Diskuze

Jak a proč dnes ve školách učit dějiny

Ankety sice naznačují katastrofální znalosti nastupujících generací o nedávné minulosti, nicméně situace s dějepisem v českých školách je zatím pouze vážná, nikoliv však zoufalá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V

vi3ol

30. 10. 2008 8:20
k čemu nám takové vzdělání vlastně je, když chceme jít na pr

Kvůli přijímacím pohovorům

0 0
možnosti
RC

Rickr

29. 10. 2008 15:06
Moderní dějiny

Naše profesorka naopak schválně dobrala dějepis k ukončení 2.světové války a dále nás již odkázala na samostudium s odůvodněním, že dále to již nejsou dějiny ale politika. Dodnes jsem jí za to vděčný.

A ostatně v dobách mého studia byl předmět Občanská nauka, tam se část moderních dějin probírala - a na fanatickou profesorku, příznivkyni tehdy populárního Občanského fóra, vzpomínám spíše s nechutí...;-€

0 0
možnosti
M

mstuch

28. 10. 2008 16:08
Hlavně by se měly dějiny

učit popravdě a nikoli podle toho,jak která politická strana dovolí.

0 0
možnosti
ID

qualcom

29. 10. 2008 20:54
Re: Hlavně by se měly dějiny

to je pěkný blábol, historii píší vítězové, např. 28.říjen u nás se učí jako vítězství odboje nad Rakouskem-Uherskem, přitom ještě v roce 1917 Francouzi a Britové nechtěli o rozpadu říše ani slyšet, aby byl zachován  princip rovnováhy, pro Čechy to bylo vítězství, ale co pro 4mil. Němců co tady žili po věky věků atd.

0 0
možnosti
JK

babacek

28. 10. 2008 14:49
SÍLA NÁRODA JE V JEHO DUCHOVNÍ MINULOSTI

„Marx a Engels postavili na místo Boha hmotu a oddali se slepé náhodě. Engels docela důsledně vidí v slepém zlu ženoucí sílu světa, historie je hnána slepými vášněmi lakoty a panovačnosti. V slepém nicotném světě není místa, není času pro radost a lásku.“

„Etika není pro psací stůl, náboženství není pro kostel, všechno jednání podléhá etickým normám. Jednání a myšlení všech, a to stejně. Demokracie není jen politická soustava, ale také a především mravní.“

T.G.M.

0 0
možnosti
JM

J i ř í

28. 10. 2008 14:25
Obraz dnešní doby

Jeden chytrý citát zní: "Kdo nezná historii, tomu je souzeno ji znovu prožít". A když vidím, jak se lidé chovají, jak dopouštějí, aby komunisté spoluvládli (zatím jen na krajských úrovních), tak mám obavu, že se ten citát naplní.

0 0
možnosti
WD

wildge

28. 10. 2008 13:23
Vyuka dejin

Bylo by zajimave zkusit ucit dejiny pozpatku. Tedy vysvetlovat, co bylo pricinou toho a toho, nikoli co bylo nasledkem toho a toho.

Kolikrat se stane, ze na moderni, nebo dokonce soudobe dejiny, se ve vyuce historie z nedostatku casu nedostane. Mam rad historii. Cim starsi, tim vic. Ale pro zivot je naprosto nutne se orientovat hlavne v nedavne minulosti.

0 0
možnosti
MM

aarghot

28. 10. 2008 14:58
Re: Vyuka dejin

hm zajimava myslenka, ale kdyz se nad tim zamyslis je to nesmysl

0 0
možnosti
UD

unbelieving dog999

25. 10. 2008 20:00
Komensky by se zblil

kdo a jak dnes uci dejiny a zejmena ty bolsevicke a udalosti kolem listopadu(sametova revoluce). Kazdej vi, ze to bylo vsechno provokace STB, ktera se ponekud nepodarila a misto zmeny vedeni KSC se zmenil celej rezim. Jak jinak si vysvetlit zajem CBC natacet v CSSR dokument o nepovedenem prevratu v roce 1991...;-D;-DR^

0 0
možnosti
NG

hnedka_zdrapana

25. 10. 2008 19:54
hm

"Je podstatné vědět, že byl komunismus špatný, a proč?"

Ano, proc je komunismus (a obecne socialismus) spatny system by mela byt ta hlavni vec, kterou by si mel student odnest. Ale tady to chce trosku vedet neco o ekonomii.

0 0
možnosti
PC

Pan Chrysopras

24. 10. 2008 15:46
Moje zkušenost

Pokud jde o moderní dějiny, tak ve škole to byla velká bída. Maturoval jsem roku 2000 a na ZŠ i gymplu jsme se nejdál propracovali k 2.WW a to hodně letem světem - věčně jsme byli ve skluzu a na tohle se prostě kašlalo. Chce to řádně osekat osnovy týkající se dávných tisíciletí nebo staletí a zaměřit se na to uběhnuvší. Nebo učit prostě proti proudu času :-P

0 0
možnosti
M

medanek

26. 10. 2008 18:59
Re: Moje zkušenost

ty nevis ze pro vyvoj mlade mysli je nejdulezitejsi vedet koho zotrocili rimani a kde jsou nejake bobky od neandrtalcu???jinak myslim ze modernejsi dejiny8-o se braly v obcanske nauce,vychove nebo jak....

0 0
možnosti
JZ

Yaroukh

24. 10. 2008 15:46
Nevím, co bych odpověděl...

Nevím, co bych odpověděl být učitelem, kdyby se mě nějaké dítě zeptalo, jak je možné, že strana, o které jsme si právě řekli, že 40 let dusila tenhle národ, věznila a popravovala za nesouhlas... tedy jak je možné, že dnes normálně existuje, z ničeho se nezodpovídá, její zástupci sedí v parlamentu, nenese žádnou odpovědnost, od té zrůdné ideologie se nedistancovala?

A když bych to třeba nějak složitě (aby slušně a korektně) vysvětlil, snad by se nenašel "chytrák", který by se zeptal, jestli v Německu stále existuje NSDAP.

0 0
možnosti