Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bém a Klaus mají málo možností a žádnou dobrou, soudí politolog

Dokončení debaklu ODS v druhém kole senátních voleb dostalo předsedu Mirka Toplánka tam, kde ho chtěli mít jeho odpůrce Pavel Bém a prezident Václav Klaus, soudí politolog Josef Mlejnek. V analýze pro iDNES.cz ale píše, že dva posledně jmenovaní moc možností nemají a žádná není dobrá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

qualcom

za dobrotu na žebrotu

Kdyby jsi neprosadil Šaška na Hrad, tak jsi měl klid. To pako už by bylo bez vlivu a Bém by bez šíši byl nicka

0/0
27.10.2008 14:32

plantaznik1

mlejnek

ma pravdu, docela dobre to vystihl

0/0
27.10.2008 13:04

krllo

Topolánek je vedle Bendla génius a hlava otevřená.

Bendl by měl zůstat u zpívání.Má docela dobrý hlas,druhou manželku má bohatou, je tak zajištěný, tak proč se pořád hrabe do politiky. Ta je pro chudé.[>-]

0/0
27.10.2008 10:13

dubanová

prohrané volby

Proč si myslíte, že jste prohráli, jako strana volby - jen pro ty demagogické názory..Pokud nezačnete uvažovat a mluvit rozumně, tak to můžete jako ODS "zabalit", ale myslím si, že je Vám to jasné..

0/0
27.10.2008 8:03

dubanová

volby

Syn českého prezidenta Václav Klaus mladší se domnívá, že za neúspěch občanských demokratů v krajských a senátních volbách může posun ve směrování hlavní vládní strany za vedení Mirka Topolánka. Souhlas s klimatickým balíčkem Evropské unie či Lisabonskou smlouvou podle něj pravicové voliče odrazuje. Řekl to v rozhovoru pro Právo.

27. 10. 2008 04:48 - PRAHA Váš otec prezident přirovnal ODS k týmu, který prohrál několik zápasů za sebou, a jen naznačil, že by tým měl změnit vedení. Měl by podle vás premiér Topolánek odstoupit?Tak to teď opravdu nevím, ale obecně si myslím, že Topolánek velmi výrazně posunul ODS do jakési pozice, kdy se obhajuje pravda a láska.

Tím demagogickým přístupem ODS úplně zastřelíte, přátelé..

0/0
27.10.2008 8:01

Divoký

Varianta pro ODSProhra ve volbách spadá na vrub hejtmanů,kte

Autor opomněl pro ODS tu nejlepší variantu :M.Topolánka ponechat v obou funkcích,aby do řádných voleb mohl uplatnit některá dobrá rozhodnutí,zrušit zbytečné poplatky v lékárnách a preo děti(třeba do l5ti let,které regulaci nepotřebují) a před volbami zklidnit situaci v ODS a před řádnými volbami svěřit přípravu na volby kvalitním firmám,Od dob Havlíka je to trvalý problém ODS.Teprve pro další volební období podle situace  nabídnout i jinou tvář.V opačném případě horší než hrůza.O něco horší,ale stále ještě pro ODS přijatelná by byla rezignace na předsedu strany.Záměry M.Topoilánka jsou asi v tomto duchu,proto si myslím,že je na svém místě.Propad ve volbách jde zásadně na vrub hejtmanů,kteří do poslední chvíle neměli zmapovanou situaci mezi občany,zejména co se týče poplatků.Zásahy cewntra odmítali.

0/0
26.10.2008 23:48

baron2

Re: Varianta pro ODSProhra ve volbách spadá na vrub hejtmanů

Naprostý souhlas. Hlavně by si měl udržet místo premiéra a aspoň něco ještě dotáhnout do konce. V ODSce ať si pánové dělají, co umí. Jako případný alternativní šéf ODS by se líbil Sobotka, ten se zdá, že uprostřed hysterizujících hejtmanů a primátorů udržel chladnou hlavu, a to mu jde po krku Rath s Pithartem.

0/0
27.10.2008 0:02

tolan

Souhlasím s autorem článku v hodnocení Klause

Dokonce bych vyjímečně souhlasil i s Rathem, že Klaus je vrtošivý stařík, který přispěl k porážce ODS díky své nenávisti k Topolánkovi. Úlisný Bém je bezpříkladný křivák a tak ODS se rozloží  vnitřním soubojem o koryta.

0/0
26.10.2008 21:05

baron2

Re: Souhlasím s autorem článku v hodnocení Klause

Pokud má Topolánek složit svůj mandát, tak za jediné podmínky - že ho složí celé grémium, všichni ti vykutálení místopředsedové... Copak oni ve volbách neprohráli, někteří dokonce osobně??!?

A koho teď chtějí přesvědčovat, že by oni by zvítězili v celostátních volbách? Topol už to opakovaně dokázal. Pokud bychom se drželi toho fotbalového příměru, je to jako vyhodit z mužstva Baroše nebo Čecha po dvou prohraných zápasech.

0/0
26.10.2008 23:53

akro

Re: Souhlasím s autorem článku v hodnocení Klause

Klasu není vtošivý stařík, ale jeden z mála slušných politiků, kteří ještě této zemi zbyli. V ČSSD k jejich spočítání nepotebujete ani všechny prsty jedné ruky, v ODS rovněž tak a v ostatních stranách je to ještě horší. Paradoxní je, že Topolánek byl původně mezi ně počítán, ale po nástupu Paroubka se rychle přizpúsobil jeho metodám a dnes není o nic lepší. Takže samozřejmě, ODS musí projít sebereflexí podstatně šrší, než jen na postu předsedy. I celé přesednictvo je málo. V řadě krajů prohrála volby nejen kvůli oranžovým lžím, ale zejména kvůli nulové kvalitě kandidátů.

A musí jednat velmi rychle, jinak nám hrozí vláda jedné strany po parlamentních volbách 2010. A z toho by se naše země vzpamatovávala dost dlouho, protože sliby sociálních demokratů jsou zpravidla velmi lákavé, ale praktická  politika vždy devastující.

0/0
27.10.2008 4:45

slim5

Re: Souhlasím s autorem článku v hodnocení Klause

Klaus je vrchní tunelář. "Potřebujeme více takových KOžených - neznám špinavé peníze\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ů  a to proto, že mu nějaká ta miliarda zůstala jako špína za nechty![>-]

0/0
27.10.2008 21:00

Ptolemaios

svalovat všechno na Klause je ubohost

v podstatě si za všechno může Topolánek sám. On dosadil Jůlinka na ministerstvo zdravotnictví, a podcenil reakci lidí na (byť zdánlivě malé!)poplatky,

on nechal Moravu dělat blbosti a nedokázal se dohodnout s Tlustým, který se pak pohyboval v ODS jako nikým a ničím neřízená střela.Takže ne Klaus aale Topol je si sám vinen, a ČSSD by mu měla ze srdce poděkovat za dokonalou spolupráci při totálním propadu ODS ve volbách

0/0
26.10.2008 21:01

billl

Re: svalovat všechno na Klause je ubohost

No, jasně že nese odpovědnost. Nikdo taky nesvaluje všechnu vinu na Klause. Ale Klausova proklamovaná jednota s Bémem a Bendlem bez Topolánka je myslím jasným důkazem toho, co Klaus již dlouhou dobu sleduje. Jestli se ale domníváš, že je lepší taktika pana prezidenta z dob jeho premiérství, tedy pravicové řeči a levicová realita, tak se asi neshodneme. Populismus nikomu, obzvláště našemu rovnostářskému národu, nepomůže. [>-]Rv

0/0
26.10.2008 21:11

billl

Klaus na hrad :(

Na mnoho příspěvků nemá cenu reagovat. Jen doplním, že jednou z největších Topolánkových chyb bylo protlačení Klause na Hrad. Věřím, že i těm 70 procentům svých obdivovazelů ukázal pan prezident, co znamená čest v jeho podání. Když si vzpomenu na Mirkova slova "naučil mě vítězit..." ;-D

No, ale nedělám si iluze, v české kotlině plné udavačů a bezpáteřníků to hlavě státu možná ještě pomůže.

0/0
26.10.2008 20:27

notabene

pane Mlejnku, jste vedle jak ta jedle,

myslím si, že hlavním důvodem krachu  ODS  ve volbách byla její velmi pravicově orientovaná politika  vládní garnituty - tj. skupiny chlapců  v čele s vsetínským ogarem, chlapců s ostrými lokty, silným žaludkem a širokým svědomím, obklopená skupinou  pomocníků k vytunelování toho, co ješčtě nestihla Klausova vláda...

0/0
26.10.2008 20:04

Wolfowitz

Re: pane Mlejnku, jste vedle jak ta jedle,

Berete na to něco? Ve Vašem zájmu doufám, že ano... :-/

0/0
26.10.2008 20:20

phi

souhlas

hezky napsano, v zasade to odpovida mym pocitum. Topolanek je sice buran, ale neni to skutecnej grazl jako Bem ci Paroubek.

no, v podstate se na tehle situaci da najit i to dobre, treba tenhle prusvih smete i Bema. je vzdycky jednodussi sedet vzadu a kritizovat nez neco delat.

0/0
26.10.2008 19:48

billl

přesně tak

Článek je přesný a trefný. S Klausem už jsme jednou doleva jeli. Topolánek, či vláda jím složená, má jistě řadu chyb. Myslím ale, že i přes slabší schopnost argumentace některých členů a dalších mínusy, jako je např.nutná podpora přeběhlíků, je tato vláda jednou z nejlepších, co jsme kdy měli. Škoda. ODS jsem poprvé volil v minulých parlamentních volbách. Jestli jí teď převezme Bém a spol., končím s nimi nadobro. Hosté na hradních večírcích nemají daleko k hostům Paroubkovým, na to nemám žaludek. Co z možné velké koalice vyplývá je, myslím, jasné.Rv

0/0
26.10.2008 19:41

kenitsok

Spojení

himalájského Mirka Dušína s otcem modrého srabu je ideální k potopení této modré soldatesky. Hurá!!!

0/0
26.10.2008 18:46

Agent-přisluhovač

Možnosti

Jedinou možností pro ODS je nyní minimálně výměna předsedy za někoho schopnějšího.

Zda by měl Topolánek pustit i předsedu vlády je jiná otázka - netuším.

0/0
26.10.2008 18:36

mazlikuzlik

Mlejhek asi budu Topolův fanda...

Jestli si tenhle pan politolog myslí, že za prohrou ODS stojí Bém a Klaus, tak je na velikém ale velikém omylu.

Dnešní prohra byla založena v r.2006 rezignací na drtivou část programu ODS a snahou slepit jakous takous vládu, držící na hlasech "konstruktivních" přeběhlíků namísto vypsání nových voleb...

0/0
26.10.2008 18:33

mazlikuzlik

Re: Mlejhek asi budu Topolův fanda...

Mlejnek

0/0
26.10.2008 18:34

Englishman

Re: Mlejhek asi budu Topolův fanda...

Přeti si Ústavu a pak napiš, jak by se asi tak ty volby daly vypsat. Česká Ústava je paskvil. (Y)

0/0
26.10.2008 19:02

mazlikuzlik

Re: Mlejhek asi budu Topolův fanda...

Ta otázka se tehdy široce diskutovala. Snadné to není, ale pokud se strany domluví, lze to obejít...a ani ČSSD proti novým volbám nebyla.

Stačilo by, aby PS nebyla usnášení schopná

0/0
26.10.2008 19:18

Wolfowitz

Re: Mlejhek asi budu Topolův fanda...

Když on ten Topolánek si chtěl taky zavládnout... :-/

0/0
26.10.2008 20:24

billl

Re: Mlejhek asi budu Topolův fanda...

Ale mají tam taky svůj nemalý díl, neříkej, že ho nevidíš. No a vypsat nové volby? Hazard. Obrovské obstrukce a  výsledek stejný.Rv

0/0
26.10.2008 21:03

baron2

Re: Mlejhek asi budu Topolův fanda...

no, a tohle přesně bylo přání pana Profesora. Nevím, kde berete - stejně jako Klaus - to přesvědčení, že by ty volby vyhrála ODS nebo že by dopadly jinak, než znovu patem. V téhle zemi je spíš zázrak, když pravicová koalice dosáhne aspoň na ten pat!

0/0
27.10.2008 0:07

mistodrzici

Pokud

V.K. opravdu myslí tu samostřednou konstrukci o referendu o Top. vážně,začíná zřejmě senilnět. Ano, referendum to bylo, ale o 30 Kč + radaru. Bohužel se těch 20% naivků své třicetikoruny hned tak nedočká,zato místo radaru brzy uvítáme delegaci bolševick. generálů v  čele spřátelené soldatesky. Na základě poučení z krizového vývoje- vzhůru do normalizace. Ať žíje ČSSR !

0/0
26.10.2008 18:26

mazlikuzlik

Re: Pokud

Tak v tomhle 30Kč snění žijte dál... Volič opravdu není takový blbec, jak si někteří myslí.

0/0
26.10.2008 18:34

Englishman

Re: Pokud

Nikoli, je ještě blbější. Sázka na blbost voliče se v politice téměř vždy vyplatí. Lze to snadno doložit stovkami příkladů.

0/0
26.10.2008 19:04

Agent-přisluhovač

Re: Pokud

Pokud vím tak ta delegace generálů ze "spřátelené země" tu už byla vybírat pro ten radar místo.

A generálové z druhé "spřátelené země" už projevili zájem o trvalý kontrolní pobyt u radaru.

Takže mi vuchází, že s radarem tu budeme mít delegace hned dvě a bez radaru žádnou.

0/0
26.10.2008 18:40

agoj1

Ods je třeba rozpustit

Je to strana bez tradic, velmi zprofanovaná, tzv výtah k moci a nepotřebná. Podnikatelé se můžou sdružovat v hospodářských komorách atp.X[>-]!

0/0
26.10.2008 18:20

Agent-přisluhovač

Re: Ods je třeba rozpustit

Zprofanovaná, nepotřebná, výtah k moci - to přece platí o všech parlamentních stranách v ČR - je tedy třeba je rozpustit všechny.

0/0
26.10.2008 18:42

Rafaelou

zlaté prciny...

Někdy mi zůstává rozum stát nad tím co se děje v naší zemi.Paroubek šílí radostí že vyhrál.Ano získal většinu a podařilo se mu vyhrát volby do krajů a do třetiny senátu.Ta jeho většina je ale jen zlomek obyvatel kteří mohli jít k volbám.Nemyslím,že to vyjadřuje mínění a přání obyvatel.Každý strujcem svého štěstí dalo by se říct.Někteří naletěli slibům,jiní na truc volili co volili a pak se objevila rudá klika která se spikla a porazila tu hrstku rozumných co si nenechali upřít právo a rozhodovali o sobě a svých věcech.ti ostatní co dali přednost chatám a zábavě budou nejvíc nadávat.Hodili svou šanci do žita a i k vůli nim budeme muset poslouchat samolibé Jyrkovo tlachání  stejně jako hulvátské řeči jednoho doktora.Komentáře a spelukace rádoby odborníků na věci veřejné nám budou jitřit nervy a čas podzimní bude smutný.Máme co jsme chtěli.Zlaté prciny jak pravila hrdinka jednoho filmu.

0/0
26.10.2008 17:28

jajaja00

Re: zlaté prciny...

jeho bolševiky volilo necelých 14% voličů..... V tom jsou jistě i zčásti hlasy protestní a zejména hlasy KOUPENÉ. Samozřejmě nemyslím přímo penězi.

0/0
26.10.2008 17:40

hadesxx

Re: zlaté prciny...

Furt nechápu, co tímto argumentem míníte sdělit. Pro mne je nízká volební účast jednoznačným indikátorem toho, že polistopadová politika všech stran lidi zklamala natolik, že nechodí volit. Stoprocentní účast za komoušů vypovídala o nátlaku, třicetiprocentní účast dnes vypovídá o zklamání a rezignaci.

0/0
26.10.2008 18:16

qoknu

To je divné,

že Íčko se už delší dobu nikde neobjevuje. Že by uklízel?

0/0
26.10.2008 16:35

agnostik1

Re: To je divné,

;-D!

0/0
26.10.2008 17:17

Hufo

Re: To je divné,

hledá mrázkův archív, bez něho nemůže moc pindat. mrázek podle lidí kolem něho měl na langra hromadu zajímavých materiálů, když ještě působil v olomouci

0/0
27.10.2008 16:17

flyone

Vida jak pisálkovské štěkny obrací

Ještě nedávno byl pro Mlejnka nepřítel č. 1 Topolánek a nyní, když je naděje, že padne, snaživý Mlejnek už mydlí schody Bémovi. A pokud by po Bémovi přišel Bendl, mydlil by je Bendlovi. Dlužno dodat, že takových pisálků je tady naprostá většina a oni nesou největší díl viny za současnou socialistickou republiku barvy oranžové. Běžný volič se totiž neřídí realitou, ale tím, co mu naservírují pisálkové. A velmi často jenom tím, co mu naservírují v titulku, i když obsah článku je opačný...

0/0
26.10.2008 16:16

Ig-n-or

Re: Vida jak pisálkovské štěkny obrací

R^R^  je to bohužel tak, nic jiného než to co nám naservírují média neznáme a skoro by se dalo říct že absolutní většina lidí se ke stoprocentně věrohodným informacím ani nemá šanci dostat. Byl jsem účastníkem několika "investigativních" reportáží, a pokud byl pan novinář opravdu ale opravdu solidní, tak se pravdivost reportáže blížila mým odhadem někde k 70-80%. Zbytek vlastní názor, trochu okořenit a udělat zajímavější a investigativnější. Některé informace se dokonce nejen vypustí aby to nějak vypadalo... některé se úplně převrátí aby to mělo šmrnc. Jak říkám, bohužel, objektivní novinařina se dělala naposled za první republiky  ;-(

0/0
26.10.2008 18:48

billl

Re: Vida jak pisálkovské štěkny obrací

No média ve značné míře sice seriózní skutečně nejsou, s tím mám vlastní zkušenosti, ale svalovat na komentátory vinu za situaci je, přinejmenším, nesvědčící o moudrosti. Navíc si dovoluji tvrdit, jak už jsem tu dnes psal, že článek je napsán trefně. Bém ODS ani ČR nepomůže. Jeho vliv zvýší ideovou prázdnotu politiky a upevní politickoobchodní neprůstřelné vztahy. Záměrně jsem vynechal slovo "mafiánské".Rv

0/0
26.10.2008 19:50

Tony I.

Nepoučitelní

Asi bude mnoho pravdy na tom (a nevím, proč to J. Paroubek odvolával), že jedině stupidní občan může volit ODS.

0/0
26.10.2008 15:00

akro

Re: Nepoučitelní

Řekl bych že pravý opak je pravdou. Proletáři všech krajů se spojili a naletěli na populistické sliby o třicetikoruně u lékaře. Myslím, že na tohle mohli naletět opravdu jen hlupáci a volby ukázaly, kolik jich v národě máme. Neschopnost Topolánka vést kultivovaným způsobem ODS i vládu  je z tohoto pohledu poze podpůrným efektem a jeho neschopnost čelit hulvátské volební kampani oranžových měla vliv podstatně větší. Kampaň ČSSD byla sice jak ze stoky, ale na to její voliči slyší. Topolánek už podruhé na tnto útok Paroubka odpověděl stejně, jenže jaksi přitom zapomněl, že pravicoví voliči na hnus moc nezabírají.

Teď se sice můžeme tešit, jak se ČSSD zapotí, až se ze svých slibů bude musel krajsky i celostátně nějak vylhat. Vsadil bych se, že svým "nestupidním" ovečkám to vysvětlí lavinou dalších nesplnitelných a nesmyslných slibů před příštími volbami. A oni ji za to budou bezmezně milovat.

0/0
26.10.2008 15:10

Modrý král

Re: Nepoučitelní

Typický příspěvek příznivce ODS s polofašistickými názory a praktikami ..... je jistě velmi povznášející nazývat drtivou většinu národa, která má ODS plné zuby "hlupáky". Chti tě ubezepčit, že je to právě naopak a v tuto chvíli jsi hlupákem právě ty a tvůj arogantní a hulvátský pan Topolánek.

0/0
26.10.2008 15:18

akro

Re: Nepoučitelní

Hmmm, většina národa k volbám nepřišla. Takže těžko můžeš znát její názor.

0/0
26.10.2008 15:27

hadesxx

Re: Nepoučitelní

No tak znát ho nemohu, ale mohu ho s velkou pravděpodobností tušit. Přibližně něco jako: trhněte si nohou všichni, šašky vám dělat nebudeme.

0/0
26.10.2008 17:18

kenitsok

Re: Nepoučitelní

Ty jsi úpně blbej  ubožák, jestli si myslíš , že lidé smetli mopdré ptáky kvůli 30 kč. To si může myslet opravdu jenom blbec nebo ortodoxní modrej srab.Oni to lidé vyjádří ještě  určitě v parlamentních volbách. Takový !reformy" tím, že všechno zdražím umí i úplnej debil.!

0/0
26.10.2008 18:52

Pája Hav

Re: Nepoučitelní

 Čtyři nerozhodnutí voliči z pěti, byli zaručeně v době volby při smyslech. Jelikož ve Středočeském kraji dát volební hlas populismu a kampani založené na neobjektivních informacích  p.Rátha je do "Nebe volající".;-)

0/0
26.10.2008 15:25

VaRo

Re: Nepoučitelní

Má to cenu neustále opakovat? Tak už se smiřte s tím, že volby vyhrála konkurence a to díky ODS. Čili lépe řečeno, nevyhrála ČSSD, ale prohrála ODS. Jak už jsem tu psal, žijeme v demokracii, volby byly regulérní. Tečka. Zopakuji - Když chcete furt vyhrávat, založte si dechovku.

0/0
26.10.2008 15:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.