- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že by mě někdo ohrozil ve starším voze kvůli nějakému horšímu technickému stavu vozidla nebo kvůli letním gumám. Největší ohrožení na silnici jsou ti hoši a dámy s těmi vozy nejmodernějšími kteří nabudou dojmu že ten moderní vůz nahradí ten jejich deficit řidičský schopností a že oni si to můžou kalit bez ohledu na předpisy jak chtějí. Viz včera ta "dáma" v Audi co vyjela do protisměru a zabila sebe a nevinné dítě ve Škodovce, ta měla určitě už dávno přezuto, ABS a všechny další poslední vymoženosti.
Rozumnější než tyhle absurdní buzerace slušných řidičů by bylo vyřadit ze silničního provozu ty všechny lemply, co jim rychlost 200 km na dálnici připadá jako bezpečná, jet někomu 2 metry za prdelí jim připadá jako bezpečná vzdálenost a nedokážou odhadnout ani tu přiměřenou a bezpečnou rychlost v zatáčce.
Je úplně jedno, jestli jezdí blb ve starém autě nebo v novém. Pokud vyjede na sníh, břečku atd. na letních gumách, je to blb.
Co se týká arogantních pitomců v silných autech, to je naprosto jiná kapitola a o těch řeč není. KLdině bych sohlasil, aby se za takové agresivní chování na silnici odebíral řidičák. Pár jejich obětí jsem už ze zdemolovaných vraků vytahoval. Ale stejně tak jsem vytahoval z aut "odborníky přes pneumatiky", kteří byli přesvědčení, že jim letní gumy stačí, když pojedou opatrně. Chytnout na sněhu smyk při rychlosti 30 km/h pak není problém a když jde auto dvakrát panna - orel, tak to už sranda není. A v neposlední řadě nemíním čekat na to, až zastavím někde v koloně a zezadu to další takový profík gumař na letních neubrzdí a nahlídne mi do kufru.
I proto jsem spíše pro německý model - zimní gumy povinné, pokud to vyžadují podmínky na silnici (sníh apod.). Pokud vyjedeš dvakrát za zimu a za sucha, jeď si klidně na letních. Stačí takhle, abys to konečně pochopil?
Na tom sněhu, náledí, břečce bych tu povinnost zimních pneu bral, pokud je sucho a nad nulou tak to vidím jako zcela absurdní.
No konečně se někam dostáváme. Já jsem tu nikdy netvrdil, že jsem zastáncem zimních pneu za sucha a tepla. Ale zpět k té D1 - tam budou ty zimní povinné při teplotě pod 5 °C. A je celkem logické proč. Při této teplotě přestává účinkovat posypová sůl a pokud začne padat na suchou vozovku sníh, tak jsou všichni na letních gumách okamžitě potenciálním zdrojem ohrožení.
Přemýšlel jsem, proč se to u nás řešilo značkou. A došel jsem k tomu, že to bylo jednodušší, protože to šlo (aspoň myslím) cestou ministerské vyhlášky. Pokud by se mělo přejít např. na mnou zmiňovaný německý model, musel by se novelizovat zákon a v současné politické situaci to nepovažuji za průchodné. Ale snad se dočkáme. Ale i tohle je lepší než nic. Prostě si lidé, kteří budou v zimě jezdit oblastmi s těmito značkami a kteří jezdí pravidelně, koupí zimní pneu. A co tak sleduju, tak u nás na jihu Moravy stejně na zimní už přezouvá většina lidí i bez značek.
Jen pro pořádek: posypová sůl přestává fungovat při teplotách rozhodně nižších než 5 °C. Nemyslel's spíš -5 °C?
Kristepane, omlouvám se za chybu. Samozřejmě mělo být MÍNUS 5 stupňů. Tak to má být i na dodatkové tabulce pod značkou.
nějak jsem nepochopil, proč by se při +5 stupních mělo solit ...
Někdy lepší profík na letních než blbec na zimních. Zimní pneu nejsou spásou. Zimní používám pravidelně již od roku 1998 (předtím jen na předku) a ani zimní nejsou řešením. Když je led a sníh, tak se prostě musí jet opatrně nebo nejet vůbec. Za časů mých rodičů se jezdilo s pneu s hřeby a byl klid. Předchozí auto jezdilo v pohodě na pneu Nokian, současné těžší s dieselem a ESP má problémy i na pneu Continetal. Tak snad vyřeší výměna za Nokian.