Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kunderova bota v Respektu

Čtu reportáž o Kunderovi a shrnuji její obsah: Našli jsme v jednom policejním záznamu jeho jméno a nedokážeme nález uspokojivě objasnit. Zde končí vlastní sdělení, ostatek je vrchovatá porce omáčky, zakrývající fakt, že na talíři mnoho masa není.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

hadassa

17. 10. 2008 12:01
Bota nejen Kunderova

Děkuji autorovi text za tento pohled na věc. Jsem naprosto přesvědčená, že botu udělali redaktoři Respektu, kteří vydali text opírající se o jediný zdroj - bůhví proč, zřejmě chtěli ukonejšit svědomí tety autora článku, další botu udělali, když takový podivný elaborát chtěli komentovat - těžko lze komentovat něco, co komentovat prostě v tomto stádiu ani nelze, a hlavní botu udělali ti tak zvaní historici, kteří prostě vypustili ohavný smrdutý oblak, ale nic víc. Silně pochybuji, že by u jakéhokoli soudu s takovým cárem papíru mohli uspět. Že Kundera byl takový a onaký, to se obecně ví, že ti, kdo si začali  s mocí, se zkrátka  ani nemohli neumazat, to se taky ví. Zanícené komoušství je dnes k smíchu, tehdy pomohlo přežít a začít publikovat mnoha autorům, které dnes uctíváme. Tak co s tím? Jedině zachovat klid a nevěřit kdejakému blábolu, byť zveřejněném v relativně kvalitním médiu. [>-]

0 0
možnosti

ix.

15. 10. 2008 23:23
Proč někdo nepřečte s nezveřejní soudní spis?

...v něm musí být vše...kdo dal trestní oznámení, kdo a co vypovídal jako svědek.... Tzv. historik, který je příbuzným Militké a který předhodí médiím jeden papír bez toho, že by se namáhal opatřit celý soudní spis, by měl nejen vrátit diplom, ale i zaplatit státu vše, co stálo jeho studium.

0 0
možnosti

kasavaros

18. 10. 2008 13:46
Re: Proč někdo nepřečte s nezveřejní soudní spis?

A má co vracet?

0 0
možnosti

dj giovanni

15. 10. 2008 18:03
A co Militká?

mmch proč ještě nepromluvila ta paní Militká co byla přímo v jádru děje a navíc na ten den pořád už 60 let myslí?

0 0
možnosti

pes Muki

18. 10. 2008 23:23
Re: A co Militká?

Promluvila a napovidala toho dost, ze to byl Kundera. Je divne ze ti ty clanky usli.

0 0
možnosti

dedko

15. 10. 2008 16:07
Mám také zkušenost.

V padesátých letech dělali lidé různé divné věci. Nikdo tehdy nemohl vědět, že přijde nějaký rok 68 nebo dokonce listopad 89. Tak žvanili, co jim slina na jazyk donesla. Mám též zkušenost s udáváním na mou osobu a to sousedem s kterým jsem se přáítelil a kterému jsem plně důvěřoval.Proto věřím spíše tomu, že Kundera někde něco kecl, zcela necíleně a mělo to těžké následky. Nevěřím tomu, že

zapálený, pladý komunista by byl tak čestný, v té nečestné době, o které vědět musel,

že by si někde to své polínko nepřiložil.Už proto, že byl zapálený ! Zkrátka neveřím komunistům , ani těm, kteří se "polepšili" v šedesátých letech, ani těm, ktěří se polepšili v 89 roce.Zkrátka to mají v genech ! [>-][>-]

0 0
možnosti

pes Muki

18. 10. 2008 23:24
Re: Mám také zkušenost.

Oznamit to byla jeho povinnost.

0 0
možnosti

holden

15. 10. 2008 9:44
souhlas s autorem tohoto textu II.

POKR. Pominme to, ze p. militka je v pribuzenskem pomeru k pisateli. Kdyz uz vyslovit nejake pochybnosti, tak je to prave a zejmena nejasnost role p. militke v celem pripadu. Neni to nahodou prave ona, kdo po temer sedesati letech vidi celou vec a svou roli v ni rozostrene? Dosud zverejnene informace totiz  nevysvetluji, proc by se Kundera mel v pripadu vubec angazovat. P. Militka naopak byla v pripadu angazovana velmi, podobne jako p. Dlask. Ostatne napr. tvrzeni, ze Dlask o Dvorackovi rekl Kunderovi, pochazi take od pani Militke, ze ano? Zkratka - prilis mnoho otazniku, prilis malo faktu. Ale jak se zda - ani Respekt povestnemu peclivou editorskou praci to nevadilo, bylo to az prilis senzacni na to, aby se vec lepe proverila. Hon uz zkratka zacal. Copak asi nastane v pripade, ze se za cas objevi dalsi papir, z nehoz naopak bude patrno, ze praskacem byl Dlask ci Militka? Budou media se stejnou vehemenci branit cest Kunderovu?Pozoruhodny prispevek o medialni konstrukci reality.

0 0
možnosti

baryska

15. 10. 2008 10:48
Re: souhlas s autorem tohoto textu II.

Na to, že jste historik, máte poměrně malou představivost. Vy nevíte, proč se lidé v 50. letech angažovali a to i v případech lidí, které vůbec neznali? Opravdu si myslíte, že udavači donášeli jen na své známé? Pane, v 50. letech jste ani svému psovi nemohl věřit, že je to váš pes. A lidé měli k udávání i zcela neznámých lidí tisíc a jeden důvod. Třeba obranu socialismu před imperialistickými štváči. Pan Kundera byl přesvědčený komunista (kdo jiný by po vyhazovu znovu vsoupil do strany v roce 1956!!) a předákem koleje. To jako motivace úplně stačí. 

0 0
možnosti

holden

15. 10. 2008 9:41
souhlas s autorem tohoto textu

Jsem profesi historik, velmi pozorne jsem precetl materiál v Respektu a nezbyva nez  konstatovat, ze pan Hradilek snesl pouze velmi nepresvedcive dukazy o vine Milana Kundery. Neposuzuji, zda Kundera tehdy udal ci neudal. Posuzuji jen to, ze vysledek patrani pana Hradilka snasi pouze kuse a tedy nedostatecne relevantni dukazy. Ma-li pan Hradilek dalsi dukazy, necht je predlozi, zverejneny text bohuzel o zadnych dalsich presvedcivych dukazech nehovori. Nema-li je, nemel dosavadni zjisteni rozhodne v teto podobe zverejnovat. Vychazet z jednoho papiru coby klicoveho dukazu o neci vine a konfrontovat jej pouze za vyuziti metody oral history (rozhovory s p. militkou), ktera je v mnoha smerech velmi limitujici, je nanejvys problematicke. viz POKR.

0 0
možnosti

JBetak

15. 10. 2008 13:31
Re: souhlas s autorem tohoto textu

Takže profesí historici si udělají v klidu názor a hotový jej oznámí veřejnosti. Já nesmím ten papír vidět, jsem nesvéprávný nehistorik.

0 0
možnosti

jajaja00

15. 10. 2008 7:28
Předešlým diskutujícím.

Souhlasím, že tento článek je ....mírně řečeno, ..... no, jak to jen napsat slušně, raději nijak.

Ovšem nic to nemění na faktu, že z druhdy respektovaného RESPEKTU se, po nástupu M. M. Šimečky do šéfredaktorského křesla a postupném odchodu kvalitních redaktorů (nemyslím Mlynáře:-/), stal prostě obyčejný plátek. Nevyhraněný, zabývající se vším možným, rozplizlý, s místy naprosto nesmyslným obsahem, jehož smysl v "kritickém" týdeníku (nejen) mně naprosto uniká.....

No a nákup většinového vlastnického podílu socanem Bakalou osud RESPEKTu zpečetil. Co se kdysi nepovedlo vládě soudruha Zemana, to prostě dokázaly peníze.

0 0
možnosti

mmmm1

15. 10. 2008 7:14
nechtěj věřit

úplně mne fascinuje jak prostě tomu někteří nechtěj věřit, osobně bych nikdy za nikoho ruku do ohně nedal... z nejlepších kamarádů se vždy může zrodit největší s.... . Holka ho nechtěla pustit na svůj pokoj, tak to šel prásknout předákovi a předák s problémy z roku 49 to šel hned hlásit na fízlárnu.... jak prosté jednoduché a v ČR naprosto běžné... (prý nikdo neměl důvod-důvody jsou někdy až stupidní)

0 0
možnosti

logar

15. 10. 2008 3:51
hm,hm

Kundery se zastávají stalinisté typu Vaculík. Je tudíž třeba se omluvit Kunderovi, zavřít historiky, dodatečně prověřit, zda Dvořáček vůbec seděl. Já už tomu vůbec nevěřím. Dále zpochybnit jeho paměť a počkat, až na infarkt umře. Kunderovi pak postavit pomník, řekl bych.

0 0
možnosti

kiliannedory

15. 10. 2008 8:56
Re: hm,hm

jo takhle nějak ...:-/

0 0
možnosti

KocourkovNews

15. 10. 2008 2:56
Kundera patri do kriminalu

V dobe kdy Kundera udaval:

http://tinyurl.com/PraskacKundera

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden podepsal miliardy, Kyjev hned dostane munici HIMARS a obrněnce Bradley

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  19:30

Sledujeme online Americký prezident Joe Biden dnes po několikaměsíčním schvalování v Kongresu podepsal zákon...

Lidovci znovu pokárali Cyrila Svobodu, ale vyhazov ze strany se nekoná

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  19:26

Aktualizujeme Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších politiků, bývalého šéfa strany...

Hrozí scénář Twitter? TikTok v USA narazil, šanci větří mocní miliardáři

24. dubna 2024  19:25

Čínské sociální síti TikTok ve Spojených státech po úterním hlasování Senátu zvoní hrana. Její...

EU přísněji zakročí proti praní špinavých peněz, vzniká nový kontrolní úřad

24. dubna 2024  19:17

Europoslanci schválili přísnější pravidla boje proti praní špinavých peněz a proti financování...