- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kvůli přijímacím pohovorům
Naše profesorka naopak schválně dobrala dějepis k ukončení 2.světové války a dále nás již odkázala na samostudium s odůvodněním, že dále to již nejsou dějiny ale politika. Dodnes jsem jí za to vděčný.
A ostatně v dobách mého studia byl předmět Občanská nauka, tam se část moderních dějin probírala - a na fanatickou profesorku, příznivkyni tehdy populárního Občanského fóra, vzpomínám spíše s nechutí...
učit popravdě a nikoli podle toho,jak která politická strana dovolí.
to je pěkný blábol, historii píší vítězové, např. 28.říjen u nás se učí jako vítězství odboje nad Rakouskem-Uherskem, přitom ještě v roce 1917 Francouzi a Britové nechtěli o rozpadu říše ani slyšet, aby byl zachován princip rovnováhy, pro Čechy to bylo vítězství, ale co pro 4mil. Němců co tady žili po věky věků atd.
„Marx a Engels postavili na místo Boha hmotu a oddali se slepé náhodě. Engels docela důsledně vidí v slepém zlu ženoucí sílu světa, historie je hnána slepými vášněmi lakoty a panovačnosti. V slepém nicotném světě není místa, není času pro radost a lásku.“
„Etika není pro psací stůl, náboženství není pro kostel, všechno jednání podléhá etickým normám. Jednání a myšlení všech, a to stejně. Demokracie není jen politická soustava, ale také a především mravní.“
T.G.M.
Jeden chytrý citát zní: "Kdo nezná historii, tomu je souzeno ji znovu prožít". A když vidím, jak se lidé chovají, jak dopouštějí, aby komunisté spoluvládli (zatím jen na krajských úrovních), tak mám obavu, že se ten citát naplní.
Bylo by zajimave zkusit ucit dejiny pozpatku. Tedy vysvetlovat, co bylo pricinou toho a toho, nikoli co bylo nasledkem toho a toho.
Kolikrat se stane, ze na moderni, nebo dokonce soudobe dejiny, se ve vyuce historie z nedostatku casu nedostane. Mam rad historii. Cim starsi, tim vic. Ale pro zivot je naprosto nutne se orientovat hlavne v nedavne minulosti.
hm zajimava myslenka, ale kdyz se nad tim zamyslis je to nesmysl
kdo a jak dnes uci dejiny a zejmena ty bolsevicke a udalosti kolem listopadu(sametova revoluce). Kazdej vi, ze to bylo vsechno provokace STB, ktera se ponekud nepodarila a misto zmeny vedeni KSC se zmenil celej rezim. Jak jinak si vysvetlit zajem CBC natacet v CSSR dokument o nepovedenem prevratu v roce 1991...
"Je podstatné vědět, že byl komunismus špatný, a proč?"
Ano, proc je komunismus (a obecne socialismus) spatny system by mela byt ta hlavni vec, kterou by si mel student odnest. Ale tady to chce trosku vedet neco o ekonomii.
Pokud jde o moderní dějiny, tak ve škole to byla velká bída. Maturoval jsem roku 2000 a na ZŠ i gymplu jsme se nejdál propracovali k 2.WW a to hodně letem světem - věčně jsme byli ve skluzu a na tohle se prostě kašlalo. Chce to řádně osekat osnovy týkající se dávných tisíciletí nebo staletí a zaměřit se na to uběhnuvší. Nebo učit prostě proti proudu času
ty nevis ze pro vyvoj mlade mysli je nejdulezitejsi vedet koho zotrocili rimani a kde jsou nejake bobky od neandrtalcu???jinak myslim ze modernejsi dejiny se braly v obcanske nauce,vychove nebo jak....
Nevím, co bych odpověděl být učitelem, kdyby se mě nějaké dítě zeptalo, jak je možné, že strana, o které jsme si právě řekli, že 40 let dusila tenhle národ, věznila a popravovala za nesouhlas... tedy jak je možné, že dnes normálně existuje, z ničeho se nezodpovídá, její zástupci sedí v parlamentu, nenese žádnou odpovědnost, od té zrůdné ideologie se nedistancovala?
A když bych to třeba nějak složitě (aby slušně a korektně) vysvětlil, snad by se nenašel "chytrák", který by se zeptal, jestli v Německu stále existuje NSDAP.