

0/0
2.12.2008 8:06

cassul

Re: Každý režim má své klady a zápory,

Pochopitelně - auto bylo luxusní zboží - výrazně víc než dnes, nicméně pokud si dobře pamatuju, s dobře mířenou obálkou se dal ten pořadník na žigulíka rapidně zkrátit. Nicméně hlavní zacpávání hub bylo v bydlení - nájemné  a energie v řádech stokorun - i když beru výrazně nižší platy, bylo výrazně relativně levnější než dnes, navíc byty často dávaly podniky a obecně se dal byt pořídit snadněji než dnes. To byl jeden z hlavních bodů, jak uklidnit davy.

0/0
3.12.2008 9:12

captain cook

Re: Každý režim má své klady a zápory,

byt byl na poradnik podle dulezitosti zadatele a velikosti rodiny. Kdyz jsem odjizdel z ce-ese-ser, obvykla cekaci doba na bytecek pro bezdetny par v Praze byla 11 let...pro ty bez strycka tlacenky nebo moznosti nabidnout nekomu nacpanou obalku a zkratit si tak frontu.

0/0
3.12.2008 18:26

mife93

Re: Každý režim má své klady a zápory,

To by mne zajímalo, co by si příznivci KSČM vybrali.  Návrat do socialismu, ale se vším všudy (žádný markety, dovolené na západě, cizí auta) nebo dneší dobu s problémy tak jak jsou . Ani jeden by to určitě nechtěl vrátit, jen dokážou kritizovat.

0/0
2.12.2008 13:38

_m-

Re: Každý režim má své klady a zápory,

A co tak dnešní dobu bez problémů? Asi vám uniká fakt, že problémy se mají kritizovat a pokud možno odstraňovat a ne konzervovat se slovy  - kdo není spokojen se současným stavem je bolševik a přeje si návrat starých pořádků.

Vaše slova: ".....Návrat do socialismu, ale se vším všudy (žádný markety, dovolené na západě, cizí auta) nebo dneší dobu s problémy tak jak jsou ...." mi silně připomínají komunistickou rétoiriku, akorát socialismus bych zaměnila za kapitalismus a do závorky bych vložila třeba nezaměstnanost, drahotu.....

0/0
3.12.2008 9:10

Jirka1938

Moje rodicove

snili o zivote v prvni republice, coz je pochopitelne. Vymanila je z Rakouska-Uherska, byli mladi a jejich porovnani bylo s nacizmem a komunizmem. Prvni republika byla hrozny gulas, 6 milionu Cechu, Nemcu o pul milionu vice nez Slovaku, pak jeste Madari, Rusini, Polaci, Zide, Cikani. Hospodarsky byla velmi nevyrovnana, obklopena jen neprateli. Myslim si, ze soucasny stat je nejlepsi za celou historii Cechu.

0/0
1.12.2008 20:31

Kakarel

Taffey, přeháníš

s těmi cenami. Každá doba měla své. Kabát nekupuješ každý den auto taky ne, vysokoškolák má pravdu, že o děti se člověk nebál, za 501kč jsem žil v bytě 3 plus1, Škodu 105 na půjčku, klídeček a nemusel jsem vartovat na zahradě, když mi dozrávaly broskve a meruňky. A to říkám jako perličku. Za nové doby mi ukradli ihned ,,pionýra,, který stál roky zamčen jen tím malým zámečkem u řidítek u paneláku. 3x mi vykradli osobák i přes alarm. Už to ani cajtům nehlásím. Zimní botičky pro vnuka za 800Kč a o ostatním oblečeníčku na zimu ani nemluvím. Kdo má malé děti, tak ví kolik všechno stojí. V KS4 jsem nebyl, takže co jsem si vydělal se ženou, tak z toho jsme žili i když mě taky hodně věcí sra//lo, to nemůžu říct, že ne. Luxumberg jsem taky poslouchal jako každý a mimochodem, vstupné na zábavu s živou hudbou stálo 5, 6, 7, korun a pivko 1,20Kč. Říkám, nám se žilo dobře a spokojeně za pár korun.   Prosím hlavně mladé, nenadávejte mi.

0/0
30.11.2008 23:56

Na_idnes_jsou_komunisti

Re: Taffey, přeháníš

Takže si určitě volil komunisty ;-O

0/0
1.12.2008 18:04

captain cook

Re: Taffey, přeháníš

nelze srovnavat 501Kcs pri tehdejsich platech a 800 za boty dnes. Moc tady nepej o starych zlatych casech "kdy se žilo dobře a spokojeně za pár korun." Treba inzenyrka strojarka ze 1300 Kcs po zaplaceni za byt moc penez na zivobyti nemela.

Ja jsem ta leta zazil na vlastni kuzi a dobre vim, ze za par korun se spokojene a bezstarostne normalnim lidem nezilo. Z vlastni zkusenosti si pamatuji jak jsem jedno jaro prilis rychle vyrostl driv, nez mama mela v rozpoctu dost penez aby mi mohla koupit nove boty. Musel jsem chodit par tydnu do skoly ve vypujcenych botach.

NIKDY bych ty casy nechtel zazit znova, ani bych to nepral vlastnim detem - a to nemluvim zdaleka jen o strance materialni jako ty, kteremu - jak se zda- se jedna jen o zvanec v teplicku za peci a nic jineho. Proto take v Cesku uz leta neziji a zadne iluze o zivote za komousu a totace jsem nikdy nemel ani jsem si je dodatecne z nostalgie nevytvoril......no take mozna, ze uz ti vekem tva pamet tak dobre neslouzi.....

0/0
2.12.2008 4:23

dan..

Re: Taffey, přeháníš

Když jsi žil tak spokojeně, k čemu pak ten poslech "cizí štvavé stanice," jak soudruzi rádi říkali.

0/0
2.12.2008 16:29

druhej malej Jarda

Co mi vadí víc

Konzumentský pohled na minulost, jak ho použila paní Šustrová coby argument proti nostalgii, je nesmírně omezený a pro mě argumentem není.

Já na komunistické časy s nostalgií nevzpomínám, a přece se se současnou situací nedokážu smířit. A pokud jde o komunisty, nevadí mi ta folklórní strana, vadí mně právě těch 40 -50% pro moc, kariéru, výhody a prachy všeho schopných. Ti teď ve společnosti udávají tón a podle toho to i vypadá.

0/0
30.11.2008 10:04

alan

Země se otáčí jak kolotoč:

Palacký by to to řekl asi takto:,,Byli jsme před komunismem a budeme i po něm.Byli jsme před demokracií a budeme samozřejně i po ní."A s tím ani milá Petruška i se všemi Petrovskými nic nenadělá.

0/0
28.11.2008 17:03

pepe999 from Salford

Lidem se styska po casech, kdy bez prace

dali souseda a za prachy od STB si zajeli k mori do Jugosky, ci Bulharska. Jo, to neni jak dnes, kdy na to musi makat, no jim na to duchod "nestaci"...:-©:-©:-©

0/0
28.11.2008 11:50

pepe999 from Salford

Re: Lidem se styska po casech, kdy bez prace

udali souseda..:-©

0/0
28.11.2008 11:50

kenitsok

neschvaluji

ani minulý režim, ani tento reřim. Oba mají své přednosti, zápory a pro každého jsou jiné priority. Proto nemůže dojít ke shodě. Když pominu, že chytráci byli za jsou za obou režimů, někdy i stejný, tak nemá cenu přeřvávat jeden druhého, ale snažit se udělat něco, co by tyto protichůdné názory vykrystalizovalo v konsensus pro blaho většiny.Asi je to ale při české povaze jen zbožné přání. Neumíme se s nepoctivci vypořádat, respektivně není ani vůle ze strany představitelů moci se s tímto vypořádat, perotože by se museli vzdát svých prebend  a požitků, kterých se dopouštějí.A z toho plyne i nespopkojenost většiny obyvatel vedoucích ke změně vlády , ale je to vždy z bláta do louže.

0/0
27.11.2008 17:15

YoungFreedom

Re: neschvaluji

R^

0/0
1.12.2008 10:16

katchule

video

skvělý video:    

http://zpravy.idnes.cz/diky-vam-jsem-ve-vate-vzkazuje-bohac-v-klipu-proti-firme-cez-p4u-/domaci.asp?c=A081126_220704_domaci_dp

0/0
27.11.2008 14:24

nabuchodonozor

Odstraňte nedostatky a odstraníte komunisty

[>-]Nebyl jsem v partaji /roč.1922/ a nejsem.Politicky jsem se neangažoval a nikdo mně nepronásledoval. Přesto si myslím,že v mnohém to bylo lepší.....

Nebyly herny na každém rohu a bezdomovci. Romská otázka a geta nebyly,respektive se řešily rozptýlením mezi obyvatelstvo,což prý bylo špatně.

Pracoval jsem jako výpravčí na nádraží a vím,jak tam bylo bezpečno.Poštáci vozili pytle s cennými zásilkami,nikdo to nehlídal a nic se neztratilo.Policie byla přítomna a sotva se někdo natáhl na lavici,už ho sebrali.Aby někdo kradl poklopy a dával je do sběrny-to by sotva prošlo policii a jistě by sebrali i člověka ve sběrně. A dnes??-Obec ze sběrny poklopy vykupuje..!

Drogy jistě byly,ale ne v takovém množství jako dnes. Zloději mají dnes výborný servis,-mnohé sběrny vykupují i v noci...Právě čtu v Respektu,že na území Litvínova operují čtyři romské rody,ale starosta i policie o ničem neví a asi ani n

0/0
27.11.2008 11:24

m. l.

Re: Odstraňte nedostatky a odstraníte komunisty

Člověče, vzpomínejte. Lidi nosili z fabrik tašky kradených věcí. Zelináři, uzenáři a podobní týpci okrádali své zaměstnavatele ve velkém a lidé jim museli platit na dřevo za to, že si vůbec směli koupit nějaké zboží (jinak by dostali jen mrkev, kyselé zelí a napůl chcíplé brambory). A ani ty brambory nebyly vždycky. Chápete tu šílenost? Museli jsme podvádět a podplácet abychom si mohli koupit jídlo! Museli jsme lhát aby nás nevyhodili z práce! Tomu říkáte absence nedostatků?

0/0
27.11.2008 15:52

Vlada_07

Re: Odstraňte nedostatky a odstraníte komunisty

A vy jste si asi barvitě vybavil přídělový systém čtyřicátých let ... Pokud jste za minulého režimu měl problém s koupením potravin, tak to se směju ještě teď. Nic takového si nepamatuju - po absolvování VŠ jsem bral 2900 čistého, pořídil jsem si auto, dům, hromadu knížek, cestoval jsem po Evropě a ani jsem k tomu nepotřeboval stranickou knížku. Nemusel jsem se bát nechat děti chodit samotné ze školy, feťáka bylo možno vidět tak leda v televizi.

 Čím to asi bylo ? Prací ... ale pán si myslí, že před rokem 1989 všichni jenom kradli. Kdybych chtěl být neslušný, tak bych řekl ... pán je asi trouba ..

0/0
28.11.2008 19:42

Taffey

Re: Odstraňte nedostatky a odstraníte komunisty

Milý pane vysokoškoláku, ve kterém roce jste těch 2900 čistého bral? V roce 1970 nebo těsně před revolucí? No to je dost velký rozdíl. Moje máma byla zdravotní sestra a v polovině šedesátých let brala 900 netto. Flaušový kabát stál 800, kozačky 500. Na televizory, jízdní kola, kvalitnější elektroniku se ve druhé polovině 70´ let, čekalo na pořadník. Stejně, jako na auta. Normální člověk bral kolem roku 1985 cca 3000 Kč čistého, škoda 120 stála 98 tisíc. Kilo šunky 100 Kč, cizí LP, pokud náhodou přišly, 200 Kč. Banány, mandarínky, pomeranče byly jen po prostání hodinové fronty. Když si chtěl člověk koupit pravou svíčkovou, musel si k tomu vzít stejné množství bůčku. Posléze tomu bylo opačně. Hi-Fi kotoučák Tesla přišel na 6 tisíc, středoformátový foťák PSix s příslušenstvím na 9 tisíc. Barevný televizor Tesla přišel těsně před revolucí na dobrých 13 tisíc. Furt při výdělku 3000 čistého. Rohlík 0,40 Kč. O tom, že se často nechodilo do práce ale do zaměstnání, netřeba mluvit. Stačí to ?

0/0
30.11.2008 14:46

mašek

Re: Odstraňte nedostatky a odstraníte komunisty

Já zírám. Vycestovat mohl jenom ten, co měl devizový příslib. Maso u řezníka se prodávalo známým vzadu a vpředu jen bůček. Rohlíky byly i pro agenty stb jako z gumy. Na stavbu domu se sháněl materiál velmi těžko, cement byl bilancován, cihly taky. Pro fitinky jsme jezdili na Slovensko. Kotel Viadrus na plyn byl na příděl a domek když se na něm stavebník sedřel, nepořídil pod 200000,- Kč. Kde by se stavebníkovi zdálo o dovolené. Tak se tý svini kolaborantský divím k čemu se hlásí.Má jenom pravdu, že bylo bezpečněji, romové byli na Slovensku, cikáni pracovali a na ulici i v parku byl za každým stromem fízl.

0/0
30.11.2008 16:10

captain cook

Re: Odstraňte nedostatky a odstraníte komunisty

a na vejsku, na obor podle sveho vyberu, se dostal jen ten, kdo to mel kadrove na beton. Kdo nemel, tomu zbyvala jen hnojarina nebo par oboru, ktere nebyly moc popularni ...nebo zacit delat vejsku az po par letech praxe "ve vyrobe" a studovat leta po vecerech

0/0
2.12.2008 4:04

Jirka1938

Re: Odstraňte nedostatky a odstraníte komunisty

Komunisticti potentati deleli zlocinna rozhodnuti a nebylo proti nim zadne odvolani.

0/0
1.12.2008 20:35

Mar__tanka

podle mě je to tím..

že lidi jsou prostě rádi ovcemi...

jim to vlastně vyhovuje, dostanou nažrat (za uměle ponižované ceny), pracovat musel nějak jaždý, a držet hubu a krok a nesmět za hranice?Možná to prostě většině lidí vyhovuje být anonymní neosobní kus z davu....ono pak totiž není potřeba tak přemýšlet

0/0
27.11.2008 10:17

krajta22

Re: podle mě je to tím..

Souhlasím a důkazem jsou krajské volby. Nebudu muset dát 30Kč u doktora ale zvýší se mi daně. Schizofrenie!!!

0/0
28.11.2008 20:23

YoungFreedom

Re: podle mě je to tím..

R^

0/0
1.12.2008 10:16

aksura

Re: podle mě je to tím..

R^

0/0
1.12.2008 12:17

Jirka1938

Re: podle mě je to tím..

Stadovy pud je vedecky dokazany jev, stado prezilo lepe, nez osamely jednotlivec.

0/0
1.12.2008 20:37

Anitakryspin

Spíše "už zas"

A čemu se divíte. Sice jsme všichni držkovali, nebo vtipkovali na účet mocipánů, nebo si dokonce zpívali"Pacipaci pacičky, zdražili nám šťávičky" ale takového očividného,  nehorázného  a sprostého  vydřidušství, jakého se dopouští monopolní ČEZ jsme byli ušetřeni.Někdo může namítat,že to byla neinformovanost, ale to nic nemění na faktu,že takovéto nenasytností se zalykající společnosti jsou líhní pro vzestup moci levicových a ultralevicových stran a pro vznik těch nejkrvavějších revolucí.

0/0
26.11.2008 16:36

m. l.

Re: Spíše "už zas"

Vyměníte monopolní ČEZ za monopolní VŠECHNO?

Mimochodem: ČEZ není monopolní, v české energetické soustavě teče elektřina i od jiných dodavatelů. A čistě číselně, od roku 1989 narostly mzdy o 600 %, cena elektřiny o 430 %. Řiká vám to něco?

0/0
27.11.2008 16:00

jkzrt

podnikání

Není podnikání jako podnikání.Kdo něco vyrábí nebo pracuje ve službách,tak to nemá jednoduché.Podnikat  jako prodejce,to není podnikání,ale zlodějna! A tímto způsobem se živí mnoho lidí!Jistota zaměstnání nebylo k zahození!

0/0
24.11.2008 16:57

Heralik2

Re: podnikání

Blééééé tfuj....

0/0
25.11.2008 9:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.