Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smrt Haidera je pro rakousko velká ztráta, řekl politolog Hloušek

Rakousko je bezprostředně po tragické nehodě pravicového populisty Jörga Haidera ještě v šoku. "Ať byl Haider jakkoli kontroverzní, tak je to pro Rakousko velká ztráta. Jeho osobnost bude chybět rakouské celospolečenské debatě," řekl politolog Vít Hloušek čtenářům iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MaBla

Mně to připadá, jako 2

Řešením není boj (jak Vy píšete) člověka proti člověku ale

podpora takové politiky, která uchrání svět před jedním velkým mixem,

která stanoví rozumné mantinely chránící lokální kultury za současného

zdůrazňování vzájemného respektu s kulturami ostatními.

0/0
15.10.2008 16:38

Miodrag Milovánovič

Mně to připadá, jako

kdyby ten Hloušek si přál nárust nacionalismu.. Smrt Haidera je velmi pozitivní věc! A Češi mohou mít strach z cizinců tak velký, jako mají Západoevropané z Čechů... A zdaleka ne všichni cizinci jsou chudí. Například já jsem na tom celkem slušně a často mám strach , že mě nejaký Čech okrade... A to nemluvím o některých Asiatech, kteří se mají dost dobře... Bojovat proti multikulturní Evropě je blbost! Ten boj vyvolává konflikty!!! A např. Češi tím řikají, aby i Angličané bojovali proti 40 000 menšině Čechů žijící v Anglii;-). Kam tento boj povede? Budou např. ve fotbalových ligách vadit cizinci? Začíná to bojem proti "východákům" a končí to "čistými" zeměmi! Kdyby Haider vyhnal všechny cizince, tak se jižní Rakousko začne hádat se severním Rakouskem;-D

0/0
15.10.2008 6:36

nonick

Re: Mně to připadá, jako

Návrat již vymýcených nemocí - tuberkulóza...žloutenka...nekulturnost...sociální závislost...kriminalita...návyky ze zcela odlišného kulturně-sociálního prostředí - o to stojíme? Co dobrého nám přinesla balkánská - kosovská mafie kromě kšeftů z prostitucí a drogami? Jak nás "multikulturně" obohatí novodobí mongolští otroci či  dělníci z Kazachstánu naverbovaní do přechodně fungujících montoven plazmových TV v ČR? Co si kdo z multikultieurokratů konkrétně představuje pod oním zaklínadlem: multikulturní obohacení??? Že budou v rádiích hrát Arashe??? Že se do českých lidovek místo klarinetu naroubuje šalmaj??? A CO Z TOHO??? V ČR se dnes cíleně a zcela nepokrytě likviduje jedno tradiční odvětví za druhým: cukrovary, sklárny, textilní továrny - všechny výroby, kde byla potřebná kvalifikovaná a odborná pracovní síla...Místo toho se sem valí hordy analfabetů  a mluvit v této souvislosti o multikultuře je jen úpornou snahou rádobypolitiků zastřít vážné problémy, které budou jenom narůstat..

0/0
15.10.2008 9:06

kenzo

Re: Mně to připadá, jako

Ne všichni, jen většina! Hlavně ta  na kocábkách. Stavět na hordách pologramotné lůzy ze Subsaharské Afriky, Středního a Blízkého východu se moc nedá. Není kultura jako kultura. ČR je toho ukázkou. Vše ostatní co píšete jsou prázdné žvásty o ničem. Jinak cizinci z Evropy a dálně východních kultur pochopitelně problém nejsou! Ty tu již máme a bez problémů! Pokud se zde cítíte ohrožen, můžete jít třeba do báječné Velké Británie, to je vaše právo, tak jako já mám právo nechtít, aby naše země skončila jako Francie tj. jako často hořící africké smetiště s nádechem multi-kulti degenerace!

0/0
15.10.2008 10:53

MaBla

Re: Mně to připadá, jako 1

Především se podívejte, kam Vás, Miodragu, dovedla histerie multikulturalismu a sjednocování a slučování za každou cenu, tedu ony fenomeny, které jsou dnes tak populární a ... populistické: Schvalujete smrt člověka. Naprosto tedy popíráte sám sebe, své ohledy na lidi kolem Vás.

"Strach" z cizinců resp. jiných kultur nemá kořeny v závisti či v tom, jak to asi cítíte Vy - z toho, že já, bohatý budu spolufinancovat onoho, chudého ale v tom, zda je rozumné či v čí zájmu je v současném západním světě moderní a módní snaha nechat rozplynout své kulturně-společenské kořeny a nahradit je směskou všeho, co svět dal, směsí nesmísitelného. Vaším řešením je "do jednoho škopku zamíchat vše, co dům dal". Takový svět ale přestane být světem kultur a stane se, ve shodě s něčí

zájmy, světem milionů a miliard produktivních jednotek bez kořenů tedy

bez jména.

0/0
15.10.2008 16:38

kenzo

PROČ VÍTĚZÍ TZV. POPULISTÉ?

zde video a fr. tisk: Francie - duben 2008

http://www.youtube.com/watch?v=PUYlOTeLUoQ

http://www.youtube.com/watch?v=aSg7DvJuX6g

http://www.lemonde.fr/cgi-bin/ACHATS/acheter.cgi?offre=ARCHIVES&type_item=ART_ARCH_30J&objet_id=1040793

http://www.lemonde.fr/cgi-bin/ACHATS/acheter.cgi?offre=ARCHIVES&type_item=ART_ARCH_30J&objet_id=1042316&clef=ARC-TRK-D_01

0/0
15.10.2008 2:13

kenzo

Re: PROČ VÍTĚZÍ TZV. POPULISTÉ?

A co naše multi-kulti media? Nic!Rv

0/0
15.10.2008 2:15

Miodrag Milovánovič

Re: PROČ VÍTĚZÍ TZV. POPULISTÉ?

Podívej se na tohle video a hned pochopíš, jak media dokážou mlžit: http://www.youtube.com/watch?v=Cfulb21Ch1o . A pak se podívej na tyhle dvě videa:http://www.youtube.com/watch?v=fKGWWfMjfJk a http://www.youtube.com/watch?v=6v5-lPl_DnI . Porovnej je a napiš, na co jsi přišel;-) Populismus si zasoluží jen (Y)

0/0
15.10.2008 6:43

kenzo

Re: PROČ VÍTĚZÍ TZV. POPULISTÉ?

Od kdy jsou francouzská veřejnoprávní media a deník LeMonde populistická?;-D Je vidět co nám to sem z bývalé Jugoslávie nalezlo. Že vám na tom Balkáně ten multikulturalismus tak fungoval?;-D  Asi by jste si své multi-kulti lekce měl ponechat na doma!  Na ta videa jsem se nedíval na blbosti nemám čas, noviny či TV zpravodajství si přečtu, konspirační teorie přenechám zase Vám!

0/0
15.10.2008 10:59

Mitchell

Rakousku Haider možná chybět bude,

ale mě rozhodně ne. A stejně tak většině slušných lidí bez radikálních názorů.

0/0
15.10.2008 0:47

luko5

Re: Rakousku Haider možná chybět bude,

Jak to víš, že

Haider měl radikální názory, když jsi mu nerozuměl co říkal.

0/0
15.10.2008 1:07

kenzo

Re: Rakousku Haider možná chybět bude,

Tak to těch slušných lidí dle vašich kriterií bude stále méně. Liga Severu již zbourala mešitu ve Veroně, na jejím místě bude park. Ministr vnitra Maroni je dnes nejpopulárnějším ministrem Berlusconiho vlády a to s 62%. A co dnes v Evropě začíná stále více frčet? Politika směřující k těmto opatřením:

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=616708

0/0
15.10.2008 1:18

Tamuno

hele, nepise se Rakousko?

Vite, s velkym R?

0/0
14.10.2008 23:24

Tamuno

hele, nepise se Rakousko?

Ja myslel, ze nazvy statu jsou s velkyma pismenama...

 Haidera ani komentovat nebudu, rika se , o mrtvych jen dobre, a tak mlcim.Rv

0/0
14.10.2008 23:22

martiXXXXXX

hmmm

Co myslíte, Byla by škoda Klause?

0/0
14.10.2008 20:48

Kim_Ir_Sen

Re: hmmm

Hm, někdo by jásal, někdo by smutnil, noviny by o tom psaly.....To se ale v tvém (to "t" je malé schválně) případě říci nedá, že ? Jaké to je, být méně než pšouk ??? Pochlub se !!!

0/0
14.10.2008 22:36

Cynyc

Re: hmmm

Proč se nepochlubíte Vy, vždyť to znáte taky.

0/0
15.10.2008 1:05

forhend

Politolog

mě to zní jako příživník...;-)

0/0
14.10.2008 20:33

Erciyes

smrt

Ne, Hloušku, tak je jasný, že smrt nácka je pro nejxenofobnější národ v záp. Evropě velkou ztrátou. O tym žádná.

0/0
14.10.2008 18:51

Erciyes

Re: smrt

P.S. Ale když sleduju tu jeho nepřiměřenou rychlost, tak mám obavy o Míru Topolánka, až zase pojedou příště s Márou do Brna na tenis a budou zase muset stihnout druhej game druhý sady, aby to nedopadlo nějak špatně. 142 kmph je 142 kmph, ale kluci to pálili dvakrát rychlejc. ;-(¨Tak doufejme, že maj řidiče, kterej je lepší driver než Haider.

0/0
14.10.2008 18:55

zahradka

Re: smrt

Kdepak, v xenofobii vedou Briti. Znám Čecha, který od roku 1948 žije asi 100 km od Londýna a dodnes jsou on i jeho vnuci bráni za cizince.

0/0
14.10.2008 19:02

Erciyes

Re: smrt

To nevím, já mám nejhorší zkušenost s Rakušany. Ostatně myslím, že volební zisky extrémní pravice v této zemi to už roky částečně dokazují....

Londýn je nejmultikulturnější město v Evropě a Angláni byli koloniální velmocí. Nevím, jestli by za rakouskou fotbalovou repre mohlo hrát deset černochů (to by se Haiderovci vyřádili)

0/0
14.10.2008 19:06

Erciyes

Re: smrt

Obávám se, že jde o mindrák malého národa. Vyskakujou Němci (tedy ti němečtí) kvůli Temelínu nebo Schengenu (otevření hranic)?

0/0
14.10.2008 19:10

Kim_Ir_Sen

Re: smrt

Přesně tak !   Je to těžké, být několik set let velmocí a najednou - posledních šedesát let být jen smradem z německého ho*na.....

0/0
14.10.2008 22:38

kenzo

Re: smrt

Ne nadarmo se přezdívá Londonistan. Dnes B mocnost utopená v multi-kulti, které ji ani neposílilo nebo zvýraznilo. Spíše je to symbol degenerace a odchodu do temnot minulosti.

0/0
14.10.2008 21:51

kenzo

Re: smrt

Zase jeden multi-kulti idiot s ústy plné xenofobie!

Smiř se s tím, že pravice jde opravdu v Evropě nahoru, není čemu se divit. Kdo dnes stojí o tupé Araby nebo černé! To má být budoucnost Evropy? Tak to Asie může slavit. Eurabia skončí jako přívěšek zaostalé Afriky.

Co taková Itálie? Kde nynější Berlusconiho vláda má 60% podporu voličů a ministr vnitra Maroni za Ligu Severu dokonce 62%. Co Blocher ve Švýcarsku? Bude referendum o zákazu výstavby mešit.Není čemu se divit! Jestli chceš toto, tak si to užij, ale nevnucuj to druhým!http://www.youtube.com/watch?v=WKNEu1OIprE&feature=related

Černá konkurenceschopnost Evropy? Asi toto:http://www.youtube.com/watch?v=RV-kMF82sUA

 

0/0
14.10.2008 19:28

kenzo

Re: smrt

Tohle má Evropu asi posílit! Asi by to měla rovnou zabalit!

http://www.sme.sk/c/4123529/migranti-hodili-13-spolucestujucich-do-mora.html

a když to není to, tak je to zase toto:

http://www.youtube.com/watch?v=5Nz90Xh3rT8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=HFPJZhdutxM&NR=1

0/0
14.10.2008 19:40

shorter

Re: smrt

Souhlas, jestli chceš toto, tak si to užij, ale nevnucuj to druhým, tupý nácku! Já jsem pravicový volič, ale extrémní pravice, kterou tu propaguješ, bych se nedotkl ani klackem.Rv

0/0
14.10.2008 22:59

kenzo

Re: smrt

Pravicový volič, nebo Brčálník?;-DJe jedno co chci já, čísla hovoří za vše i beze mne, Berlusconi (podívej do ital. sdělovacích prostředků, Sarkozy (který je označil za lůzu a vyhrál), Blocher, pravičáci v Rakousku. Budeš se muset smiřovat a Tupolánkova ODS se zelenými kartami těmto politikům dříve nebo později otevře dveře také. Jen nevím, zda-li tupě nejprve musí přijmout problém, který již problémem je jinde, abychom si  při hořících arabsko-černošských čtvrvích uvědomili, že tento problém již máme také. Ano, to asi potom teprve bude ti praví člonové EU. Pokud ještě toto vůbec bude. A jsi li pravičák, tak něco pro tebe:

... rostoucí příliv pracovních sil (a imigrantů vůbec) z velmi odlišných civilizačních okruhů, což zásadním způsobem narušuje koherenci společnosti, ač se nám

ideologové multikulturalismu pokoušení  namluvit opak. Je i toto Óda na radost? 

Václav Klaus pro MF  25.04.08

0/0
14.10.2008 23:25

kenzo

Re: smrt

Je Klaus Nácek?;-D To jsi asi pravicový volič z leknutí nebo opravdu ten Brčálník. Pivní spolek Zelených však žádná pravice není. Díky, označil jsi čestného předsedu ODS za Nácka!;-D

0/0
14.10.2008 23:28

kenzo

Re: smrt

Něco k zamyšlení "pravicovému" užitečnému idiotovy multikulturalismu:

http://www.klaus.cz/klaus2/asp/clanek.asp?id=UiJ4MrbeY5RH

Je vidět, kdo se dnes prohlašuje za pravicového voliče. Kdejaká vyměklá zelená levicová lůza, která se za svou levicovst stydí a nestydatě se označuje za pravici a prezidenta označí za Nácka, neboť není příznivec multi-kulti! Ani já bych se tě nedotkl klackem, myšlenkový a názorový marasmus je opravdu k zblití, zejména ten multi-kulti! Rv

0/0
14.10.2008 23:45

kenzo

Re: smrt

čeho se pravicový volič shorter zastává?

Muslimské pojetí demokracie v ČR dle muslima Lhoťana přečtětesi:

(zejména odstavec Postoj těch druchých):

http://lhotan.bigbloger.lidovky.cz/c/39567/Diskuze-o-smerovani-muslimu-v-CR.html

0/0
15.10.2008 0:10

Cynyc

Re: smrt

Nechte se vyšetřit. Vzestup populistické ultrapravice? Ale houby. Politici jako Le Pen, Haider nebo Fortuyn tu byli vždycky, teď jich rozhodně víc není. A nebude, protože v populaci není dost hlupáků, kteří by je volili. A žádné tapetování bláboly a odkazy na další bláboly, které tady produkujete, na tom nemohou nic změnit.

0/0
15.10.2008 1:02

kenzo

Re: smrt

Kde berete to přesvědčení. Zatím tu blábolíte pouze vy a o nic se opřít nemůžete! Jen o vaše přesvědčení a to je chabé! Přečtěte si znovu názory pana politologa. Asi jste nezaregistroval, co prohlásil k vývoji na pravici. Bude-li multi-kulti pokračovat, vůbec bych se nedivil nárůstu další pravice. Jinak LePena vystřídal Sarkozy. Sarkozy který označil barevné na předměstích za lůzu a volby vyhrál! Měl by jste nechat vyléčit vy.  Neboť jediný rozdíl mezi Sarkozy a LePen je v jeho noblesnějším vystupování.

0/0
15.10.2008 1:26

Cynyc

Re: smrt

Opřít se mohu například o úroveň Vašich příspěvků. Co chtít od člověka, který se domnívá, že každý, kdo nechce okamžitě zastavit přistěhovalectví a vystěhovat všechny emigranty, je multikulturalista? Který hlásá zachování evropské kultury a zároveň ideologii, která je v naprostém rozporu s domniantním prvkem západní kultury, racionalitou? A jako koruna všeho, že Sarkozy je noblesnější verze LePena - to už je skoro na diagnózu a skotské střiky.

0/0
15.10.2008 12:19

kenzo

Re: smrt

P.S. tyto bláboly číst nemusíte, jiní si je zase přečtou. To víte zde to není ČT předkládající multi-kulti balast a mlčící o jeho negativech. To je demokracie pane! A jinak ve Veroně zbourali mešitu, můžete si ji nechat postavit před okny nebo v zahradě. A zmínil jste Fortuyna, to je dobře protože Nizozemsko je od roku 2003 vystěhovaleckou zemí bílých. Proč? Také díky vašemu multi-kulti tj. islamizaci!

0/0
15.10.2008 1:45

zdeseny obcan

Re: smrt

Rakusaci maji obrovske problemy s neprizusobivymi pristehovalci a Haider byl jeden z mala tamnich politiku ktery se branil postupnemu likvidaci sveho naroda.

0/0
14.10.2008 20:39

stojan

Re: smrt

Obrovské problémy? A jaké prosím tě? Pobývals někdy delší čas v Rakousku nebo tu jen plácáč nesmysly, které jsi si přečetl v nějakých náckovinách. Rakousko má obrovské problémy v mnoha odvětvích, ale s imigranty obrovské problémy rozhodně nemá.

0/0
14.10.2008 23:23

kenzo

Re: smrt

Ano, pokud není anarchie jako ve Francii tak je všechno OK.

Čečenská verbež v Rakousku:

http://diepresse.com/home/politik/innenpolitik/409192/index.do?_vl_backlink=/home/politik/innenpolitik/index.do

0/0
14.10.2008 23:52

kenzo

O co šlo?

...Nezávislý správní senát odvolání vyhověl a příkaz k odsunu zrušil jako

protiprávní a v rozporu s článkem 5 Konvence o lidských právech.

Hejtmanův mluvčí Petzner vzápětí označil rozhodnutí senátu za

„nepochopitelné“ a oznámil podání stížnosti k Nejvyššímu soudu.

Proto byl mimo jiné Haider populární. To ale tito kecálisti sledují maximálně ČT  asi sotva mohou vědět. Ale mají plná ústa náckovství, rasismu, xenofobie jak cvičené opice!

0/0
14.10.2008 23:57

Cynyc

Re: O co šlo?

Vy rozhodně cvičená opice nejste. Na to nejste dost inteligentní, abyste šel vycvičit ;-D

0/0
15.10.2008 1:04

kenzo

Re: O co šlo?

A co dál?;-D Žádnou další prázdnou myšlenku nemáte?

0/0
15.10.2008 1:46

kenzo

Re: O co šlo?

Pardon, multikulturalisté, krom práv lůzy a prázdných keců o inteligenci druhých nic nenabízí. Není divu , že to začíná kulhat! Lůza za práva lůzy z daní daňových poplatníků.

0/0
15.10.2008 1:52

kenzo

O co šlo?

O silvestrovské noci ztropili čečenští azylanté ve Villachu výtržnost a

následnou rvačku. Jejich odsun začátkem roku na příkaz kärntnerského

hejtmana Jörga Haidera vzbudil vášnivou vlnu v rakouské společnosti.

Čečenských rodin se nicméně poté ujala humanitární organizace „SOS

bližní“ a pomohla jim podat proti rozhodnutí o odsunu odvolání. ...

0/0
14.10.2008 23:53

MatějMatolín

!

Pro Rakousko sice velká ztráta, na druhou stranu pro ostatní řidiče je to poměrně pozitivní ;-)

0/0
14.10.2008 18:30

Yaroukh

Populisté mohou být silní i u nás

Myslíte Paroubka?

0/0
14.10.2008 18:28

zahradka

Re: Populisté mohou být silní i u nás

Populisté jsou v každé straně. Paroubek má silné populistické sklony, např. to jak brání pozůstatky socialismu pod nálepkou zabránění demontáže sociálního státu. Přitom socialismus a sociální stát jsou dvě naprosto odlišné věci. Ale populisté vyrůstají zezdola, stačí se podívat na sliby stran před krajskými volbami - zrušení poplatků u lékaře (přitom ve skutečnosti to znamená, že všichni lidi budou platit každotýdenní návštěvu lidí, kteří si jdou k lékaři jen pokecat nebo lemplů, kteří si jdou pro neschopenku kvůli namoženému sedacímu svalu), sliby výstavby silnic na které prostě nejsou peníze, požadavek na 100% pojištění bankovních vkladů do 100% atd.

0/0
14.10.2008 18:59

Dimitar Toškov

Kolik stojí...

...korektor? Já vím, že čeština není světový jazyk, ale některé chyby příliš byjý do očý.;-)

0/0
14.10.2008 18:12

sh1

Re: Kolik stojí...

on tím vyjadřuje svůj despekt k té zemi

0/0
14.10.2008 18:22

davosman

O mrtvych jen dobre?

Proc?

Byl to NACEK, ktery kdyby to slo tak vsechny slovanske narody posle na sibir, jak planovali jeho preskokane v cele s Hitlerem.....

Uprimne receno, dene umrou na svete miliony lidi tak proc bych se mel zabivat zrovne nekym jako byl on?

0/0
14.10.2008 17:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.