Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trest si zasloužil, říká levice o hrdinovi odboje

Rudolfu Fuksovi nebylo ještě dvaadvacet let, když ho komunisté v 50. letech popravili za "velezradu". Sloužil na západní hranici, emigroval a pak se jako agent-chodec vrátil zpět do Československa, aby bojoval proti totalitě. Pocty ve své rodné obci Chrastavě na Liberecku se však zřejmě jen tak nedočká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Josefprav,

Až se vlády opět zmocní ČSSD, tak jejím prostřednictvím

si už KSČ(m) vyřídí účty se všemi, kteří tahají na světlo takové věci. A budou blít krev!

0/0
29.10.2008 20:28

Bývalý volič ČSSD

V zemi s rudou a oranžovou pakáží v parlamentu

je hledání spravedlnosti holý nesmysl.

:-©

0/0
29.10.2008 20:06

jahodymaliny

Fůj oranžovým třešním

RvA co čekali od komunistů?Aby na jejich "ideální" režim házeli špínu?A další levičáci ČSSD jsou komoušema jedna ruka, hlavně teď po volbách. 

0/0
29.10.2008 19:51

Mitchell

Skandál.

Rudá lůza schvaluje justiční vraždu. ;-O

0/0
23.10.2008 21:31

critique

Tak nevím ...

Samotný příběh jmenovaného neznám. Vím ale z vlastní zkušenosti (když jsem pracovala v OKP Lbc), že starý Šnýdl (děd žadatele o pamětní desku) byl kádrovák a ultrakomouš a otec žadatele příslušníkem SNB (nebo STB ??).Oba tedy kovaní komunisti.A děd žadatele navíc obávaný člen KSČ.

Tak opravdu nevím, jestli by si neměl chlapec prasynovec nejprve ujasnit pojmy,

distancovat se od "rudých" předků a pak vyvádět kvůli tomu, že někdo - rozuměj taky komunisti jako děd a otec - ublížil prastrýci. Jestlipak se rodina k Fuksovi hlásila i za totality ?? Asi těžko, to pana Fuksu určitě neznali. Asi by se nyní pan Fuksa obracel v hrobě, kdyby věděl, že potomci rudých příbuzných bojují o jeho pocty in memoriam. Nebo, že by prasynovec nevěděl (či je tak hloupý, pardon !),že ho na klíně houpali zarytí komunisté ?? Prosím tedy, aby mu to bylo ujasněno. Děkuji všem za pochopení. Vaše Critique

0/0
23.10.2008 15:09

Jindřich Šnýdl

Re: Tak nevím ...

Osobně jsem čekal, až někdo z "uvědomělých" Chrastaváku něco podobného napíše.

Já ve straně nikdy nebyl ani v pionýru, vážený pane. Mého dědu ani tátu do toho nepleťte. Používáte totiž nacistické a komunistické metody, když mi předhazujete minulost mých předků. Jste tak větší komunista než oni dva dohromady. 

Mne nikdo nikdy nevychovával ke komunismu, vždy mi byla dána možnost si na všechno utvořit svůj názor. Komunismem hluboce opovrhuji, ale rozhodně to neznamená, že bych zatratil svou rodinu. Jen borec jako vy, můžete zřejmě tvrdit, že jste v normalizaci věděl o všech komunistických zločinech, jak se ví dneska a do komunistické strany byste nikdy nevstoupil.

Nevím, proč mne urážíte, kdy mne neznáte, neznáte mou rodinu, neznáte ani dokonce, jak sám přiznáváte, celý případ. Tipuju Vás na někoho z okruhu Oldřicha Němce ;-D

Jindřich Šnýdl, prasynovec Rudolfa Fuksy.

0/0
23.10.2008 21:22

critique

Re: Tak nevím ...

Milý prasynovče!Nezlobte se pro pravdu!

Vůbec Vás neurážím,osobně proti Vám nic nemám,bylo to jen doporučení,

co byste mohl udělat.A jestli si analýzu provedete,nebo ne a vše si ujasníte,

je Vaše věc.Máte v tom zmatek.I když se není co divit,

když minulost je taková,což je pro Vás smutné zjištění,viďte?Navíc jste přehlédl,že diskutujete se ženou.A ještě upřesním,že z Liberce.Tak nevím ...Býv.předn.ONV Lbc Němec a podobní jsou mi ukradení.Jen jsem chtěla vyjádřit,že asi nemáte jasno,že lidé ví ....Při tolika rozporech u Vás a při charakteru zastupitelů a politiků(obecně,neboť chrastavské neznám),se nemůžete divit,že neprorazíte.Jsou to jen kariéristé.Jen dnes mají tu výhodu,že máme"tzv. demokracii".A snad-oproti Vám-bohužel,že zastávají právě ona místa a zřejmě mají víc zkušeností než Vy.Jako např.kdysi Váš děd.Asi byste měl aktivně vstoupit do politiky,co myslíte?A zkusit si,jak Vám to půjde.A pak třeba prosadíte leccos.Přeji Vám hodně zdaru!A neurážejte Vy mne,prosím!Vaše Critique

0/0
24.10.2008 9:27

Jindřich Šnýdl

Re: Tak nevím ...

Vážená, Critique,

1. omlouvám se, že jsem Vás považoval za muže :-)))

2. a co mám podle Vás dělat ? Mám jít svého dědu oběsit ? Já jsem se narodil v roce 1982, jak jsem tedy mohl ovlivnit méhu dědu nebo tátu, aby do KSČ nevstupovali ?

Já osobně jsem o Rudolfu Fuksovi slyšel od malička, stejně tak i o komunistických zločinech od mé babičky z matčiny strany (sestřenice RF). Naopak děda ani táta mne nikdy politicky neovlivňovali. Necháli vždy na mne, jaký názor si utvořím. Nevím, co myslíte tím, že v tom mám zmatek.... O minulosti mých předků toho vím dost.Osobně beru za svou povinnost Rudolfa Fuksu připomínat a jen kvůli tomu, že byl děda v KSČ nezalezu po kámen. Já jsem ve Straně nebyl, nevím tedy proč bych nemohl veřejně odsuzovat zločiny komunismu a bít se o uctění památky mého popraveného příbuzného. Osobně beru argument  "MLČ, TY NEMÁŠ PRÁVO,  DĚDA BYL V KSČ !" jako hrubou urážku. Tím nechci říct, že takto jste to napsala vy. Ale v podstatě jste něco podobného naznačila.

0/0
24.10.2008 12:52

critique

Re: Tak nevím ...

Milý prasynovče! Vaši omluvu přijímám a děkuji Vám.Již vše-zdá se-začínáte chápat. Mimochodem,jestli jste si nevšiml,vůbec neprotestuji proti Vašim snahám,vůbec nemám nic proti pamětní desce.A to,že jste pochopil (jako já chápu,že za předky nemůžete),že prostě reálná situace je taková a sám víte o minulosti,je jen dobře.Navíc Vám děkuji za upřesnění,kdo byl kdo.A snad ani Vy už nebudete podezřívat mou osobu z přízně nacistům a komunistům.Myslím, že bychom se spolu nakonec přeci jen dohodli.

A navíc je někdy lepší nechat minulost spát.Vzhledem k Vašemu ročniku narození-a zde jsem netušila,že jste takový (pardon!) "zajíc",beru Vaše nadšení skutečně realisticky a popřeji Vám,abyste si ho a Vaše čisté myšlenky a zápal pro věc do budoucna nenechal pošlapat něčím nečestným.Ještě by mne snad zajímalo, jestli jste-a v jakém duchu-slýchával o panu Fuksovi také od dědy,či otce.Pokud jste ochoten se i s tímto svěřit,budu Vás navždy uznávat.To pak taky bude na desku.Přeji Vám vše nej! Vaše C.

0/0
24.10.2008 15:49

Jindřich Šnýdl

Re: Tak nevím ...

Milá Critique, děkuji. K mé prvotní ostřejší reakci ještě podotknu, že díky komunistům se z jednání stala velmi vyostřená a nenávistná záležitost.  Pouze se bráním. Vám se tedy ještě jednou omlouvám.

K Vašim otázkám: Od mého dědy i otce jsem slýchal o Rudovi, že to byla politováníhodná událost a nemělo se to stát. Něco v tom smyslu. Pamatuji se, že jsem se jich na to ptal jako capart :-)

0/0
25.10.2008 8:11

habit

Re: Tak nevím ...

... obvyklá praxe, soudruzi, v házení ho..en kolem sebe jste nepřekonatelní - když už smrdíte vy, tak ať něco smradu ulpí i na těch, co se nemůžou bránit...:-PRv

0/0
24.10.2008 13:08

transalp96

Smrt komunismu.

0/0
19.10.2008 16:05

buranumdopamatniku

podareny narod

Tak Cesi daji 50 % hlasu stranam ktere tvrdi, ze odbojari proti totalite byli popraveni po zasluze. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
19.10.2008 12:16

Jirka1938

Unikl

z totalitniho rezimu, ovladaneho cizi mocnosti a ti dnesni odpurci jeho oceneni argumentuji tim, ze porusil zakony  te zlocinecke diktatury! Ta bolsevicka logika je neuveritelna, ale zrejme na ni mnoho lidi stale naleti.

0/0
18.10.2008 22:44

babacek

Byla to vražda jako Dr. Horákové !!!

Rudolf Fuksa se narodil 27. 11. 1930 v Motyčíně u Kladna rodičům Rudolfu a Miladě. Po druhé světové válce se rodiče i s malým Rudolfem přestěhovali do Chrastavy a to do budovy dnešní České spořitelny v Turpišově ulici. Po vyučení nastoupil Rudolf Fuksa na základní vojenskou službu, kterou vykonával jako příslušník pohraniční stráže. Z neznámých důvodů (opírejme se pouze o doložená fakta, nikoliv o hypotézy) přešel v létě roku 1951 hranice do západního Německa. Zde byl americkou zpravodajskou službou CIC naverbován jako agent a spolu se svým přítelem Jiřím Hejnou přešel hraniční pásmo zpět do ČSR s úkoly: vybudovat mrtvé schránky a vytvořit odbojovou zpravodajskou skupinu. To se oběma agentům podařilo, oba však byli na základě udání zatčeni a souzeni za zločin špionáže a "vlastizrady".

0/0
18.10.2008 17:08

babacek

Re: Byla to vražda jako Dr. Horákové !!!

Oba jednadvacetiletí muži byli odsouzeni k trestu smrti a přes žádosti o milost byli brzy ráno 9. 8. 1952 popraveni a to pro popravy v 50. letech typickým drastickým způsobem, kdy byli odsouzení nikoliv oběšeni ale uškrceni. Rudolf Fuksa umíral osm minut...

Poslední dopisy, které Rudolf Fuksa psal na rozloučenou komunisté nikdy neodeslali. Dostal jsem do rukou až já - po 56 letech, říká historik. Z adresátů již nikdo nežil.;-(

0/0
18.10.2008 17:08

unbelieving dog999

zastupitele kscssd v zastupitelstvu by meli

meli dostat trest rovnez. Plynovou komoru, povl bolsevickej..:-©:-©

0/0
18.10.2008 16:56

babacek

Re: zastupitele kscssd v zastupitelstvu by meli

R^

Alespoň by se dnes nestálo před dilematem zda volit bolševickou lůzu nebo ty co převlékli kabát.

0/0
18.10.2008 17:10

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: zastupitele kscssd v zastupitelstvu by meli

ano ...mohl bys, babáčku, dokonce i  kandidovat , že? ...ale takhle ti to spolupartajníci nedovlí, viď? ... inu, to víš - koroptve ... ;-).

0/0
18.10.2008 17:30

babacek

Re: zastupitele kscssd v zastupitelstvu by meli

Hlupáčku, kdyby chtěl Babáček kandidovat tak mohl hned po roce 1989, ale proč bych si rušil klid a pohodlí opravdu nevím?;-D

0/0
19.10.2008 7:01

clickman

Cesko Raj Komousu a Kolaborantu

(Y):-©

0/0
18.10.2008 16:15

Queribus

Zástupci KSČM a ČSSD ...

...aspoň vidíme, co je to za šmejdy. A jestli jim to umožníme, budou věšet znovu.

0/0
18.10.2008 14:32

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Zástupci KSČM a ČSSD ...

ano ...kdežto ty se budeš jen preventivně bránit, viď? ....8-o

0/0
18.10.2008 14:36

clickman

Re: Zástupci KSČM a ČSSD ...

jo on bude mit krev na rukou kdezto ty na sve komouske drzce

0/0
18.10.2008 16:16

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Zástupci KSČM a ČSSD ...

tvoji ? ... i fujtajbl, kde by se mi tam vzala ...:-©

0/0
18.10.2008 17:21

Ruger

Zase jeden pěkný důkaz toho , že nemá cenu

rozlišovat komunisty a socialisty- je to jeden bolševický póvl.

0/0
18.10.2008 14:19

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Zase jeden pěkný důkaz toho , že nemá cenu

tak tak   ... jako oni to dělají, že jsou na tom pořád líp než ty ...

0/0
18.10.2008 14:30

vaclavj1

Re: Zase jeden pěkný důkaz toho , že nemá cenu

Zas si tak nefandete, tak dobre na tom nejste :-)

0/0
18.10.2008 15:43

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Zase jeden pěkný důkaz toho , že nemá cenu

jak jste, vašku přišel na to, že se mi daří špatně? ... kdepak, o mne a mé bližní v žádném případě nejde,... přece jde o vás a vaši protistranu - a v tom, jak vidím, voráte všechno, na co šaháte ....;-D

0/0
18.10.2008 17:25

suchar

Re: Zase jeden pěkný důkaz toho , že nemá cenu

čemu se tlemíš magore

0/0
18.10.2008 19:36

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Zase jeden pěkný důkaz toho , že nemá cenu

inu - tobě ne  ... ale ne, že bys za to nestál ;-D

0/0
18.10.2008 21:24

mpscz

Re: Zase jeden pěkný důkaz toho , že nemá cenu

Socialismus jako socialismus. Stejná pakáž parazitů a závistivých lenochů.

0/0
30.10.2008 11:59

Ruger

Dobrý komunista byl tehdy jenom mrtvý komunista

děsí mne, jaký póvl sedí na zmíněné radnici:-©

0/0
18.10.2008 14:18

halvi

Oldřich Němec se bojí připomínky na Rudolfa Fuksu

Kandidát do senátu Oldřich Němec se bojí realizace pamětní desky na Rudolfa Fuksu, neboť by se mu denně při cestě kolen ní připomínaly jeho praktiky, kdy jako oddaný člen KSČ a člen jejich tehdejších nejubožejších donašečů z  tzv. Pomocné stráže  veřejné bezpečnosti udal statečného a uznávaného chrastavského antikomunistu doktora Perlu viz. 

http://www.pressweb.cz/zprava/prohlaseni-osobe-oldricha-nemce-predsedy-krajskeho-vyboru-cssd-liberci 

0/0
18.10.2008 14:05

Van Der Brugg

je to jen vec odvahy podat trestni oznameni

Podle §1 198/1993 Sb., a byl režim založený na komunistické ideologii, který rozhodoval o řízení státu a osudech občanů v Československu od 25. února 1948 do 17. listopadu 1989, zločinný, nelegitimní a je zavrženíhodný.Z toho vyplívá, že byť by byl Rudolf Fuska zběh, nechtěl se účastnit na programovém ničení tradičních hodnot evropské civilizace, na vědomém porušování lidských práv a svobod, na morálním a hospodářském úpadeku provázeným justičními zločiny a terorem proti nositelům odlišných názorů.

Pokud někdo zadokumentovatelně prohlásil, že si Rudolf Fuksa trest zasloužil, naplňuje tím skutkovou podstatu trestného činu ve smyslu všech odstavců uvedených § 260 – §261a zákona č. 140 / 1961 Sb., trestního zákona.

0/0
18.10.2008 13:24

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: je to jen vec odvahy podat trestni oznameni

inu ... ale pak je značná potíž s následnictvím současného po tom bezmála 40 let trvajícím zločinném ... navíc v tehdejší době se soudívalo až na výjimky podle zákonodárství první republiky, přičemž mnohé zákony pocházely až z dob rakouskouherska ... těžko bys bez zpětné působnosti takového zákona mohl vyvracet, že v nedemokratickém období existence čížků nebyl zběhem ... mohl bys ale tak vhodně poukázat na nedemokratičnost současného období ... a - promiň - to si od tebe žádná vláda nedá líbit ...:-P

0/0
18.10.2008 13:40

Hellenios

Re: je to jen vec odvahy podat trestni oznameni

Ten zákon mi přijde jako "o ničem".

0/0
18.10.2008 14:19

Muf007

Canov a komouši?

Proto aby se udržel u koryta starosty Chrastavy radši vylezl z ODSky a teď si bude hrát na demokrata? :-©  Případ odbojář v. zběh soudit nebudu, nic o něm nevím.

0/0
18.10.2008 13:01

Milob81

KSCM&CSSD

Tenhle případ, mimo jiné, jen potvrzuje, že KSCM & CSSD jsou jedine komunicke strany v CR. Bohužel, ani volena ODS s paralyzovanou vládou spokojenost nyní nepřináší. Rv

0/0
18.10.2008 12:44

eddiel

A tak to u nás chodí.... viz níže.

Lidi, nevěřte tomu, co čtete... Diskuse programují diletanti (stačí se podívat kousek zpět na tučně uvedený nadpis příspěvku), Tvrdíci jsou odborníci (krom mezinárodních letišť) i na požáry kulturních památek... Radši už se zdržím dalších výlevů... Nemám dnes den, půjdu na procházku. A vám přeju co nejlépe prožitý krásně-podzimní víkend!

0/0
18.10.2008 12:42

marla

Šíšal

spolehlivě zničí každou diskuzi,  tak si tu diskutuj sám se sebou, šíšoRv

0/0
18.10.2008 12:38

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Šíšal

inu děvče co bys z ní také měla, když bych s tebou nesvobodně, nedemokraticky a bez prosperity ve všem souhlasil, například tak jako třeba ten cvok se psí maskou ? ....;-D

0/0
18.10.2008 13:19

eddiel

Admine!

Udělej s tou datbází něco, začínají se ti míchat klíče!

0/0
18.10.2008 12:26

eddiel

Re: Admine!

V mé seriózní politické diskusi se pak objevují nechutné seznamovací výzvy...

0/0
18.10.2008 12:28

marla

Re: Admine!

To dělá šíšal, dokud sem nepřitáhl, tak tu byla normální diskuze, můžeš si to přečíst kousek zpět.

0/0
18.10.2008 12:30

eddiel

Re: Admine!

To šíšal není schopen způsobit... Spíš bych vyzval někoho zodpovědného za I-Dnes, aby vyrazil lidi, co nejsou schopni datově ukočírovat ani jednoduchou diskusi...

0/0
18.10.2008 12:34

marla

Re: Z M R D I

Aby tě nenapráskal, on měl na mysli zdejší diskutéry.

0/0
18.10.2008 12:14

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Z M R D I

nojo ... takže ta  odpověď byla na jeho třetího jmenovaného ... no a co, divo? ...;-D

0/0
18.10.2008 12:32

marla

Re: Z M R D I

Proč lezeš na diskuze?Abys je kazil?Dokud jsi tu neotravoval svými nablblými příspěvky, byla tu normální diskuze.

0/0
18.10.2008 12:33

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: Z M R D I

normální, říkáš? ... nojo, ale nenormálně, že? ....

0/0
18.10.2008 12:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.