Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto šestnáctiletého závodníka vjelo do diváků, jeden z nich zemřel

Závodní auto vjelo mezi diváky na uzavřeném okruhu v centru Ostravy, kde se jel Memoriál Miroslava Fajkuse. Záchranka odvezla dva těžce zraněné, jeden z nich odpoledne v nemocnici zemřel. Šestnáctiletý řidič vypověděl, že za nehodu může technická závada.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Proč mohou jezdit po silnicích řidiči v 16 letech,

tedy za volantem aut  a to dokonce závodních? Není to spíše systémová chyba?

0/0
14.10.2008 10:47

icmek

Re: Proč mohou jezdit po silnicích řidiči v 16 letech,

systémová chyba bude u Vás. on nejel po silnici, jak jí znáte Vy, tedy po veřejné pozemní komunikaci. on jel po silnici oficiálně uzavřené a přizpůsobené pro účely oficiálního závodu. tedy jel po závodní dráze. to, že si někdo stoupne na kraj této závodní dráhy, po které se budou prohánět závodní auta v závodním stylu jízdy, je čistě jeho problém, být tam nemusel a že jde o závod věděl. navíc postižení nejspíš stáli tam, kde to bylo pořadatelem z důvodu bezpečnosti zakázáno. tudíž je zcela irelevantní, jak starý je závodník. šlo o závod, v závodech se stávají poruchy a dějí nehody. divák měl smůlu že stál ve špatnou chvíli na špatném místě. když budete sedět u kolejí a kolemjedoucí rychlík Vás náhodou přejede, myslíte, že za to bude moci strojvedoucí? to asi ne, že?

0/0
14.10.2008 11:30

Zdenda-69

Proboha

nenavážejte se do toho kluka, jste někteří normální ? Je to závod a přitom s stávají nehody, technické závady, smyky, hodiny , auta můžou lítat vzduchem - ale byl to uzavřený závod mimo provoz a bez dodržování vyhlášky, tak se vzpamatujte. Kdyby tam jel Enge a ulítlo mu kolo a trefilo by třeba chlapa do hlavy aa byl by na místě, tak byste žvanili jak ?? Hlavní problém byl v tom, že buď tam neměl ten zemřelý stát v nevhodném úseku (chyba pořadatelů ) anebo tam vlezl přes zákaz na vlastní nebezpečí ..... Navíc já ty lovce adrenalinu u tratě moc nechápu - na Balcarák jsem kdysi chodíval pravidelně, když jezdíval formulky dnešní organizátor Fešárek, když závodil se stotřicítkou Charouz, starý Vojtěch, Lím, Palmi, starý Enge ...... vždycky jsem šel na svah víc nahoru od tratě v prostoru cílové rovinky , abych viděl co nejdál doleva i doprava a viděl co nejvíc, třeba s dalekohledem. Takhle přímo u trati vidíte pár metrů a konec ... Holt má každý jiný vkus ... Nešťastník tam neměl stát ....

0/0
13.10.2008 19:34

tom206

taky diváci

jezdím na rally jako akreditovanej fotograf, teoreticky můžu stát kdekoliv podél trati, ale mám trochu pud sebezáchovy a všude nelezu. ovšem někteří diváci to moc neřeší http://www.photoserver.eu/zobrazeni_fotky.php?cislo_fotky=28277

do tý zatáčky byl nálet asi z cca 150 km/h, pak velký brzdy a ostrá levá oni si stoupnou přímo proti autům. nechápu.

0/0
13.10.2008 15:39

Martin5412

Re: taky diváci

I ty diváci chtějí zažít adrenalin.

0/0
15.11.2008 11:22

smotitak

Stejně to byla jeho jezdecká chyba a né technická závada.

0/0
13.10.2008 12:13

icmek

Re: Stejně to byla jeho jezdecká chyba a né technická závada.

i kdyby. divák snad musí počítat s tím, že závodník může udělat jezdeckou chybu.

0/0
13.10.2008 12:20

smotitak

Re: Stejně to byla jeho jezdecká chyba a né technická závada.

jj, stál tam blbě.

0/0
13.10.2008 12:26

icmek

Re: Stejně to byla jeho jezdecká chyba a né technická závada.

je fuk jestli blbě nebo na sebevíc bezpečnym místě. stát se může cokoliv kdekoliv podél trati. za zatáčkou je nesmysl stát už jenom proto, že když filcku urve při výjezdu, napálí to z největší pravděpodobnosti do vnitřních svodidel, když v zatáčce, vyletí z ní do vnějších..

0/0
13.10.2008 13:34

icmek

analogie

když se budu na dovolený potábět s velkým bílým, a on mě náhodou uhryzne hnátu k snídani, budu snad někoho žalovat?? s tím snad musím počítat, že žralok občas hryzne.. nj ale pardón, holt potápěči co se potopil se mnou bylo teprve 16 let..

0/0
13.10.2008 12:04

icmek

btw

tohle je zase vizitka iDnes. v titulku prostě musí bejt závodníkův věk, protože je to senzační, že tak mladej kluk závodí v autě.

0/0
13.10.2008 11:57

icmek

ježiš

ano, 16 let.. mám ale za to, že ten kluk závodí od plenek, takže jezdí smykem 100x častějc, než nejvyježděnější taxikář. tudíž soudit dle věku je imho trochu mimo. zadalší - jel na oficiálním závodě, né nelegálním, jel na trati uzavřené pouze pro účely závodu, tudíž né na veřejné pozemní komunikaci. jde o závod, kde každý divák snad stojí podle hrazení s vědomím, že se může něco stát. vzhledem k tomu, že závod se jezdí naplno, hrozí o 100 procent víc, že se na autě něco vy*ere a hrozí to, že jako divák přijdu k újmě. takže pokud ponese zodpovědnost ten řidič, tak opět žijeme v tatarstánu a né ve vyspělé, rozumně myslící zemi.

0/0
13.10.2008 11:42

Pepa Nos 7

Re: ježiš

Sám žiješ v Tatarstánu. Je to jedině VINA "ŘIDIČE". Ať chcípne.:-©(Y)

0/0
13.10.2008 13:08

icmek

Re: ježiš

hm, jak vidim, bohužel fakt asi žiju v tatarstánu, protože tady cintaj tataři jako jseš ty. divák věděl že při závodech dochází k nehodám nebo závadám na autech, že řidiči dělají jezdecké chyby. věděl to a dobrovolně si stoupnul k trati. víc už to snad opakovat nemusim..

0/0
13.10.2008 13:37

Zdenda-69

Re: ježiš

tys byl vždycky hloupý odpad a tím i zůstaneš. Škoda, žes tam nestál ty, bylo by o blb/ce na Zemi míň ..... chtěl bych vidět tebe, kdyby se ti stal problém a zrovna tam stál nenabažený divák, který chce být co nejblíž a vidět podle sebe co nejvíc zblízka. Když lezu tak blízko, musím počítat, že se mi to může škaredě nevyplatit, což se bohužel stalo. Ale protože ty neumíš ani na trojkolce, tak to stěží pochopíš ..... zalez a už tam zůstaň .....

0/0
13.10.2008 19:18

miciangora

no tyak dobře

čtrnáctiletý může řídit bez řidičáku a vlastně není jeho vina, že někoho zabil. ale ještě mi vysvětlete nebezpečnost  nezletilých baletek, gymnastek, plavců a lyžařů pro diváky. Vlastně plavec může někoho pcákat, že?

0/0
13.10.2008 9:57

icmek

Re: no tyak dobře

to nemyslíš vážně.. když si stoupneš k hrazení, kde jezděj závodní auta na legálním oficiálním závodu, tak riskuješ, že se ti může něco stát. to je prostě tvůj problém, né jezdce, kterej jede na uzavřený závodní trati svůj závod. když budeš skákat padákem, riskuješ, že se nevotevře. jdeš do toho s tímhle vědomím. těžko pak budeš žalovat tandemáka, že se nevotevřel padák a on s tebou spadnul do lesa...

0/0
13.10.2008 11:45

Hanyz01

to snad ne?

Řidiči je skutečně 16 let, což je ale obvyklý věk pro závody na uzavřených tratích. S motorem o obsahu 1,4 litru může na uzavřené trati jet i čtrnáctiletý závodník bez řidičského průkazu,"

Takže mladý nevyježděný fracek může závodit i ve 14 letech? Tzn. žádná odpovědnost, žádné zkušenosti...no a pak to dopadá takhle.  

0/0
13.10.2008 7:56

xblack13

Re: to snad ne?

asi nechápeš význam slov "uzavřená trať ". Řídit auto na "nekomunikaci" může kdokoli. Většinou tito "nevyježdění fracci" začali jezdit už v šesti letech na motokárách a podobně a ve 14-ti letech uní řídit líp než 99% procent běžné populace.

0/0
13.10.2008 8:22

u.boat

Re: to snad ne?

Pokud je to závod - tudíž pilot nemusí dodržovat d. předpisy - veškrá vina leží buď na pořadateli který pustil diváky tam kam neměl, nebo na divácích kteří lezou leckdy i tam kam to pořadatelé zakázali.

Havárie na závodech se stávají, a to i "vyjetým profíkům"

0/0
13.10.2008 10:17

icmek

Re: to snad ne?

jj.. přesně. ten kluk nemůže za to, že tam ten chlap stál. je to jeho problém, věděl že jde o závod a koukal se dobrovolně.

0/0
13.10.2008 11:46

hurkadavid

Re: to snad ne?

Bud v klidu. Ten kluk ma na ceste 100x vetsi prehled nez ty. Je na to zvykly od sesti let a je to v podstate sportovni vykon. Kdyz pilotovi odejdou motory, taky mu nikdo nenadava. Mimochodem - tusis od kolika let muze clovek pilotovat? V

0/0
13.10.2008 8:36

halohalo

Výměna plenek za jízdy

se "závodníkům" nedoporučuje. Můžou se zamotat do volantu.;-D "Zkušený" borec si zapsal svůj první úspěch. Jeden život. ;-O 

0/0
13.10.2008 1:04

Qíteček

Nejde to...

Mapu zvětšíte kliknutím...

0/0
12.10.2008 23:30

zbystr2

trochu se zamyslet, nez neco napisete

Ano, clovek musi rici, ze je to tragedie, ale nelze odsuzovat zavodnika a uz vubec ne kvuli jeho veku. V jeho letech ma mnohem vetsi zkusenosti nez 90% lidi, kteri zde pisi.

Jak jiz bylo receno, vstup je na tyto akce na vlastni nebezpeci, samozrejme clovek se na to diva trochu jinak, pokud se to stane nekomu blizkemu, ale pravda je v tom, ze zavodnik, at uz je mu 16let nebo 40 let, nemuze byt na uzavrenem zavode trestne stihan, to je naprosto nesmysl. Nazory, jenz odsuzuji zavodnika a nadavaji mu, jsou smesne, myslite si snad, ze bude jednoduche pro nej s timto zit? Zkuste se nekdo zajit podivat na rodeo-cross, zde jezde 5-ti lete deti v malych buginach. Co kdyby se stalo neco takove tady? Co jim budete chtit udelat?

Trosku se zamyslete pro priste nez neco napisete, i kdyz odsuzovat je obzvlaste v anonymite jednoduche, diskuze tohoto typu jsou toho dukazem.

0/0
12.10.2008 19:57

michal II

Re: trochu se zamyslet, nez neco napisete

Jo, dobrej nazor. Jen si nejsem jist s tim trestnim stihanim. Pokud by to byla prokazatelne jeho vine s tim ze neco porusil, mozna by stihanej snad bejt mohl.

0/0
12.10.2008 22:14

Larrax

Re: trochu se zamyslet, nez neco napisete

tohle je spíš problém pořadatelů, že nechají stát diváky na nebezpečných místech bez dostatečných bariér, ten kluk podle mně nic neporušil, navíc bylo evidentní, že to byla technická závada, což je při závodech běžná věc

0/0
12.10.2008 22:17

xblack13

Re: trochu se zamyslet, nez neco napisete

ledaže by mu prokázali, že do diváků najel úmyslně, ale to mu nedokážou...

0/0
13.10.2008 8:23

icmek

Re: trochu se zamyslet, nez neco napisete

jak můžeš při závodě něco porušit? můžeš max. ulejt start..

0/0
13.10.2008 11:52

Collins1001

Re: jak šestnáctiletého?

Mico, Angorkova, Vy mate asi stejny mozek jak mi angoraci v kulne. Na zavody nepotrebujete ridicak nybrz licenci!!! Jasne???  A tu muzete ziskat po zkouskach dokonce jiz ve 14ti letech (ale na to jste Vy nikdy nemela a taky mit nebudete, ze?) Nebo by podle Vas smeli mit plavci, gymnaste(ky),baletky, cyklokrosari, jezdci na lyzich atd....pravo svuj sport provozovat teprve od plnoletosti??? Vzdyt i tyto sporty jsou jak pro aktery tak divaky nebezpecne, ze?! Vzdyt hod kladivem by mohl zabit divaka, zejo! Tak co udelame, zakazeme vsechny sporty, at motoristicke, atleticke ci jine, ktere by mohly ohrozit divaky ci samotneho aktera,ze?! A co nam zbyde? Tlupa teenegeru, kteri se budou bezcilne loudat ulicema a doufam, ze Vy budete jejich prvni obeiti !!!

0/0
12.10.2008 22:20

Collins1001

Re: jak šestnáctiletého?

Sorry,, to bylo na prispevek ktery mezitim zmizel.

0/0
12.10.2008 22:25

Thorough

Řidiči je 16 let

Pokud se někomu nelíbí že závodí i 16ti letí závodníci tak ať na závody jako divák neleze. Ten kdo se v takových závodech neorientuje a přesto má potřebu to zasvěceně komentovat je celkem srandovní.

0/0
12.10.2008 18:05

fido7787

Re: Řidiči je 16 let

no jasně to je úplně v pořádku ... jdi to vysvětlit pozůstalým ty magore ...

0/0
12.10.2008 19:30

roba21

Re: Řidiči je 16 let

A jak se ta nehoda liší třeba mrtvým člověkem při závodech F1, kterého zasáhlo letící kolo formule?

Zkrátka stát vedle závodní dráhy přináší určitá rizika. Pokud pořadatel nic nezanedbal, tak je to smutná nehoda, nic víc.

0/0
12.10.2008 21:48

Larrax

Re: Řidiči je 16 let

sám seš magor, nepsal, že je to v pořádku, ale tohle se prostě při závodech stává, já jsem na několika byl a vždy si (na rozdíl od mnohých jiných) dávám sakra pozor, kde stojím

0/0
12.10.2008 22:15

u.boat

Re: Řidiči je 16 let

No jo ale v nebezpečné zatáčce toho mnohem víc uvidíš :-). A když se mezi námi najdou magoči co nosí bor.el na trať aby viděli havárku (fakt se to párkrát stalo) tak se není čemu divit že jsou vidět fotříci s dětna co stojejí skoro na trati přímo v zapáskované bezp.  zóně. 

0/0
13.10.2008 10:24

Rebby

Re: Řidiči je 16 let

Kdyby udelal chybu 43 lety ridic a vletl do tech lidi, byli by mene mrtvi? Pochop - tohle neni o veku ridice. To je o tom, ze divaci stali tam, kde nemeli.

0/0
12.10.2008 23:55

icmek

Re: Řidiči je 16 let

pozůstalým?? co to tu plácáš?? ten chlap stál vedle závodní trati, víš co to je závodní trať?? tam se závodí!! tam jedou auta na plnej plyn hlava nehlava, chápeš to?? je to JEHO PROBLÉM!!!!!

0/0
13.10.2008 12:01

krakra

stál

Z těch několaka málo fotek se mi zdá že ten divák stál na dost špatném místě, podle některých příspěvků v diskusi stál v zakázaném prostoru - bohužel je to jeho vina.

Jezdec obviněn nebude.

0/0
12.10.2008 17:32

pepe999 from Salford

nechtel bych se sofera nejak zastavat, ale

nehody se stavaji i jinde a zkusenejsim zavodnikum. Divaci jsou u trati pouze na svoje riziko a pokud se jim neco stane, je to pouze jejich problem a to i v pripade, ze by to byla chyba ridice. Je logicke, ze pri rychlostnim zavode ta chyba sofera musi prijit, takze doporucuju se neochomytat kolem zadneho podobneho zavodu a pokud ani, tak s poradnou pojistkou....

0/0
12.10.2008 16:24

Hansusi

Nehoda.

Byl to strašný pohled na vozidlo ve smyku, který se postupně zvětšoval až nastal náraz a velká rána se spoustou prachu. Pak byl klid a za několik minut už tam byly tři záchranky a pak přijela policie. Možná, že by nebylo na závadu počítat se závody na umělém okruhu se zatáčkami a s bezpečnostními zónami, kde by možnost zranění byla daleko menší.

0/0
12.10.2008 16:13

gambleralkac

Re: Nehoda.

Takove okruhy napriklad v Cechach (Most) nebo na Morave (Brno) jsou, v Jihopolsku ne a pak to takhle konci....

0/0
12.10.2008 16:46

krakra

Re: Nehoda.

Ten závod co se konal byl v disciplíně "Závody do vrchu" a ty se jezdí do kopce, toto byla vyjímka kdy se jel závod po rovině, na okruzích se jezdí disciplína závody automobilů na okruzích.

0/0
12.10.2008 17:34

Collins1001

Byl by nekdo tak laskav

a dal sem link na to video o kterem zde byla zminka?

Predem dekuji.

0/0
12.10.2008 15:38

Kosta262

Byl to závod...

Prosim vás lidi nenavážejte se do toho kluka co řídil!!!

Nesnášim machýrky na silnici, ale tohle je přece něco úplně jinýho! Tohle byly legální zabezpečený závody na uzavřenym okruhu. A závody jsou přece o tom, aby se ukázaly hranice možností jezdce i techniky, ne aby se někdo předváděl, jak tomu bývá bohužel v běžném provozu nasilnicích. Řidič tu má za úkol jet co nejrychleji a nemůže nést odpovědnost za to, co se stane při nehodě. Proto taky nevidím důvod, proč by nemohl řídit 16tiletý kluk.

Tady se s nehodami počítá a kvůli nim jsou na závodech bezpečnostní opatření. Auta jsou vyztužená, aby se v nich jezdci nezabili a okolo trati jsou zóny, kam diváci nesmí, aby je závodníci neohrozili. Přesto se stávají nehody a diváci by měli být ostražití, aby nepřišli k úrazu. Nechci ale odsuzovat diváky. I oni mohli stát v zabezpečené zóně a auto se k nim přesto dostalo.

0/0
12.10.2008 15:25

forhend

Re: Byl to závod...

no okruh jako tokový to nebyl...a 16 letej nemá za volantem co dělat, ani fyzicky ani mentálně...:-/

0/0
12.10.2008 17:44

xblack13

Re: Byl to závod...

no dobrý. Já myslím, že třeba Alonso nebo Hamilton by se ti vysmáli. A každý, kdo se v motorismu pohybuje by si zaťukal na čelo.

0/0
13.10.2008 8:32

u.boat

Re: Byl to závod...

hmm. mám často pocit že leckterej 40ti letej za volantem co dělat, ani fyzicky ani mentálně... A to je bohužel v běžném provozu.

0/0
13.10.2008 10:27

Collins1001

Oc se zde hadate???

Vzdyt je to jasne! Lidi, kruci uz to jednou pochopte! Kdyz polezu na strom, tak vim, ze z nej muzu taky spadnout, ne?! No a kdyz se jdu divat na zavody aut, tak mi musi byt jasne, ze treba nektere z nich (at uz z jakekoliv priciny)

muze z te trati vyletnout, a ja take muzu mit tu smulu, ze mu budu stat

v ceste!!! Vim o cem mluvim, nebot bracha driv jezdil motorky a moje

hoby bylo fotografovani, a na jednom zavode jsem take malem prisel o

"kejhak". A jestli tento divak nerspektoval zakaz (paskou ci ustni) tak je si sam vinnen! Presto je mi to lito!

0/0
12.10.2008 14:42

MartinB

Nechapu, nebo mozna jiny nechapou

Podle me je hloupost ze toho kluka vysetruje policie. On byl zavodnik. Prirovnal bych to asi k tomu, ze by napriklad volejbalista zasmecoval pri zapase a trefil hrace balonem a zabil ho. Podle me se nema vubec resit vek.... v tomto pripade. Nejel opili a navic mel urcite neakou platnou zavodni licenci, takze mu to vpodstate schvaluje i stat. nebo ne? To ze zabil cloveka je smutne, ale pokd nevzladl rizeni nebo to byla technicka zavada je uplne jedno si myslim ja. Spis je vina nekde mezi divakem a poradatelem. Poradatel je urcite pojisteny stejne jako zavodnim a stejne jako povine ruceni nebo neaka obdoba na zavodnim aute. Co se tedy tyce pozustalych v tomhle bych nevidel problem. Bohuzel zemrel clovek, ale ze by udelal ten kluk neco spatne? Dyt nepil nefetoval pred jizdou, pouze se snazil vyhrat? Nebo snad nemam pravdu?

0/0
12.10.2008 13:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.